Бареков уволнен
Общество — 07:18, 24 November 2009
Бареков болен от свински грип? Бареков “временно” свален от екран? Бареков щял да бъде мениджър в друга медия? Бареков уволнен?
На кого му пука, важното е, че няма да го виждам по телевизора вече…
Никога не съм имал особено високо мнение за журналистическите стандарти в България (а и по принцип). Но какво толкова - справят се хората, стараят се кой както може и макар че собственици и издатели ги превръщат във фурнаджийски лопати, успяват що-годе да ни информират падат ли метеорити в Зимбабве и как баба Гицка от Горно Нанадолнище се готви за Лазаров ден. Такива са общо взето повечето медии по света - кво да правиш, публиката си иска своето.
Това, което ме тревожи в нашенския аспект обаче, е липсата на малкото, но известни сериозни телевизионни журналисти - тия, на които американците им викат anchors - що годе независими, умерени водещи на новини и коментатори, които с годините стават синоним на обективна и сериозна журналистика, на които обществото има доверие. Вместо тях, в нашите телевизии известните политически коментатори и водещи на предавания с новини са няколко шимпанзета, които се плезят и крещят от екрана, търсейки евтини конфронтации и бързи сензации.
Бареков, разбира се, е най-типичният представител на тази порода - дотолкова емблематичен, че името му стана нарицателно за агресивна пристрастност и арогантно невежество. Именно затова, въпреки че нямам телевизор, посрещнах с такъв ентусиазъм новината, че е махнат от екран.
Махането
То самото махане си беше чиста проба мини-сапунен сериал, със смешно наивните опити на всички заинтересовани, да избегнат скандала и да запазят някакво достойнство, без да се усещат, че достойнството си те го изгубиха на барЕкадата много отдавна. Отдавна, може би още след като Бареков изпя “Радка-пиратка” в национален ефир, разкрит от любимото ми, но вече несъществуващо Сигнално жълто.
Отначало битиви излязоха с изявление, че господин “Имаме новина” бил хванал свински грип, затова не си водел предаването. Свински грип, копеле, не се ебавам, така казаха. Друга информация, която засякох в туитър пък казва, че bTV влизала в някакъв медиен фронт против Бойко (каквото и да значи това), а Бареков е уволнен, щото напоиследък позабрави яне янев и със същия, даже още по-голям ентусизъм лиже подметките на каратисткия ни премиер.
Днес пък видях, че в блога си (който според мен занапред ще бъде основно поле за изява на самонабедения журналист), Бареков е написал сърцераздирателно пионерско слово за “бъдещи творчески планове” и за това как бил викан, представете си, за шеф на водещи наши и световни медии, бил засипван, вервайте ми, с купища предложения за участие във важни медийни проекти, и сам бил напуснал битиви, щото щял да е мениджър на… Бе всъщност на кого му пука?
Аре у лево ![]()
Tags: Бареков уволнен, битиви, медии, телевизия
November 24th, 2009 at 9:11 am
ТВ7
November 24th, 2009 at 9:51 am
както казах, на кого му пука
November 24th, 2009 at 10:14 am
Добре казано, на кого му пука? Аз пък изобщо и не си пускам телевизора и съвсем не се дразня…
November 24th, 2009 at 10:29 am
November 24th, 2009 at 10:32 am
ех, как ти завиждам…
November 24th, 2009 at 10:36 am
Ти много ме кефиш.
November 24th, 2009 at 10:39 am
бе и ти не си лоша
http://1.bp.blogspot.com/_sMUU.....0%B0+3.jpg
November 24th, 2009 at 10:41 am
‘Г-н Бареков,
Вашето уволнение е първото добро дело, което българските медии сътворяват от 20 год.насам. За това и ви пожелавам попьтен вятър, който да ви отвее надалеч.’-коментар от блога на Бареков :).
Доста се посмях там, ама не успях да ги прочета всичките, че те много бре,Петре, много…..
Иначе за уволнението, тип “напускане за разширяване на хоризонтите” или обратното - така или иначе не мисля, че има някой в нашия ефир или медийно пространство, който да прави журналистика - ама не нашата жълто разбрана такава.
Детската ми мечта беше да се занимавам с журналистика…. и като я осъществих, преживях крах на ценностите и напуснах след месец :)Нищо смислено и истинско няма там - лъжи, насосвания, извъртания, платени репортажи бол.
Честно казано Бареков не ме дразни толкова. Виж,онзи изключително неприятен тип Ники Цанков е съвсем друга работа….Ще пия в тяхна чест ако го свалят от ефир.
November 24th, 2009 at 10:43 am
На кой му дреме за тоя дудук…
November 24th, 2009 at 10:46 am
Валя, не знам кой е Ники Цанков, ама ако маймуната Милен Цветков го махнат, ще почерпя
November 24th, 2009 at 10:48 am
Всъщност не се знае дали няма да го виждаме повече.
November 24th, 2009 at 12:14 pm
Това се искаше…
Сега много се надявам 90% от екипите на българските телевизии също да бъдат уволнени “за разширяване на хоризонтите” че ми омръзна да гледам едни и същи хора в различни предавания…
November 24th, 2009 at 12:16 pm
Longanlon, ми на теб ти пука очевидно щом си му посветил цяла статия, въпреки че може да кажеш, че не е точно за него, той е първопричината
November 24th, 2009 at 12:21 pm
Вокси, пука ми, даже много се кефя, че Бареков повече няма да е в битиви, сутрешния блок и изобщо вече няма да нарежда името си сред известни водещи и журналисти.
Не ми пука къде точно отива и какво точно ще прави от тук нататък.
November 24th, 2009 at 12:48 pm
Ех, наистина сега и Милен да поеме към залеза, би било повече от прекрасно!
Но аз не губя надежда. Мислех си, че Бареков и с пирон не могат да го изчегъртат от фугите на битивито, пък ето какво стана. Следователно и за Милен има шанс. 
November 24th, 2009 at 12:58 pm
А ако отиде в NovaTV или БНТ1 :))) пак национален ефир…
Междувпрочем bTV като че ли минават в опозиция на Борисов, последните им прояви поне правят нещата да изглеждат така - супер нахъсана Светла Петрова с цял куп жълти изрезки срещу Бойко, на хрисимия мазен Славчо гостува Първанов…. Бареков е изхвърлен
November 24th, 2009 at 1:36 pm
@Longanlon,освен да го заместиш,м?
November 24th, 2009 at 1:54 pm
Лили, не съм дорасъл, а и знам само първия куплет на Радка-пиратка
November 24th, 2009 at 1:57 pm
Да, сутрешните блогове станаха егати ужаса. Будиш се, пускаш ТВ и се почват едни политици, едни чудесии. Едно лигавене - бе егати. Скапват ти деня, ако се вържеш на нещата.
А иначе бареков трябва да го забранят със закон.
November 24th, 2009 at 2:39 pm
Клюката разправя, че маминото свинче опс, пардон, синче Делян Пеевски високо оценил “таланта” на Дудука. Хич няма да се изненадам, ако е вярно - на точното място ще попадне. А ДПС са много добри в разширяването на хоризонтите, такива едни красиви и широки хоризонти ще му спретнат… Честито на Баречето
November 24th, 2009 at 2:49 pm
Чудна новина. От твоя блог го разбрах.
November 24th, 2009 at 4:40 pm
Ти нали нямаше тАлавизор? Или бъркам блогъра ?:)
November 24th, 2009 at 4:47 pm
не бъркаш блогъра
но все пак се радвам
November 24th, 2009 at 5:03 pm
Вчера написах следното - “още повече прокрадват се слухове, че в новия проект е замесен Ахмед Доган. Дали Николай Бареков няма да е професионалната форма, с която ще се облече медийната империя на Ирен Кръстева? Времето ще покаже, но може би това е неговата съдба.” Факта на написаното ми беше подшушнат от позната, която работи, като консултант за няколко електронни медии. До няколко месеца ще е ясно дали е била права да твърди горното. Иначе, Николай Бареков не беше просто кофти човек, който ти оставя лош вкус в устата. Той беше разпространител на затъпяване и липсата на мисъл се опитваше да компенсира с някакви други похвати. Лошото в случая е, че той е еталона, просто защото никой не иска истинска журналистика.
November 24th, 2009 at 5:07 pm
Прав си пич, прав си…
November 24th, 2009 at 5:22 pm
Кой е Бареков??? Никога не съм го гледала, само чувам за него…
Както и да е, така май още една ефирна зона е освободена за Иван и Андрей хихихихи и така ще влязат в директна конкуренция с друг простак - Милен Цветков!!!
November 24th, 2009 at 5:33 pm
Ми едно време се кефех на Миуен, но напоследък и той ме дразни супер ноу.
Пък иван и андрей са просто извън класацията по лигня.
November 24th, 2009 at 5:43 pm
както беше казал некой блогър, Иван и Андрей постепенно от яките водещи на Сблъсък се превърнаха в досадни и отблъскващи тв елементи
November 24th, 2009 at 5:43 pm
Мисля си, че той е дублирал Пилат Понтийски от “Живота на Браян” :))))
November 24th, 2009 at 5:44 pm
Мене Бареков си ме кефи и Милен ме кефи, а най-много ме кефи Анчето синоптичката…..
November 24th, 2009 at 6:00 pm
Добре де, аз не мога да разбера, защо се радвате толкова? (специално ти, и всичко останали блогъри, които описват благата вест). Сега вече повече ще гледате бтв ли? Или имате някакво задължение да следите сутрешния блок на “втора програма”
Просто ми е интересно. Звучи ми някак си примиренчески - миквото пуснат по телевизора, това ще гледам - ако ще и пълна боза да е, но сутрин телевизора трябва да е включен (и то точно на някой от сутершните блокове на националните телевизии). И сега вече - ура ура, сигурно ще дават нещо по-интересно.
November 24th, 2009 at 6:04 pm
Ами виж сега, аз и либиец не съм, ама ще се кефя ако ненормалникът Кадафи пукне. Просто журналистиката ще е едно по-чисто място без Барека.
November 24th, 2009 at 6:11 pm
На мен пък, едно пиленце ми подшушна, че БТВ-то нещо я е закъсало. Посоката и на техническия персонал и на творческия и, е PRO.BG ! Последната, нещо, е купена от голям европейски консорциум и переспективата е в нея!
Да сме живи, па да видим! Ама на кого му пука!?
November 24th, 2009 at 6:18 pm
Аз не знам, защо журналистите в България непрекъснато събират разни жълти клюки на дребно и само се пенят да питат: “Вярно ли е?”. Ами като си журналист, вземи че направи някое т.нар. “журналистическо разследване”! Тогава няма да питаш “Вярно ли е?”, а ще питаш: “Защо?”…
От друга страна, замислете се, колко злоба ни е налегнала отвсякъде. Като не харесвате един човек, ами страхотно, не му гледайте предаванията, не му четете блоговете. А вие правите точно обратното - тук прочетох разни цитати от блога на Бареков, ама от друга страна “Супер, че го няма!”.. ами това е лицемерно, според мен.
Сега ще кажете, че ви е било интересно да видите какво се случва с него, дали пак ще се появи някъде. ОК! Ама нали твърдите, че не гледате телевизия?! Тогава какво ви пука дали ще се появи някъде или не?!
Когато мен почне да ме дразни някой, спирам да го гледам и да се интересувам от него… Е, ако стане министър-председател, вече, няма на къде да ходя! :):) Оправям се някакси!
November 24th, 2009 at 6:25 pm
Обществото не опира единствено до изявите на премиера, президента и народното събрание.
И дори да не гледаме талавизия, не значи че не трябва да искаме една по-добра телевизия. Може би именно след разкарването на хора тип Бареков, съществува шанс да започнем да гледаме телевизия.
November 24th, 2009 at 7:24 pm
Само уволнение?!? ТОЯ ТРЯБВАШЕ ДА Е В ЗАТВОРА, БЕ!!
November 24th, 2009 at 7:52 pm
що чак толкоз мразите Дудука? Правеше цирк, а нали това се иска от съвмременния журналист? Глас-народен, глас- телевизионен
O, tempora…
November 24th, 2009 at 7:53 pm
Да, наистина радостна новина, че Бареков го няма. Впрочем, Лонг, можеш ли да напишеш една статия за качествените телевизионни журналисти в България? Това ще бъде огромно предизвикателство, не мислиш ли?
Защото аз засега за повече от 1-2 не се сещам.
November 24th, 2009 at 7:54 pm
а що му викат Дудука?
Д.Н. няма да напиша, щото не знам за такива. гледам предаването на Карбовски като го качат в замундата, за други журналисти не съм чувал…
November 24th, 2009 at 8:03 pm
Затова казвам, че ще е огромно предизвикателство. Ако трябва да изреждаш (тоест поне топ 5 да има) качествени журналисти в България, ще трябва да свалиш и летвата.
November 24th, 2009 at 8:40 pm
@GR8,
поради простата причина, че в България журналистика няма. Голяма част от “журналиситите” не са завършили журналистика (не че завършването на ФЖМК те прави журналист), а куп други неща. Включително и копане по нивите.
Ани Салич е библиотекарка, великата Бенатова бакалавър педагог, Цветков и той педагог, Карбовски мебелен инженер, по-късно завършил журналистика.
Нещо повече - не стават за журналисти. За жълти репортери и драскачи, може би, за журналисти - не. Нито за водещи на новини или предавания.
Беше ми направило впечатление преди години ужасно дебилното водене на новинарските емисии, специално тези на БТВ. Никаква дикция, невероятно много грешки и дори невъзможност да се изговорят определени думи.
Помня някога, че на Юксел Кадриев съм му броил грешките в едно изречение, имам предвид колко пъти ще се запъне някъде, ще обърка дума или просто няма да успее да я изговори.
Три грешки в писмено изречение може и да е неграмотност, но три грешки устно са си чиста дебилщина!
И то в централни новинарски емисии!
Вероятно ще прозвучи тъпо и остаряло, но преди 20-30 години този и за репортер нямаше да го вземат! Да не говорим за централна емисия новини!
Как да има журналисти и новинари, GR8?
November 24th, 2009 at 9:10 pm
Ми няма, естествено - баси - аз не мога да приема факта, че е възможно, допустимо и тн да се наречеш журналист и да допускаш СТИЛИСТИЧНИ грешки. Зарежи ти правопис и правоговор. Обаче да се опитваш да се изразиш по някакъв начин и да се окаже, че съвсем не е точно това което искаш да кажеш е абсурдно.
Другият абсурд е невежеството у журналистите - в централтите емисии на всяка медия допускат куп ФАКТОЛОГИЧНИ ГРЕШКИ. И понякога правят едни такива странни изводи и заключения, базирани на едни странни такива неверни факти, че няма накъде. Лично аз, специално новината за 2лв основен капитал, се опитах да я подмина със стиснати зъби. Повече ФАКТОЛОГИЧНИ ГРЕШКИ едва ли е възможно да бъдат допуснати.
November 24th, 2009 at 9:52 pm
Къде си намерил тази новина за 2лв основен капитал?
November 24th, 2009 at 9:53 pm
бе по бтв, новатв и тн
Иначе е факт, вече, ама нещо поговориха глупости, де
November 24th, 2009 at 10:05 pm
zdraveite
az ne znam izob6to koi e toq Barekov. Gledam bulgarska TV, znam mu imeto, oba4e nikoga ne sum go zabelqzvala.
Zna4i ne e ni6to osobeno…
November 24th, 2009 at 10:06 pm
aaa, da, Longanlon! karbovski i az go sledq, a ako ne go hvana, mi go razkazvat. Novata mu kniga su6to skoro 6te stigne do men
November 25th, 2009 at 12:37 am
“На кого му пука, важното е, че няма да го виждам по телевизора вече…”
Последно - имаш ли телевизор или нямаш? Гледаш ли тв или не? Аз също го ненавиждам Дудука, но поне съм го гледала, за да стигна до тази антипатия. А ти, хем не гледаш тв, хем не ти пука, пък изтипоса цяла статия по въпроса.
November 25th, 2009 at 1:19 am
Дудука on fire! > http://barekov.hit.bg/video.html
November 25th, 2009 at 2:54 pm
Сега като каза за добри журналисти - май и на мен само Карбовски ми идва на prima vista.
Едно време ми харесваше Маргарита Михнева, но сега тя се превърна в някаква озлобяла стара жена в провинциална телевизия с провинциални проблеми. Патрашкова също ми харесваше, докато не започна да се явява във всяко реалити, което е на екран.
Верно е, че се правят опити…, но си остават само опити. За сега…
Лонги би загубил чара си ако се комерсиализира, както и едва ли биха му позволили да пише за каквото му хрумне, а ще трябва да се съобразява с “бляскавите” идеи на т.нар. творчески ръководители или както там им се вика!
Знам само че си сложих българска кабелна телевизия, защото гръцката не се изтрайваше. Но напоследък, забелязвам че започвам да се задържам все повече на един гръцки канал, щото от толкова танцуване и пеене по нашите ми се зави свят.
November 25th, 2009 at 3:04 pm
Сашо мерси за линкчето
На мен простотията на Ники определено ми допадаше..понякога е по-брутален и от боби турбото
November 25th, 2009 at 3:39 pm
Добър ден на домакина. Това е първият ми коментар във блог, досега бях само пасивен юзър.
Барековото обаче, ме вадеше извън нерви, и отстраняването му, или напускането- каквото там е, ме радва много. Всъщност, познавайки геройчето, едва ли би напуснал мястото бТВ, така че съм убеден че е изсекнат оттам.
И тъй, многократният носител на Приза “Най-активен клакьор на Републиката”, неоспоримо най-гласовития представител на породата” Прост устат гьотверен” си отиде от най-гледаната телевизия на Републиката….
November 25th, 2009 at 5:02 pm
Планков, стилистичните грешки са отвратителен, ала минорен проблем, поне според мен, спрямо невъзможността на някои новинари да говорят български език.
:-)
November 26th, 2009 at 8:01 am
Чудно е, чеда мои, как дядо Николай не би камбаните на пловдивските храмове при тази скръбна и печална вест…
November 27th, 2009 at 10:44 pm
След Бареков падна и RE-TV. Едва ли има връзка едното с другото, но жалко за една свястна телевизия, а Бареков винаги е бил глобална нула.
December 10th, 2009 at 1:10 pm
всеки си изказва тъпите мнения по въпроса.На мене пък някои от мненията не ми допадат.Всички се мислят за велики-включително и пишещите тук.За един журналист -трявба да напипва точните проблеми и на точното място-това е според мен въпреки ;че не съм завършила журналистика.Карбовски-представя всичко в черни краски-и ти иде да си посипеш главата с пепел ;че си се родил в България.Милен Цветков е доста несериозен-била съм участник в предаването му-човека си прави предаването и даже не му пука за проблемите на хората.Виж Михнева е друго нещо -тя е от старата генерация;въпреки че и тя някога преекспонира проблемите ;които засяга в предаванията си.Но какво да прави като е в такава малка телевизия и я изгониха като неудобна от Б.Т.В.Гледахте ли предаването и за Софийския затвор!!!Много точно и ясно-мисля че жената не преиграва.
January 1st, 2010 at 10:08 pm
Най- хубавото е , че на никой не пука зза Бареков, остав и той да го разбере, но и да не го разбере, н кой му пука
January 31st, 2010 at 7:18 am
[...] един по един. След като изритаха Барека, светът се отърва и от Милен Цветков - [...]