Геймингът се променя


Компютърните игри са ми страст откак се помня. Напоследък обаче, не знам от времето ли е или от възрастта, геймингът се променя и не е същия като едно време.

Хората предпочитат да си седят в къщи и да играят онлайн игри като World of Warcraft, вместо да се тъпчат по опушени компютърни клубове и да се псуват лице в лице…

Чудно ми е кога успях да остарея дотолкова, че да използвам израза “едно време”, когато говоря за собствените си преживелици… Но както и да е. Та едно време, знаете, гейменето се правеше по едни компютърни клубчета, тъмни и опушени от цигари като лисичарник, където геймърът, седнал рамо до рамо със свои събратя, унищожаваше извънземната сволоч в сингъл и громеше същите тия събратя в мултиплеър. Славно време беше 🙂

Тогава, а и след това, на мене ми бяха супер непонятни онлайн игрите – може ли да си седиш цяла нощ в къщи и да играеш World of Warcraft, че и да плащаш на всичкото отгоре. И си сам като пукъл – нито приятели, нито водка, нито крещене един на друг. Скука.. Няма да крия, силно негативно бях настроен към онлайн-игрите, а специално WoW ми се виждаше детска и доста безсмислена.

Като гледам обаче в момента на къде духа вятърът на компютърните игри, почва да ми се променя мнението. Истината е, че яки компютърни игри почти не се правят. Даже не мога да се сетя за някоя, излязла напоследък, дето да ме е изкефила. “Хитовете”, които излизат напоследък са глупави, направени в конзолен стил. Все по-разпространени стават конзолите, като опряхме до тях, за които игрите, ще ме прощават феновете, са ама абсолютно малоумни джъмп енд рънове и нищо повече. Девил мей край, алоун ин дъ дарк, дъра бъра, не струват.

Именно затова си мисля, че бъдещето на готините игри май е в интернет. И затова онлайн игрите имат толкова много фенове – щото само там остана готината РС традиция. Гледам сега, Blizzard излизат с нов експанжън на World of Warcraft – Wrath of the Lich King – нови чудовища за биене, нови оръжия, брони куестове. Мислил съм много какво отличава конзолния от РС стила в правенето на игри и май е това – интерактивността. И докато и в РС игрите това вече изчезва, онлайн го има и даже това е основата им – защото хората не искат да изглеждат еднакво и да минават скриптирани мисии, където със светещи кръгчета ти е показано къде трябва да клекнеш и кого да стреляш, а им се ще да си обикалят дето искат, да си накичат героя както им харесва и да си приказват с останалитe.

Изобщо, като се имат пред вид алтернативите, туй онлайн геймене май ще се окаже не чак толкова лошо…

Некой да разбира от графичен дизайн?
Разум – Религия 1:0

Коментари

  1. Warcraft

  2. “Изобщо, като се имат пред вид алтернативите, туй онлайн геймене май ще се окаже не чак толкова лошо…”
    Welcome to the end of the thought process :j

  3. Аз допреди известно време (някъде до 16-17-годишна възраст максимум) също бях много запален по компютърните игри. От тогавашните “нови” игри любими ми бяха FIFA, Diablo и Half Life. Starcraft също ме кефеше, ама все не намирах време и достатъчно желание да стигам надалеч. Отделно като стигах до едно много трудно ниво, където не успях да намеря начин как да го превъртя (слаб геймър съм, признавам) се отказах окончателно, а протосите така и не стигнах да ги пробвам – вече ми се беше убило желанието.

    От по-старите игрички много се кефих на Commander Keen (4, 5, 6 и Dreams), Doom, Aladin… и май повече няма.

    Как е сега? Поради липса на време и вече каквото и да е желание (не го казвам, за да се правя на зрял – наистина нямам никакво желание) изобщо не играя компютърни игри. Отделно хората от моята среда (говоря за тези, с които съм по-гъст) не играят компютърни игри и – то няма как да се върне страстта.

    Пропуснах да спомена и NFS 2 и High Stakes. Особено High Stakes! От всичките игри с коли, които някога съм играл няма по-велика игра. Редовно играех на нокаут (целта е да не завършиш последен, иначе си елиминиран) и прословутия турнир, в който ти купуваш и продаваш коли, ъпгрейдваш ги и им поправяш damage-а. За всичко това се плащаше. Да, като цяло трябваше да си голям идиот, за да останеш без пари, защото дори и да имаш златен медал ти пак можеше да вземеш участие в един подтурнир, но пък същевременно имаше състезания, в които играеш срещу един опонент и който загуби – губи и колата си за сметка на победителя. За преследването с полиция не е нужно да говоря, но имаше и друго нещо, което много радваше в тази игра – пистите. Можеше да ги играеш в ден или нощ по време на дъжд или сухо време, а пистата можеше да я играеш в двете посоки, а имаше и възможността тя да е огледална (например – при оригиналната писта ако следва ляв завой, при огледалната той е десен и обратно… абе изобщо пейзажът беше тотално обратен на истинския и ако не си пробвал пистата в този ѝ вид, често се объркваш).

    Толкова за моят геймърски живот, който лично според мен е една отживелица, която никога вече няма да е част от остатъка от живота ми.

  4. tuzemec, да бе, колко съм тъп 🙂

    Д.Н., това казвам и аз – едно време много играех… и сега играя, ама на старите игри. новите нещо не ми го вдигат

  5. WoW принципно си е машина за пари и шанса за пристрастяване е доста голям.
    Познавам много хора, които са си изгубили и последните наченки на социален живот покрай нея.
    Имай си едно на ум, дет се вика и се приготви за безкрайни циклажи и гриндене.

    Ако можех да си го позволя като време, сигурно бих играл EVE Online.

  6. Хаха, продаде се, а ? 🙂

    Поздрави

  7. tuzemec, EVE също е супер зарибяваща, но аз лично не си падам по космически одисеи. ако решиш да играеш и искаш съвети – pro01 е фен от повече от година.

    tin4e, само когато си струва 🙂

  8. Абе не е чак така – сам да циклиш. Ние сме се събирали на пиене и пушене и един играе другите гледат, после някой друг сяда. За онлайн гейминга става въпрос. Иначе на мен винаги са ми били по-интересни турнирите по PES, които правехме. Аз лично не я играя, но беше много забавнои да гледам надъханите изроди как се впрягат.

  9. “Изобщо, като се имат пред вид алтернативите, туй онлайн геймене май ще се окаже не чак толкова лошо…”
    Welcome to the end of the thought process :j

    :D:D

  10. “Истината е, че яки компютърни игри почти не се правят. Даже не мога да се сетя за някоя, излязла напоследък, дето да ме е изкефила.”

    Е не е баш така. Аз, бидейки върл фен на стратегиите, бих ти препоръчал Medieval II Total War. Щото в момента пуцам на нея лол 🙂

  11. Георги
    31/10/2008 - 19:29

    И аз катго по-малък бях запален по игрите, но сега с тези големи изисквания не са за мен. Пък и попринцип не си падам по такива игри много. Сега само за wow се говори навсякъде, а мина времето когато starcraft беше фаворит на всички.

  12. Всъщност, старкрафт още е фаворит на всички – това е най-добрата игра на всички времена 🙂 Да, имам по-любими от нея, но такава комбинация от перфектен и балансиран геймплей, изчистен и функционален интерфейс, страхотна история и мега мултиплеър се съмнявам, че някоя игра ще покаже за в бъдеще.

  13. Лонг, нали знаеш че се прави Старкрафт 2….. 🙂 До колко игрите прави си, че се търси интерактивностт-а и най-важното, което си обелязал хората искат да прекарват свободното си време (ако може да се нарече такова) играейки с други мислещи същества. Просто е мн по-забавно и интересно.

  14. Славо
    31/10/2008 - 20:23

    Абе нека излезе Starcraft 2, нека излезе Diablo 3, пък ми говорете след това. Blizzard Entertainment не спят. Малко са студията и компаниите, които правят игри и заслужават повече уважение и почитание от тях. Те създадоха най-добрата стратегия в реално време, те създадоха и най добрата масова онлайн игра. Ако се опитат да пречупят жанра с тези 2 заглавия, също ще бъдат най-добрите в това което ще създадат.
    Така че в крайна сметка зависи от играта, а не от това дали играеш в запушена зала или на бюрото вкъщи. Да дочакаме и Half Life 3 и направо можем да си вземем по 1 година отпуск 😉

  15. Относно конзолите – две думи: Xbox Live.

    Gears of War с една банда приятели е същата забава, каквато беше преди 10 години да се пуцаме в Quake 2 до посред нощ в някой задимен клуб. Барабар с крещенето и всичко. Разликата е, че дивана ми е далеч по-удобен и телевизора ми е далеч по-добър от прогресивните-за-времето-си 15″ плоски CRT-та 🙂

    А пък StarCraft само една игра има шанс някога да го измести – и това е StarCraft 2! 😉 Няма нищо сигурно, ама Близард си знаят работата.

  16. Tihomir Todorov
    31/10/2008 - 22:09

    Както всичко в този живот и студията заедно с техните заглавия ще минат тънкото сито. Тогава ще останат само тези които си заслужават. Едно от тях, които ще са стандарт и в бъдеще, вече е на 17 години 🙂 За домашно ви оставям да дерзаете кое е то 😉

  17. Това което ме спира да пробвам новите игри са системните изисквания.

    Сега като гледам 5 ГБ дисково пространство, 2 ГБ РАМ , и CORE 2 за нищо ги нямат вече 🙁

  18. Едно линкче по въпроса:
    http://www.xkcd.com/484/
    🙂

  19. Биляна
    01/11/2008 - 01:26

    Online с приятели можеш да играеш и на PlaySration и на Xbox. Игри по избор колкото искаш и приятели от цял свят можеш да завъдиш. Ако ти е кеф даже може да си задимиш в стаята заради доброто старо време. Ас ю уиш, дет се вика.

    Duke Nukem Forever! 😀

    Със здраве!

  20. Не знам, не знам. За мен без няколко приятели наоколо играта не е тръпка. Освен когато е невероятен сингълплеър, а мултиплеърът е пръчка. Тогава и за приятели не ми дреме.

    Моят списък с любими игри е още по-стар… В общи линии се свежда до двете Diablo-та (изненада! повече ме кефи първото), Doom, двата Heretic-а, System Shock, StarCraft, плюс каквото по-читаво старо ролево е излизало. И да ме извинявате, ама примерно Elder Scrolls във всичките му вариации е откровен шит, за сметка например на Neverwinter. Същото се отнася Warcraft 3 – никога няма да измести в сърцето ми старата, но железна втора част.

    За малко да забравя голямата любов на моята младост – Command&Conquer. Първата част, ако обичате. Останалото… не, благодаря. Ама че интерфейсът беше дървен, е какво? Старата любов ръжда не хваща.

    А за MMORPG-тата просто не ми се говори. Там най ми бърка в здравето, че ги правят колкото може по-френдли за кежуъл геймърите (образцов пример е именно свръхпротивният WoW), така че за по-старите хардкор геймъри тръпката просто се губи. Особено за тези, които по едната случайност са виждали отблизо D&D. Отделно дразни недоносената итемизация, директно заимствана от Fallout. Пачовете нищо кой знае какво не оправят, само донякъде наместват баланса, но в основата си проблемът вече е налице. Балансът при PvP както го нямаше, така го няма и сега, поради което двубоите се израждат в Penis vs Penis 🙂

    Абе дай да не почвам, че… току-виж коментарът стане страница и половина. Новите игри и MMORPG са добри за едно друго поколение, лично аз винаги ще си остана при старите класики. Експериментите с WoW са ми достатъчни, за да разбера, че поне за мен тръпка в онлайн ролевите игри няма.

  21. Ами аз играя WoW от има няма 2 години (с малко прекъсване). Смея да твърдя, че това е повече от играта – по скоро е хоби.

    В момента играя с група възрастни (мъже и жени, гаджета, семейства и кой ли още не)

    Дори са си правили и с среща на гилдията(на живо). Така, че може да има и приятели и водка и крещене един на друг.

    Да играта се плаща но определно получваш това за което плащаш Blizzard е компания която си изпипва продуктите, всичко е излъскано до последния детайл. Не напразно играят 11 милиона играчи

  22. Много се комерсиализираха (то не че преди не бяха, но сега съвсем се оливат). Чудовища като EA бълват игри на конвейр, като гледат количеството да е за сметка на качеството. За това и няма качествени нови заглавия, вместо да се опитат да вкарат нещо ново и свежо блъскат графика на макс и това е. Да не говорим, че повечето които излизат са едни такива леснички, дето се превъртат за по един филм време. Май от игрите излезли последните години само The Witcher се представя добре, а за в бъдеще Blizzard се очертава единствената надежда.
    Колкото до компютърните клубове, е напълно разбираемо. Преди малко хора имаха компютър, а дори и тези които имаха ходеха по клубовете, защото нямаха интернет или пък той беше толкова бавен, че да не става за нищо. Сега повечето хора могат да играят в къщи и никой не ходи по клубове. А атмосферата наистина си я биваше. Навалица, караници, спорове. Геймърите се срещаха лице в лице, по-опитните учеха новаците, обменяха се трикове, идеи, обсъждаха се тактики. Оживени групички шумно анализираха играта след някоя голяма и оспорван битка. Ехх… какво времена бяха.

  23. A ЕА едно време правеха хубави игри…

  24. ех старкрафт старкрафт..

    що хидри правех.. ние — два зерга срещу протос и теран.. ехх..

  25. Гледайте трайларите на СТ2 и си представяйте какво бижу ще направят Близз…

  26. Пичове, всяко нещо което ви пристрастява малко или повече ви прецаква. Пристрастения човек рядко е креативен и обикновено гледа само в една посока. ПС геймките са ми голяма краста. Винаги съм разцъквал тези, дето ти развиват фантазията, а не тия дето ти пускат яките брони и руни и се набираш на бутоните, щото ако опонента се набира по-бързо и точно от теб-издухваш супата. И все пак малко съжалявам за себе си. Пристрастен съм…два дена си бях с гаджето и сега вместо да погледам/прочета нещо или да се обадя на някой приятел-сядам да играя…и сигурно няма да спра да 2, нищо че от понеделник трябва да ставам в 7 без 10, щото такава ми е работата.
    Предимството на онлайн игрите са непознатите, с които си правите отношения. УОУ никога не съм и няма да го инсталирам на компа, щото виждам как влияе на братята играчи. Което не ми пречеше да врътна няколко пъти Уоркрафт кампаниите, щото са яки. Сталкера също не е лоша игра, а ЕА ме изненадаха като направиха добра стратегия по Властелина на пръстените.
    А че пазара е ориентиран като цяло към комерсиализация няма да го коментирам. Фалоут 3 е много як, но никога няма да изпитам с него същите чувства, които изпитвах с двойката, която беше БЕЗУМНО ГРОЗНА и все пак кефеше. Та удоволствието е в идеята, не във визията, ама що никой не ще да схване..

  27. Бранимир Парашкевов
    02/11/2008 - 01:54

    Просто като нма клубовете – MMO игрите царуват….те осигуряват елементат състезание:)

    Аз едно време играх Guild Wars доста сериозно и от тогава много иска мда си играя пак нещо така, но нямам толкова време. Все пак, планирам зимата да се сдобия с Warhammer Online. Просто страстта си е страст…..но WOW фен няма как да стана:)

  28. @perkele: Ех, колко ръша с zerg на четвърти работник съм правил някога… чудя се понякога как не изядох боя 🙂

    @daymare: ако ще си говорим за ГРОЗНИ игри, които и досега остават ненадминати, да назова поне две: Elite и Master of Magic. Древно, неописуемо грозно, но пък неземно зарибяващо.

  29. Малко офф: Най-после готина тема ==)
    Не знам тук дали има от старото поколение геймъри, дето смятат monkey island 1/2/3 за вечна класика? Ех, тогава игрите бяха някак други, не тъпи безсмислени пуцалки, дето понякога оставаш с чувството, че не играеш а работиш(!).

  30. Acnapyx,

    аз не си падах по ръшовете, но и това съм правил. Обикновено трупах хидри и стоварвах 4х12 с дроп в базата на някой. Любимият ми номер обаче беше, ако опонента е зерг да го забаламосам и да му направя Nydus Canal в базата. те тфа беше ташак.

    оф, стига, че се разнежих.

  31. bandiuga, не знам колко старо поколение геймъри е това, ама аз започнах със Супер артилерия и Moon partol 🙂

  32. Цветан Дичев
    02/11/2008 - 14:57

    Единствената игри, които съм играл са GTA (почти всички версии) и Quake3. За малко поддържах сървър за CS, но почти не влизах да играя, а само да кикна някой “хакер”. 🙂

  33. Цветан Дичев
    02/11/2008 - 14:58

    Единствените*

  34. Графиката на WoW никога не ми е харесвала. Lineage 2 forever! Чакаме Diablo 3 :>

  35. За Moon patrol не си спомням (?), но края на 80те някъде започнах да пуцам на каратека, сокобан, по-късно дъртия prince of persia и първата цивилизация… Но бяха други времена тогава… Днешните лапетии са далеч по-привилигеровани – тогава я нямаше опцията да си дръпнеш квото сакаш от нетя за 5 мин. Всичко беше размяна на дискети между приятели… Не е ли иронично между другото, че при всички тея възможности младите все повече затъпяват? Idiocracy отвсякъде.

  36. neuromantic
    03/11/2008 - 11:38

    О, GTA са жестоки, фен съм още от двойката, която беше с потресаваща графика. 🙂

    От друга страна не мога да не спомена Grim Fandango, най-якият адвенчър който съм виждал, направо на филм може да се направи и ще закопае всички куул-анимационни сиропени бозици, ниво детска градина, като Шрек.

  37. neuromantic
    03/11/2008 - 11:40

    А Уау е робски труд в полза на Блицард, не разбирам как може да работиш, но да даваш заплата на шефа си… Няма вече арт в игрите…

  38. Ох, Moon patrol… Колко отдавна беше 🙂 Горе-долу когато хит бяха и Lode Runner, Galaga, Frogger, Gyruss… Или по-късно, когато се появиха Bomberman, Bomb Jack, Kontra и Bubble Bobble. Носталгия, какво да си говорим.

    Абе MAME32 му е майката, закачаш съответния ROM и си спомняш на колко точно години си бил, като си го минавал 😀

  39. Каратека,Сокобан,War,Цивилизация.. 🙂 Спрях да играя малко след като излезе първия Doom. Btw – като малък имах една любима игрица – bolo. трябва да видя дали я няма с някой емулатор 🙂
    В момента имам колеги на по 30+ дето маат WoW – от време на време на обяд си говорят някви работи дето само те и другите “посветени” си разбират, а останалите се споглеждаме и си викаме по още една бира 🙂

  40. Иван Пидов
    05/11/2008 - 11:33

    Ех като си спомня преди няколко годинки “когато бях млад” (щото видиш ли на 17 съм и съм дърт) как по цял ден киснех в клубовете играейки CS 1.4 май беше тогава, Red Alert 2, StarCraft, Diablo, Tarazan, Quake 3 и други вечни игри ми става едно такова мило, драго..
    А напоследък наистина нищо свястно не излиза. Единствените игри от по “новите” които изтърпях да превъртя бяха FarCry и COD 4, а вечер предимно разпускам с по 1 игра на WC3 Dota, единствената която не ми омръзна след година игра. Сега очаквам и SC2 да излезе. Дано не съм разочарован, щото не остана нищо свястно “от едно време”.
    А колкото до псуването с приятели. Почти всички играят с микрофони и слушалки от тях, когато са в мултиплеър така че пак се псуваме. Проблема е само когато ти идва да станеш до другия компютър и да го натъртиш в рамото от нерви например, но се преживява 😀

  41. По въпроса за това че не излизали хубави игри в днешно време – пусни си Fallout 3 🙂

  42. Fallout 3 я играя в момента – не е зле, ама не е и като предишните 🙂

  43. Ха ха така като чета мненията и се чуствам все едно съм в клуба на пенсионера :). Истината е че игрите никога не са били по-красиви, по-големи и като цяло по-професионално направени. Проблема обаче е че за да са такива се изискват огромни инвестиции. Зад едн игра като споменатата Фалаут 3 например сотят стотици хора: актьори, музиканти, сценаристи, дизайнери, аниматори и т.н. А сега се замислете вие ако сте един продуцент на такава игра кво ще направите, ще си кажете абе остави ще я наприм тая игра за ония 1000 човека дето най-вероятно не само нямат пари да си я купят но и нямат достатъчно мощен комп да я изиграят щото все още си цикат на двойката или ще я направим така че да се продаде в най-много копия за всички възможни платформи (или за тази която даде най-много пари :). Уж все икономисти сте се събрали а пък глей кви ги ръсите, се едно че слушам пенсиите на спирката как си разправят “Ехх едно време къв Хамбурски имаше а сега кво” 😀

  44. Мда, то и ти си прав – може би просто ни е минало времето за игри… стари сме вече…

    Но как тогава ще обясниш отлива на хората от РС игрите и огромния успех на онлайн гейминга?

    Пък и трябва да признаеш, че игри като fallout 3 стават все по-редки напоследък, за сметка на хилядите състезания с колички примерно.

  45. Ами не мисля че ни е минало времето а просто нямаме достатъчно такова :). А иначе отлива на хората от PC гейминга, ами пак чисто пазарен принцип. Хардуера се развиваше а и се развива прекалено бързо, разработчиците от своя страна не можеха или пък не желаеха (тъй като е нецелесъобразно от финансова гледна точка), да оптимизират игрите за по стари машини, да не забравяме и фактора пиратство което със развитието на световната мрежа се усили многократно, и ако преди години трябваше от игрите да се реже музика, филмчета, диалози и т.н. с цел да се направят те максимално малки за да могат да се предават из нета, то сега не е проблем само за час да се свали игра на две ДВД-та. От друга страна конзолите придобиха много голяма популярност не без помоща на Японците и игри като Метал гйър, Резидент йвъл и Сайлънт Хил който далеч надхвърляха представите за детски игрички стил Марйо брос представляващи конзолния гейминг преди това, още там харудера е фиксиран така че няма нужда от допълнително оптимизиране, пиратството е ограничено тъй като не е достатъчно само да свалиш играта и да я кракнеш а тук вече говрим за хардурна намеса която не само те лишава от гаранцията но е и опасна за самата машина. И разбира се още нещо огромната конкуренция на конзолния пазар, ако до преди Плейстейшън 2 имаше само два основни производителя на конзоли Сони и Нинтендо, като вторите разчитаха предимно на игри собствена разработка и предназначени за деца т.е. не бяха толкова сериозен конкурент на Сони който владееха пазара, то след включването на чичо Бил на тоя пазар нещата почнаха да стават доста кървави, тъй като дори и най-съвършената конзола без игри за нея е просто едно желязо започнаха да се купуват цели студия, даваха се огромни пари за откупуването на лицензи и абе въобще разработчиците като цяло почнаха да печелят много :), и те така както казват във Враца. А колкото защо не излизат повече игри като Фалаут 3, ами защото е прекалено рисковано, от инвеститорска гледна точка е много по удачно да разработиш една екшън ориентирана игра която ще има огромна аудитория и от там по-голяма възращаемост отколкото примерно едно хардкор РПГ (не че Фалаут е точно хардкор но поне е най-близкото), жанр който не само изисква много време за разработка все пак тук говорим за над 90 часа геймплей за разлика от стандартните 10 в екшън игрите но и дори не е чак толкова популярен. Ами така ги виждам аз нещата, както казва моята добър приятел Дон Корлеоне “Нищо лично присто бизнес” 😀

  46. Само да допълня, че съм съгласен че Гейминга се променя. Просто се опитвам да обясня откъде идва промяната. Според мен де.

  47. “Все по-разпространени стават конзолите, като опряхме до тях, за които игрите, ще ме прощават феновете, са ама абсолютно малоумни джъмп енд рънове и нищо повече. Девил мей край, алоун ин дъ дарк, дъра бъра, не струват.”

    Простено ти е(от един конзолен фен)
    Горното изказване ‘да ме прощаваш’ е меко казано НЕкомпетентно. Със сигурност “Девил мей край, алоун ин дъ дарк” не са на ниво – но с тези две игри да описваш целия конзолен гейминг е просто неадекватно – бих искал да припомня че САМО на конзоли можеш да играеш:

    God of War 1, 2; Metal Gear Solid серията; Forza Motorsport серията; Ninja Gaiden; Halo 3

    Следните пък ги има и за PC но са създадени за конзола:

    Bioshock, Halo 1,2, Resident Evil, Fable, Midnight Club

    Та идеята е че има доста стойностни неща в конзолите – това че ти не ги откриваш – не значи че конзолите са боза.

    И пак ‘да ме прощаваш’ не искам да съм анти – просто за мен в конзолите има какво да се види

  48. За metal gear solid съм склонен да се съглася с тебе – това е единствената конзолна игра, която съм харесал наистина много.

    но като говорех за тъпи джъмпендрънове имах предвид точно god of war. как може да харесваш подобно елементарно нещо, в което само се набираш на копчето с часове, а на екрнаа даже ти пише кои копчета да натиснеш, не мога да разбера…

    колкото до биошока и хейлото, надявам се си ги играл на РС и осъзнаваш колко куцо е да играеш екшън с пад.

  49. Радвам се че, има поне едно нещо което да харесаш в конзолите…

    “но като говорех за тъпи джъмпендрънове имах предвид точно god of war. как може да харесваш подобно елементарно нещо, в което само се набираш на копчето с часове, а на екрнаа даже ти пише кои копчета да натиснеш, не мога да разбера…”

    Ами God of War – особенно на високите трудности, освен безмисленото машване на бутони(за което съм съгласен че е малко глупаво), ти тества реакциите – бърза мисъл и рефлеските – това ме кефи…

    “колкото до биошока и хейлото, надявам се си ги играл на РС и осъзнаваш колко куцо е да играеш екшън с пад ”

    наречи ме извартен ако искаш но аз и на PC си играя екшъни с пад(сингъл плейър – за мулти нямаш шанс срещу хората с мишки) – въпрос на навик – след 2-3 екшъна почти няма разлика. Предпочитам да се облегна спокойно на няколко метра от монитора – пред това да стоя залепен за бюрото…

    Чесно казано Halo 1 и Halo 2 – на комп ми се сториха пълна боза – но когато си взех Xbox – ме изкефиха страшно

    Биошок днес ми го даде един приятел за PC – така че след няколко дни ще мога да споделя коя версия е по-добра.

  50. Само като се сетя за клубовете и една доста самодоволна усмивка се изписва на лицето ми… Спомням си как изнудвахме родителите си за 50 стотинки или левче, за да може “да си вземем дозата” 😀 Много беше яко! Градът беше пълен със зали и ходехме къде ли не, тъй като навсякъде имаше различни игри. Безспорно обаче, най-много играехме Diablo 2, Half Life, HL: CS и Heroes 3, Quake 2 и 3 също намираха местенце в големите ни геймърски сърца :] . Е-е-е къде е това време, по дяволите :)) Наистина си беше тръпка да играеш CS и след като получиш headshot от “заблуден” куршум да почнеш да псуваш тоя дето те е убил и да идеш до компютъра му 😀 Доста след това вече имахме свои компютри, но тогава просто нямаше игри и пробвахме всичко ново… Една от доста забавните игри, които се превъртат за броени часове е Neighbours from Hell 1 и 2. Често пукахме Heroes и то с часове, а и добре познатите на всички червеи (Worms серията) също не остават по-назад и заслужават да бъдат наречени “класика” .
    Съгласен съм с много хора, че вече не се правят хубави игри, а в същото време изискванията им са нечовешки!
    И аз като много хора, след Diablo минах на WoW и бях доста доволен 🙂 Докато D2 предлагаше само 640х320 (което си стана направо резолюция за телефон) и 800х600, то WoW предлагаше доста повече, ъъъ, екстри.

    Сега имам Линукс и пукам чат-пат Quake 3. Това е играта за мен 🙂 Правим с един приятел 2-3 бързи игри един срещу друг, като имате впредвид, че ‘бърза’ игра при нас е игра от порядъка на 20 до 30 минути 😀 тъй като често сме имали игри, в които за 40 минути резултата е 0:0 или дори отрицателен 😀

    Иначе много мисля по въпроса дали да не започна да играя WoW в официалните сървъри, защото наистина играта е добра и разтоварва, ако знаеш как да я играеш за кеф, а не да фармиш като луд 😉 Пък и тренираш английския и общо взето е 2-3 в 1 😉 50 лева не са много за 2 месеца, така че..

  51. Освен че игрите се променят, променят се и играчите. На най-зарибените геймъри вече им писна да търсят решението на куеста в Херетик, или да си карат количката във Вайпър Рейсинг. Искат съревнование със своите приятели в игри като warcraft, dota, diablo, това е напълно нормално, със създаването на нови игри се променят и геймърите, защо да се мъчиш да играеш сам, като може да се съберете няколко човека и да ходите да се биете с мелетата и да се бутате кой по-напред ще вземе хубавите предмети.

  52. Аз съм от по-старото поколение геймъри 🙂
    Спомням си как “едно време” с компанията се забивахме в някой клуб и разцъквахме WC3.Това бяха незабравими времена.След това вече имахме собствени компове на който да разцъкваме любимите си игри.От аркадните игри моят фаворит си остава Metal Slug :):)

  53. Светослав Бацоев
    30/10/2009 - 22:52

    Абсолютно – ние одъртяхме. Игрите са си същите (само графиката се подобрява). Просто вече всичко сме видели. На мен нито една нова игра не ми прави впечатление вече. Сега чакам да излезе старкрафт 2 ама … що ли имам чувството че ще я поиграя 1 2 пъти и това ще е.

  54. Друго си беше да се играе Супер Марио и да си събираме гъбките, но времената се промениха – игрите също…

Leave a Reply

Задължителните полета имат *