Често срещан вариант


Винаги съм се чудел защо некои хора бият жените си. Даже не “някои хора”, а по-скоро “толкова много хора”. Непонятно ми е що някой предпочита да стои с жена, която му е толкова неприятна, че да се налага да я … налага. Що не си хване чантата и не замине да търси щастието.

Така и не успях да си отговоря ЗАЩО, но поне мога да опиша един често срещан вариант за това КАК се стига до подобни неща…

Декорът е различен

Малък китен градец с трудови хора, които по цел ден пъплят насам натам по работа. Или провинциално мафиотско градче, където всеки се бара далавераджия и тийновете ходят с анцузи и гледат лошо, сякаш още е 1994 г. Или малък, мръсен и празен град, в който хората само обикалят кафенетата и псуват държавата. Или голем, пост-комунистически “жилищен комплекс”, напълнен през 70-те с урбанизирани насила селяни, които да бачкат в Кремиковци.

Мизансценът обаче често пъти е стряскащо еднакъв.

ТЯ притежава поне 4 вида фондьотен, както и плановете за бъдещето си, които не стигат по-далече от хващането на работа като сервитьорка, докато я намери Принца. ТОЙ пък обикновено е по-голям от нея, като няколкото години след гимназията е оползотворил в ходене по кафенца и евентуално в някаква работа, позволяваща му да си купи лъЗкав жисием и голфче, но не и трети чифт чорапи. В резултат на бурната им любов, изпълнена с драматични обрати и важни есемеси, тя едва успява да завърши училище, без да й изтекат водите.

Какво да се прави, нали трябва да тачим българските патриархални традиции и ценности, където сексуалното образование и контрацепцията са мръсни думи за родителите, ролевите модели мяткат гюбеци по Планета.тв, а мнението на стринки, лелинки и всякаква друга близка и далечна рода, както и “какво ще кажат хората” е основополагащо за избора на житейски път. Накратко – сватбата е абсолютно наложителна.

Брачен живот ли бе да го опишеш

ТЯ най-после намира някаква цел на съществуването си – има уникалната възможност (както гъсеницата се превръща в красива пеперуда) да се превърне от пеперуда, прехвърчаща от плодник на плодник (хехехе), в дебела, селска гъсеница, точно като майка си. Започва да дебелее прогресивно, защото “храни двама”, да излиза пред блока с комшийките и да си говорят за турски сериали и туршии. Накратко – на двайсе се превръща в лелка – точно животът, който винаги си е представяла, щото не е виждала друго.

ТОЙ, разбира се, не е на седмото небе, че изведнъж безгрижния му живот вече не е тъй безгрижен, а парите от работата на бензиностанция изведнъж почват да не стигат. Налага се да стане я професионален войник, я общак в местния завод за металорежещи машини. Тая професия поне осигурява пари за нейната сметка към емтел (винаги над 100 лв. месечно) и неговата ракия всяка вечер. Накратко – не точно живота, който винаги си е представял…

ТЯ вече не е “яката пичка”, с която ТОЙ се хвалеше до скоро пред приятелите си, “вървежността” й се оказва прост курварлък, а тя като с магическа пръчка, само за няколко месеца, се е преобразила в досадна, креслива, трътлестата повлекана. ТОЙ вече не е готиният пич с шарения жисием и колата, който го раздава тежко-тежко по кафетата, “мъжествеността” му се оказва чиста простотия, а той като с магическа пръчка, само за няколко месеца, се е преобразил в негоден за нищо мухльо и пияндурник с мизерна заплата.

Още докато са били гаджета ТОЙ я е ошамарвал няколко пъти, но само когато тя го ядоса с глупостите си. Сега обаче глупостите й са не само част от, ами и главна причина (както той го вижда) за неговия не чак толкова мечтан живот. Ошамарването става все по-честа практика, обикновено играеща роля на прелюдия към неколкоминутен секс за сдобряване. С времето, ако мога да съдя по разказите на баща ми и на множество други полицаи, да биеш жена си се превръща в основна причина за повикванията на патрулки на адреси нощем, както и практически в най-разпространения местен спорт.

  


Какво му е лошото да си продадеш детето?
Още по-нови в блогрола – 07.2009

Коментари

  1. Да се ожениш/омъжиш на 20 е някаква много специфична форма на безумие, която трябва да се лекува овреме, егати.

  2. nik666 аз се омъжих на 20 години и не го възприемам като безумие… всеки сам си решава кое си е добре за него.
    И не не съм се омъжила защото съм забременяла или защото родителите са ме накарали. Беше си мое лично решение и вече 2 гоини сме си заедно т.е. не съжалявам за него.

  3. ти не, ама аз съжалявам 🙂

  4. Хе хе 🙂 изчервих се 😉

  5. С голям хъс и размах си описал картинката, но истината е, че тя е такава в има-няма 1-2% от случаите.
    Жените си бият и лекари, архитекти, бизнесмени, интелектуалци … никакво ограничение във финансовите възможности и умствен багаж няма.
    И в общия случай битите им съпруги нямат шанса да се превърнат в доволни трътлести лелки, които обсъждат сериалите, понеже още на първата седмица разбират, че оттук насетне животът им е в услуга на миУото и трябва да му сготвят яхнийката и да му подредят чехлите точно както на него му харесва и да го посрещнат на вратата както той очаква.
    В този случай не мога да се съглася изобщо с теб.
    Описаните от теб семейни двойки си живеят много щастливо, понеже не са и искали друго.

  6. разбира се, че всякакви си бият жените, но описаната картинка е доста често срещана – доста повече от 2%

  7. МadWizard
    28/07/2009 - 09:17

    Чудел съм се как е възможно и какво би накарало една жена да се чувства толкова слаба и незначителна, че да не посмее да си тръгне.
    …даже почти съм на ръба да заявя, че толкова слаби хора заслужават съдбата си /психическата болка, не физическата/.
    В случая говоря и за двата пола.

  8. абе и аз не съм далече от тия мисли, ама тва е все едно да кажеш, че анорексиците заслужават това, което им се случва…

  9. Майк Рам
    28/07/2009 - 09:32

    Много добре разказано, но тук веднага изникват два въпроса: “Защо се е стигнало до тук?” и “Какво може да се направи?”.

    Според мен, при мъжете основната причина е неудовлетворението от реализацията в живота, най-вече професионално. Мислел се е за голям пич, но в крайна сметка се оказва неудачник. При нея, търпението на всички простотии идва от комплекс за малоценност – кой ще я вземе вече “похабена”? И в двата случая причината е в семейството и обществото, които насаждат ролевите модели толкова дълбоко, че хората не могат да ги разчупят.

    Насилието, всъщност, е израз на безсилие. (Брей, че умно го казах!)

    Колкото до втория въпрос, тук трябва да се изкажат професионалисти-психолози. Аз съм аматьор в това отношение, но си мисля, че изтръгването на ташаците му или вкарването му в затвора, както настояват феминистките, няма да оправи положението – той няма да разбере защо и няма да се промени към по-добро, а жената и децата ще страдат от липсата му и ще си изградят за него един светъл и нереален образ, по който ще тъгуват.

    По-скоро трябва да се действа превантивно – со кротце и со благо. Някой пак ще каже, че ни е скапана държавата, щото нищо не прави по въпроса, но мисля, че този път проблемът е в световен мащаб, защото и на запад го имат този проблем и все още не са го решили.

  10. Да не би с израза “хора бият жените си” да си просиш бурната ярост на цялото женско/феминистко съсловие? Защото при мен определено успяваш.

  11. Блубери
    28/07/2009 - 10:17

    Знам за вариант в който Той е син на лекари, а Тя е дъщеря на учители… единственото , което може би му е липсвало са вечно отсъстващите родители заради дежурствата в болницата.Това причина ли е да си го изкарва на нея по повод и без?

  12. Крис, щом успявам – приятно ти четене на някой, дето не успява 🙂 Само се надявам яростта ти да не е толкова бурна, че да доведе до апоплектични припадъци и други опасни за душевния ти и физически мир състояния 🙂

  13. Георги
    28/07/2009 - 10:47

    Според мен най-често срещаната причина е егото на мъжа, както казаха и по-рано. Когато животът на мъжа не се развива по сценарий от края на сапунена опера, той изпитва безсилие и гняв, който му е най-лесно да насочи към жената си – нали не е силна, колкото него… Така че според мен наистина няма значение какъв е социалния статус или финансовото състояние – важно е какво му е в главата на “мъжкаря”.
    И в голяма част от случаите този “отдушник” най-вероятно е взаимстван от роднина…

  14. Николай Цветков
    28/07/2009 - 10:47

    Лонги президент! Лонги президент! Лонги президент! 😀

  15. Георги
    28/07/2009 - 10:49

    @Дени: offtopic – линкът към блога ти винаги е грешен 😀

  16. Посягат тези на които е посягано и кръга се затваря.

  17. Така трябва да е ок 🙂 от бързане е станало :))

  18. също като избора ти на мъж 😉

    (да не ми се разсърдиш сега)

  19. Лонги, обхванал си проблема с повече от мащабна яснота, насилието обаче не е еднопосочно и не е само физическо, имам “щастието” да познавам мъже бити от жените си, както и мъже толкова тормозени от жените си, че им иде да ги застрелят и по женски търпят заради децата, което пък е страшна простотия.
    Боят като социален отдушник е важна индикация за болно общество.

  20. ми да, прав си, наистина не си заслужава. ще го имам предвид вече

  21. Апостол Апостолов
    28/07/2009 - 12:06

    Какво ви пречи гореописания сценарий?

    Причината да има красиви, успешни и щастливи хора на този свят и всички да се стремим да бъдем такива, е защото повечето хора на този свят са грозни, провалили се и нещастни. Това е техният избор и те са го направили напълно съзнателно. Моля ви, не живеем в изолация – всеки може и трябва (ако иска!) да прецени от живота на останалите как да води своя.

    Според мен хората, които се набутват сами в подобен сценарий, заслужават всеки ритник който получават. Ако не за да ги вкара в правия път (него отдавна са го подминали), а за да им напомня до гроб какво са можели да са, но никога няма да бъдат.

  22. Преслав Ганев
    28/07/2009 - 12:52

    На Апостолов сигурно мъжът му го бие, щом така говори.

  23. Апостол Апостолов
    28/07/2009 - 13:05

    Мъжът?! 🙂

  24. Мариян Маринов
    28/07/2009 - 13:56

    Според мен, горе описаният тип мъж дава вината за провала си само и единствено на жена си, защото така е много по-лесно.А тя търпи, защото я е срам да си признае пред всички, това което преживява.Освен това пита и себе си дали вината не е нейна и една жена като член на семейството, който трябва именно да го обедини, не може да приеме този “провал”.Хареса ми сравнението с анорексията, защото тя с болемията и много други психични състояния са част от женската первезия, която се манифестира най-вече в душевното, емоционалното състояние на жената.При мъжете пък первезията е в секса и тялото.Жената все още продължава напразно да се надява и да мечтае, че той един ден би се променил и намира подкрепа в децата си за да продължи.

  25. Там е работата, че доколкото съм забелязал, така описаните жени не мечтаят. За тях това е нормалното състояние на нещата, винаги са искали от живота само да се оженят, да си родят деца, и да живеят като майките си – защото не са виждали друго – майките им са същите и търпят същите неща.

    Тия, които си мечтаят са мъжете, и понеже мечтата им не се връзва с това, което имат, ги избива на комплекси, депресии, алкохолизъм…

  26. “Бий, за да те уважават!”, са казали дъртите мислители. 😀

  27. И аз не разбирам подобен тип жени и много пъти съм се чудила какво ги кара да търпят? Още повече – жени, които работят, тоест – могат да живеят и сами, ако поискат, не са зависими от мъжете си. Явно страхът от самотата (особено, ако си минала 35-те години) е това, което принуждава една жена да изтърпи всичко това, само и само да не е сама. А иначе, познавам много самотни жени, които са много по-щастливи и доволни от живота си, в сравнение с доста от омъжените.

  28. Anna Moritz
    28/07/2009 - 15:45

    “… и да живеят като майките си – защото не са виждали друго – майките им са същите и търпят същите неща.” е тва е истината!!!!

  29. Ваньо
    28/07/2009 - 16:58

    жалко, жалко и пак жалко, но вярно….но искам са да кажа едно нещо….селските гъзари не са виновни че им връзват, виновни са селските ‘моми’ че са допуснали това….но все пак те си знаят ‘голфче и модно джисием-че’

    ‘бой, секс и сръбска музика’

  30. Калоян К. Цветков
    28/07/2009 - 19:24

    @Майк Рам, ти си най-близко според мен, стереотипите са си евали наната: както тези които изкривяват егото на мъжа да си избива комплексите по такъв безумен начин, така и тези които карат жената да загърби егото си и да търпи, защото “друг шанс в живота няма” и глупости от този сорт. Светът е пълен с втори шансове и щастие, стига да ги търсиш 😉

  31. Ех, Пешо… в момента ми иде да те ошамаря. Пък нито сме женени, нито нищо. Така че част от теорията ти явно издиша. Споделям чувствата на Крис.

    Насилието не се среща само в тези наивни случаи, които ти описа. Това е и сериозният проблем.
    Насилникът не се показва от раз. И има прекалено много видове насилие, за да се твърди, че само ако посягат физически има някакъв проблем.

    Нещо, който често се забравя е и синдромът на Стокхолм. Който е ужасно силен. Особено в нашите ширини със специфичното възпитание на жените и мъжете. Иначе казано – патриархатът.
    Не е само той, но поне тук играе прекалено голяма роля в проблемите с домашното насилие.
    Среда, деца, близки, его, предрасъдъци, комплекси, всичко това играе голяма роля в трудността да се разкъсат такива връзки. Не винаги отношенията им са напълно съсипани и прочие и прочие.

    Лесно е да обрисуваш така едностранчиво проблема с домашното насилие и е лесно да твърдиш, че те сами са си виновни.
    Само дето това е вярно в твърде малък процент от случаите.
    С тази си публикация съчини и повтори цял куп митове, но за сметка на това не каза нищо смислено.

    Не. Не ми допада когато пишеш наизуст. И не ми допада когато говориш за проблеми, които явно са ти чужди.
    Оставам с впечатлението, че просто пишеш някакви неща така, наизуст, пък кого обидиш или чий живот осмиваш, не те интересува.

    Да, срещала съм такива хора (отвратена съм от това колко време загубих да се опитвам да помогна на човек, който явно не желаеше моята помощ и си живееше в измислен свят), но както казах, те са изключението, а не правило на жертвите и насилниците.

    Изписани са тонове документи, разработки, книги с размишления над този проблем, поогледай малко, почети и пак ни напиши нещо.

  32. Лонг, отдавна ти чета блога и трябва да ти кажа, че това е най-добре написаният ти текст. Лично мнение, разбира се…

  33. Генади
    28/07/2009 - 22:40

    Лонги, не си прав, в повече от 60% от случайте на домашно насилие, мъжът има сериозна(и явно изключително натоварена работа) като лекар, полицай, военен. Мързи ме да ровя, но ако не вярваш-разтърси се.
    По-скоро причината за боя е нервния живот в БГ-парите не стигат постоянно, тревоги притеснения и повечето които не бият жените си получават сърдечна недостатъчност на 50.

  34. Донет Беленска
    28/07/2009 - 22:47

    На 28 години съм.От Бургас съм…един много селски град.Всички имат шарени “жиесемчета” и карат голфчета или подобни.Аз отдавна сбъднах мечтата си да стана сервитьорка.Сега следвам другата си мечта…да стана дебела лелка.За целта трябва да намеря някой който без да иска да ми направи бебе и да го “вържа” да се ожени за мене.По възможност да не е селянин или от прилежащите околности.Най-добре е да е от София…те не биели жените си.То не че ме е страх от бой де…ама ми става кофти когато някой ме сложи в клиширана рамка,забоде я на стената и започне да ме замеря с развалени яйца.

  35. Anna Moritz
    28/07/2009 - 23:14

    Е браво бе Генади, и кво? Кат не могат да се справят със стреса, дай да си го изкарат на жените си – нещо като терапия : “Ако искате да доживеете над 50 – бийте жена си”
    Ти добре ли си,а?

  36. Жилов
    29/07/2009 - 00:48

    Този път си написал големи глупости (друг път, в който съм те хващал в глупост, е писанието ти за това защо негрите са толкова мускулести).

    На въпроса: Това се случва на хора from all walks of life. Последният ми известен случай е от семейство програмисти. Тотално пропускаш защо една жена не може да си отиде; тотално пропускаш и защо един мъж ще се вкопчи в садизма или неврозата. Опитай пак.

  37. Календеров
    29/07/2009 - 01:20

    Според мен би било интересно да се напише продължение с работно заглавие: “Жени бият хора?!”. Така ще стане още по-атрактивно!

  38. Ей, пак никой не разбра поста. Айде, ще ви го предам с думи прости и кратки:
    “Колко ПРОСТА трябва да е една жена, че да ТЪРПИ мъжът и да я БИЕ всяка вечер?”

    Верно хората разбираме каквото искаме, а не каквото четем…

  39. Светослав Бацоев
    29/07/2009 - 07:07

    Ами изнервила го – той и шибнал един шамар съответно, или ако е някой по голям тъпак направо я пребил. На мен повече ми е чудно за жените дето стоят с такива мъже. Имам чувството че са мазохистки и колкот повече ги бият толкоз повече обичат мъжете си.

  40. Донет Беленска, Жилов – не сте схванаи идеята на поста. Тя не е да изследвам в цялост причните и факторите за домашно насилие. Не е и да събера някаква обща рамка, картина на жертвите на такова.

    То се вижда от заглавието – просто описвам един вариант на съжителство, който съм наблюдавал многократно. Знам, свикнали сте в моите писания да има някакви разсъждения, изводи… е, не и този път – само описание на каквото съм видял.

    Това изобщо не значи, че само така описаните двойки се шамарят.

  41. Ами причината и богати и бедни хора да си бият жените
    Както и жените да търпят е, в 99% от случаите, че техните родители са били същите и това им е запечатано в поведението от малки. А хората обичат да демонстрират сила пред по-слаби и подчинени на тях, това се наблюдава непрекъснато.
    И насилието не непременно има форма на насинено око.

  42. Лъчезар Томов
    29/07/2009 - 09:35

    Аз съм го преживял това като дете, когато ми беше и бойното кръщение – на 5 годинки. От тогава видя ли мъж да посяга на жена, губя всякакъв разум. Изключително гадно е да биеш слабите, колкото и да те ядосват

  43. Михаил Нейчев
    29/07/2009 - 18:04

    Е, не, хахахах, болезнено вярно майна 🙂 🙂 🙂

  44. Боже, какви глупости, честно, направо не мога да повярвам.

    Не е бъпрос да си прост или сложен, а на психология, среда, лични взаимоотношения и комплекси.

    Разбира се, отново жената е виновна.
    “Как може да стои. Сама си е виновна, че я бият.”

  45. Донет Беленска
    29/07/2009 - 20:49

    Четох доста внимателно.За по-сигурно прочетох втори път.И пак това виждам.Вкарваш в рамка определена социална група.Лепваш и етикет,правиш и психологически профил….задваш въпрос чийто отговор съвсем случайно си подказал и хвърляш кокала на кучетата.

  46. Е, важното е, че четеш внимателно 🙂 Имаш една бира от мене 🙂

  47. Донет Беленска
    29/07/2009 - 21:00

    Задавам ти въпрос.Кое повече те кефи нещата които пишеш или коментарите които предизвикват?Ако имах блог бих те придизвикала на дуел…а бира не пия не ми е вкусна.

  48. нещата, които пиша толкова ме кефят, че понякога лъскам докато ги чета 😉

    сериозно – коментарите са си коментари – понякога ме кефят, понякога са просто досадни. по-често второто де, но си заслужава, щото максимално се кефя на некои бисери, когато някой наже нещата по-добре от мене или ме забие в земята с две думи 🙂

  49. Донет Беленска
    29/07/2009 - 21:15

    Апостроф с посока реверанс…коментарите са огледален образ на това което си написал(това е апострофа).Факт е че ги предизвиваш,даже и тези които не харесват написаното(а това е реверанса).

  50. тцтцтц тва за апострофа и реверанса не го разбрах много, поради щото съм си прост и не отбирам от сложните работи, еле пък от завъртени чужбински думи, ама ми изглежда като да ме хвалиш нещо… 🙂

  51. Мариян Маринов
    30/07/2009 - 00:47

    Може би искате да кажете,че една жена се омъжва това очаквайки, защото аз не я мисла като вас ,Longanlon,защо тряабва да се омъжи една жена , за да стане слугиня като майка си.Тъписсимо и срамиссимо е само да го мислиш да не говорим пък да го кажеш.Аз съм жена, дето цял живот е гледала майка си, която според теб е такава и няма да искам нищо повече.Проуванията показват, че жените с такива бащи, които бият майките избират таакива мъже, но аз не смятам, че го правят нарочно.Акоо до тва по-скоро би тряало да излене на селския централен площад с един микрофон и тонколони и да крещи “Търся си мъж да съм му слугиня!Желаещите да ме контактуват!”.Не го е направила нито е тръгнала с първия срещнат.

  52. Мариян Маринов
    30/07/2009 - 01:22

    И все пак беше грешка да напиша кометара ми преди да съм видял тия по-горе.Само дето малко се ядосах за тва дето беше написал, че не мечтаели.Все пак е неразбираемо да съдим тези жени и да даваме вината на тях за тва дето търпят.Междудругото аз не съм сега в България, а в Италия и гледам всяка сряда едно предаване за такива двойки “Amore criminale” се казва или “Криминална любов”.Днас случаите бяха единия с преследването на един мъж, който за една жена, работеща в неговия козметик-маркет е зарязал хората, които са му давали повече доверие-жената и детето.Тя пък е зела да става много лепкава и три години го е тормозела след като той я е зарязал.Звъняла му е на звънеца е не само на неговия, побърквала е дори съседите му, обаждала му се е постоянно по телефона и с една дума го е лишавала от лично прострнство и от контакт с други хора.Той след като е разбрал, че тя няма да престане е почнал с жалбите в полицията, но това не е помогнало.Представете си, че този човек не е могъл и да спи.Разбира се аз не ви разказвам всичко шото е невъзможно, но все пак е много по-лошо от това което знам че ще си помислите, неописуемо е.След издаването на новия закон за STALKING тази жена са я вкарали в затвора за 8 месеца.А за нея забравих да ви кажа най важното, или именно това че е била на 8 години, когато баща ѝ е починал.
    Вторите са пък за едно момиче дето на 14 се влюбило в едно момче което пък я запознало с приятелите си и които и те зели че се влюбили в нея и после тя зела тя зела че се оправила и с тримата.Не понасяла тва че главния и приятел ѝ изневерявал зела че почнала да ги лъже и тримата един по един че е бременна.Те пък я извикали и с моторетките я закарали на едно място изоставено дето я набили и изнасилили, после убили и вързали за един камък, бутнали в един кладенец за да са сигурни че ше потъне.Лъгали са всички, били са соспектирани от полицаите но са нямали доказателства защото момичето се е считало за изчезнало.След като един селянин от любопитство е отишъл до кладенеца и видял трупа се обадил на полицията.Тезата за това какво се е случило не съвпадала и си противоречали по време на изпита им.Така ги заловили и осъдили за убийство, изнасилване и опит да обезличат трупа (изгорили са кадаверът).Само като чух за нея и си помислих, че е една нормална лека селска курвичка, но дневникът ѝ с поезии ме накара да мисля … и да не я разбирам … да се чудя за тази странна обич … ах, да може е защото съм момче, защото не съм бил нейно място и не знам как се е чувствала наистина.Братчето ѝ на няколко годинки ѝ посветило поезия и ме трогна страшно много ;( .
    Тези и още много такива епизоди съм гледал на това предаване, какви ли не цветове.В началото тези мъже на са такива.Дори и да те зашлевът един път си казваш “Било е само този път и щом той ми обещава няма да се повтори” ,но грешиш.Та все пак не съдете тези жени по повърхностната.

  53. Мариян Маринов
    30/07/2009 - 01:27

    Нещата не са толкова прости
    “ТОЙ МЕ БИЕ, А АЗ ГО НАПУСКАМ И ТАКА СЕ ОТТЪРВАВАМ”, защото повечето жени са били убити след това и тормозени още, отнемали са им децата и т.н.!!!!!!!!!!!!!!!!!

  54. Маркуча
    30/07/2009 - 02:17

    Предвид заглавието на предишната публикация, почти очаквах това да е “Защо пък да не бия жена си?”. Взел си да губиш форма 😉

  55. Какво ви е прихванало да отричате описаното от Лонг, като действителността е точно такава.

    Упоменават се някакви взети от въздуха проценти, разискват се непрочетени от никого тонове документи, разработки и книги с размишления, а извода все е в разрез с действителността.

    На какво се “опира” моето мнение ли? На същите наблюдение, които и Лонг (иска или не) е провел, с единствената разлика, че авторът на тази статия е единственият човек, който познавам, опитал се да разбие “често срещания вариант “ и дори успял да разбие, поне за момент, така нежеланото от всички ни статукво.

    П, ако си на мнение, че някой неща не трябва да става обществено достояние – трий.

  56. хех Тошето иска да каже, че успях да разведа една мацка, но тя не беше дебела 🙂

  57. Anna Moritz
    30/07/2009 - 10:50

    Ако си я развел защото мъжа и я биел , получаваш похвала от мен.

  58. точно такъв беше случаят. чувствам се похвален.

  59. Anna Moritz
    30/07/2009 - 12:59

    Ами явно ти е пукало достатъчно за въпросната девойка за да и говориш достатъчно дълго, че да започне да те слуша и да се замилсли сама.За което те поздравявам за усилията – направил си и огромно добро.

  60. Хах! Почти ме убеди, че бракът е насилствена форма на “доброволно” , взаимно съжителство- в кавички понеже със времето блясъкът се губи, а задължението и криворазбраната отговорност ни кара да го подържаме. Изобщо все повече се съмнявам в “достоверноста” на брака, като социална функция на обществото. То за тва са и разводите. А подписът те обвързва единствено юридически.

  61. Силно впечатление ми направи това,че повечето коментари един вид индиректно и с много заобикалки осъждат изтерзаните жени,но никой не може да се постави на тяхно място и да знае какво им е на главата-деца,местожителство,приятели,ами ако мъжете ги издържат-тогава какво?Елементарният и смешен пример за това как се ражда домашното насилие може би-признавам-отчасти съдържа доза истина,но проблемът е комплексен,а не просто плод на масовата необразованост ,провинциалната ограниченост и прочие.Трябва да призная,че темата отприщи в мен и вълна негудование срещу безмозъчните страхливци,способни да се правят на велики само срещу някой по-слаб от тях.Жалко е и,че толова малки деца стават свидетели на глупостта на родителите и копират в последствие това пагубно поведение.Гореспоменатия пример сякаш отразява част от нашата,българската реалност ,но нека не забравяме,че проблемат е глобален и не само кварталните пияници си изкарват яда на жените си.Дали един мъж е насилник-не си падам много по попсихологията-но мисля,че зависи повече от желанието му да има контрол над нещо,да знае ,че то ще бъде негово ,каквото и да прави с него.Мисле,че когато стане въпрос за богати,известни и влиятелни личности положението е много по страшно за жертвите-особено в България,защото винаги ще зарежеш местния неудачник,но ако става въпрос за високопоставени личности,имеащи власт ще бъде по-трудно и по страшно.

  62. Latrodectus
    30/07/2009 - 23:52

    Всъщност изводите му нито са толкова погрешни, нито засягат на чест недоволните критици…Ми логично е, ниско образованите или затъпелите от еднообразно ежедневие, възпитани в някакви там, патриархални уж традиции, по-често да си отпускат ръката…Не, че по-големите градове не се бием, но нереализирания комплексар, с по-голяма вероятност ще тупа прахоляка от благоверната, обвинявайки я за всичко-от световния глад, до мизерната заплата от 280 гроша….

  63. Аз също съм на мнение, че домашното насилие се среща сред всички социални прослойки на обществото. Има наистина бедни семейства и алкохолизирани мъже, които бият жените си за щяло и за нещяло. Но знам и за образовани мъже, които са добри в професията си, докарват прилични доходи, но това не им пречи да се трепят не само жените, но и децата. Според мен, това, което ги обединява са неувереността, комплексите, балканския манталитет и най-вече страха. Страхът е в основата на агресивоното поведение. Най-добрата защита е нападението. Мъжът, който се страхува, че може да се провали, може да остане недооценен и да загуби уважението на останалите, като превантивна мярка започва да млати безпомощните си близки. Ей така – да му имат страха и уважанието.

  64. Това трябва да си някакъв пълен комплексар по този начин да действаш. Що тея “биячи” не си намерят някой от тяхната категория? Най-тъпия и страхлив възможен начин за бягане от проблемите…

    Признавам че и аз имам кусури, често се ядосвам адски много когато имам проблеми, но никога не бих прибягнал до такива неща. Не знам, такива хора просто не ги разбирам. Това са болни хора.

  65. това е принципа – аз я бия, тя ме обича.

  66. Иначе казано, приказваш глупости и гледаш сеир.
    Пфу.

  67. Медалът както винаги има 2 страни.

    Да речем имаме супер семейство. Живеят си щастливо. Заплати малко над средните. Минава време и жената вижда че съседката направили супер ремонт в апартамента – с кредит. И естествено започва да иска и тя ремонт. Само, че естествено по-хубав за повече пари, или пък за по-малко но на ръба. Правят ремонта. Минава време справят се. Друго съседско семейство си купили плазма – с джет кредит “супер” оферта. Много яка плазма – мъжът обаче се дърпа.. парите са много и ще тежат. Да ама не, жената като си науми нещо няма спиране. Искам искам. Накрая – нова плазма. Да ама по едно време – криза някаква. Съкращения. И се започват едни – как може ти без работа, а мъжът на съседката си купи нова кола на изплащане. Че не само те ами тия на 5тия етаж. За нищо не ставаш. Една кола не може да ми купиш. Това повторено стотици пъти. Какво следва?

    Човек може да бъде наранен както с физическа сила, така и с думи.

  68. Добре де, забележете подхода.
    Вените проявяват вербално насилие (само и единствено), защото са егоистични кучки. Мъжете проявяват физическо (единствено) насилие щото са прости.

    А останала част от реалността отива в кофата.
    Нищо смислено не се каза по тази тема и беше огледана адски едноизмерно, Пешо, като правиш такива големи дискусии, насочвай ги и ги контролирай дотам, докъдето да не бъде просто говорилня.
    Или просто изключи коментарите, защото в този си вид е просто безсмислено.

  69. …бият жените си ,защото могат – рядко жени могат да бият мъже, а сега – защо и жени, и мъже бият децата си – защото децата не могат да им отвърнат.Другите причини са също очевидни, но моженето е задължително.

  70. Когато имам някаква идея по въпроса – насочвам дискусията. Сега обаче, както признах в началото, нямам никаква представа какви са причините за домашното насилие.

    Първоначалното ми мнение, че и двамата в семейството трябва да са тъпи парчета е вярно само в гореописния от мене случай, но варианти има още много…

  71. хм, по-скоро мъжете дето бият жените си в голяма част – неосъзнават какво вършат. И именно тази голяма част, обикновено ги кара после да реват пред жената й да искат прошка. Това пък от своя страна се дължи на некви психо разстройства и тн. Бе факт е, че жертвите трудно си признават, че са жертви, а насилниците пък – трудно си признават, че са такива.

  72. Бе то и аз и жената сме си за бой понякога (често), ама ни е страх да си посегнем щото нали трябва да заспиш все някога…Мойта квато е върла ако ме подбара с един тиган докато спя…:-)

    Предлагам всички момиченца да ги учат на карате в детската!

  73. анонимен
    04/08/2009 - 16:13

    Който обича ,той бие. Ако не биеш жена си значи не я обичаш. Жена ми е свикнала и носи на бой. Сравнително рядко я пердаша. Веднъж -два пъти седмично. Правя го ,ако се опитва да изказва мнения ,изгори яденето ,опитва се да се оплаква или да ме ядосва нарочно ,а понякога и профилактично ,за да не прави такива неща в бъдеще.

  74. Чак сега разбирам какво ми е липсвало….един як бой!

  75. сетих се за нещо, което бях чел преди:

    И мъжете ядат пердах

    http://www.segabg.com/online/a.....id=0001201

  76. “Там е работата, че доколкото съм забелязал, така описаните жени не мечтаят. За тях това е нормалното състояние на нещата, винаги са искали от живота само да се оженят, да си родят деца, и да живеят като майките си – защото не са виждали друго – майките им са същите и търпят същите неща.”
    Че то на тях това им е мечтата – да се оженят…дом…мъж…семейство…- защо да не е мечта?!Знаеш ли колко нощи са минали в бленуване на бъдещия мъж, бъдещото семейство, бъдещите почивки…с мъжа и т.н.
    Просто това са един друг тип мечти :), при това съм убедена, че ни е заложено да ги имаме точно такива 🙂

  77. дива комплексарщина, остро чувство за малоценност. ревността между другото е израз на точно тия две качества, а не на някакво чувство за любов. Иначе, брилянтен народопсихологически разрез, браво.

Leave a Reply

Задължителните полета имат *