Ето какво мислиш за…


Воден от желанието си да разбера кои по-точно са хората, с които си приказвам в коментарите, пуснах миналия месец една анкета с неколко тъпи въпроса, на които няколко човека се излъгаха да отговорят.

Резултатите бяха категорични: блогът го чета най-вече … аз.

Ако сте я пропуснали, което не е загуба за никого, ето я къде е анкетата – тя ще продължи да е активна, даже може да я попълните и сега, но честно казано по-добре да не си правите труда. Така или иначе, вече систематизирах резултатите на 879-те читатели, попълнили я когато беше баш времето за това, тъй че изводите вече са направени.

Представям ви Теодора

Теодора е хипотетичният читател на блога “Како Сийке, не съм от тях!” – нещо като усреднен образ, изграден от мненията на читателите, отговорили на анкетата. Избрах да е жена, защото така ме кефи, а и за да мотивирам малко по-красивата част от читателите да коментира с повече самочувствие. Разглеждайки вижданията и профила на Теодора, установих с немалка почуда, че тя удивително много прилича на мен, което от една егоцентристка гледна точка доста ме радва – и то не защото обичам себеподобните си особено много, а защото явно темите в блога привличат хора с подобен на моя начин на мислене и мнение. Но на въпроса:

Теодора не я знам къде живее, а и честно казано слабо ме интересува, след като има интернет. Тя е млада и материалното й положение е по-скоро добро, сравнително умна или поне за такава се мисли. Чете книги редовно, при това не какви да е – смята Паулу Коелю за тъпанар и и се кефи на Тери Пратчет – което е странно, щото аз пък го имам за бог 🙂 (въпрос “На си колко години си?отговори, Как си с парите? отговори)

Теодора също така се отличава със здравомислието си и никак не е лековерна – даже е доста скептична както към религията, така и към другите “духовни” алабализми (Библията е…? отговори, Имаш ли се за одухотворен човек? отговори).

Не е лековерна и спрямо икономиката и стои по-скоро в дясно – смята, че правата на отделния човек не могат и не бива да бъдат нарушавани за сметка на някакъв илюзорен “обществен интерес”, а пазарната икономика е единствената икономическа система, при която губещи няма (Хората ли са по-важни или обществото като цяло? отговори, Богатеят ли богатите на гърба на бедните при пазарната икономика? отговори).

Може би е излишно даже да го казвам, но Теодора не е заразена и от религията, наречена “национализъм“. Тя предпочита да се гордее с това, което сама е постигнала, а не с да помпа фалшиво самочувствие на гърба на големите исторически личности и техните постижения (Гордееш ли се, че си българин? отговори).

Тя е доста либерална спрямо хомосексуалните и ако зависи от нея би ги оженила всичките още утре, поне тия дето го искат 🙂 (71%). За моя изненада обаче мнението й за феминизма и каузите му не е особено високо, може би заради негативния имидж, който има тази дума у нас (Онеправдани ли са жените? отговори).

Със съжаление трябва да отбележа, че Теодора не спортува особено често (само 21% редовно), както и че не е забелязала, че последният въпрос в анкетата е единственият, който не беше задължителен за отговор. Освен това не се интересува твърде от аквариума ми…

За сметка на това обаче тя ме харесва, поне на снимка (74%), смята ме за доста умен (61%), кефи се на темите в блога и начина ми на писане, а и одобрява политиката ми на банове за тъпи коментари (89% !!!). Което е по-добре, отколкото се надявах 🙂

Заключение

Заключението e, че ако Теодора съществува, бих се оженил за нея 😉 Всъщност средният читател на блога, о каква изненада, има доста сходни с моите мнения по различни въпроси (как не се сетих да питам нещо за глобалното затопляне…). Разбира се, разлики има – да речем аз мисля, че феминизмът е особено важен, както и че който не го кефи аквариумът ми може да ходи да скочи от някое особено високо място 😛 Но като цяло очакванията ми се оправдаха – хората, които четат блога ми са доста умни копелета, въпреки неизмеримите интелектуални и психически щети, които нескопосаните ми текстчета им нанасят 🙂

  

Който не работи, трябва да яде
ЗА живота и ЗА свободата

Коментари

  1. Албена
    01/12/2009 - 08:07

    Много свежо си обобщил резултатите от анкетата. Сега блогът ще се напълни с коментиращи Теодори с матримониални намерения :))

  2. Георги
    01/12/2009 - 08:30

    Ако трябва да погледнем малко по-критично… тия процентчета много неща не казват…
    Един недостатък на анкетата според мен е, че някои от въпросите в нея “предлазполагат” към отговора такъв, какъвто ти би отговорил ( например за Библията – хумористичният отговор има предимство ).
    Въпреки че твърдиш обратното, на някои въпроси възможните отговори не са изчерпателни.
    Общо взето: с начина на задаване на въпросите и възможните отговори можеш лесно да манипулираш резултатите и както се видя, си го постигнал успешно 🙂

  3. Ирония Идиотова
    01/12/2009 - 08:48

    Ми айде. Кога ще се женим:))Ама няма да ми викаш Дора,че не ме кефи:)))Исках и още нещо да кажа, ама Албена ме отказа. Пък и не знам кво значи ” матримониални “….:)И не, че не ми харесва аквариума ти, просто не ме интересува. Така че , ако те устройва 17 етаж, да ходя да си скачам тогава:)

  4. Последната част от анкетата мен пък ме убеди, че Теди не е точно най-блестящата крушка.
    Но пък всяка крушка си има опашка.
    Та си подхождате. 🙂

    *закача се*
    Опитай се малко повече да помислиш над темите, които пускаш.
    Защото най-честия ти проблем е, че натракваш първите си мисли, а един по-задълбочен размисъл би изваил по-смислени неща. Често скачаш на разни смешни изовди и ми се струва, че с Тишо имате твърде сходни представи за живота.
    Но то не е задължително минус, наистина.

  5. Албена, точно в момента не ми е до матримониум, тъй че ше почакат 🙂

    Eneya, тя дълбочината на мисълта е относителна – за теб нещо може да е плитък и смешен извод, ама за мен да е смисълът на битието… 😉 Интересното е, че дори да е така (което е доста малко вероятно но…) до сега никой не е успял да ми докаже, че тия изводи са “смешни”. Аз все се надявам някой по-умен от мене да е измислил нещо по-вярно, ама за съжаление все не се случва. Интересно защо ли, след като са ми токова погрешни вижданията…

  6. Николай
    01/12/2009 - 10:03

    Не си спомням какво точно писах, но определено съм отбелязал, че не вярването в национализма, в “обществен интерес” и подкрепям политиката на бановете(даже я прилагам в моя блог).

    ПП Оня отговор за “недоебаните феминистки” радва. И снимката с Хари Потър, също.

  7. Мирослав Джоканов
    01/12/2009 - 10:26

    Какво пречи да си одухотворен човек и същевременно с това логичен и рационален?

  8. Николай Цветков
    01/12/2009 - 10:29

    Пеше, гаден спамер си ми ти. Ако не ми я беше набутал в скайпа, познай как щях да се напъна да я попълвам. 😀 😀 😀 😀 😀 😀

  9. Манипулатор.
    За библията избрах хумористичния отговор, ‘ма не смятам Исус за пич, просто нямах друг избор. Пък се кефя на аквариума ти, колкото ти на моя велосипед 😀
    Другата анкета дай на някой социолог да ти я направи 😉

  10. P.S.: Що смени хубавата снимка с тая гъзарската?

  11. Мирослав Джоканов,

    Прав си, “одухотворен” не е най-добрия превод на “spiritual” – но така или иначе по възможните отговори си личи какво съм имал пред вид – дали вярваш в съществуването на “духовен” свят извън материалното, въпреки липсата на каквито и да е доказателства за него.

  12. Еми не е голяма изненада! А ако Теди има сестра, може да станем баджанаци.

  13. Виктор Минковски
    01/12/2009 - 11:04

    Добре де, при положение че живееш на Дунава а там риба да искаш, за какво ти е тоя аквариум? Нито можеш да ги ловиш, нито нищо….

  14. абе да ти кажа, последните два пъти като ходих за риба нищо не хванах. срам…

  15. Калин Стефанов
    01/12/2009 - 11:29

    Аквариума ти ме кефи! Интересно ми е как го отопляваш, особено сега като идват по-студените дни.. Тия тропически рибки да не изстинат!

  16. ами с нагревател, ебаси 🙂
    http://petshop1.com/prod.php?id=103

  17. Алекс
    01/12/2009 - 11:44

    Можеше да попиташ и много харесван от мен въпрос, като своего рода тест за интелигентност, а именно “Харесвате ли “Ало, ало”?”. Възможните отговори “Да” и “Не” съответно дават положителен или отрицателен резултат. 🙂

  18. Жилов
    01/12/2009 - 12:08

    @Eneya
    Не мисля, че Тишо и Longanlon имат сходство в начина на мислене. Тишо се присмива на феминизма, мисленето му е пълно със стереотипи и се кефи на мистиката и окултното като цяло.

  19. Теодора
    01/12/2009 - 12:09

    Материализира ме!

  20. Според мен, Петър просто с тая анкета си търсеше булка. Тъй като попълването на анкетата не е съвсем анонимно, даже напротив – то, ето сега ще се изредят куп принцеси, готови да се отдадат изцяло на принца на бял кон. 😀
    Той ще им прегледа резултатите и ще си ареша една 🙂
    Петре, и не забравяй да си наемеш добър фотограф за сватбата 😀 Да не вземеш да разчиташ на сапунерката 😛

  21. Аз за момента си имам булка, при това твърде прекрасна, благодаря 🙂

  22. Манипулатор си Ти, Лонганлоне. Как мислиш – ще те четат ли хора на които никак не се нравиш. Като се има предвид, че измиташ троловете. Четат те хора които или изначално (т.е отдавна) са на твоя акъл или такива на които си повлиял. Примерно аз. Лутах се аз междО левашки и десняшки принципи и концепции и не щеш ли – опитах да намеря здравата логика в думите Ти и… баси мамата – има я. Чак да си ми пътеводна светлина в живота – не. Ама може са се повъзгордееш малко, че си вкарал една заблудена душа(!?) в пътя.
    Вечна Слава на Лонганлон!!!

  23. Ми, те по-умните не влизат в безсмислени спорове, Пешо 🙂

    а снимката горе вдясно на мен ми прилича по-скоро на мутренска, отколкото на гъзарска…

  24. Ми честно казано, не, че Петър ни пита, мен още по-малко, ама воден от тролско-спамерското си вътрешно усещане за споделяне на мнение – но и на мен този фотос не ми харесва.

  25. абе аз знам, че ви се иска някоя голотийка на вас, перверзници такива…

  26. Иво Апостолов
    01/12/2009 - 15:43

    Бая народ има, които смятат, че социума трябва да ги влачи на гърба си. Как не си ги баннал още? 🙂

  27. абе аз знам, че ви се иска някоя голотийка на вас, перверзници такива…
    Това е долна инсинуация 🙂

  28. e ‘изчетка’ ни стабилно, явно ще продължим да четем :).

  29. milenbog7a
    01/12/2009 - 18:02

    Аз да те питам не го ли прочете вече “Атлас изправи рамене” или си го пазиш за последно него? 🙂
    То вече излезна втората част, направиха и общество хората “Общество Айн Ранд” (интересно ми е какво мислиш по въпроса),а ти още първата не си прочел, срамота 🙂

  30. Ами втората част излезе, сега очакваме третата. Нея как да я прочета, по телепатичен път ли? 😉

  31. БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ
    02/12/2009 - 00:22

    Нямаш си и идея какъв комплимент ми направи с първото изречение на този пост (beer)

  32. Дреме ми за феминизма, пикал съм ти на аквариума(Георги Русев, “Оркестър…”- а) и старата снимка ме кефеше повече.
    Но,
    въпреки това ти разрешавам да се ожениш за Идиотова. Тя има нужда от по-високо момче, за крушките, секцията и казанчето в тоалетната.
    Go on!
    🙂

  33. Лонг,

    Да култивираш изводи от теста в блога ти е все едно да направиш портрет на читателите на “Gamer’s WorkShop” въз основа на прословутите тестове, които всеки верен фен на списанието попълваше с завидно удоволствие.

    Не че тестът не беше забавен или биографията на Теодора е скучно четиво, ама дай до тук да спрем с изводите.

  34. Петко Фенерски
    02/12/2009 - 12:38

    ” средният читател на блога, о каква изненада, има доста сходни с моите мнения ”

    Това е изчислимо от закона за големите числа. С нарастване на броя на извадката, а 700 е грамадно (или просто подходящо) число за твоите нужди, изводите за нея се доближават с голяма вероятност до истинската “теодора”.

    От друга страна, логично, хората с подобни възгледи (даже външност, както е доказано опитно) се привличат (“теодорите). /А и да си грозен, си си свикнал :-)/

    Така, комуто си съвсем противен, отдавна е избягал и не те чете. Примерно Сергей Станишев не те чете (нали?).

    Аз лично “си почивам” с блога ти.

    А и се успокоих се, че у нас има цели 700 (и колко там бяха) здравомислещи човека. Не е малко. Една Ватикана.

  35. Четно казано на доста от въпросите нямах избор какво да отговоря, затова избирах по-близкия…което никак не си беше близко. Имам предвид, че някои отговори не бяха никак разнообразни, а съвсем определящи някаква насока.
    Затова пък последният ме хвърли в смут и потрес :))))

  36. EllyMinator
    03/12/2009 - 09:46

    Да, като цяло от цялата работа останах с ФпИчатлението, че всички, които мислят като Longanlon, са много умни хора :), а останалите са глупави некомформисти. Съгласна съм с предходния коментар (на valia_bg) – на повечето въпроси чувствах известно мушкане с виртуален остен, който да ме насочи към “правата” вяра, т.е. мнението ми да съвпадне с това на Longanlon.
    @Longanlon, не ги слушай какво ти приказват за снимката – нали знаеш: Магаре се снимало, магаре излезнало. Това последното в кръга на майтапа.

  37. всьщност тези, които не мислят като мен са по-скоро ‘глупави конформисти’ защото ако забелязваш, в блога си се опитвам логически да оборя някои разпространени гледни точки, които хората конформистки приемат без да мислят много – много, само защото масата ги е приела.

  38. Валерия
    04/12/2009 - 00:43

    Прощавай много обаче мнението ти по всеки един въпрос по-скоро отговаря на българския масов стереотип отколкото обратното.
    Например не уважаваш религията защото ценностите и не били ценни, както и повечето на твоята възраст на които им пречат ограниченията които биха имали ако приемат тези ценности. Не вярваш в глобалното затопляне, защото климата се изменял естествено, което автоматично те освобождава от огризения, че потребяваш прекалено енергия, “отделяш” много отпадъци и замърсяваш планетата. Отсъждаш съвсем назидателно че гейовете ТРЯБВА да могат да се женят и който не е съгласен с това е голям тъпанар, всъщност мислиш така защото това не ти коства нищо, не ти бърка в джоба, въобще не ти нарушава интереса по-никакъв начин. Плюс това е модерно, а и сигурно познаваш някой гей, който страшно те “кефи”. Виж друг е въпроса за това кое е по-важно “хората” или обществото, още един национален стереотип – чувстваш се встрани от обществото и не припознаваш общестевните интереси, като свои. За сметка на това личния ти интерес е преди всякакъв друг. Подкрепяш пазарната икономика, в 2009 година не знам дали ще намерим някой, който да не я подкрепя. Смяташ се за по-скоро десен, всъщност си по-скоро материалист, което е доста по-различно. Хората с десни убеждения традиционно, са за семейните ценности, високия морал и въобще християнските занности. Образно казано взел си изгодите от дясното, а останалото си го зарязал като остаряло и тъпо. На всичко отгоре толкова много се харесваш, че чак би се оженил за себе си.

  39. за съжаление, пропуснала си най-важното, но това никак не ме учудва в човек като теб, който за да формира мнение очевидно много повече се интересува от това какво мислят другите, отколкото какво мисли самият той

    а най-важното е, че никоя моя позиция по всеки един от тия въпроси не е формирана защото болшинството или малцинството или някой който харесвам или не харесвам мисли така, не защото “се чувствам съпричастен” към някаква идея.

    всичко, което обяснявам във всяка статия в блога е основано на някакви логически изводи, следствие от вътрешните ми убеждения и реалността.

    ако можеш да ме обориш с аргументи по някоя от тезите – заповядай. ако просто ти се приказват празни приказки за това какъв съм аз и какви били другите които мислели или не мислели като мене… съветвам те да си намериш по-ползотворно занимание, отколкото да се опитваш да анализираш личността ми 🙂

  40. Юлиян
    04/12/2009 - 16:34

    Браво на Валерия

  41. Пак съм аз
    04/12/2009 - 19:30

    “Браво на Валерия”? За кое – за нелогичните твърдения или за правописните грешки? 🙂

  42. Беше ми забавно да го попълня!/анонимно/
    Вярвам, че си извел коректно средния си читател по дадените отговори!
    Като изключа годините, единственото с което не се покривам е разбирането за баланса между “Аз” и “Ние”! Смятам, че всяко накланяне на везните в някоя от двете посоки е нежелателно!
    Приятна вечер!

  43. Прочее, Валерия, налага се да ти кажа и че имаш прекалено високо мнение за “масовия българин” – десен, нерелигиозен, толерантен към хомосексуалните… Всъщност, реалността е доста по-сурова – читателите на този блог и хората като тях са по-скоро изключение.

    Масовият българин” е отявлен социалист (дори да мрази БСП, пак смята, че държавата трябва да е майка-кърмилница, за него “пазарна икономика” не значи нищо, но по времето на бай Тошо хляба бил по 18 ст.!), хомофоб (не познава нито един гей и нито един не го кефи) и националист (и трите олицетворявани едновременно от доста популярната партия Атака). Като зомби безкритично вярва на “талавизора” вкл. и за глобалното затопляне и редовно чете хороскопа си и смята Ванга за светица.

    Тъй че не знам в коя страна живееш, но за да виждаш българите масово мислещи като мен, явно е в Страната на чудесата и си хапнала от вълшебните гъби на Алиса 😉

  44. Валерия
    05/12/2009 - 02:34

    Изхождайки от “логическите изводи, следствие от вътрешните ми убеждения и реалността”, мога да ти кажа, че като една българка познавам много повече българи с материално-самодоволно-цинична ориентация отколкото отявлени комунисти, които смятат Ванга за светица. Относно глобалното затопляне въобще не си прав, на българина НЕ му пука за екология, в най-добрия случай ако тече мисъл в тая посока, то е да се омаловажи проблема. Окей за симпатията ти към гейовете, трябва да се признае че правиш пробив в статуквото, каквато й да е причината.
    Бих искала да имам високо мнение за масовия българин, но уви не е така. Общо взето позицията му по какъвто и да е въпрос се свежда до:
    “Хората са важни, т.е. аз”,
    “Бедните да го духат”
    Много интересно не видях една кауза, за която според теб си струва да “плащаш” в какъвто и да е смисъл.

  45. Всъщност, по един изкривен начин, си доста права. Отдавнашна моя теза е, че обикновените хора принципно са много по-практични, отколкото изглежда на пръв поглед.

    Всякакви там религиозни, еко-фанатични, националистични и социалистически глупости ги занимават на едно по-глобално, общо ниво, на което хората демонстрират, малко лицемерно, малко за да се харесат на другите, малко защото наистина вярват, отдаденост на тия каузи.

    Когато обаче стане дума за приложение на принципите на гореописаните идеологии в ежедневни, практически, тривиални и битови неща, хората реагират в повечето случаи силно рационално и по-скоро разумно (както казваш ти – “хората са важни, т.е. аз”).

    Което си е съвсем логично – лесно е на думи да отстояваш някакво идеализирано глупаво вярване, последиците от това са само в сферата на пожеланията. Но да си непрактичен в ежедневието си, да приемаш на “вяра” твърденията на другите въпреки очевадните доказателства за тяхната погрешност в своя реален живот, в съвсем битов план за неща като купуване на кола (вервай ми, ремонтирана е миналия месец), заплата (о, налага се да ти намалим заплатата, защото иначе консумеризмът ще те поквари) или да речем семеен живот (бог казва да не ползваме противозачатъчни) – да се ръководиш от “идеологии” а не от здрав разум по тия въпроси има бърз и категоричен отрезвяващ ефект 🙂

    Именно затова в реалния живот не виждаме социалисти, които дават целия си доход на “нуждаещите се”, не виждаме привърженици на теорията за “глобалното затопляне” да стоят на студено през зимата и да не ползват автомобили или автобуси, за да намалят личната си емисия на СО2, нито пък свещениците да спазват предписанията на библията дословно или антикапиталисти и антиглбоалисти, които живеят на село и се изхранват със самодостатъчно земеделие .

    Всички тия хора са много отдадени на думи, но винаги искат “всички”, а не лично те, да спазват идеологията. Реално те лично правят само някакви символични жестове в подкрепа на каузата си, защото ясно е какви практически последици биха имали за тях бълнуванията им, ако се опитат да ги реализират наистина в личния си живот.

  46. Ivan Mirchev
    05/12/2009 - 15:03

    На мен тази Теодора по скоро ми прилича на добре изрусена в обществото мадама, която се цели не толкова да изрази лично мнение, колкото да се хареса. Опитва да се бъде оригинална и честно казано доста се съмнявам както във нейната скептичност така и в нейната либералност.

  47. и как достигна до тия впечатляващи висини на познанието спрямо средния читател на блога, без да имаш някаква друга информация за него?

  48. Ivan Mirchev
    05/12/2009 - 15:18

    По същият начин по който си оприличил Теодора на себе си…Да кажем, че това е средностатистическият образ до който се опитва Теодора да достигне. Е, не е лошо да има образци, които да се опитваме да следваме. Лично аз не бих се оженил за нея.

  49. Юлиян
    05/12/2009 - 15:19

    и как достигна до тия впечатляващи висини на познанието спрямо средния читател на блога, без да имаш някаква друга информация за него?
    Нали Теодора удивително приличала на теб. А ние четем твоя блог 😉

  50. А, ясно – един вид с мазохистично усърдие не само четете, ами и редовно коментирате в блога на един очевидно мозъчно изрусен, безуспешно опитващ се да бъде оригинален анти-скептик и не-либерал без собствено мнение.

    Мъченическото ви упорство ме умилява 🙂

  51. Юлиян
    05/12/2009 - 15:30

    🙂 Аз чета всичко, което реша да прочета. Не се съобразявам и не си самоналагам ограничения какво да правя. Затова чета и този блог, в който впрочем имаше добри статии преди да започне да се съобразява с популярноста си.

  52. всъщност този блог се съобразяваше с популярността си в началото, а с развитието си – все по-малко, за да достигне нулево ниво на съобразяване и дейности по популяризацията преди около година.

  53. Аз се отъждествявам с Теодора, макар че не съм попълвала анкетата(защо мразя подобен род тестове). Умна съм, красива съм, руса и тренирам редовно, но съм омъжена….Продължавам да се отбивам при теб и все по-рядко да коментирам, защото(късно сядам на компютъра) обикновенно коментарите са толкова много , че забравям какво съм искала да кажа…. 😀

  54. 1. @ Иван Мирчев – бе човек, твоят блог може да стане един вид – “Аз и малцинствата”. Отдаваш толкова голямо значение на някакви групи, сякаш си скинар, пък сякаш не си… Аз много рядко се замислям за малцинствени групи, може би щото отдавна не съм чувал небългарски имена, знам ли… Всъщност малцинствата нямат значение – според мен хората биват лоши (мързеливи, паразити, мрънкащи) и добри (работещи, бачкатори, иноватори). Дали е малцинствен или не, не ми се струва критерий, но това е моя оценка.
    2. Вили, ти като си умна, красива, руса и тренираш редовно – тва с омъжването между другото сякаш прозвуча 😀

  55. Ivan Mrchev
    06/12/2009 - 10:07

    Plankov- самият аз съм от етнически произход, така че ми е малко трудно да бъда скинар…Аналагично на псевдонационалистическите партии, които се народиха като въшки, реших да представя един по обективен поглед към нещата. Малцина са хората, които мислят като теб \за съжаление\, с две думи не всички сме прости и се надяваме на социални помощи до живот. Да не изместваме темата обаче…Тя май беше за Теодора. Певицата с тва име има хубава песен. Айде гаси тока, че си лягаме.

  56. Планков, че аз за краткото ми отбиване в блога на Иван Мирчев останах с впечатлението, че е точно скинарски

    Иване, да кажеш “аз самият съм от етнически произход” е толкова безсмислено, че се задавих от смях, ама да видим колко време ще ти отнеме да осъзнаеш защо… 🙂

  57. Ivan Mrchev
    06/12/2009 - 12:15

    Не виждам защо трябва да крия произхода си при все, че си се задавил от смях\ на доста от твоите публикации аз също се давя от смях\, ама кво да се прави. Ако не правеше валидация на етносите нямаше да изпишеш камарата глупости в по предното си “блестящо” писание\ визирам статията “Който не работи не трябва да яде- е да, ама ядат\ и нямаше нон стоп да се говори за интеграция. Ако за тебе формулировката дето съм дал е безсмислена- за мен НЕ Е щот иначе всички сме българи!? Да, ама не! Върви ги разправяй на Сидеров и компания дет благодарение на тва влязоха в парламента. Всъщност определението “скинарски” ми допада. Крайно време е да се появи и някой антипод.

  58. хъхъхъ явно на албанските реотани им трябва повечко време да загреят, но пък са яко бързи да се обиждат 🙂

    миличък, да кажеш, че си “от етнически произход” не значи абсолютно нищо, защото всички хора на земята са от някакъв етнос – и българите, и турците, и германците от Долна Тюрингия.

    стана ли ти ясно сега или да ти дам книжка с картинки? 😉

  59. Ivan Mrchev
    06/12/2009 - 12:43

    Не се прави на ударен с мокър парцал. Караш ме да се съмнявам в интелектуалните си способности ли ? И за хора с по нисък капацитет е ясно за какво става дума и какво съм искал да кажа…миличък! Не ме карай да започна да се съмнявам в твоите интелектуални възможности. Няма нужда да обяснявам нещо, което е ОЧЕвадно. Книжка с картинки може-ако са с голи мадами и големи цици. Изчел съм достатъчно литература, за да минавам на картинки.

  60. това че намираш нещо за очевадно, съвсем не значи, че е вярно 🙂 това, че не умееш да се изразяваш правилно не е никак мой проблем…

    а колко и какви книжки си изчел и колко си разбрал от тях е повече от ясно от коментарите и блога ти 🙂

  61. Духовното, Лонги, не е нужно да е свързано с религия или неща, които не можем да разберем 🙂 Мисля, че в голяма степен е свързано с желанието да разберем. При мен лично, е свързано с желанието да разбера всичко, с изключение (засега) на тайните и загадките на счетоводството.

    Аз не чета блога ти редовно, но от това, което съм забелязала, ми се струва, че го четат и хора, които не са съгласни с теб и използват възможността да поспорят. Блогът ти предразполага към това, тъй като обикновено заемаш ясна и категорична позиция по спорна тема, а с това лесно хората лесно се съгласяват или спорят 🙂

    Както неведнъж съм казвала за тебе: имаш доста повече потенциал, отколкото проявяваш (съдейки по блога ти, не друго). Бих препоръчала да се запознаеш и с нещата, които отричаш и не намираш за ценни. Не с надеждата да ги полюбиш, ами за да станеш някак по-нюансиран 🙂

  62. всъщност, винаги ми е било интересно какво точно е духовното

    повечето хора го свързват с нещо отвъд материята – твърдят, че самите ни мисли са в състояние да познаят (само чрез мислене) един свят, който няма материално проявление, но си съществува някак. самият факт, че няма как да има доказателства за тоя свят, ме кара да отхвърлям идеята за него.

    интересно ми е ти какъв смисъл влагаш в тая дума

    колкото до познаването на нещата, които не намирам за ценни, не ти ли е хрумвало че съм ги опознал и именно затова съм ги отхвърлил? 🙂

  63. Не, мисля, че има неща, които не си опознал, или поне не достатъчно задълбочено 🙂

    Да дефинирам духовното не ми е възможно в момента 🙂 Може би трябва и аз като някой източен учител да казвам какво духовното не е, за да си изградим представа какво е 🙂

    Неща отвъд материята има … например мислите ти :)Физиката и биологията могат да ти дадат отправна точка 🙂 Мисля, че за повечето съвременни хора изследването на духовното е нормално да започне с изследването на материалното, с научни изследвания. Би било хубаво да го правят не само материално и рационално ориентираните като теб, а и онези, които се смятат за духовни, понеже доста от тях, според мен, се характеризират с интелектуален мързел.

    Изобщо, хубаво е човек да търси все повече начини за познание и да не се ограничава с тези, на които първоначално е повярвал, на които е предразположен да вярва. Ако има задълбочен стремеж да учи и разбира, де.

    Може би духовното е свързано с опитите да разбираме по-добре света и себе си и да живеем в хармония със света и себе си, в основата на което, предполагам, стои стремежът към щастие 🙂

  64. Ivan Mirchev
    06/12/2009 - 14:41

    :)))

    Сега не знам кой се обижда. Очевидно се смяташ за Далай Лама по всички въпроси. Приеми, че някои хора имат различни виждания от твоите, както и различни светогледи. Да умееш да приемаш другите, въпреки тяхните различия е изкуство. Ако мислиш, че си достигнал до абсолютната истина само ще ти припомня, че истината е по скоро субективна, а общите принципи се свеждат до частните случаи, които нямат много общо с нашето мърморене. Мненията се менят в зависимост от позициите! Разногласията по скоро са параван, който скрива личните интереси. Но да не изпадам във философски обобщения…Какво разбирам аз и моят незначителен блог на който няма нужда да обръщаш толкова внимание. Междудругото!

  65. Лид, мислите ни са съвсем материални – електроимпулси между невроните в мозъка ни, които могат да бъдат наблюдавани със съответната апаратура (ако и тя да не е достатъчно съвършена все още, за да улавя нещо повече от общата невронна активност в дадени области на мозъка). Така че все още не разбирам какво наричаш “духовно”.

    Самият факт, че нещо “съществува” е обвързан със “същественото”, материалното. По дефиниция материята е проявлението на нещата, които ги има. Ако едно нещо няма материя, то не съществува…

    Иване, истината е субективна, доколкото във философски смисъл самото съществуване на света е въпрос на възприятие, или нещо такова…). Но в един съвсем реален, практически смисъл, фактите и аргументите са абсолютно обективни (едно нещо се е случило или не е, един резултат е такъв или онакъв).

    Именно затова всеки може да има мнение по даден въпрос, но най-често само едно мнение е вярното. Аз смятам, че това е моето мнение, докато някой не ми предостави факти или логични аргументи за противното.

  66. А нееее, то вярно че в счетоводството има много субективизъм и малко обективизъм, вярно е ча старците оп Борда пак решиха да правят “усъвършенствания”, обаче това ми се струва достатъчно – сега й колежката lyd, ако вземе и се задълбае в счетоводството и ще убие всяка моя детска мечта. Ще вземе и ще открие, че Сър Дейвид Туиди всъщност е един гениален богопомазаник, чиито откровения идват свисше, поради което свиква Борда непрекъснато за да “усъвършенстват” нашите счетоводни стандарти 🙁

  67. Ами аз нищо не съм нарекла духовно 🙂 Ако темата те интересува наистина, ще намериш много неща, които да прочетеш – като начало за нематериалните неща 🙂

  68. Аз комай съм счетоводител, мога да ти кажа Лонги, че като цяло е много важно да вземеш и да прочетеш най-вече за нематериалните активи – софтуер, права, ноу-хау и прочие. Ще ти донесе повече полза 😀

  69. Лид, тия нематериални неща са вълни, така ли? Щото има две форми на съществуване на нещо – материя и вълна…

    Планков, не се прави на ударен, “нематериален актив” е просто наименование на съвсем материално нещо.

  70. Ами вълни, полета … А относно материалността на мислите и чувствата, може да помислим дали химията и електричеството предхождат или следхождат мислите и чувствата 🙂 А нематериални активи могат да бъдат знанията и уменията, Лонги. Те под каква материална форма могат да се открият и къде са складирани у отделните личности? Хвърли и малко квантова физика за аромат 🙂

  71. както казах, “складирани” са в мозъците им – процесът на запомнянето на информация и съхраняването на знания и умения в клетките на мозъка е сравнително добре изучен и обяснен от биологията и био-химията

  72. Петре, не разбра май шегата ми – казаха ти да четеш за нематериалните неща, и аз те пратих да четеш за нематериалните активи 😀
    Lyd, няма да се опитвам да абсолютизирам нещата, както прави Петър (въпреки, че е прав) – просто ще ти кажа, че дори да приемем философията за нематериалността на някои неща ще те питам: “Какво значение имат моите знания за изобретяването на автомобил задвижван посредством вода, ако не съм способен нито да ги покажа на практика, нито да ги документирам, поне?”
    Щото аз си мисля, че имам знанията да направя водомобил, обаче нещо нищо на практика (обективно) не мога да направя 😀
    Т.е. мислите и чувствата нямат значение, ако не ги подплатиш с действия някакви, с които да ги покажеш.

  73. Лонги, ама някой може ли да види и покаже къде са складирани мислите и чувствата? Доколко си се задълбочавал в това?

    Планков, аз не отричам съществуването на материята 🙂 А дали мислите и чувствата имат значение ако не са подплатени с действия, помисли за следното: представи си човек (може и себе си), който страда дни наред – от ревност, обида, все едно. Не предприема никакви действия във връзка с това. Дали мислите и чувствата му нямат никакво значение?

    Но не това е темата, така че няма да разводнявам. Не съм тук за да адвокатствам на нематериалното, духовното, значението на мислите и пр. неща, от които ако човек наистина се интересува, ще се задълбочи да изследва първо, а след това ще задава въпроси, на които смята, че няма отговор 🙂

  74. Ами ако винаги е живял вкъщи и не е имал вземане даване с обществото, кой знае колко, и поради което бивайки обиден, наранен и тн, не е повлиял на някого другиго… да, няма значение
    Демек, ако примерно един твой квалифициран служител бива разстроен, то неговата работа е възможно да не боде толкова добра, докато е все още разстроен, производителността на труда ще му спадне… разбираш ли?

  75. legrandelf
    08/12/2009 - 14:26

    You can call me Shosanna Teodora 🙂

  76. @ Plankov – а ако този човек си ти? Ти самият нямаш ли значение? Не влияеш ли на самия себе си? Или единствено и само другите са важни?

  77. Всъщност, всеки, който твърди със сигурност, че познава какво животно е българина, дълбоко греши. По простата причина, че има около 8 милиона българи (ако не и повече), и той едва ли ги познава. Това по повод на коментарите в средата на неграмотната Валерия и авторЪт. Иначе, анкетата беше забавна. Не е лошо понякога да заебем всички сериозни теми като парното, политиката, ла ла ла, и да се посмеем, като мен, който сега пише без да гледа в клавиатурата а зяпа некъф смешшен филм

Leave a Reply

Задължителните полета имат *