Атлас изправи рамене, най-после
Големио чуждестранен иновейшън

Коментари

  1. нещо такова, да.

  2. frog’n’roll
    30/09/2009 - 09:26

    Нещо такова. 🙂 Някой да ме поправи, ако греша, но нали точно поляците приеха тези дни закон за химическа кастрация на педофилите си. :mrgreen:

  3. Иво Апостолов
    30/09/2009 - 09:33

    Мдам, ама преди 30 години било, ама той известен и т.н.
    Все пак той е имал любовна връзка, а не че я е изнасилвал… Малко ми е спорно как ако си с девойка която е на 17 е педофилия, а изведнъж като стане на 18 вече не е.

  4. @Иво Апостолов, ако 17 вече не е педофилия, то няма ли да ти е чудно що на 16 е и така 15-14-13…. Момичето е било на 13 ква любовна връзка с 45 годишен урод

  5. Лонг, таговете са ти много точни – гнусен полски педофил. Трябва да го пуснат някъде да му скъсат задника от ебане, на тоя боклук.
    Трябва да отбележим думите на Бокова: “Това обаче не е справедливо, разбира се, че не е справедливо” Мдам явно да те арестуват за педофилия ако си известен не е справедливо, е тва са комунистическите боклуци

  6. frog’n’roll
    30/09/2009 - 10:02

    voxy, верно ли Бокова го е казала? 😯 Дай линк, ако е възможно.

  7. Влюбила се е в него, след като й е сипал дрогичка в чашата, според обвинението. Да го съдят в Полша по новия закон 😉

  8. Въпросът не е толкова дали да чукаш 13 годишна трябва да е незаконно (в Испания примерно не е).

    Работата е дали за известните хора законите трябва да важат различно. Според двете подписки – да, трябва. Според първия съдия, осъдил Стависки – да, трябва. Според Бокова – да, трябва.

    Според цялата съдебна практика и цялата логика на римското и англосаксонското право, на които се базира правото в цивилизования свят – не, не трябва.

  9. Севдалина Пеева
    30/09/2009 - 10:27

    Longanlon,този път съм на 100% съгласна с теб!

  10. Човек като чете статиите във вестниците остава с впечатлението, че момичето доброволно е спало с него, което е доста далеч от истината. Случая си е съвсем класическо изнасилване
    @dzver новия закон е брутален, наистина 😉

  11. Севдалина Пеева
    30/09/2009 - 10:29

    Т.е. пред закона трябва да са равни всички!

  12. ето линка от дира е

  13. Полански отдавна го дебнат
    Всъщност той си знае това от толкова години
    Ако нещо го оправдава то това е че може да е бил в душевна криза – по същото това време бяха заклали жена му ако не се лъжа
    Всъщност Полански много прилича на един друг извратеняк в киноиндустрията по това време – Клаус Кински
    Ако ви попадне случайно автобиографията му я прочетете
    Тя е доста емблематична

  14. Аз пък съм на мнение, че нещата далеч не са такива, каквито ни се показват пред медиите. Най-напред това е събитие случило се преди повече от 32 години. За това време мисля, че славата на Роман Полански се издигна твърде много и винаги могат да се намерят компромати, които в случая са в повече и да се използват срещу него. Но все пак говорим за нещо, случило се твърде отдавна, за да бъде подложено на наказание. Това малко като “Баба лани пръднала, са и замирисало…”.

  15. @Val жена му е заклана 8 години по-рано, вярно, че е било доста брутална история, но не мисля, че го оправдава

  16. AceXe, 3

    за престъпленията свързани със сексуално насилие над деца няма давност. Освен това не се води рзследване, а Полански е ОСЪДЕН вече и се е укрил за да не излежи присъдата си. A това колко се е “издигнала славата му” мецдувременно, не виждам каква връзка има.

  17. Светослав Бацоев
    30/09/2009 - 13:38

    @Иво Апостолов, Ако си с девойка на 17 не е педофилия, нито пък с 16, 15 , та даже и 13. Понеже те обикновено са полово зрели. “Педофилията е сексуално влечение, трайно насочено към полово незрели индивиди (деца).” Справка – http://bg.wikipedia.org/wiki/%.....0%B8%D1%8F

  18. да и тая на 13 е била много зряла 🙂 а това с дрогата е било в обвинението, но също като Максим, се е стигнало до споразумение, в което е нямало и намек за дрога.

  19. Лонганлон, тъпо е да го обвиняваш, че е полски педофил. Той е евреин, роден във Франция, после е живял в Полша, а по време на деянието е живеел от много години в САЩ. Какъвто ще да е, но не е точно “полски”. Най правилно е “американски”.

    Иначе и мацката, и майка и са били наясно какво ще се случи в къщата на Джак Никълсън, но наистина това не го оправдава.

  20. с това “полски” искам да подчертая скорошните новини относно новоприетото в Полша наказание за изнасилвачи на деца.

    а не знам как може да кажеш, че да наречеш някого “полски” е обвинение, освен ако се няма пред вид, че идва от полето 😉

  21. Ха-ха-ха. Впрочем от гледна точка на българското право давността е изтекла.

  22. Иво Апостолов
    30/09/2009 - 15:08

    Светослав Бацоев
    Аз съм съгласен с Лонги, че това, че е известен не го оправдава.
    Ама това с педофилията е много относително. Ако си момче на 19 години, с какви момичета да излизаш? С 25 годишни?

  23. Американската правосъдна система… и по-специално дистрикт аторнито на ЛА пак се проявиха…
    Лично на мен ми е много интересно, колко американки биха желали да имат сексуален контакт като непълнолетни с бъдещ свръхизвестен режисьор, който след това да им пълни гушката до пръсване (оная мадама живее на Хавай в момента, бтв).

    Аналогията със Стависки е малко неуместна. Както по отношение на трансферираните суми, така и по отношение на статуса на главните действащи лица 🙂 Пък да не говорим, че при Полански няма умрели (освен жена му, убита бременна от Менсънови, но това е друг въпрос).

  24. Точно защото е относително. Полански е бил на 44, момичето на 13 и между другото точно на 13 си е изглеждала – вижте снимката http://images.mirror.co.uk/upl.....1BF814.jpg . Да напиеш и да дадеш приспивателни на 13 годишна, та дори и да ти е изглеждала на 16 годишна и да правиш анален секс с нея си е идиотско и когато самият ти си на 17. А когато си на 44 си е престъпно.

    Само, че …. Давност.

  25. Лонганлон, би ли оправил линка със снимката, че аз не мога.

  26. кво му е на линка? работи си

  27. имам предвид линка към снимката в постинга ми от 3.39. Няма едно “h” в http

  28. странно, първия път като го накликах се отвори снимката…

  29. neuromantic
    30/09/2009 - 16:36

    Полански е бил изпратен в психиатрия след скверното си дело (за което вероятно всички псевдоморализиращи плебеи му завиждат), много забавно, това ми напомни за класиката “Полет над кукувиче гнездо”. Там главният герой, изпратен също заради 13-годишна каза на психиатрите: “луд е този който изпусне такова парче” 🙂

  30. Тук си в грешка, Стависки го “отнесе”, защото е известен, ако беше просто богат бизнесмен, дори нямаше и условна да получи. Разправяли са ми за шофьор, който 2 пъти убива пешеходци и 2-та пъти се измъква, дори без условна. За съжаление, такова ни е правосъдието. А по темата, да закона трябва да важи за всички, но в случая с Полански, щом жертвата не иска процес, не мисля, че държавата трябва да се занимава.

  31. Алиса
    30/09/2009 - 21:19

    Ако тук чете някой юрист моля, нека каже – нямаше ли в американските закони нещо от сорта на “никой не може да бъде съден два пъти за едно и също нещо”?

  32. те не искат да го съдят наново. искат да си излежи първоначалната присъда.

  33. QNA PLATOVA
    30/09/2009 - 23:12

    Vidqh ti 4urulikaneto v Twitter, kudeto te sledq..ve4e 3 dena :))) I se nadqvah da napi6e6 i ne6to tuk po vuprosa:) Ako nqkoi iska da me sledi, platovaya sum :)))

    Ami sega za Polanski se 6umi izvednuj, makar 4e otdavna znam za toq slu4ai. A polski (ot Polsha) priqteli sa mi kazvali, 4e sa 4eli avtobiografiqta mu i toi e napisal, 4e ne e znael kolko malka e tq vsu6tnost…No tova ne go opravdava – vse pak e mogul da q popita. A kakvo pravi edna 13-godi6na posred no6t v kompaniq na drogirani durtaci? Kude e roditelskoto tqlo? Nqkoi znae li? Az na neino mqsto nqma6e da kisna v baseina bez nikoi doveren. No az vse pak sum si AZ.

    Merci, Longanlon, 4e si vpisal tuk temata 🙂
    Az predi nqkolko dni se vlubih v edno mom4e, otdale4e. Bez da go poznavam etc. No kogato razbrah, 4e e dosta pod 17, si re6ih vuob6te da ne go zagovarqm. I sega diskusiqta mi idva suvsem navreme, da vidq kakvo mislqt i drugite. Naistina mnogo hlutnah po nego, ne misleh, 4e e tolkova maluk. Tova sa 4uvstva, neobqsnimo e. 4ovek trqbva da precenqva deistviqta si.
    No v slu4aq s Polanski malko zavijdam. Men sigurno 6te me izgorqt na klada, o6te predi da go pipna tova mom4e…A toi si e jivql 30god i si e karal kefa. Kakvo go za6titavat celebrity-tata??? Vreme e da si izleji prisudata.

    MEN dnes me 6okira edna snimka vuv vestnik “Heute” (Austria), kudeto ima6e snimka na tova momi4e, pravena naskoro. E, tq ve4e e na 45. Snimkata i be6e ot premierata na nqkakuv film na POLANSKI, uhilena do u6i…AZ ne6to ne razbrah. TQ ne mu li e surdita vse pak? Kakvo turse6e tam? Any info?

  34. QNA PLATOVA
    30/09/2009 - 23:20

    ok, popravqm se, v Mirror pi6e, 4e e bilo prez denq i 4e 2mata sa bili sami. Ama pak pitam, kak taka tq e oti6la tam, bez da e bila predvaritelno piqna i drogirana?

  35. QNA PLATOVA
    30/09/2009 - 23:32

    http://www.people.com/people/archive/article/0,,20124052,00.html

    vijte tova. neinite dumi sa. oh, zapalih se, nqma pove4e da spamq!!!

  36. Мариела
    01/10/2009 - 00:13

    Qna, за
    “A kakvo pravi edna 13-godi6na posred no6t v kompaniq na drogirani durtaci?”
    малко информация как се наричат подобни реплики – http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
    Не правиш услуга на никой, разсъждавайки по подобен начин.

  37. До Val
    този “извратеняк в киноиндустрията по това време – Клаус Кински” е баща на Натася Кински, 13 годишната, която Полански е приплющял без да иска 🙂

  38. размишльотини
    01/10/2009 - 06:25

    Давността не е изтекла по простата причина че веднъж осъден и укриващ се от правосъдието сроковете за давност не текат.

    Джо май няма много представа от Америка и си мисли, че Хаваите – това е просто плаж.

    Яна, по повод питането ти какво е правила малката сама в компанията на 45 годишен тарикат, ето какво казва друга малолетна актриса, която също като 13-годишната Саманта е била използвана от Полански и изобщо индустрията, за която се е снимала гола като дете:

    She has stated that, as a child, she felt exploited by the industry and told a journalist from W Magazine, “If I had had somebody to protect me or if I had felt more secure about myself, I would not have accepted certain things. Nudity things. And inside it was just tearing me apart”

  39. neuromantic
    01/10/2009 - 10:44

    Ами експлойтед ще е, ама кой я е наврял в тая индустрия? Тъпата и майка, ето кой. Този тип жени гледат успелите модели и си мислят “абе добре изглеждат, живот си живеят, какво пък толкова може да са преживели..” Имам една позната която се старае всячески да направи дъщеря си модел и като гледам поведението на малката просто е готова да пристане на някой Полански. Ама той би бил късмет, по-скоро някоя мутра ще я овършее…

  40. говорейки си за модели и как им пръскат дупетата, няма да е зле да прочетете уникалното произведение “Мис На Кого Да Направя Свирка 2003”, което отлично описва реалиите в тоя бизнес:

    http://www.e-bane.net/modules......38;sid=297

    както и моят скромен принос по темата:
    http://kaka-cuuka.com/1370

  41. размишльотини
    01/10/2009 - 14:51

    Ъъъъъ, нещо не разбирам логиката.

    Понеже има майка улеснителка, извършителят е свободен да експлоатира?

    Понеже майките сами водят децата си, пък децата само са гледали да докопат малко парички, германското и британското педофилстване в България е ок?

  42. наистина не разбираш логиката. опитай пак 🙂

  43. neuromantic
    01/10/2009 - 16:21

    Зависи какво разбираш под ок. За механика ли говорим или за морал? Естествено извършителят е свободен в рамките на дадените му степени на свобода. Законът е просто притурка към ограниченията, която може да остане незабелязана при високи дози опиати, както и в специфична среда.

    Казвам че приказката е малко сбъркана. Майката изпраща Червената Шапчица в гората, казва и “умната, там с Вълчо, нали, само снимчици”, понеже знае че законът ще я пази, ама той пък малко инертен го дава и идва с два дни закъснение под формата на ловец да накаже безчинството. Вместо например да хвърли един бой на майката.

  44. Алиса
    01/10/2009 - 19:00

    Добре, де, прочетох коментарите и т.н. Ясно, осъдили са го, не си е излежал присъдата, забягнал в Европа. И какво? Така се укрил, че никой не можел да го намери, докато не се появил доброволно. Да бе…Според мен става дума за случай, в който наистина законите не се прилагат еднакво за всички, но този случай е с обратен знак. Чакали досега и изведнъж решили да го изгърбят. Други интереси и съображения има замесени в тая работа. Казвам това, разбира се рискувайки да предизвикам реакции, свързани със “световната конспирация” и т.н. Нямам предвид пъклен заговор срещу човечеството, просто смятам, че тия дни на Полански някой му е вдигнал мерника поради причини, които световните агенции не съобщават. За да е ясна позицията ми ще добавя, че съм против това 13-годишни пикли да се гушкат с дърти пръчове, без значение доброволно или не.

  45. albert venn dicey
    03/10/2009 - 18:57

    Longanlon,
    не съм съгласен да смесваш двата случая.

    Първо, Р. Полански е беглец от правосъдието, а Стависки още от самото начало е сътрудничил на правосъдието.

    Второ, колкото до “цялата съдебна практика и цялата логика на римското и англосаксонското право, на които се базира правото в цивилизования свят” за която говориш, то трябва да те коригирам.

    Наистина в римското право и в средновековното английско право (всъщност до края на 19 век) наистина е важал принципът, че наказанията са абсолютно определени и без никаква възможност на съда да индивидуализира (и нерядко смърно наказание). Същото са приело и французите с първия следреволюционен нак. кодекс отначало. Но не е проработило. Съвременното право отрича абсолютно определените наказания, а вместо това има относително определени наказания – с минимум и максимум.

    Вътре в тези граници съдията индивидуализира наказанието, като отчита личното положение на подсъдимия. Световният шампион не може да е “равен” в това отношение на обикновения селски джигит. Нито безработният безделник на работещия, издържащ трима други лица. Нито младият престъпник, на когото му е за пръв път, на закоравелия рецидивист и пр. и пр. Съдията преценява всички отегчаващи и смекчаващи вината обстоятелства.

    Тъй че всички сме равни пред закона, но пред съдията никй не е равен на некой друг. По замисъл.

  46. Калин Стефанов
    03/10/2009 - 19:57

    вестник “БАНКЕРЪ”, брой 39 (850), страница 41
    “Капаните на една отдавнашна история”

    Основания за опрощение
    През 2008 г. по екраните се появи документалният филм “Роман Полански: преследван и желан”. В него режисьорът Марина Зенович не дава оценки за действията на артиста, а подробно излага събитията от 1977-1978г., използвайки архивни кадри, интервюта с адвокати, приятели на режисьора и самата Саманта Геймър. Във филма са показани неизвестни подробности, които говорят, че Полански не е съден съвсем честно и че съдията (който вече е покойник) се е грижил най вече за собствения си имидж, вместо да спазва закона
    След премиерата на филма през декември 2008-а един от американските адвокати на Полански подаде молба за закриване на делото въз основа на нарушения, допуснати от страна на съда и обвинението. След повторна молба съдът в Лос Анджелис поиска Полански да присъства в залата, за да чуе решението. Той обаче не замина за САЩ, но подаде трета молба, която беше отклонена.

    Саманта Геймър: Журналистите ми съсипаха живота

    Още преди десет години Саманта Геймър заяви в интервю, че е време да се сложи точка на делото “Полански”. Тя призна, че шумът, който се вдигал около случая през всичките тези години, й е нанесъл повече вреда, отколкото действията на режисьора. В края на краищата Саманта се затворила в себе си, зарязала училището, на 18 години забременяла, омъжила се и се развела след десет месеца. По думите й тя не мрази Полански, който вероятно отдавна се е разкаял за стореното.

    Това горе го пише в “БАНКЕРЪ”. Аз ще кажа следното. Забавеното правосъдие е отказано правосъдие. САЩ гледат да си измият ръцете (не че ще стане, ако ще и да го осъдят наистина). Всичко с времето си, както се казва. Може и да няма давност по буквата на закона за подобни престъпления, но реално толкова много обстоятелства са се променили, че целия процес изглежда изключително показен…

Leave a Reply

Задължителните полета имат *