Европа май почва да се събужда…


Въпреки лекичко прибързано обявения “провал на капитализма” и соченото за неизбежно “възраждане на левите идеи”, резултатите от проведените европейски избори сочат една доста по-различна от очакваната картинка.

Десните партии са във възход, левите губят позиции, а на хората като че ли съвсем е започнало да им писва от джамии в центъра на Европа и от прехваленото “мултикултурно общество”

Генезиса на тая тъпа идея “мултикултурно общество” няма да ви го раздувам нашироко – така или иначе който иска може да си прочете за него, а и за самата идея в подробности, щото в нетя има изписано колкото искаш и повечето все глупости. Та в кратце – европейските либерали, нали са много либерални, преди петнайсетина години се заеха да убедят света, че понеже всички хора са равни, то значи не само всички човешки култури имат еднакъв принос към световния прогрес и т.н., ами на базата на толерантност може и трябва да се създаде общество, където всички тия култури съществуват и се развиват заедно. То като гледам така, за очевадната тъпота на тая идея също няма какво да обяснявам чак толкова – човешките култури и общества НЕ СА равнопоставени и еднакво добри – повечето са очевидно кофти тръпка както за тия дето живеят в тях, така и за околните.

Много от тях често пък направо се стремят да затрият околните, възползвайки се от факта, че тия околни се правят на много либерални, сакън да не обидят някоя култура и да им се развали хубавата мулти-културна колекцийка. Което се случва и в последните години в цяла Европа, която се напълни с избягали от африканските и арабски държави емигранти, които ако искаха да работят и да живеят като хора – добре дошли. Ама те не – иска им се не само да си докарат пустинните догми и варварски обичаи в Европата, ами и да бъдат уважавани за това, наравно с цивилизованите хора, които те не искат да уважават.

Е, май няма да стане

Както е силно видно, а и както съм споделял и преди, аз определено не съм им фен на тия “мултикултурни” идеи. А както стана видно и на изборите на Европейски парламент, неколкогодишната мултикултурна промивка, която много леви партии прилагаха на гражданите си, започва да сдава багажа под напора на очевадното.

В Холандия, където проблемите с неинтегрируемите африкански и мюсюлмански общности е най-голям, крайнодясната Партия на свободата е втора политическа сила вече. Аз не че особено се радвам на холандската Атака, но заедно с първата партия там – Християндемократите, те събират към 40% което си е знаменателен резултат отвсякъде. Той ясно показва желанието на отглеждащия лалета, румен, русокос и трудолюбив холандец, ако може, разни мързеливи и миризливи брадати хорица да си налягат парцалите и да не му дават акъл как да си управлява държавата, как да се държи и как да се облича жена му.

В Англия, където лейбъристката (това означава “работническа”) партия води страната нонстоп от падането на Тачър до сега, тя претърпя съкрушително поражение за пръв път от тогава. На британците очевидно вече им писна Тони Блеър с инфантилна усмивка да им обяснява колко е лошо триста години изостаналите общества да попиват британската култура, и как сега само трябва британците да попият културата и порядките на изостаналите общества и сичко ше е цветя и рози.

Икономика

Накрая, няма как да не се захиля злорадо и на общия резултат в Европейския парламент, в който левите губят 1/3 от местата, които имаха, за сметка на десните. И това по средата на “световната икономическа криза”, за която същите тия леви (които загубиха, да повторя) много усилено обвиняваха дясната икономическа политика и които, очевидно малко прибързано с оглед резултата, обявиха “провала на нео-консерватизма” (икономически нео-консерватизъм с две думи е малко регулации, ниски данъци, икономическа свобода – въплътени в политиката на Тачър и Рейгън).

Тъй че европейците се оказаха не чак толкоз загубени, колкото се опасявах, че може да са, а капитализмът, за ужас на дедо Маркс, ще поживее още 🙂

“Портокал класик” на QUEENS:
Нови в блогрола 17.06

Коментари

  1. Пърфектно :))) аман от толерантни широки задници готови да поемат всяка чалма, джамия, забрадка… ислямът няма място в Европа, а тези бради ислямисти що не ходят в страни в к’ тази назадничава религия е изведена напред като толкова е харесват

  2. всички религии са назадничави, вокси. проблемът не е християнство-ислям, а по-скоро секуларистко-религиозно общество.

  3. За Англия: сори за въпросчето, ама Тони Блеър нали не е на кормилото от бая време? Ако не ме лъже паметта, от има-няма вече две години? Ако пак не ме лъже паметта, Гордън Браун не е развивал подобни тези като цитираните от теб. За Блеър не си спомням, но Браун отстоява точно анти-мултикултурализма.

  4. Корекция на линка от предния коментар: http://www.telegraph.co.uk/new.....hness.html

  5. не е на власт Блеър, ама той ги почна тия …

  6. Longanlon, процесите в момента са благодарение точно на тази религия, стига сме го размазвали с другите религии, единствено ирландците имат “друг” проблем, останалите имат проблем с исляма в момента, християнството отдавна е предало щафетата

  7. е така е – благодарение на тази религия са.

  8. “Много от тях често пък направо се стремят да затрият околните, възползвайки се от факта, че тия околни се правят на много либерални, сакън да не обидят някоя култура и да им се развали хубавата мулти-културна колекцийка.”

    точно си синтезирал една от най-големите опасности

  9. Прочетох статията и мисля, че допускаш една конфузия. Ти си българин, а пишеш поста си все едно си холандец (примерно). Но в действителност, един холандец би те третирал, теб българина, като мароканец. Видиш ли, ние само си мислим, че цивилизационно сме в европа. ако мерилото е отношението на европейците към нас – ние сме ориенталци пар екселанс. и в този смисъл – ориенталец да се обябява срещу ориенталците е конфузно…

  10. Христо Радичев
    15/06/2009 - 09:57

    Проблемът на “мултикултурните” общества според мен е, че държавите, които ги подкрепят, забравят за един много важен момент от вътрешната си политика – малцинствата. Именно подчертаната социална политика на франсетата и англичаните позволи да се случат броженията сред малцинствата през последните години. Мултикултурен означава и мултирелигиозен, което си е бомба със закъснител. Един добре осмислен ход е този на гърците, където практически няма малцинства. Но те, дето се казва, посрещат малцинствата на входа, хващат ги под ръчичка и… ги разделят. Нищо повече. Дръж малцинството (което и да е) разделено и шансът да се претопи и да ти е мирно селото се увеличава в пъти. Разбира се, друг е въпросът за запазване на културните традиции и прочее, където съм твърдо “за”. Но вероятно в условията на “мултикултурализъм” това е изключително трудно, дори невъзможно…

  11. То хубаво, ама проблемът не е в принципа на мултикултурализма, а в това че тия към които е насочен не го приемат по нормалния начин. Ти даже си го казал: “… иска им се не само да си докарат пустинните догми и варварски обичаи в Европата, ами и да бъдат уважавани за това, наравно с цивилизованите хора, които те не искат да уважават.”
    Уважение му е майката.

  12. коментар от Свежо: Страхотна публикация {:>>

  13. Yossarian, не виждам нищо “конфузно” – абсолютно вярно е, че цивилизационно, управленски и политически България е далеч зад нивото на Западна Европа.

    В този смисъл както е тъпо арабите да отидат в Холандия и да искат холандските жени да носят забрадки, също толкова тъпо ще е българите в Холандия да се обявят за малцинство и да настояват да могат да си хвърлят фасовете през прозореца на колата, както правят в България, защото видиш ли, това било тяхна уникална културна особеност.

    Смисълът да отидеш да живееш другаде е … да живееш не там, дето си живял до сега и е леко глупаво от твоя страна да се опитваш да превърнеш новото място в същата кочина, от която си избягал. А още по-тъпо е тия дето живеят там, да ти го позволят.

  14. Спас Колев
    15/06/2009 - 10:15

    “левите губят 1/3 от местата”: Както се казваше в едни вицове, не бързай да се радваш. ПЕС губят около 20% от местата, като се отчете намаляването на общия брой – към 15%. Основно, защото в Италия не вкарват нищо – там социалистите се обединиха с комунистите и разни дребни и не членуват в ПЕС. Като вземеш предвид ръста на зелените и някои по-дребни социалистически партии в графата други, положението продължава да е доста, хм, розово.

  15. Парадоксалното относно емигрантите в този случай е, че болшинството емигрират, за да избягат от нещо, докато в същото време се скупчват на едни затворени общества и на практика влачат след себе си това, от което се опитват да избягат о.О (a.k.a. порочен кръг)
    Относно изборите това се очакваше да се случи. Все пак нека не забравяме, че и жените в Саудитска Арабия например, независимо от религията, ги карат да ходят забулени. Та в този ред на мисли ми се иска да чуя мнението на тези мултикултурни привърженици : )

  16. Извинявам се за двойния пост, но Маркс е казал, че пътят към идеалното комунистическо (не социалистическо!) общество е добре развитото капиталистическо такова. Страни като Великобритания доста упорито си вървят към комунизъм : )

  17. именно така приказваха левите, ама май ще почакат още 🙂

  18. Добре де, да можеш да се храниш (UK и GER, където е по-евтино от България и примерно шоколад Кот д’Воар ти е 85 цента – 1лв 60ст примерно), да си платиш сметките (докато в България сметките за парно през януари, когато нямаше газ бяха по 200-400лв в Англия, където също нямаше газ бяха по 35 паунда, а в техният газ влиза и готвене) и да пазаруваш през 3 дена количка с връхче, че и да ти остават пари за кола и какво ли още не не си ли е комунизъм?;)

  19. или се ебаваш, или представите ти за това що е комунизъм са доста… странни. надявам се да е първото 🙂

  20. Димитър
    15/06/2009 - 11:25

    Лейбъристите не дойдоха на власт веднага след Меги, имаше и правителство на Джон Мейджър (също консерватор) до 97-ма.

  21. мда, прав си, дееба…

  22. neuromantic
    15/06/2009 - 11:37

    Само не разбрах каква е връзката между мултикултурността и краха на левите идеи в ЕС… Доколкото си спомням ислямът е доста дясна религия, държи на патриархалните йерархии, силовите принципи, собствеността и т.н. Богатите с чалми определено ще се зарадват на новия избор и току виж построили още джамии. Нали не мислите, вие про-десните фенове, че ислямът се натрапва от бедни неграмотни хорица? В тоя процес са вложени огромни суми. Проблемът на левите е че опитват да изхранят огромна мързелива маса от индивиди, което тежи на редовия радетел за интеграция и той сега бяга по тъч линията. Но левите щяха да загубят дори въпросната маса да се състоеше само от мексиканци или подобен род етноси желаещи да вярват само в изхранването си… Не може така лесно да се раздели света на доброто дясно, антикултурно и демократично нещо и лошото тъпо ляво ингегриращо говната в опит да ги превърне в храна, анти-нещо…

  23. връзката на мултикултурализма с лявото е очевидна – лявото е антинационалистично, по дефиниция интернационално. крайният либерализъм е характерен за лявото, точно както крайният консерватизъм (вкл. и мюсюлманския) е, както забелязваш, десен

  24. neuromantic
    15/06/2009 - 12:22

    Значи ако някой ще руши културните рамки и ще прави културни коктейли и хармонични смеси това ще са левите 🙂 Такава е логиката струва ми се. Консервативните сили винаги се стремят да запазят моментната идентичност, което неизбежно води до капсулиране на различните религиозно-икономически групировки, до затваряне в себе си. Така трудно ще се сработим. Е, ако просто изгоним мюсюлманите от Европа ще е най-лесно, ама освен че е невъзможно не е и много хуманно, а и подозирам че след тях наред сме ние – бг арийците. Което мен лично не ми се нрави.

    Проблемът всъщност не е че Европа е лява – проблемът е че ислямът не е. Някой трябва да събуди неговата интернационалност, но засега левите мълчат от криворазбрана толерантност. Лесно можем да извадим нож в отговор на мюсюлманския, но докъде ще я докараме така? По-умният отстъпва, е казал Исус, за да нанесе смъртоносния си удар изненадващо и неусетно в бъдеще, добавил Костов 🙂

  25. коментар от Свежо: Пак се започва с дискриминации и расизъм…омръзна ми, а и се уморих. 8 години не живея в Бг и си мислех, че някои тук са свине, но нашите са…… На всичкото отдолу нямат и достатъчно информираност, конкретно, живеят в някакъв друг свят, където причинноследственните връзки са хаотични, а да мислиш с главата си е забранено. Изразяват се мнения, които не се обосновават на сериозни доводи… Обърнете внимание кога се започна с въпросния ислямски(расов и религиозен) конфликт и кой друг феномен се наблюдава паралелно, а сега помислете каква е връзката помежду им. Помагам. От една страна ФИНАНСОВА КРИЗА- свързваме я с ЕМИГРАНТСКИ КОНФЛИКТ… Последните дни по новините в Европа 2/5 са новините за това колко гадно племе са ВСИЧКИ емигранти, как само крадат, изнасилват, мързелуват, бият се, сформирват се мафии, жените проституират, продават си децата, просят и следват предложения за начините да се отърват от тях. От друга страна все по-малко се говори за полит.скандали и отговорности….

  26. коментар от Свежо: ….за кризата. Никой не пита къде са милиардите, които липсват от хазните на почти всички държави, нищо не се изкарва и за милиардите погълнати от банки и борси. Единственият проблем е как да изгоним мръсните емигранти, които ни “крадат” работните места, когато естествено имат настроение да работят. А аз за всяка една държава поотделно мога да ви кажа къде и колко трябва да си платите, за да влезете и да получите виза…Значи ако ТЕ наистина не ни искаха в страните си можеха и могат точно за 1 седмица да ни изчистят. Тогава кой ще е виновен за кризата??????? А че има и емигранти, които са говеда, естесвено, че ги има, но не са 90% както се опитват да изкарат. Това че ние в БГ имаме проблем с хайката на Доган не означава че в Европа съществува подобно явление, нека мислим много пластово, а не на първи импулс да правим заключения.

  27. Най-смешният аргумент на либералите мултикултуралисти (и аз се смятам за либерал, но прогресивен) 🙂 е точно нещо от типа: “Ти си българин. Да не би българите да не са дискриминирани в западния свят? Виж само какъв расизъм има там и срещу българите. За много висш ли се имаш над тези африканци и араби? Ето, че не си!” Защото всички говорят как – ох, миличките – са дискриминирани и само заради това не могат да си намерят работа и да живеят добре и затова измислиха тъпата политика наречена “положителна дискриминация”. А не става ли тези малцинства да положат усилия да се реализират в обществото, в което са (без значение дали са чужденци или са се родили във въпросното общество)?

    Моите поздравления за статията ти и моите поздравления за може би най-силното ти изречение в нея, а именно:

    “Много от тях често пък направо се стремят да затрият околните, възползвайки се от факта, че тия околни се правят на много либерални, сакън да не обидят някоя култура и да им се развали хубавата мулти-културна колекцийка.”

  28. Между другото януари месец като се върнах в България гледам телевизия и що да видя: събрали се в Германия (или Франция) ПЕС на конгрес или нещо от сорта, на който един каза ПЕС да продължават все така успешно да се налага социалното и да се борят срещу капитализма. Направо се хванах за главата – ПЕС са същински комунисти като тези, които бяха от СССР и Източния блок. Даже няма да се учудя ако Русия пак ги спонсорира (както едно време СССР правеше).
    ПЕС ли е, ПСЕ ли е – колкото по-малко гласове от общия вот получават на избори, толкова по-добре. Да извадим нож на това противно ПСЕ чрез нашия вот! 🙂

  29. Малко е смешно това, което “дискутирате”, защото погледнато принципно, вие сте жители на Европа – да, но след като сте жители на света. Поне би трябвало. И явно не сте. А иначе ако ви пита човек и вие бихте емигрирали, ако вече не сте. Честно казано дали познавате някой мюсюлманин или богат мюсюлманин? Риторичен въпрос – не ще очаквам отговор. В исляма богатството и живота на човек, за който Бог е на първо място, не вървят ръка за ръка. И ако някой “богат с чалма” е построил джамия, то не е от голяма религиозност.
    Между другото – във Великобритания и Испания, където има огромен брой джамии и мюсюлмани, вкл. и забрадени и с никаби жени, НЕ знам за местен, на който да му е писнало от тези хорица.
    И да не тръгне някой да ми цитира медии.

  30. Моля вижте филмчето:www.youtube.com/watch?v=ysBJ5G4m675

  31. коментар от Свежо: На всички, Араби,Палестинци,омръзнахте ни с вашите загубени проблеми.Имате 11 Арабски страни в Африка,8 в Азия.Мюсюлмански страни,като:Турция и Иран.Какво търсите в България?.Ние си имаме нашите Цигани и Турци.So “Get Out” : 😀

  32. коментар от Свежо: А кое му е еднаквото на циганини и турци с араби и Палестинци? Жалък класутрофоб.
    anarhist, благодаря!

  33. Какво като сме жители на света, Милена? В САЩ между другото наскоро стана дума за едно съдебно дело започнато от бели американски пожарникари (сред които и един латинос), които са изкарали тест за повишение в ранг лейтенант и капитан. Черните изобщо не се представят добре и отиват в кметството, заплашвайки, че ще заведат дело срещу администрацията ако признае теста и издигне изкаралите го. В момента тази, която Обама номинира за Върховния съд на САЩ на апелативно ниво е отсъдила за администрацията на града, която е обвиняем по делото от пожарникарите, които са изкарали теста, а парадоксалното е, че е възможно и на най-висока инстанция да се произнася по този случай (защото мен дълбоко ме съмнява, че няма да бъде одобрена от Сената). Това нормално ли е според теб? А какво щеше да стане ако черни го бяха изкарали и бели бяха заплашили с дело?

    Струва ми се, че изобщо не си схванала идеята на статията.

  34. коментар от Свежо: Идеята за равенство е тъпа по начало.Хората не са равни-има ниски,високи,слаби,дебели умни тъпи.Така,че всичко,базирано на подобни идеи рано или късно ще претъпи крах.Koето не предполага,че всички мюсюлмани са такива,но като искат да се съобразяваме и те да го правят.

  35. коментар от Свежо: Тук става дума за принципно равенство – равенството при сътворението – всички хора са равни в това отношение. Не става дума за богатство, генетичност и пр.

  36. Д.Н. Имам въпросче – коя политика е наречена “положителна дискриминация”?

  37. нещо са ти объркани политическите посоки

    Левичарството и социализма възникват като реакция на индустриалният капитализъм с идеята че държавата трябва да преразпределя приходите според някакви постоянно променащи се идеи за “справедливост”. Днес това е една идеология в криза. Консервативността също. Консерваторите разглеждат мултикултурността като заплаха за традиционните устои на обществото (тук попадат и идеолозите на БСП), но пък евтината работна ръка им е добре дошла. Тоест – добре сте дошли имигранти докато има нужда – после си обирайте крушите! За социалистите имигрантите просто са онеправдани работници, които трябва да имат правото да легализират пребиваването си в чужда страна, но не и да легализират собствената си култура или религия. Според социалистите те трябва да се “интегрират” тоест да приемат културата на мнозинството.

    либерализмът залага на мултикултурността и икономическата свобода, а не социализма. многообразието от съжителстващи мирно култури, ненарушаващи човешките права и принципите на демократическо, прозрачно и отговорно управление са гаранцията за просперитета на една нация. Либерализмът залага на идеята че мнозинството не трябва да асимилира културните и етнически малцинства, а да им даде шанс да се развиват като приемат демократичните принципи на които са изградени западните общества. По този начин всяка общност, дори и най-малката, се чуства защитена и приема съжителството с чужди общности като своя естествена среда. Така по естествен начин се генерира културен обмен възниква обща среда споделяна от всички и в крайна степен възниква една нова общност. Според мене бъдещето на Европа неизбежно ще е в посока на увеличаване на имиграцията от третия свят – няма как това да бъде спряно. Затова и Европа трябва да потърси начини тези хора да бъдат итегрирани а не отхвърляни и изтласквани в периферията. Когато отхвърлиш някого напълно, отречеш правото му на идентичност, то много често в резултат ще получим една крайно радикализирана общност – едва ли европейците биха искали да получат нещо подобно и то само защото ги е страх от различното.

  38. Affirmative action или иначе казано – ти си от дадено малцинство и за такива като теб има квота за еди кои си работни места или еди кои си училища. Или пък можеш да бъдеш приета с по-ниски резултати в името на diversity-то и мултикултурализма. Писал съм малко конкретно по този случай с пожарникарите.

  39. Това да ли нещо е нормално или не, е въпрос на собствената ми моралност, интелигентност, ученост и начин на живот. Не е основа на която и да било съдебна или държавна теория. Така че да си обсъждаме случай – няма смисъл, само празни думи.
    Освен това май изпуснах нишката – защо свързваш случая с хомофобията и надутостта на американците, т.е.е на белите сред жителите на САЩ със същото явление в Европа. И да си отговоря – може би е мода?!

  40. Също така може да бъде изродено и в полово съотношение. Например положителна дискриминация може да бъде поне 30% от състава на полицейския участък да е съставен от жени или пък да се приеме такъв закон за СЕО-та. И двете, ще се съгласиш, са еднакво просташки и налудничави. Ако една жена заслужава такава позиция, да я получи. Ако не я заслужава, да не я получава. Толкова е просто! Същото се отнася и при мъжете.

    Между другото в такива моменти започвам да се чудя (риторично, разбира се) защо в НБА да не създадат квоти за белите? Защо там белите са толкова “дискриминирани”?

  41. ДН, Affirmative action си има своето приложение, защото социалната дискриминация е нещо реално съществуващо и твърде неприятно ако ти си от дискриминираните.

    Понятието не е “положителна дискриминация”, а “обратна дискриминация” и изобщо не е еквивалентно на Affirmative action. То е много по-широко и много по-крайно – то е изроден либерализъм, обръщащ се срещу себе си.

  42. “Това да ли нещо е нормално или не, е въпрос на собствената ми моралност, интелигентност, ученост и начин на живот.”

    С други думи въпрос на това дали се увличаш по разума или по популизма – тоест дали мислиш или се оставяш на другите да мислят вместо теб. Сама си прави сметка ти по какво се увличаш.

    “Не е основа на която и да било съдебна или държавна теория.”

    Значи като има случай на дискриминация (без значение в коя посока) ще трябва да питаме хората какво мислят, а не компетентните органи, така ли? Добре, че не се е стигнало дотам всички на този свят да разсъждават като теб, че още по-сегрегиран щеше да стане светът, защото в 99% (разбира се метафорично го казвам, макар и точната цифра да не е много далеч от тази) от случаите представител на едно малцинство се застъпва за “техен човек” като става въпрос за дискриминация – без значение каква всъщност е истината.

    И на въпроса ти ще отговоря с въпрос, а именно – хомофобия и надутост ли е да покриеш дадени норми и да не ти признаят резултата, защото другарчето ти, което е различно по цвят на кожата или пол не се е справило също толкова добре като теб? Пожелавам ти да не ти се случва някой да ти се изпикае на положените от теб усилия в името на мултикултурализма, защото със сигурност боли повече отколкото можеш да си го представиш. А дали пък не трябва да минеш през това, за да ти влезне акълът в главата?!

  43. Да, имаш право.

  44. marerittet
    15/06/2009 - 16:41

    хващам хемороиди от това че го казвам, но съм 100% съгласен с тебе. преди седмица водихме спор с фен на лейбъристите и четенето на тоя пост беше като препрочитане на аргументите ми в спора с него.

  45. Виждаш ли, Д.Н…Аз съм мюсюлманка и то забрадена. Но ти нямаше как да видиш моята визия, нали? Представи си, че на практика по-добре от теб знам отношението на другите в разрез или в унисон с поговорката “По дрехите посрещат, по ума изпрашат”. Макар че представи си във всеки момент и на всяка крачка да се опитваш да се докажеш, че си като другите и на-малкото не на по-ниско ниво. Да не говорим за по-високи резултати.
    Това се нарича двоен стандарт. Аз си противоречах нарочно и съвсем умишлено и в случая съвсем в крачка с любимата анонимност на списващите в Интернет, които трябва да бъдат скрити, за да кажат какво наистина мислят за света около себе си и да се види реално, че 21-ви век не е по-свободен от 19-ти например…

  46. Богдан
    15/06/2009 - 17:02

    Мисля, че може би, зад маската на създаване на мултикултурно общество, някой се опитва да приложи в европейски мащаб, наученото от създаване и управление на тълпата в национален мащаб.

  47. tania_2605
    15/06/2009 - 16:04

    коментар от Свежо: До Роберто: Арабските даржави са 22.
    И … кьм Васил Даков: 🙂 ти защо не остави автора сам да си публикува сам написаното в Свежо? Сега, след като ти пускаш това, искам само едно да ми обясниш : Аз в момента сьм в арабска даржава. Обясни ми думите: “иска им се не само да си докарат пустинните догми и варварски обичаи в Европата, ами и да бъдат уважавани за това, наравно с цивилизованите хора” :). В даржавата, в която работя има много холадци, англичани, французи, американци и др., както и бьлгари, които работят по различни европейски и американски програми – това което искат те сега в Европа, отдавна Европа го иска и от тях. Тоест става едно “танто за тунто”, Васко.

  48. tania_2605
    15/06/2009 - 16:11

    коментар от Свежо: Сьгласна сьм с Иршад и Анархист (thumb up)

  49. размишльотини
    15/06/2009 - 18:17

    А не чувстваш ли, че това залитане към консерватизма и християнството води точно в опасна и нежелателна посока? Не виждам нищо положително в този тренд.

    Надеждата консерватизмът и национализмът да спасят Европа от “мюсюлманското нашествие” е опростенческо и идеализирано виждане в стил “клин клин избива” и накрая знаем какво прави втория клин. Самото представяне на това мюсюлманско нашествие като заплаха е опростенческо и работи точно на принципа на рекламата – ясно, семпло, еднозначно, без нужда от разсъждения, за да насажда стереотипи и да води до действия когато се наложи. Също както българските вестници правят с циганите.

    Не виждам как някой може да се радва на десните на Берлускони.

  50. vasildakov
    15/06/2009 - 17:35

    коментар от Свежо: Отговор на tania_2605: Longanlon (Петър Стойков), авторът на блога kaka-cuuka.com, рядко публикува статиите си в Свежо, достатъчно е да разгледаш профила на kaka-cuuka. В повечето случай, статиите се добавят от хората които четат Петър Стойков. Обикновенно всяка статия има бутонче на Свежо за директно публикуване. По една случайност, прочетох статията рано сутринта и на мен се падна честта да я публикувам.

  51. Напротив, Милена, има как да видя твоята визия, защото съм студент в САЩ (тоест съм представител на малцинство там) и съм се сблъсквал (макар и много по-рядко и не особено болезнено) с хора, на които като им кажа откъде съм и като ми чуят акцента (който не е американски, разбира се) им светва някаква червена лампичка вътре в тях всеки път като се засекат с мен. Никога няма да си признаят за въпросната червена лампичка, но и без да ми кажат – това се усеща. На мен това определено не ми е приятно, но се опитвам да опровергая предразсъдъците им като ги впечатля с нещо – знания, умения, характер – което не значи, че непременно дава резултат и че винаги съм достатъчно убедителен, но със сигурност е някаква крачка към крайната цел.

    Това, за което говориш е наистина двоен стандарт, и за съжаление този двоен стандарт няма как напълно да изчезне в близките няколко десетилетия, просто защото хората сме си такива – имаме предразсъдъци спрямо различните. Тези предразсъдъци още повече се засилиха след събитията на 11 септември 2001 година, така че имаш всичкото право да се сърдиш и на ислямския фундаментализъм. (Тук е моментът да спомена, че заради борбата срещу моите предразсъдъци не исках да си помислям, че една тумба цигани като се качат в претъпкан тролей в София – го правят, за да крадат, в резултат от която моя борба откраднаха мобилния телефон на сестра ми без тя да се усети и без аз да подозирам, че е толкова възможно, колкото всъщност е пред слепите ми очи.) Така например аз ако навсякъде в САЩ се разхождам с нещо българско по мен – някаква типична българска дреха, българския флаг и каквото още се сетиш – предразсъдъците към мен ще са дори по-големи. Същото се отнася и за твоята забрадка в християнския свят, кръста и/или звездата на Давид в мюсюлманския свят и други. Задавала ли си си въпроса защо имигранти в САЩ като си родят дете го кръщават с американско име и така вече има хора с имена като например Дженифър Лопес, Питър Родригес, Марк Чанг и т.н. – тоест хора с американско собствено име и неамериканска фамилия? Веднага ти отговарям – аз като си кажа моето име на американци обикновено следва едно опулване, та чак вече ми писва да виждам тази реакция, ама подобен е сценарият и в България главно спрямо представители на турския и ромския етнос, което, разбира се, не одобрявам.

    Така че бих те посъветвал да пробваш да си без забрадка за известно време и да видиш дали има някаква разлика. Нито ставаш по-малко мюсюлманка, нито завинаги ще спреш да носиш забрадка, нито нищо. Далеч съм от подкрепа на закон забраняващ носенето на религиозни принадлежности (както е във Франция), но и съм забелязъл, че обществото си има определени предразсъдъци в някои отношения. Тук вече се сещам и за отношението на хората към метълите, хип-хоп феновете и други заради техния начин на обличане, но да не се повтарям. Надявам се, че ме разбираш и няма да ми лепнеш някаква диагноза от типа расист, ксенофоб, фашист и други подобни, защото просто не съм такъв. Поздрави!

  52. коментар от Свежо: Евала Петре! И евала Василе!
    (thumb up)

  53. размишльотини, да, залитането към християнски консерватизъм е опасно – религията си е религия и всяка е точно толкова малоумна, колкото и останалите.само че някак не виждам никъде в статията ми да се споменава християнство, нито консерватизъм…

    статията, както и предишните ми две на тая тематика, са относно криворазбрания и доведен до самоунищожителна крайност либерализъм. няма лошо да обичаш кучетата, но като почнат да те хапят, не е добра идея да им отвръщаш с целувки…

  54. tania_2605
    15/06/2009 - 18:55

    коментар от Свежо: Да рядко публикува от долу-горе 7-8 месеца, но по принцип си публикува, ако някой като теб или Балтизар Иванович не го изпревари да цькне прословутото бутонче на Свежо до като се занимава да отговаря в блога си по темата 😉

  55. tania_2605
    15/06/2009 - 19:06

    коментар от Свежо: Добре, че статията не е твоя, защото сьм с “-“. Не мога да гласувам за човека, който преди 1г. нарече Бьлгария “тъпа даржава”, българите – тьпи – емигрирайте! Или пьк “90% от хората са идиоти, а другите които не сме…. ” и т.н. Аз следя блога му и сам изчела доста негови статии, но само по една имам общо мнение с него. Въпреки всичко, виждам че ще пожънеш успех с публикуването на тази, и аз ти го желая, но нека бьде с твои статии както е било до сега.

  56. Е, май няма да стане – това изречение ми хареса най-много. Аз искрено бих се радвала ако НЕ СТАНЕ, но за съжаление не съм оптимист – нито за България, нито за Европа.Четох наскоро, че християните в UK често имат проблеми точно заради религията си и се страхуват. В UK има много емигранти мюсюлмани, а личните ми наблюдения са, че местните не са вярващи.

    Италия и Франция- емигранти от Мароко на всяка крачка – отново мюсюлмани.

    Америка – като започнем от Обама и много други като него – мисля, че коментара е излишен.

  57. Светослав Антонов
    15/06/2009 - 20:40

    @Longanlon
    Струва ми се, че почваш да смесваш понятията либерализъм и демокрация, а като включим и икономиката статията ти ми се струва доста противоречива.
    Основната идея ми е ясна, който не работи не трябва да яде, независимо от кое малцинство е. С това съм съгласен.

    Но свободата да се определяш като представител на някаква различна култура и различна религия си е чисто демократично право. Европейците не са чак толкова прости и ще се усетят много по-рано кой им се качва на главата, отколкото българите биха се усетили, в това съм сигурен. Техния праг на търпимост към издевателства е много по нисък от нашия.
    В момента, в който “свободата на културно самоопределение” се изроди в налагане на твоята култура на някой друг, пък било то и на собствената ти жена (забрадките) или дъщеря (обрязването), да не говорим пък съсед (мюсюлманството), вече излизаш от нормалната демократична норма, и ще бъдеш санкциониран. Това, че някой “краен” ляв е сътворил прекалено хлабав закон, от който малцинствата се възползват е само временно недоглеждане.

    Защо в това трябва да намесваме икономическата политика на левите и десните не ми е ясно. Колкото и левите да се борят за социални привилегии към трудовата класа, аз съм сигурен че даването на помощи на търтеи не е залегнало в никоя икономическа политика.

    “икономически нео-консерватизъм с две думи е малко регулации, ниски данъци, икономическа свобода – въплътени в политиката на Тачър и Рейгън”

    Тази политика сама по себе си има добри и лоши страни, както и всяка друга. Икономическата свобода е основен принцип и главен двигател на пазарната икономика, заедно с ниските данъци. Дали е лява или дясна не знам, но аз бих я определил като по-скоро лява.
    От друга страна особено Рейгън отнася много критика за политиката си на дерегулации, която води до всякакви корпоративни недоразумения, и до всякакви съмнителни химически елементи в хранителните продукти например. За пакетираните храни специално ти си писал няколко пъти – повечето вредни съставки в тях се одобряват без много-много да ги гледат под микроскоп именно по Рейгъново време.

  58. Лъчезар Томов
    15/06/2009 - 20:57

    Тук съм напълно съгласен. Не е демократично малцинства да се опитват да диктуват положението в една държава

  59. размишльотини
    15/06/2009 - 21:06

    Ти не го споменаваш… но точно национализмът (и консерватизмът) са механизмите, с които оперират десните групи. И те разчитат на семплото стереотипно мислене (като това на Дани).

    В Берлусконна Италия десницата работи с маааалко по-друг механизъм, този на шуробаджанащината (което смътно ми напомня една друга страна… коя ли?) и е некадърна, + националистична и тъпа. В момента има настроения към всички българи и румънци – не само тези, които си изхвърлят фасовете през прозореца и които не са се доказали професионално.

  60. Напълно съм съгласна с автора! Писнало ми е да ме убеждават, че трябва да съм толерантна с нетолерантни хора!!!!!!!!!!!

  61. vasildakov
    15/06/2009 - 20:26

    коментар от Свежо: tania_2605, престани да говориш глупости! от профила ми можеш да видиш, че за първи път публикувам линк към чужд блог! и какво значение има това? все едно печелим някакви дивиденти от това, че сме публикували линк към някой? нямам намерение повече да те удостоявам с вниманието си.

  62. размишльотини,
    консерватизмът като понятие изначално няма връзка с нищо освен с “доброто старо време”, което е различно за всяка държава и всеки човек (примерно у нас днес правилно би било да наричаме социалистите “консерватори”, защото милеят по каквото е било преди).

    а и далеч не всички десни групи “оперират” с национализъм – това го правят крайнодесните, на които не съмпатизирам особено, но ги виждам като необходим инструмент за противопоставяне срещу крайния ляв либерализъм, който смятам за опасен.

    смятам го за опасен, защото десният либерализъм, който за мен е най-добрата философия, обединяваща максимална социална и икономическа свобода, е доста крехък и лесно се изражда в ляв либерализъм (който, споменах вече, не е нито икономически, нито социално устойчив – лявата икономика ограничава икономическите свободи, а левият, краен либерализъм в социалните отношения практически ограничава социалните свободи на тия, които го подкрепят за сметка на свободите на тия, които го отхвърлят, което си е абсурд отвсякъде).

  63. Размишльотини, ще коментирам следния цитат от теб: “В момента има настроения към всички българи и румънци – не само тези, които си изхвърлят фасовете през прозореца и които не са се доказали професионално.”

    По мои наблюдения реакцията на едно общество често е първосигнална. Да бъдеш жертва на престъпление извършено от различен по раса, етнос и религия от теб човек и често да четеш по вестниците за такива престъпления (понякога обективно предадени на читателя, понякога хиперболизирани, но няма как да го разбереш, освен ако не си бил там) – това са все фактори, които са често определящи за поставянето на всички под един знаменател. В България защо толкова мразят циганите? От расизъм – да – но и от всички простотии свързани с тях: кражби, проституция, убийства, изнасилвания, побоища и други престъпления, както и нечистоплътност. В резултат от това се поражда омраза към всички цигани – без изключение – без да се анализира въпроса такъв, какъвто е (тоест, никой не им влиза в положението).

  64. Левите либерали са специалисти в изкривяването на понятията. Като се започне от изкривената им представа за социална справедливост, мине се през сбърканата им представа за екология, та до криворазбраният либерализъм. Време беше да им се бие шута.

    Само не разбирам защо националистите ги определяте като крайно десни. Ако разгледаме например любимата АТАКА, програмата и е по-скоро лява – доколкото това безумие от идеи на 19 век може да се вмести в съвременните политически и икономически възгледи. Не знам как е в Холандия, но се съмнявам на тамошната версия на АТАКА да са и приоритет ниските данъци и свободните пазари.

  65. коментар от Свежо: Драги съблогери…споко. Какво решихте да доказвате? За или против казаното в статията?

  66. JediMonster
    16/06/2009 - 08:00

    Пешо когато пишеш “В Англия, където лейбъристката (това означава “работническа”) партия води страната нонстоп от падането на Тачър до сега…” бъди поне по информиран за твоите дърти тъпи ТОРИ! Джон Мейджър ако го помниш беше премиер и той май не е лейбърист? Та за напред бъди точен за да ти тежи мнението!

  67. eldred, национализма и фашизма винаги са определяни като десни, макар програмите на националистичните партии да са по-скоро леви, а фашизмът си е чист комунизъм+расизъм (все пак доктрината на Хитлер се казва национал-Социализъм…)

    JediMonster, по-горе вече ми направиха забележка за това. посипвам си главата с пепел 🙂

  68. Напълно съм съгласен с писанато в статията. Неможе да отидеш да живееш в чужда къща и да не спазваш правилата на дома, който те е приютил. Да си донесеш всичките дивашки навици и да се цупиш, че домакините не били като тебе. Някой по-горе спомена, че и нас ни приемат като втора ръка хора. Ами кой ни е крив за това отношение? Нали сами си изработихме медийния образ.
    Longanlon -” …програмите на националистичните партии да са по-скоро леви, а фашизмът си е чист комунизъм+расизъм…”
    Не по-скоро, те са си направо леви. Припомням, че камареде Рьом е убит, не защото си е падал по момченца, а защото почва много да мрънка, че камараде Шикългрубер неще да национализира собствеността на едрите собственици и индустриалци и отстъпва от началните идеи на национал-социализма.

  69. лумпен
    16/06/2009 - 10:26

    Всъщност големия майтап е че докато пришълците се ползват със симпатията на псевдолибералите и желаещите да се харесат колко са готини то същите тези псевдолиберали биха се чувствали меко казано силно дискомфортно в страната и света на пришълците. Или иначе казано съдавайки условия за налагане на порядки и отношения които са в конфликт с тези които им позволяват да се правят на готини и либерални всъщност режат клона на който седят.

  70. именно на тоя парадокс се дължи моето възмущение

  71. neuromantic
    16/06/2009 - 11:15

    Ми че те пришълците ако бяха либерали изобщо нямаше да хукнат към Европа бре. Щяха да си направят собствена демокрация в пустинята. Да не очаквате че тия хора идвайки реално от миналото ще нахлузят веднага дънките и ще запеят рок балади. Не е измислен още уред за изтриване на идентичности. Но ако ги държим в пустинята докато узреят за идеята за електронен Аллах, ще почакаме дълго… Вие със същия успех може да намерите парадокс в отношенията родител-дете. Ти го храниш и му купуваш учебници, то ти се качи на главата. И тук вече чувам десните гласове – дете е само този който е излязъл от собствената ти матка. Еми ок, ама хора които парадират за свободи би трябвало да имат по-далечен поглед в бъдещето. Американците си отгледаха черен президент, макар в гетото да е пълно с вярващи в бялата смърт. Като споменах Обама, се замислям че всичко опира до желанието да се плати цената на доброто. То не идва ей така с усмивки и чат по скайп с друговерците. Лесно е да седиш в коженото си кресло отвъд океана и да хрупаш зелена салата, като призоваваш ЕС да приеме Турция, защото това ще даде добър знак на всички мюсюлмани по света. Някой обаче ще трябва да понесе първоначалната тежест и оттам идват всички противоречия по темата. Въпросът в крайна сметка опира до – да изградим ли защитна стена докато дойдат новите поколения, които да я махнат, а ние да си поживеем царски междувременно или да вземем да свършим тази работа още сега, за да могат те да поживеят по-приятно. Е?

  72. Не говорите ли пак много общо? Всички пришълци ли са нетолерантни към приютилото ги население или една малоумна и радикална част от тях? И струва ли си, заради лумпенизираните мюсюлмани, които си нямат друга грижа, освен да чупят и протестират , да бъдат мразени и другите, които си вършат работата? По принцип законът действа адекватно срещу отделната личност, но тълпата трудно се озаптява…и все пак какво мислите , че трябва да се направи в Европа?

  73. Светослав Антонов
    16/06/2009 - 13:35

    Каквото трябва да се направи в Европа, ще си го направят европейците. Първо да изчистим собствения си двор от цигани живеещи на помощи и от Атакисти псевдопатриоти, и след това да мислим как да им даден акъл:)
    Цялата идея на присъединяване към Европейския съюз беше да вземем да попием нещо по-добро от тях, нали?

  74. neuromantic
    16/06/2009 - 14:23

    Да, мангизите им 🙂

  75. @Светослав Антонов “Цялата идея на присъединяване към Европейския съюз беше да вземем да попием нещо по-добро от тях, нали?” Мен ако попиташ-само заради георграфското положение ни взеха…и румънците също 🙂

  76. @neuromantic

    Въпросът в крайна сметка опира до – да изградим ли защитна стена докато дойдат новите поколения, които да я махнат, а ние да си поживеем царски междувременно или да вземем да свършим тази работа още сега, за да могат те да поживеят по-приятно.

    Писнало ми е, да правя жертви, за доброто на бъдещите поколения, за светлото бъдеще, за победата на комунизма и т.н.

    Не ми остават кой знае колко години още, поне що-годе свястно да ги изкарам, а бъдешите поколения ще имат с какво да си трошат главите и с, и без нашите “жертви”.

  77. Светослав Антонов
    16/06/2009 - 17:51

    Странно, общото мнение е като че ли тия европейците трева пасат. Дават си парите на бедните, че и ги пускат вкъщи да си развяват коня както си знаят.
    Малко смешно ми изглежда.
    Не бойте се, това са най-развитите страни в света, с икономически и бизнес традиции от Римската империя, през географските открития, колониалните войни, индустриалната революция, 2 световни войни, та досега.
    Просто няма начин да се излъжат толкова, да си хвърлят парите на вятъра, и да им потънат накрая гемиите.
    Няма да стане.
    Това, че се смятат за малко по-цивилизовани за да не се разправят с варварите по варварски, не значи че не могат да се оправят сами. На краставичар краставици продаваме 🙂

  78. вън мръсните аборигени от Европа! България да я налазват колкото искат, ама не и люлката на съвременната цивилизация! Атакаааааа!!!!!!!!!! 🙂

  79. Има една стара поговорка:”Не се вмъквай в чужд манастир със своя устав”. Манастира отдавна е разграден двор и щем не щем вървим към някакво ново, глобализирано общество.

  80. Вдъхновен съм от написаното в твоята статия. Петър, поздравям те с това сладниково, но готино парче… http://vbox7.com/play:765b83c7
    от един поддръжник на “тъпата идея мултикултурно общество”

  81. Anna Moritz
    19/06/2009 - 10:41

    “ако може, разни мързеливи и миризливи брадати хорица да си налягат парцалите и да не му дават акъл как да си управлява държавата, как да се държи и как да се облича жена му”

    така…тука мога бая да напиша, но предпочитам да разкажа мои случки и наблюдения.
    Та, тука, в Австрия, има едно село в една китна алпииска долина, където австрийците решили да си направят фабрика. И понеже самите австрийци не им се работило там, си поканили турци. Та какво се случило мислите? Турците не само дошли, ми си докарали жените и 10те деца, построили си джамия, отворили си магазин и дотук как да е, но започнали да се оплакват защо в австрийското училише, където си давали децата имало закачени кръстове(или разпятия) в класните стаи. Сега са си хаправили кметски съвет и са се кандидатирали за изборите за кмет и кметски съвет…to be continued.

  82. Anna Moritz
    19/06/2009 - 10:43

    “ако може, разни мързеливи и миризливи брадати хорица да си налягат парцалите и да не му дават акъл как да си управлява държавата, как да се държи и как да се облича жена му”

    така…по темата мога много да пиша, но предпочитам да разкажа мое наблюдение.

    Та, тука, в Австрия, има едно село в една китна алпииска долина, където австрийците решили да си направят фабрика. И понеже самите австрийци не им се работило там, си поканили турци. Та какво се случило мислите? Турците не само дошли, ми си докарали жените и 10те деца, построили си джамия, отворили си магазин и дотук как да е, но започнали да се оплакват защо в австрийското училише, където си давали децата имало закачени кръстове(или разпятия) в класните стаи. Сега са си направили кметски съвет и са се кандидатирали за изборите за кмет …to be continued.

  83. тъй тъй, турчолята си държат на религията, за разлика от нас, някои я използват офансивно и никой нищо не може да им каже, защото нали…демокрация и всеки си защитава мнението. Ами…редно е австрииците да махнат разпятията, така и така никой модерен човек не е религиозен, така че искането си е съвсем редно

  84. Anna Moritz
    19/06/2009 - 17:42

    Ами не,не си прав че”никой модерен човек не е религиозен”. Специално тука в Тирол, религията цъфти и процъфтява. Хората си спазват традициите , ходят си в неделя сутрин на църква, кръстове и разпятия има са под път и над път (и на кръстопът)- така както в Родопите има чешми например. Религията тука е тясно свързана със семейството и се предава от поколение на поколение. А кръстовете , са нещо като благословия на дома и също ги има в къщите – над вратите или в ъглите на дневните.Така че, учителите (или възпитателите)в училищата са си вярващи хора и какво лошо че са сложили кръст да пази? А пък с какво право турците ще искат да го махат, след като сами са си пратили децата в австрийските училища.
    Що не си направят турски училища , като не им харесва – както си имат джамии , магазини и кафенета(където само мъже имат право да ходят доколкото виждам). Тогава напълно ше си затворят кръга на изолация , а не на интеграция,както се опитват да ни излъжат политиците.
    И защо има турци тук от по 15-20 години дето още сричат на немски. Добре че австрийците си въведоха изискване – ако ще кандидатстваш за емигрант – минаваш изпит по езика на страната. Така че, като детето го заженят за братчеда от Анталия – съответния трябва малко да се понапъне и да научи езика, преди да се тръсне тука на готовото.
    Даже в момента по вестниците чета статии , за затягане на изскванията за бежанците поради рязкото увеличаване на подадените молби през тази година. В статията също пишеше , че Австрия е на първо място по избрана за живеене страна от Руснаците. А както знаете няма място за големия братски народ в малка Австрия…
    П.С – Лонга , моля те изтрий ми двоиния пост. Реших да се редактирам…

  85. Браво на австрииците за решението за изпита-много е умно и е редно да се приложи навсякъде! Ами щом местните са вярващи , защо няма вълна от протести относно тези абсурдни искания? Щото както и да го гледаме подобна наглост е трудно допустима. Това руснаците и турците са нещо опасно…особено първите, които след 89-та се чудят къде да се настанят из модерния свят…

  86. Anna Moritz
    19/06/2009 - 20:00

    Ооо, турците отдавна са се настанили в Европата, както и цялата им рода до девето коляно. Ние да му мислим. А руснаците още ги държат криво ляво далече от Европа, защото на тях им трябват визи да доидат да си похарчат рублите в ЕС. И пак си намират вратички да дойдат до Австрия – я бизнес виза, я нещо друго…

  87. Спас Колев
    21/06/2009 - 08:49

    @Joro: Хехе, подсещаш ме за антверпенските таксиджии, слушащи подобна арабска чалга. Винаги с удоволствие си представям как след това отиват и гласуват за Флаамс Беланг. Имам извратено чувство за хумор. 😀

  88. Иво Ангелов
    22/06/2009 - 00:11

    http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
    Мисля, че не би трябвало да се радваш. Прекалено късно е.

  89. Longanlon: Леле, ти да не се занимаваш нещо с политология? Щото като гледам и половината блогопространство – е много грамотно на тема политика. Леви-десни, разни пространства тесни… бррр…, колко леко и удобно е да си в “Живота на идиота” 🙂

Leave a Reply

Задължителните полета имат *