Ще оцелее ли Европа?


Мюсюлманските емигранти отдавна заливат Европа и носят със себе си културата си – която е коренно противоположна на нашата. Докато европейците се опитват да градят мултикултурно общество, ислямските фундаменталисти се възползват и налагат собствената си култура, превръщайки местата, където живеят в поредните арабски коптори, тоя път в центъра на Европа.

Дали ще се усетим ние, жителите на на Дъртия континент, че именно защото свободата е върховна ценност, не е много разумно да даваш на някого свободата да отнеме собствената ти свобода?

Либерализмът общо взето е хубаво нещо – до толкова хубаво, че съм твърд негов привърженик. Благодарение на това, че хората в Европа едно време са прегърнали идеята, че свободата е най-голямото благо изобщо, днес никой не е преследван или потискан (поне не законно) заради своя етнос, религия, пол, сексуална ориентация. Ако искаш да се напиеш и да пееш – отиваш и го правиш, ако искаш да носиш ластична пола, широка колкото коланче и да ти се виждат прашките – купуваш си и я носиш с кеф, ако ти се гледа порно с негри и стари баби – отваряш интернета и даунлоудваш до изнемога (с лявата ръка).

Но либерализмът дава фира

Либерализмът, както казах, е много хубаво нещо. Но ако с него се прекалява, той се обръща срещу себе си и точно това става днес в Европа, при срещата на либералната западна култура с догматичния фанатизъм на мюсюлманския свят, пренесен на едро от десетките милиони емигранти, които наводниха континента ни в последните двайсетина години. Какво става е Европа ли?

Незапознати с положението не вярвам да има – в последните години в западна Европа се нанесоха да живеят големи компактни маси мюсюлманско население от най-слабо развитите, най-фанатичните и поради това най-изостаналите и части на Азия (Анадолска Турция, Ливан, Пакистан, Сирия). Холандия, Дания, Великобритания, Швейцария вече имат огромни проблеми с арабските квартали, пълни с емигранти, които не се интегрират, а дори напротив – живеят така, както са свикнали, в затворени общности, не приемат езика, културата на новата си държава, дори живеят по собствените си закони. Тези общности са развъдници на религиозен фанатизъм, на агресия – там дори местната полиция рядко се осмелява да стъпи.

Конфликтите, естествено, са неизбежни. И как не – в центъра на европейските градове е пълно е младежи, родени в Европа, но необразовани, дори не говорещи езика на държавата. Те не гледат даже западна телевизия, а само арабска, която хващат по сателита и с особена надъханост следят изявите и словата на разни радикални религиозни водачи, които с пяна на уста заклеймяват лошия запад, с неговата разпуснатост и порочност. Тия младежи, са безработни, естествено, неженени, естествено… Идеалният престъпен контингент. Побоищата, бруталните изнасилвания, грабежи, изяви на рилигиозна и расова нетърпимост – тия престъпления са епидемия в районите, близки до мюсюлмански квартали.

Разбира се, за да може лайното качествено да цапне вентилатора, е нужно и двете страни в тоя конфликт да са максимално глупави и, пак разбира се, те са точно такива.

Мюсюлманските емигранти са глупави

Те прииждат от всяка лайняна точка на света, където няма демокрация, а само пясък и религиозен фанатизъм. Прииждат, привлечени от свободата, която им се предоставя в Европа, свободата да бъдат каквито искат, свободата, която нямат в собствените си държави. И какво правят те? Ритат срещу тая свобода. Донасят собствената си “самобитна култура” и се опитват да я наложат в новата си родина. Позовавайки се на новопридобитото си (с новото жителство) право на самоопределение и собствена култура, които според европейските закони никой не може да им отнеме, те целенасочено се опитват да пресъздадат в Европа обществото и порядките… които са причина родината им да е в такова окаяно положение. Целенасочено рушат основите, които са дали на Европа това, заради което те всъщност са дошли тук. Колко тъп трябва да си, че да избягаш от някъде, щото там е супер кофти … и да се опиташ да направиш новото място същото, като това, от което си избягал?

И се борят за “правата” си, видите ли. Момичетата им трябвало “да имат правото” да ходят със забрадки на училище (разбирай “правото” родителите им да ги задължат). Местните момичета пък не бивало да ходят с къси поли, защото това обиждало мюсюлманската култура на емигрантите. И затова имало толкова изнасилвания, щото европейките се обличали предизвикателно…

Европейците пък са още по-глупави

Да речем, муджахидините са диваци, не са живели по друг начин, позволяват им го – правят го. Но какво е извинението на европейците? Давайки неограничени права на всички, те направо си сраха на възглавницата и легнаха отгоре.

Европейците, запленени от идеята си за мултикултурно общество, не забелязаха очевидното – че либерализмът има една точка, след която той се обръща срещу себе си. Точка, след която той позволява да бъде смачкан от фанатизма. Тази точка аз наричам точка на инфлацията на права. Това е точката, в която е позволено, понеже имаш права, да използваш тия права, за да нарушаваш правата на останалите. И точно това прави ислямският фундаментализъм – използва, че либералните европейци му дават свобода, за да разрушава тая свобода и да налага собствената си варварска култура, основана на догматизъм, ксенофобия и безправие. И европейците, вярвате или не, сами си го правят (нацъкайте линка, глупостта на професора е потресающа просто).

Грешката на Европа е в наивната вяра, че можеш да имаш всичко – и щедра социална държава и динамична икономика, и масите мюсюлманските имигранти, и културно многообразие. Фактите обаче са твърде сурови – щедрата социална държава ще обезкърви икономиката до смърт, а мултикултурното общество е мит, когато включва култури, които не са основани на либерализма и чиято цел не е да се интегрират, а да наложат изцяло своя начин на живот. Колко глупав трябва да си, та да не виждаш, че когато безволево предлагаш гъз, все ще се намери кой да ти го нацепи?

Още остри сериали
О! боже…

Коментари

  1. Арабин
    04/06/2008 - 09:29

    “Мюсюлманските емигранти са глупави”, “Европейците пък са още по-глупави”! Най-умен е списващия този текст (блог).
    Неофашистите станахте прекалено много!

  2. хихи, само за неофашист не ме бяха набеждавали… за антипатриот да, за турчин да, за комунист да, за платен костовист да… само неофашист не се бяха сетили да ме нарекат – дойде и тоя момент. що не се съберете всички, та да се разберете помежду си точно какъв съм?

    а какво мисля за неофашистите, може да видиш тук:
    и да си скинар не е лесно

  3. minimalistic
    04/06/2008 - 10:06

    @Лонгалон: принципно си прав за ситуацията, наистина европа ще се застреля сама в крака… но, все още не е чак толкова зле положението – нито престъпността е толкова висока около тия гета, нито изнасилванията. аз живея в Дания и в общи линии с малки изключения (когато публикуваха карикатурите) няма никакви грижи.

    а за интеграцията – мисля, че само преките емигранти (тези, които са родени другаде и се преселват) не се интегрират въобще. с децата им нещата седят по друг начин – знаят езика, ходят на училище, имат си разни евро-приятелчета и т.н., което всъщност показва, че надежда някаква все пак има.

    но това, което ме притеснява е, че основно в Дания е така – в Англия или Германия примерно, нещата хич не седят по тоя розов начин, а по-скоро както си ги описал. за съжаление, точно там концентрацията на емигранти е най-голяма обаче…

    ще видим какво ще стане.

    @Арабин: виж сега, махни ги определенията, нещата са си точно каквито ги описва лонгалона. не те знам дали наистина си арабин или не, но каквото е положението с нашите цигани в Бг, същото е и с мюсюлманите в големите западно-европейски страни. и определено това Е проблем, който ако не се реши по някакъв хитър и мирен начин, в някакъв момент ще запали фитил, на който къде ще му излезе края не ща и да знам…

  4. О, аз изобщо не мисля, че ще бъде запален фитил. Не очаквам ислямски революции и реки от кръв. Културата на либерализъм в Европа просто постепенно ще се свива, притискана от антилиберализма на мюсюлманската култура. Опаковани във фалшивата си вяра, че либерализмът е всеприложим, европейците все повече ще се свиват и ще живеят в страх, докато на арабите няма да им пука и ще си живеят живота. Така постепенно общият климат е Европа ще се измени, ще бъде наложена нетърпимостта за сметка на свободата.

    Аз и не мисля, че трябва да се вземат “радикални мерки”, за да се предпазим от това (забрана на исляма, спиране на емиграцията и други подобни идиотски и неизпълними глупости. Няма нужда от революции, гонения, забрани – това би означавало с действията си сами да зачеркнем изконната идея, която всъщност ще се борим да запазим.

    Достатъчно е просто да се промени обществената и политическа нагласа за “търпимостта” към подронването на основите на либерализма. Това не е особено трудно – все пак европейците го правят отдавна сами със себе си (забраняват отричането на холокоста, да речем).

    Достатъчно е Европа да приеме, че идеята за “мултукултурно общество” беше грешка и “толерантност на всяка цена” не може и не бива да има. Достатъчно е да се прилагат законите еднакво за всички, а не да има толериране на определени групи по етнически и социален признак.

    Достатъчно е да се престане да се внушава на европейските граждани, че емигрантът, понеже имал самобитна култура, винаги е прав, а виновните за проблемите, които този емигрант носи са те, понеже не са достатъчно толерантни.

    Достатъчно е осъзнаването, че либерализмът има граници и че ако Европа иска да продължи да бъде либерална, не тя трябва да се нагажда към културата на емигрантите, а самите емигранти трябва да нагодят културата си към Европа.

  5. Интересна тема! Лонгалон и минималистик са прави.
    @арабин неофашисти има и сред радикално (фанатично) настроените мюсюлмани. Виждал съм в тв кадри от новинарски репортажи как развяват знамето с пречупения кръст и Хитлер и говорят с омраза към евреите и неверниците.

  6. @Лонганлон: точно така ги виждам и аз нещата.

    @Арабин: не вярвам да го мислиш това сериозно, пределно ясно е че човекът е провокативен в случая 🙂

    @минималистик: лошото е, че често пъти докато забележим, че положението е зле, и е станало твърде късно ..

  7. Не знам авторът какви източници е ползвал за тия истории, но мюсюлманите в Европа въобще не са чак такива аборигени, каквито ги представя. Първо, повече имигранти има от по-близките мюсюлмански страни – Турция, Мароко, Тунис – където може да са зле, но не чак толкова. Аз съм имал контакт с тях – нормални хора, някои от тях доста прости, но в никакъв случай ислямски фундаменталисти, които идват да изнасилват и да разрушават. Вярно, във всеки град има и по няколко такива, но те са работа на полицията и тя си я върши. По-масов тип престъпници са мароканците, които се промъкват нелегално за да продават хашиш и да изкарат някое евро. Това далеч не е толкова страшно, нали?

    Винаги ще има някой идиот, който да крещи за повече “права” (като “правата” са възможно най-идиотски предложения). От другата страна пък винаги ще има някой идиот, който да крещи “всички араби на сапун”. И двата типа идиоти обаче са малцинство и никой не ги слуша, освен може би някой вестник, който иска да си раздуе тиража.

  8. Павел Танков
    04/06/2008 - 11:52

    “Точка, след която той позволява да бъде смачкан от фанатизма. Тази точка аз наричам точка на инфлацията на права. Това е точката, в която е позволено, понеже имаш права, да използваш тия права, за да нарушаваш правата на останалите.”

    Аз и друг път съм правил тъпи аналогии със софтуера (тъй като с това се занимавам), ето ви още една 🙂

    When using the BSD license, your software is just as Free as when you use the GPL. However, a company can take your code, incorporate it into its own proprietary product, and (depending on the type of BSD license, with or without advertising clause) you can receive no compensation for your work, perhaps not even credit. If that’s exactly what you want, then the BSD license is for you. However, it seems just a little bit dangerous for a lot of Free Software authors.

    This isn’t possible with the GPL. It’s always there, blatantly in your face, telling you “You may not use this code in proprietary ventures.” If a company takes your work, repackages it and sells the repackaging and service for it, your code is still available. It isn’t legally permissible for them to take your code, incorporate it into another product and sell that product.

    Още тук: http://slashdot.org/articles/9.....3224.shtml

  9. http://video.google.com/videop.....#038;hl=bg
    при нас е още по-зле. След това предаване не виждам смисъл да коментирам.

  10. Пешо, в много, много голяма грешка си. Филмите на телевизия СКАТ, разбира се, са малоумни, но не заради това не съм съгласен с теб.

    В грешка си, защото явно смяташ, че съм против заселването на мюсюлмани в Европа – защото смяташ, че филми за ‘туризацията на България’ са релевантни към темата. А те не са – нямат нищо общо с нея.

    Аз не говоря за арабите, нито за арабската култура, а само за една част от нея – тази, която се противопоставя на либерализма (проблем, който с нашенските мюсюлмани не съществува – те не са фундаменталисти). Което няма нищо, ама нищо общо с идеите, които се опитва да пробутва запенения фанатик от атака.

  11. По слухове бях разбрал, че емигрантите в Холандия имали възражения с/у черния петър, който холандците традиционни си празнуват, понеже видите ли… той бил черен и това ги обиждало.

  12. “Тия младежи, са безработни, естествено, неженени, естествено… Идеалният престъпен контингент.”

    Такива са и тия, дето казват “Циганите на сапун”

  13. Разбира се – приликата между двете групи е очевидна.

  14. айде и аз да блогна нещо в тоя дух:

    http://lydblog.wordpress.com/2.....bori-2009/

  15. Много силен post, Longanlon, достоен за публикуване в пресата в съответни издания/рубрики или… не знам точно къде именно, но е много-много добре анализирано, казано/написано (след малка редакция обаче, на по-грубите квалификации, за да се възприеме и от по-умерени читатели, за да не те нападат и обявяват за… неофашист, например)! Има резон в това, което казваш. Така е. Само гласът на разума виждам аз тука! Трябва да сме по-мъдри и по-будни (а не приспани от либерално самодоволство), а не да се опиваме от… либерализъм. Точно така мисля, както и ти – по тези въпроси, които повдигаш.
    Тази тема не е нова и е дискутирана (в различни аспекти), и е валидна и в по-широки географски (и не само) мащаби.
    А също така и аналогията, която прави Павел Танков, е много добро допълнение към темата (жалко е, наистина, че много малко хора са способни да правят подобни аналогии, без да се стремят да подчиняват свободната мисъл на своето тесногръдие и беден духовен хоризонт.
    Допада ми също и позицията на minimalistic – разумна и умерена.
    А с Пешо въобще не съм съгласна и дори считам, че такива безсловесни възгледи са още по-опасни, отколкото неговите опасения…
    В допълнение към тема предлагам 2 интересни статии:
    “Капитализъм и култура” от Ървинг Кристъл, http://mediatimesreview.com/oc.....ulture.php
    Новите тирани на Европа от Ричард Ран http://www.easibulgaria.org/bg.....na-evropa/
    Има и още, и още, но в момента нямам време да ги търся, sorry

  16. Лонганлон, да беше публикувал първия си коментар вместо статията, по-добре щеше да е.

    От него много по-добре се разбира каква ти е тезата, нежели от писанието, където кой какво иска да каже аз не разбрах.

  17. знам те аз тебе, че не обичаш да четеш дълги статии 😉

  18. >”проблем, който с нашенските мюсюлмани не съществува – те не са фундаменталисти”

    Вярно е.
    Обаче постоянно се мотаят разни ислямски “просветители” точно от държавите за които говориш и те се мъчат да внесат точно фундаметализъм. Колко ще се подадат не е ясно.

    Но виж какво става в Турция. Нещата са на кантар и нищо чудно скоро фундаметализмът да победи там.

  19. О, да – в Турция е кофти. Ако не бяха светски настроената армия и култивираният култ към Ататюрк, до сега отдавна Турция да се управлява по Шериата…

  20. Даа, плещеха глупости да си интегрираме мангалите, да видим те как ще си интегрират арабите.

    Искам едно демо да ни направят тъпоумниците.

  21. пак казвам, проблемът изобщо не е същият и всякакви паралели с българската действителност, вкл. с малцинства у нас, не са релевантни с темата

  22. Работата е наистина сериозна. Аз също го виждам с очите си.

    Тук в Белгия само да кажеш “толерантност” и мед им капе от устата на белгийците – направо е странно. Аз не веднъж съм спорил на тази тема с доста белгийци, относно тази криворазбрана “толерантност”. Просто не може някои части на Брюксел (та уж столицата на Европа) да приличат на страна от третия свят и полицаите да ми казват: “За нас еди кои си квартали не са Брюксел”!

    Проблемът основно е, че просто не се интегрират а си карат по “техния си начин”. Но ти добре си го описал де.

    Аз преди време също се възмутих! Не толкова обширно, но болезнено:
    http://ganspace.blogspot.com/2.....urope.html

  23. Като изключим обичайния ти остър език, принципно си прав. Аз също съм свидетел на тези процеси и съм особено притеснен.

    Писна ми от думата “толерантност” тука в Белгия, която едва ли не оправдава всичко. Не става така. Нямам нищо против хората от различна раса, религия и т.н., ама като отидат някъде поне малко да се интегрират, а не да си правят малки техни “държавици”.

    И аз преди време много се възмутих:

    http://ganspace.blogspot.com/2.....urope.html

  24. Като изключим обичайния ти остър език, принципно си прав. Аз също съм свидетел на тези процеси и съм особено притеснен.

    Писна ми от думата “толерантност” тука в Белгия, която едва ли не оправдава всичко. Не става така. Нямам нищо против хората от различна раса, религия и т.н., ама като отидат някъде поне малко да се интегрират, а не да си правят малки техни “държавици”.

    И аз преди време много се възмутих:

    ganspace.blogspot.com/2007/10/moslemism-take-over-europe.html

  25. Много много силна статия.БРАВО! За съжаление точно така стоят нещата във Европа и все още не виждам изход от ситуацията. В Испания където имам лични наблюдения нещата са излезли извън контрол вече и правителството не може да се справи с проблема.Мосюлманите прииждащи от Мароко,Алжир и др подобни пропаднали държавици си правят каквото искат и потъпкват правата на иначе културните и готини жители на тази страна.Жалкото е че ксенофобията вече е достигнала такива размери , че местните ненавиждат всички емигранти дори и някои без основание.

  26. Абсолютно разбирам позицията на автора макар и да на я застъпвам (поне не изцяло).
    Ама вижте сега навика на хората да мразят дадена религиозна или етническа група, омраза предизвикана само защото въпросната хора е различна, би трябвало отдавна да е останал в миналото. Най-малкото защото води до лоши резултати.
    Аз лично лоши наблюдения към турците в Германия нямам никакви. Абсолютно честно; хората учат, бачкат, правят дюнери, правят деца и според мен не пречат на никой. Само от време се появява някоя забрадена, ама това не прави впечатление,особено след като тук е прието гейовете и травестити да не се “дискриминират” и да могат да се изразяват свободно (разбирай да срещащ по двама-трима с поли и грим на 3-4 дена ) ( В големите градове може да е по различно , аз говоря от моята позиция-живея в отн. малък град).

    Та всъщност това което исках да кажа е че трябва да ги интегрираме хората. Те по никакъв начин не са по различни от нас. И не мисля че Апокалипсиса е близо… истерията ми напомня, истерията около това как ЕС щял да ни забрани шкембе чорбата. Много шум за нищо.

  27. Георги Д.
    04/06/2008 - 22:57

    Както правилно си забелязал – ислямската културата е коренно противоположна на нашата, основана на свободата и равенството демократична култура. И как би могло да бъде иначе? Как би могло култура, която се нарича ‘подчинение’, ‘предаване’ (това означава думата ‘ислям’), да има нещо общо с либерализма? И как би могло култура, която дели хората на свои и чужди, на правоверни и гяури, да има нещо общо с равенството в морален смисъл?

    Няма друга култура и религия в която така дълбоко да е залегнала дискриминацията на религиозна основа. Няма друга култура и религия в която да има такова дълбоко презрение и такава дълбока омраза към различния, неподчинения, гяура. Няма друга култура и религия като исляма която буквално да забранява на правоверния да има приятели измежду невярващите в Алах.

    Няма друга култура и религия която да е основана от педофил (чукал се с Айшето когато била 9-годишна), многоженец (имал поне 11 жени), робовладелец (имал много роби), пладнешки разбойник (заповядал неведнъж нападения и обири на кервани) и завоевател (завлядял с ятаган Арабия за няколко години и започнал завладяването на християнските и персийските земи), какъвто е Мохамед – най-перфектия мъж според мюсюлманите.

    Няма друга култура и религия в която да има такава дискриминация на полова основа – в исляма жените се смятат за половин човек и са собственост на мъжа си.

    Няма друга култура и религия в която лъжата, кражбата, убийството не са престъпление, ако потърпевшите не са мюсюлмани.

    Няма друга култура и религия която да има следното определение за добро и зло: добро е това, което е добро за исляма, зло е това, което е зло за исляма.

    Няма друга култура и религия която да обещава богатство, секс и власт на своите последователи и наистина да им ги дава – за 14 века ислямски нашествия са завладени към 40 милиона квадратни километра земи със стотици милиони души население. Само убитите при завоюването и за неподчинение неверници са около 270 милиона (120 милиона в Африка, 80 милиона в Индия, 60 милиона в бившите християнски земи в Близкия Изток, Северна Африка и Балканите, 10 милиона будисти). А отвлечените за сексуални робини жени за 150 години набези само от Унгария са 3 милиона.

    Няма друга култура и религия която да дели света на две части: свят на исляма (тази част от света, която вече е подчинена) и свят на войната (тази част от света, която още не е подчинена, но трябва да бъде подчинена).

    Няма друга култура и религия в която насилието и воденето на завоевателна война (джихад) да е религиозно (свещено!) задължение на всеки последовател.

    Няма друга култура и религия която да налага такъв тотален контрол върху храненето, обличането, музиката, изображенията, изобщо всеки аспект от обществения живот.

    Няма друга култура и религия в която всеки, който се опита да реформира учението подлежи на убийство. Няма друга култура и религия в която всеки който се опита да напусне религията подлежи на убийство.

    Християните, евреите, будистите, индуистите и почти всички атеисти са от едната страна на барикадата. Мюсюлманите са от другата страна. Казано по друг начин – ние китайците, индийците, японците, руснаците, европейците, американците сме низшите, “по-долни от всички животни” (Коран, сура 8:55). Докате те – мюсюлманите, са по-висши от нас (както им е казано в Корана, 3:110).

    Исляма е хитър и гъвкав. Старата част от идеологията му, от Мека – е само религиозна и се отнася меко към неверниците. Но по-новата му част, от Медина – е предимно политическа и е мразеща, агресивна и жестока към неверниците. На Запад се представя меканското лице на исляма, но помежду си мюсюлманите знаят, че ако има противоречие в Корана, то по-новите строфи отменят по-старите.

    Ислямските нашествия бяха спрени в Европа, Русия и Индия само със сила. С исляма, в крайна сметка, не може да се говори по други начин, освен със сила. Отделни мюсюлмани могат да бъдат меки и да спазват западните правила, но ислямът като такъв – не. Има опити, но ислямът не може да се реформира, защото това, което трябва да се махне, е повече от това, което трябва да остане.

    Цялата политика на Буш в Ирак и Близкия Изток беше сбъркана, защото той има типичните мултикултурни и политически коректни разбирания, типични за почти цялата управляваща класа на Запад. Буш не може да разбере, че врагът е не някаква зла, фанатична, терористична част от мюсюлманите, а самата идеология на исляма.

    Проблемът се разраства бързо – особено в Европа съвременната, демографска форма на джихада протича с много голяма скорост. Ако нищо не се промени, след 20-30 години в доста Европейски страни мюсюлманите ще бъдат мнозинство – неинтегрирани и враждебни.

    Разбира се, все още може да се намери решение на проблема. Първо, трябва да се назове основния враг – агресивната, надменна, хейтърска и насилническа ислямска идеология. Второ, истейблишмента да признае, че е сбъркал с либерализма и мултикултурализма, главно по отношение на исляма. Трето, да се обединят всички потърпевши страни – това са всички страни, с изключение на ислямските. Четвърто, да се поиска от мюсюлманите да декларират, че законите и ценностите на страните, в които са се преселили са по-важни от разпоредбите на исляма, и че ако има противоречие между едните и другите, ще спазват законите на съответната страна, а не ислямските. Всеки който не е съгласен – трябва да се върне в страната, от която е дошъл. Пето, пропагандата на исляма на обществени места и в Интернет трябва да се забрани, поради несъвместимостта на последния с общочовешките ценности.

  28. Жилов
    04/06/2008 - 23:09

    @Георги Д.
    “Няма, няма, няма…”

    Съветвам да научиш повече за Моисей от собствените му писания, например за геноцидите, които е организирал. И да си припомниш християнското Средновековие.

  29. Рано или късно на европейците ще им дойде акъла, ама тогава вече ще e трудно. В Норвегия – откъдето е и професорът от линка – Frp (доста дясна, анти-имигрантска партия) вече е първа политическа сила.

  30. Георги
    05/06/2008 - 09:29

    Не намирам особено силни доказателства, че мюсюлманските емигранти са проблем. Фанатиците и фундаменталистите при мюсюлманите са почти толкова малко колкото и при останалите религии и нации.

    Всъщност, бунтове и проблеми с интеграцията има в най-малко либералните /и най-“социалните”/ държавни в Европа – Франция, Германия и т.н. То във Франция и французите имат проблем да си намерят работа, още повече емигрантите. Но това не е проблем на емигрантите или на либерализма, а проблем на свръхрегулирания пазар в страната.

  31. ayreonautiqus
    05/06/2008 - 10:38

    Абсолютно съгласен съм с автора!

    Тези които продължават да мислят като коне с капаци, да отидат точно на няколко метра от идеалния център на Брюксел и да видят за какво става въпрос!!!

    Веднъж, по погрешка, минах оттам с колата и просто не можах да спра да псувам…..на глас…..крещейки!!!

  32. Аз, пък не съм съгласен с Георги:)

    и не намирам особенни доказателства че нерегулираният пазар решава проблема с мюсюлманите. Предплагам си ходил в Лондон и си видял че има квартали в които е трудно да повярваш че си в Европа.

  33. Георги
    05/06/2008 - 11:12

    Други са ходили в Катар и не могат да повярват, че това не е Европа. Но това е друга тема…

  34. Георги, като говоря за ‘либерализъм’ в статията и как той е заплашен от фундаментализма, аз нямам пред вид икономиката.

    Да, Франция и Германия са най-малко либералните икономически, но са сред най-либералните в обществено отношение. Разликата е съществена (вижда се най-ясно в САЩ – републиканците са либерални относно икономиката, демократите са либерални относно обществения живот).

  35. Как не те е срам да публикуваш такива фашистки статии! ПОЗОР! Веднага да приемеш поне 3 (три!) циганчета у вас, да се грижиш за тях и да ги интегрираш, ксенофоб такъв, хитлерист ньеден!

    ПС. 🙂

  36. Longanlon, благодаря ти за интересният пост. Няма да коментирам казаното от теб относно поведението, степента на интегрaцията и проблемите които създават мюсюлманските емигранти. Не съм запозната с статистиката, но живея в Холандия и никога не съм срещала до такава степен затворени емигранти каквито ти описваш.
    Това което искам да коментирам е самата ти идея за ограничаване на либерализмът. Според мен тя е абсурдна и възможна за прилагана само в приказките, но не и в реалният свят. Едва ли някой ще може да даде 100% обективна и правдива оценка за това кое, кой и до каква степен руши „европейското” в Европа. Примерно мен много повече ме притесняват бг емигрантите от мюсюлманите. Като започнем с дрешки а ла чалга стар (= 100% курва) , прострените по балконите гащи и чорапи и стигнем до простотията и ценностната система която ние също мъкнем след себе си отивайки в чужбина и се опитваме да наложим като правилната и по-добрата. И със сигурност ще се намерят още десетки (ако не и стотици) емигрантски групи които притесняват някого.
    Колкото и да ми се иска за щастие никой няма да забрани на емигрантите да „тъпчат” културата на страната в която за дошли и да допринасят както положителни, така и отрицателни качества, традиции, ценности и т.н. Все пак не трябва да забравяме, че главната цел е унифицирането и разрушаването на границите и бариерите. Не се знае дали след време ще гледаме арабска телевизия, ще въртим кючек или ще говорим китайски, при всички положения Европа ще оцелее. Въпросът е коя от тези алтернативи ще е най-добрата, и е ясно, че всеки ще си има свой субективен отговор.

  37. Браво !Аз съм с теб бате.

  38. Светозар Георгиев
    05/06/2008 - 23:07

    Здравейте! 🙂

    Шокиран съм от статията и коментарите. Имам приятели-мюсюлмани, които са много печени, страхотни хора и някак си ми е трудно да проумея що за същества са описаните в статията малцинства. Мисля, че в 21 век няма място за расова и религиозна нетърпимост и съм съгласен с хората, които твърдят, че трябва да се вземат мерки за контролирането на описаните малцинства. Надявам се, че никъде у нас няма такива групи като описаните и се надявам в Европа и другите бели континенти ситуацията да е горе-долу като у нас. В противен случай мисля, че бъдещето ще е твърде мрачно… 🙁

    В края на краищата всеки иска да живее и да е свободен, нали? Всеки иска да излезе с приятели на по бира или на дискотека, да флиртува и да се наслаждава на любов? Не мисля, че това ще е така лесно и дори възможно, ако някакви шибани мангали или крайно настроени ислямисти поемат контрол над случващото се. В частност, не ми харесва и това, че политиците одобриха автономия на Косово.

  39. @ нелка май забравяш за тео ван гог и за случая когато един ученик пръсна мозъка на учителя си защото накарал сестра му да си свали забрадката заради училищна разпоредба

  40. Аз имам една малко по-различна гледна точка. В природата, както знаем, на всяко действие има равно по сила противодействие. Ултралиберализма тласна света в една посока, където вече няма ценности, няма морал, няма никакви задръжки. Всеки може да се качи на главата на всеки, обратните могат да се натаковат в църква или на улицата, най-големите блага станаха сексът, алкохолът и наркотиците – последните все още неофициално, но и това ще стане. Западът, като изключим добрата стара републиканска партия в САЩ, прегърна тия ценности. Плю на всичко свято, не само на християнството като религия, но и на християнството като културно наследство, като ценности.
    И ето, че по света вече се раждат антидоти на това явление – червените режими в Латинска Америка, лъжеправославния кагебизъм в Русия и споменатия в поста ислямски фундаментализъм. Тези алтернативи са по-лоши дори от либерализма, поне на този етап, но хората имат нужда от ценности. Хората са раздразнени от това, че пред децата им се натискат педерасти, че религията – всяка – се осмива от тъпоглави атеистични учители.
    И се появяват едни жестоки алтернативи. Това някой ден ще избие в много лоша посока.

  41. Айде айде – изобщо недей да ми хвали християнството като единствена алтернатива на мюсюлманския фундаментализъм. Религиите са всички от един дол дренки и са точната противоположност на либерализма. На тяхна база свободно общество не може да се гради!

  42. Ами според мен либерализма в момента гради анархия. Според мен една религия може да го балансира, просто мюсюлманите са значително по-ожесточени поради причини, които вече бяха споменати по-горе.

  43. Аз пък няма как да редпочитам една религиозна морална диктатура пред друга. Те са диктатури и са несъвместими със свободата, независимо как им се казва пророка, се опитват да налагат правилата си над човешкия дух и здрав разум.

  44. Въпрос на лично мнение. Една диктатура на свободата обаче, в която нямаш право да си носиш кръстчето за да не обидиш съседа, убеден, че дядо му е бил маймуна, с нищо не е по-добра.

  45. Напротив, по-добра е. Не е перфектната система, това, което казваш е точно началото на саморазрушението на либерализма, за което говоря, но все пак е по-добре, отколкото да горим вещици.

  46. За мен като християнин не е по-добра 🙂
    А либерализма ако наистина успее да се саморазруши ще е заради същото, заради което бе създаден – заради нетолератност. Защото, къде е разликата в това да не можеш да си носиш религиозния символ или в това да не можеш да излизаш с къса пола? И в двата случая става дума за дискриминация.

  47. Проблемът не е в това, че девойките от мюсюлмански семейства искат да носят забрадки. Ние нямаме нищо против забряадките като такива, на Джаки Кенеди даже и отиваха. Проблем е, че са принуждавани да носят под натиск от семейството си и то огромен, брутален натиск.

  48. Който смята, че описаното в статията не е проблем и на България да се пораходи по сервизите в София/мазни араби/ или по Илиянци/широк спектър малцинства/, да иде да види цегатското гето на Западен парк, после да обходи Западните Родопи /да види бабечаните/ и като се върне да беседва с мене.
    😉 )-;

  49. коронал, този, който смята така… съм аз.

    както казах в един по-горен коментар:
    аз не говоря за арабите, нито за арабската култура, а само за една част от нея – тази, която се противопоставя на либерализма (проблем, който с нашенските мюсюлмани не съществува – те не са фундаменталисти). Което няма нищо, ама нищо общо с идеите, които се опитва да пробутва запенения фанатик от атака.

  50. Не болезнено, ами не знам колко си прав просто. Демокрацията и “интеграцията” ще си изядат сами държавите, и после ще се пулят какво ли се е случило…
    Не ми е ясно горивото, което движи тази машина на интеграция-инвестиране-интеграция etc…

  51. Интересна дискусия предизвика, Longanlon. Браво! При развитието на темата: подкрепям мнението на Nelka и Krull. Като цяло, за по-задълбочено формиране на позиция по въпроса, мисля че нещата опират до… философия (баланс!)

  52. Маркуча
    10/06/2008 - 18:03

    Лонг, понякога се чудя дали да те напсувам, или да те целуна както Брежнев целуна другарски Тодор Живков. Хайде сега едно по едно:

    1) Вярно, има теория, че фундаментализмът вирее в бедните държави. Това е част от тезата ти, или бъркам?

    Турция, Ливан, Пакистан и Сирия далеч не са най-изостаналите части на Азия с мюсюлманско население. Турция е един от малкото острови на секуларизма, ако и сега в парламента да се ръфат позволени ли са забрадките и дали партията на най-чистия, светъл и праведен път трябва да бъде забранена. Що се отнася до Сирия и Пакистан, лъжеш се. Пакистан е направо цвете за мирисане в сравнение със съседните -станове. Сирия съвсем не е бедна държава. Още един пример — Саудитска Арабия е страшно богата (петрол) и въпреки това невероятно крайна в религиозните си възгледи (уахабизъм). 9/11 не беше дело на подивели и дрипави фанатици, а на хора с добро образование от заможни семейства.

    2) Имигрантите са проблем, но само за държави, които имат относително опростен имиграционен режим. В Германия турци има открай време, а правителствата дълго време насърчаваха притока им, защото беше нужна евтина работна ръка. Сега палачинката се обръща, но не можеш просто да изгониш всички турци, че да има работа за немците. Няма да стане заради непреживяната вина за геноцида на Хитлер. Няма да стане и защото тия турци вече имат недвижима собственост, а вероятно защото и ЕС няма да одобри такива крайни мерки. Младежите съвсем не “естествено” са безработни и неженени. Сигурно има и такива, но не толкова, колкото си мислиш. Хората от малцинствата по принцип се женят само помежду си. Работа има не само за тях, но даже и за нашенци, които работят по незаконни строежи. Немците просто не си представят, че може да работят като миячи на чинии или бояджии, което пък е още една причина за “безработицата”.

    Във Франция има много мюсюлмани пак заради имиграционния режим. Всички жители на Алжир могат да получат френско гражданство по бързата процедура. Едва след като избраха Саркози режимът започна да се затяга.

    3) Културата на мюсюлманите не е варварска, а много различна от европейската. Да, демокрацията не й е присъща. И пак да, когато в Европа е било диво ранно Средновековие и хан Крум е пиел от Никифоровия череп, в Арабската (да я наречем така) империя са се развивали науки като медицина, математика, астрономия…

    4) “[М]ултикултурното общество е мит, когато включва култури, които не са основани на либерализма и чиято цел не е да се интегрират, а да наложат изцяло своя начин на живот.”

    Тук вече съм съгласен. В Австрия либерализъм има колкото щеш, а имигранти — малко. В крайна сметка става дума за държавна политика. Намирам, че правилната формула е икономически либерализъм плюс политически консерватизъм. Либерализмът е хубаво нещо, но не трябва да е самоцел. Да повторя yoalbo: подкрепям Нелка и Krull.

  53. “Лонг, понякога се чудя дали да те напсувам, или да те целуна”

    Tи с тоя ник внимавай с целувките, да не ни излезе име… 😉

  54. Ако си чел блога- наскоро ходих в Турция. Хваща ме страх, ако мюсулманизацията на дъртия континент се ускори. Но не ги мразя!

  55. Imame shodni vijdania. Uspeh.

  56. Bravo. I az sym na syshtoto mnenie.

  57. Проблемът не е в мюсюлманските емигранти в Европа, а в параноята и ксенофобията ти. Информацията ти е изопачена и тенденциозна. Само хората, които се опитват да всяват религиозна омраза, неразбирайки къде е проблемът всъщност, трябва да бъдат притеснени. Затова, спри да мразиш.

  58. Сладур 🙂 Винаги съм се умилявал от хора, които с блясък в очите, протягат ръце и от сърце зоват ‘нека всички се обичаме и да построим един по-добър свят’ и други подобни хипи простотии.

    То имало и едно африканско племе едно време, чийто бог ги учел да са добри, да обичат ближния, да се стремят към единение с природата и духа. Живели си супер, докато съседното племе, чийто бог ги учел да избиват неверниците, не дошли и не ги изклали до крак.

    Мисълта ми е, че от омразата няма особен смисъл наистина – тя е глупава и излишна, но не е по-глупава от това да се нагъзиш, за да ти го набият по-лесно отзад (освен ако не си падаш точно по това де 😉 ).

  59. Камен
    18/06/2008 - 05:19

    Нещата вече са започнали да се объщат срещу мюсюлманите. За нещастие като всеки стереотип страдат и тези, които са съвестни и доста интегрирани. На неофицианло ниво има ужасно много дискриминация. Това от една страна е добре, защото очевидно европеецът проглежда, но от друга страна радикализира още повече имигрантите, които все повече си измиват ръцете в оплаквания от дискримиация. Аз уча в Белгия и не познавам белгиец, който да ги одобрява, но също така и не познавам белгиец, който открито да си признае този факт. Поработих и някоя друга чобанска работа, за да поизкарам малко джобни и там лично съм ставал свидетел как фламандските началници открито показват негативно отношение към работещите мароканци, в доста случеи, обаче, оправдано. Много от тях бяха изключително нагли и мързеливи, а се оправдаваха само с твърдението, че шефът бил расист. А не ми се обяснява до каква наглост се стигна когато Белгия загуби един приятелски мач от Мароко…даже мен ме хвана яд.

  60. Тъжно е да видиш хора, които вместо да се замислят, започват да бълват епитети – “неофашист”, “расист” и подобни.
    Ами погледнете статистиката:
    1. Европа е с отрицателен прираст на население. За тези, които не могат да го разберат, това означава, че населението намалява и след определен брой години ще бъде претопено от население, което има положителен прираст.
    2. Емигрантите от Третия Свят – араби, негри, азиатци и подобни имат положителен прираст. След 30-40 години тяхния брой ще достигне или надмине този на “бялите” европейци.
    Следователно, бялите европейци ще бъдат под властта на мюсулмани или други групи. Какво има тук за неразбиране и какво е неофашисткото?
    Просто бялата раса има ген за самоунищожение, който заработва след достигане на определено ниво на развитие.

  61. владо
    05/08/2008 - 13:17

    направо ме е срам, че има хора които да пишат такива статии. писанието му е толкова долнопробно, че не си струва да се губи време да се коментира, че то във всяко изречение може да се намери по нещо за оспорване.
    обобщенията са клиширани и много добре се забелязва, че авторът не е стъпвал в така наречените “арабски коптори” /понеже разбира се всички араби са мюсюлмани и естествено терористи/, където децата не говорели местния език /от личен опит на човек живеещ в такъв квартал в париж мога да ви кажа, че по скоро не говорят арабски/, и където живеели по собствени правила. също и твърдения, че ливан е изостанала страна – ами ако има възможност, авторът да отиде на екскурзия пък да види.
    както и фактът, че 90% от емигрантите са по икономически причини, а не “Прииждат, привлечени от свободата, която им се предоставя в Европа, свободата да бъдат каквито искат, свободата, която нямат в собствените си държави”.
    за езика да не говорим, не може да претендираш да пишеш сериозна статия и да говориш за подлагане на “гъз” или за “лайняни места”.
    пожелавам му на автора да поживее в мечтаната европа да види как ни гледат и нас, и така наречените “фанатизирани мюсюлмани” там и тогава да си прави великите обобщения.
    Успокояващ е фактът, че все пак има доста добри коментари на мислещи хора.
    айде приятен ви ден

  62. Не вярвам българин искрено да обича мюсюлманин ,поради очевидни причини/турското робство/и аз не правя изключение ,НО
    тази религия е най-младата и като такава и предстои развитие,искаме или не.Ала най-важното е че на нея принадлежи бъдещето ,по простата причина ,че процентно населението в тези страни е най-младото,тя постепенно прониква в Индия и Китай.
    Има обаче и друг аспект-коя друга религия може днес да се похвали с такива вярващи,които се самоубиват в нейно име.
    Радикализацията на исляма се подклажда от САЩ и Запада-с
    неговите загубени,или никакви ценности.От християнският
    свят изчезна основната идея на християнството-духа преди
    търбуха.От Западните ценности е останал само един търбух/ако това е ценност/,и християнството е пред пропаст.
    Природата не търпи празно място,същото е и в света на идеите.
    Така ,че за жалост 21 век ще е века на исляма./А може би злото на исляма не е по-голямо от перспективата човешкият вид да се стопи от хора ,които се считат за господ/.

  63. Според мен далеч не всички мюсюлмани са коне с капаци… Което не пречи на огромна част от тях (особено тия, дето налазват Европата) да са…

    ПП: Беше фен на арабите с дюнерите в една друга статия, а сега… :]

  64. Лъчезар Томов
    11/01/2009 - 10:31

    Една наистина сериозна и смислена статия, хареса ми, моят отговор на сегашния либерализъм е консерватизъм 🙂

  65. Не спорете автора е прав за всичко написано!Аз съм националист.Сяка жаба да си знае гъола!
    Не спорете то скоро хубо няма да има и всички заедно ще фащаме горите и балканите с тези темпове на развитие.Да ще ставаме партизани.Че и по лошо.

  66. коментар от Свежо: Точно това направихме ние българите ,заради криворазбраната свободата на един етнос/турския/,загубихме своята, нещо като поговорката не си подавай пръста за да не ти налапат цялата ръка, или пусни лисицата под одъра, пък тя ще те избута и от него.Намирам това осъзнаване на Европа полезно

  67. коментар от Свежо: Докато те раждат по 8-10 деца в семейство,а нормалните хора плащат данъци,с които да издържат техните деца,вместо да гледат свои с тези пари все по-зле ще става.Само да добавя,че и евреите са същите,колкото ида не им се иска да си признаят.

  68. Хъммм, искаше ми се днес (януари 2016) да прочета коментари, ама май съм позакъсняла. Или автора е поизбързал.

Leave a Reply

Задължителните полета имат *