С такива миски живи да ни оплачеш…


Вероятно не само аз си мисля, че по улиците на страната ни всеки ден виждаме много по-красиви момичета, отколкото по модните подиуми и особено по конкурсите за красота.

Не, че тия по конкурсите са грозни (поне не често), но все пак несъответствието някак се набива в очи…

Всъщност, точно поради тая причина конкурсите за всякакви световни Мис никога не са ме интересували особено и след първите си тийнейджърски години, когато нетренираното ми око жадно попиваше квото женско успее да зърне, доста рядко съм ги удостоявал с вниманието си. Една проста разходка лете по центъра на малкия ми, но китен град предоставя на заинтересования наблюдател много по-хубави момичета, отколкото финала на кой да е конкурс, където миската се избира хем по целесъобразност, хем чрез лобиране на тая или оная държава, хем от някакво измислено жури, явно живеещо в собствен свят на топмоделизъм, където да се стремиш към “световен мир” е така задължително, както и не да се усмихваш, а да дръпнеш усните си в странна гримаса така, че да покажеш максимално много зъби.

Както и да е, световните конкурси за красота не са цвете за мирисане, но в сравнение с българските направо бледнеят. Макар в чужбината професията “модел” да няма много общо с конкурсите за красота и подборът на момичетата да е на съвсем различен принцип, у нас двете са едно неделимо цяло – модните агенции организират конкурсите и на тях се явяват главно манекенки.

Т.н. модни агенции, още от зората на демокрацията, заровили дълбоки корени в мутренското начало на бизнеса, са общо взето леко завоалирани агенции за подбор на млади свиркаджийки и разпределянето им сред заможните спонсори – процес, надлежно описан още преди години в безсмъртното произведение “Мис на кого да направя свирка 2003“:

Логиката е горе-долу следната: така и така ще правите свирки, защо пък да не ги правите на хора, които са готови да плащат за това! Ние тези хора ги познаваме и – ако слушате – ще ви запознаем с тях отблизо! Така започва излъскването на червените ябълки и професионалната им подготовка за цел №1 – малките пръчки на големите клечки!

Топ 40 от вече изпробваните момичета печелят промоция! Те ще се стъпят на голямата сцена, мечтата на всяка осъзната свиркаджийка – конкурсът “Мис България”!  Така конкурсът “Мис България” се превръща не само в определяне на ценоразписа на агенцията, но и в обществено доказване на йерархията! Вижте тройката и можете да бъдете сигурни кои трима мъже са най-добри в упражняването на власт към момента на провеждане на конкурса!

Класирането на конкурсите за Мис на по-високо ниво протичат по много подобен начин – което момиче има най-богат спонсор, готов да се изръси съответната сума за да може после да се фука, че го слага на мис българия, печели. Разбира се, аз мога само да предполагам дали това е така – а аз наистина точно това предполагам, като гледам печалните резултати от тия конкурси за “красота”, които всяка година волю неволю ме гледат от кориците на всякакви списания. Подгласничките, ако и тях смея да ги сравня с едно обикновено красиво момиче, което видях навън днес, също се избират на този принцип.

Естествено, у мен освен лека злобичка, резултат от факта, че аз не съм един от тия богати спонсори, друго няма – народецът се радва, праща есемеси, а и в сравнение с бигбрадър, пейсмен и всякакви други такива “шоута” в това поне има някаква своеобразна, даже цинична честност. Някои хора обаче не мислят като мене. Те не само смятат, че зоопаркът на конкурсите за красота трябва да се затвори, ами активно призовават да ги подкрепите. Което и аз правя с настоящата статия, ако не за друго, поради щото ми се ще да виждам колкото се може повече хубави жени – не само по улиците, ами и по разните му там медии (медиите, казват, били модерна работа, трябва да ги пробвам некой път).


Нов аватар…
Телевизия “Алма Матер “…

Коментари

  1. Не, не мога да се съглася, че чак пък трябва да се затвори. Просто има нужда от промяна на критериите що за чудо може да бъде мис, нищо повече.

    А ако имаш желание да виждаш хубави жени по медиите, назначи ги там, иначе няма да ги видиш 🙂

  2. Най-странното е, че повечето статии по темата са написани от мъже, или поне аз на такива съм попадал. А всъщнст жените трябва да са възмутени. Та нали ужким тая трябва да е най-красивата сред тях.

    Погледнах и подгласничките на тая, на това, ъъъ същество (?) дето е Мис България и сега съм още по-възмутен, защото там има хубави момичета.

  3. Аспарух, проблемът е в агенцията, която организира конкурсите. Тя е зоопарка 🙂

    Ванко, колко малко знаеш за жените, моето момче… 😉

  4. Лонг, тази кауза е идиотска, правата за конкурса Мис България са собственост на Жени Калканджиева, това си е съвсем частен такъв и ако искат може и Анастасия Мозер да си изберат какво значи да се затвори зоопаркът??? да си направят друг конкурс като този не им харесва

  5. Вокси, прав си, ама не ми се пропускаше възможността да полея малко отрова 🙂

  6. Долна граница за възраст и телесна маса трябва в агенциите за модели. Като навършат 18 са пълнолетни и могат да правят свирки на който си поискат. И да са поне по 54-5 кила, да се хранят 3 пъти дневно.

  7. Еххх, то на вас не може да ви се угоди.
    Ами я ми кажете имало ли е някоя година, в която след избирането на Мис БГ да не е имало подобни разговори. Едната била крокодил, другата била тъпа, третата била мутреса, четвъртата не била надарена, петата пък твърде дебела………..
    Ами хора никой не ви кара да го гледате тоя конкурс. Имало било по красиви момичета по улиците. Ами така е наистина, тогава гледайте тях и не гледайте телевизия. Те като видят че няма гледаемост на този конкурс и сами ще го махнат. Докато има хора да пращат смс-и на всякакви предавания ще ги има и тях (самите предавания).

  8. Radi, то гледаемост няма – има само спонсори на момичетата…

  9. Лонги и кои жени да се обаждат?
    Ако случайно жена си отвори устата и коментира колко е грозно и пошло жените да се подреждат като стоки, да им се оглеждат зъбите, краката, телата, все едно ще ги продават, че по този начин ги превръщат от субекти, в обекти…
    То автоматично тази жена е обвинена в най-големите грехове (според бг стандартите де).
    1. Че е феминистка (което, както знаем е лошо нещо, те феминистките са грозни, дебели, недоебани лесбийки, които всъщност завиждат на красивите жени и просто мрат да ги възприемат като украшения без мозък).
    2. Жените не разбират. Отново, жените не разбират от жени, това е завист, то тези конкурси не ги правят заради жените зрители, значи нямат думата да критикуват. (това са ми го изтъквали като довод, сериозно говоря)
    3. Завиждат. Отново същата причина представена с други думи. Всяка жена мре да е на мястото на миската, такива неща като достойнство и прочие смехории не се признават. Еле пък ако случайно апелираш, че жените не са само единият външен вид, че имат и интелект. Ще те гледат все едно си луда или разни хорица като Лонги, дето са разбирачи по всичко ще те поучават, че ти не разбираш и че тия жени там сами са отишли, никой не ги е карал насила и това искат, затова има такива конкурси.

    От което извода сам се появява. Жените, които имат себеуважение не се замесват с модния бизнес, най-малкото защото не ги тресат диви комплекси колко са им големи циците или поне не разчитат на подобен “капитал”, за да се справят с живота.

    Ще си имаме такива миски и такива конкурси докато има жени, които се индетифицират с външния си вид, а не с интелектуални способности.
    Т.е. дотога, доакто феминизмът спре да бъде мръсна дума. 🙂

  10. Дзвер, според българското законодателство още на 14 могат да правят свирки на когото си поискат.

    Енея
    , да се обаждат ли? За какво да се обаждат? Май бъркаш адресата на коментара си 🙂

  11. Огнян
    18/05/2009 - 10:43

    dzver е абсолютно прав за килата – трябва да има мисцье 🙂

  12. Миро Христов
    18/05/2009 - 11:18

    Щом има хора, които да гледат Мис България, че и смс-и да пращат…..

    Аз обаче съм егати тъпото парче. Щом има толкова много idiots, вместо да им се изнервям, да взема да измисля как да направя пари от тях.

    Очаквайте съвсем скоро проекта “Мис горещ клитор”

  13. Да, не Лонги, а Шанко, извинете, моя грешка.

  14. Ванко*

  15. Днес си много разсеяна нещо… Кой е щастливеца? 🙂

  16. Аз не разбирам какво би ме засягал конкурсът Мис България, Мис Туризъм, Мис Български Туризъм, Мис Южноморски Туризъм, Евровизия, Афровизия, Бургас и Морето, Пловдив и Тепето, след като не участвам в тях.

    Колкото и да се тръшкам, схемите за корупция и предварително уговорените конкурси винаги ще са действащ механизъм, пък ако иска и FBI, CSI и 5 нотариуса да идват да следят регламента. Така е по цял свят, така е и у нас. Интересно е, че въпреки фактът, че минали години са избирали що-годе хубави миски, те пак не са стигали много далеч в подобни competitions, така че явно това, което е сбъркано е отвъд проблема за красотата.

    А как се уреждат си е тяхна работа. Обвиняват мутрите, че използват клетите женици, за да се възползват от тях, но всъщност може би ‘жертвите’ са горките жадни за любов и интимни ласки мутрички, които позволяват злобните красиви руси дългокраки жени да ги използват срещу очевадно неизгодната оферта свирка – победа на Мис България. И това ако не е нечестно!!!

    🙂

  17. Понеделник сутрин, работа. 🙂
    Ти си много отпускарки, как тъй?

  18. Класика… обвиняваш конретната ситуация и вменяваш, че е нещо нормално, че не може да се промени и абе какво да се занимаваме, дай да идем да пием по бира, вместо да бъдем активни.
    По-лесно е да сме пасивни и да се оправдаваме, че всички са така и никой не си дава зор.

    Гомбе, факт е, че всичко се променя и че нещата не са били в този им вид преди 50 години.

    И класиката, вменяването на вина на жените. Те искат, те се бутат, никой не ги кара насила, напълно нормално е поколение след поколение да бъде убедено, че да бъдеш мутреса е успехът в живота.

  19. Eneya, обаче е сещаш, че преди 50 години нямаше Мис България и Евровизия в България.

    Но и да имаше, отново щяха да се появят индивиди, които да се опитат по по-лесен начин да спечелят, независимо какви са те. Не смятам, че корупцята се е зародила в началото на 21-ви век, а ти? 🙂

    Колкото до пасивността – не мога да светя на всичко, което засяга справедливостта и българското. И аз не бих искал да е така, но дори да направя FaceBook група, няма да помогна особено. Как мислиш?

  20. Правенето на Facebook група е последното нещо, което може да се приеме като активност.
    Едно е да “огряваш” всяко нещо, друго е да заемаш позиция “ми то нещата са така, нпма да се променят, винаги ще има индивиди, дето да печелят по лесния начин”, за мен това е ужасно погрешен начин за мислене и за говорене, сигурно сам можеш да се сетиш защо.

    Преди 50 години не е имало конкурси… значи подобна ситуация не е паднала свише, тя се е получила, случила. Липса на контрол, отношение на обществото към темата, приемствеността на този вид култура…
    Още повече, че не е като да няма общества, в които го няма това.
    Не съм чула за холандски конкурси за красота или австрийски, където да гърмят такива далавери.

    Да се позоваваш на фактът, че винаги ще има олигофрени като причина да им толерираш поведението и да извиняваш пасивността ми се вижда твърде несериозно.

  21. @ Eneya

    Виждам, че си 2-ри курс, значи сме на една възраст. Ако не – извини ме. А и учим горе-долу подобни неща.

    Аз съм от хората, които най-малко търпят несправедливостта и корупцията. Няма да ти обяснявам в подробности, защото мисля, че е излишно да те запознавам с житейския си живот. Само ще вметна, че защото аз съм бил единственият, посмял да бъде активен, са уволнявани някои висшестоящи университетски лица или пък такива в огромна мобилна компания, за която съм работил преди време и прочие.

    На мен просто ми е забавна ситуацията да пледираш за справедливост, докато използваш цветни думи от речника си (не говоря за вас, Eneya) като “крава”, “крокодил”, “смотаняци смотани” и да вярваш, че всичкото това звучи сериозно. Тук не се отнасям и към Longalon. Просто впечатления, запечатали се в съзнанието ми от събития като конкурсът Мис България, Евровизия или пък протестите от януари месец 🙂

    Факт е, че българите не знаят как да действат адекватно в много ситуации, а винаги прибягват до най-лесните, най-излишните и най-необвързващите начини да защитят дадена кауза.

  22. Разбрах те, само да ти препоръчам, избягвай изрази като “житейски живот”, най-малкото, защото е тавтология.

    Отношението, което ти описваш е много интересно. От една страна тези конкурси се одобряват – жени, рокли, пр., от друга същите тези жени биват подлагани на критика, че пускат на някакви мъже и затова изобщо съществуват конкурсите.

    В случая, критиките се правят заради погрешните причини, а отношението на обществото си остава същото, едновременно с това се появява и наслагва омраза към моделите, създавайки им (не непременно погрешен) обаз на високолоплатени проституки.

    Значи не е проблем, че тези конкурси са мерене на пари и пишки (извинете израза), а това, че споменатите мацки не отговарят на високите изисквания на българския мачо.
    Т.е. ако бяха красиви, всичко щеше да е ок. Сравнено с предишни години… ок е, ако мацките са тъпи (все пак, разпространен мит е, че ако е хубава, една жена е твърде малко вероятно да е умна или че не и е нужно), но ако визуално е зле, незвисимо от нейната интелгиентност (както в случая с тазгодишната миска), то следват километрични постове, коментари и глупости как били крокодили, грозни, плоски…. как това не било конкурс, а цирк… и т.н.

    Като цяло, това, което Лонги казва с този си пост е притеснително подобно на описаното от мен.

  23. В Япония момичетата, които се явяват на един от конкурсите за красота тренират скално катерене, скачане с парашут от неподвижен обект и жиу-жицу, да скачат от дървета, да се качват и слизат по стълбите на 50-етажна сграда за норматив, да плуват с крокодили.
    Идеята на диркеторката е, че традиционните конкурси за красота са посредствени и че съвременната МИС трябва да е не само съблазнителна.

  24. Да, да, понякога се изразявам така умишлено, за да не звуча твърде сериозно… А и за майтап 🙂

    Разбирам гледната ти точка. Мисля, че и двамата бихме искали справедливи конкурси, просто виждаме нещата по различен начин.

    Темата наистина е безкрайна, но поне се радвам, че се получи диалог, а не размяна на изречения от типа “ти не си на моето мнение, значи си тъп”, както доста често става.

    Поздрави 🙂

  25. Мм, въпреки че наскоро ти се отнесе точно така към моето мнение относно поемата за Паси. 🙂

    Освен това хуморът в конкретната ситуация не води до нищо полезно, но превръща темата в нещо маловажно, незаслужаващо сериозно отношение.
    Това звучи леко заядливо, но наистина ми е неприятно, когато подобни теми се изгнорират, защото иде реч за жени или боже опази, красиви жени.

  26. Инициативата на японците много ме кефи – никак не ми харесват тия кльощави, отпуснати жени, които минават за манекенки и по конкурсите за красота. Само като ги видиш и ти става ясно, че освен да се возят в кола друго не могат да правят… и във физическо и в интелектуално отношение. Изключенията са единици.

  27. Тъкмо се опитах да се сетя от къде ми беше познато името ти 🙂 Извинявам се ако съм те засегнал, просто не следя подробно каквито и да е блогове и ако съм казал нещо то не е било лична обида, тъй като не те познавам като човек, а и ако трябва да съм искрен съм нямал възможността да чета блога ти и да те съдя според написаното там 🙂

    Не знам до колко полезни неща води хуморът, но пък нали затова всеки се интересува от различни неща. Най-задълбочените ми интереси определено не са около конкурсите за мис и в такъв случай не виждам защо трябва да ги взимам твърде присърце.

  28. За мен истински конкурс за Мис Свят е нещо от типа Мис Олимпия или IFBB Ms International, разбира се с някои изключения. 🙂

  29. Между другото, Лонг, скролни най-горе и сравни усмивката на тази миска с твоята. 🙂 🙂 🙂

  30. За мен много по-дразнещо от изкуствените усмивки е “секси” издаването на силиконовите устни напред (като гротескна молба за целувка). Кой им каза, че така са много съблазнителни????

  31. Поли, това с устните наистина е ужасно:
    http://kaka-cuuka.com/175

  32. Мръсното подсъзнание подсказва нещо съвсем друго за тези силиконови устни. 😉

  33. Светла (една от всичките)
    19/05/2009 - 07:39

    А пък аз с простия си акъл цял живот се чудя защо по дяволите трябва да си го мерят? Най-красивата за едни е некфа-никфа за други.

  34. пасивен :)
    19/05/2009 - 09:38

    Добре де, Eneya, ти в конкретния случай какво разбираш под това „да бъдеш активен”. Аз не харесвам тези конкурси и затова не ги гледам, още по-малко пък бих пращал SMS-и. Но ако тези момичета искат да ги оглеждат като стока и да бъдат сексиграчки за бизнесмени, тяхна си работа. Определено намирам за по-смислено да пия бира, отколкото да се възмущавам от неща, които така или иначе няма шанс да изчезнат.
    Иначе и аз всеки ден виждам по улиците момичета, които са много по-красиви от провъзгласените за мис. Но това е субективно де, аз понеже не съм от елита, не държа всички да обясняват по бански как мечтаят за световен мир, за да ги смятам за хубави (това с мира напоследък е изместено от мечтата за чиста природа, която незнайно как се съчетава с ходенето до мола с голям джип, подарък от спонсора).

  35. Отново се създава илюзията, че всъщност за представянето им като стока са виновни само и единствено тези момичета.

    И преди съм казвала, че е много сериозен проблем отношението спрямо жените. Вменената представа, че е достатъчно за жените да са красиви, без допълнителни изисквания или толерирането на подобни концепции (на какво залагат все пак фолкпевиците?) създава предпоставка момичетата да ги възпитават така, да не говорим за обществения натиск. И то става норма.

    В този конкретен случай, нашите конкурси за красота са много конкретни: изглеждаш добре, имаш богат спонсор, животът е чудесен. Интелигентност или социална активност не се изискват, да, хубаво е ако ги има, но всъщност и да ги няма, проблем не съществува. да му мислят непривлекателните жени със самоуважение.

    Като не харесваш тези конкурси се постарай да възпиташ добре децата си, за да не вярвал в половите стереотипи и да няма подобна полова сегрегация: мъжете, активни, печелещи пари, демонстриращи своето положение с трофейни съпруги; жените пасивни, красиви, да си намерят спонсор.

    Истината е, че наблюдаваме подобна сегрегация непрекъснато, макар и не в толкова фрапиращи крайности.
    За мен конкурсите на красота индикират отношението спрямо жената в западния свят. Все още, предимно украшение, независимо от нещата, дето си ги говорим за равенството.

    Гомбе, лека критика тогава, че коментираш хора и теми, с които всъщност не си запознат и си направил повърхностен анализ, базиращ се на невярна информация или изобщо без да погледнеш самата информация. 🙂 Ще стане от теб автор за “24 часа” и “Труд” май. 🙂
    Това в кръга на закачката, разбира се. 😉

    Иначе, целта на надутите устни и гланцът, в допълнение с ярко червило има една единствена причина. Асоциацията, която се създава в съзнанията на хората между устата на конкретния човек и половите му органи. Звучи гадничко, но фактите са това.
    Който иска, да си прочете учебника по биология, който го мързи, да пита гугъл.

  36. Иван Янакиев
    19/05/2009 - 11:42

    “Въпрос на вкус”, казало кучето и си облизало гъза. 🙂

  37. Въпрос: Как да познаем коя е мис България на конкурса мис свят?
    Отговор: Тя е единствената с мустаци!

    Не мисля, че в България някога е имало конкурс или състезание, в което победителят да е съответно: най-умният/умната, най-красивият/красивата, най-достойния/достойната и т.н. Както всичко на този свят нещата винаги опират до пари и власт. Не се впрягайте толкова много 🙂

  38. Eneya, обаче коя ще си ти да ги съдиш заради това, че тези момичета съвсем умишлено са избрали по-лесният начин на живот – този с подаръците, гримовете и популярността сред обществото? И изобщо защо този избор да не е техен? Някой ги е отвел на конкурса с белезници и пистолет ли? Някой ги е принуждавал да спят с друг за пари ли?

    И изобщо – какво е лошото на това, след като е личен избор за самите нас? На едни им харесва да водят затворен начин на живот с книгите и домашният любимец, други – с децата и работата, трети – просто се наслаждават на облагите от това да са красиви 🙂

    Това, че ти си мислиш, че не е правилно, не значи че то задължително е. И мога да да го кажа не защото съм повърхностен, а защото мисля, че съм достатъчно широко-скроен, за да виждам положителната страна на всяка една ситуация, пък ако иска целият свят да не я одобрява.

    Не мисля, че някой трябва да ги съди защото са избрали да живеят така, дори обратното – нали затова сме различни и именно имаме възможност да избираме. Да избираме! Сами.

  39. Както казах в много по-преден коментар тук, ако случайно жена коментира, че не харесва превръщането на жените в обекти, за-дъл-жи-тел-но се появява някакъв индивид от типа на Гомбето, който започва да представя жените като предмети, като техен личен избор, намеквайки, че това е абсолютно нормално и винаги е било така.

    Гомбе, аз съм аз, спадам от женски пол, студентка съм, обичам да снимам портрети и като цяло, въпросът ти е малоумен. Защото това няма никакво отношение към мнението ми и неговата релевантност.
    Да се опитваш да сравниш приравняването на човешко същество с украшение, с повърхностна логика като “сами си избират” е просто смешно и несериозно. Нямам идея какво учиш, но мисля, че явно си спал в часовете по психология, философия и история. Иначе не мога да си обясня защо смяташ социалния конструкт, какъвто е едно общество, като нещо “естествено” и подчиняващо се на “естесвени процеси”.

    Какво означава личен избор? Колко от т. нар. личен избор ни е директно наложен от обществото и колко наистина е самостоятелен?
    Пример, ако аз реша да спра да си правя кола-маска на краката или коментирам, че според мен е нелепо да нося блузи с деколте, защото не държа да си показвам гърдите, да видим какви ще са реакциите. Как ще ме въприемат?

    Въпросът не е в това, че има хора, които изобщо не се интересуват от тези неща, а че те са статистическо малцинство. Факт е, че има много строги закони как трябва да изглежда и да се държи една жена, особено в нашето общество. Ако не ми вярваш, огледай се около себе си.

    Изобщо, що се отнася до жените, техният външен вид и положение в обществото, да не говорим взаимодействието на това общество с тях, предрасъдъците и абсурдите, т. нар. свободна воля изведнъж става твърде дистанцирано понятие.
    Особено ако си говорим за жени, които попадат в конкретна категория, имали са някакво специфично обкръжение и т.н.

    Лонги… Мис Бу пусна следния сладурски линк, който много ме накефи. (Поне аз си мисля, че е сарказъм де.)
    http://missby.files.wordpress......244592.jpg

  40. Супер феминистко, Eneya. Не смятай, че твоят личен избор винаги ще бъде личният избор и за останалите.

    Няма да стигнем до консенсус, то се е видяло. Вече започвам да чувам само някаква вербална диария, а не думи 🙂

    Не, не причислявам жените в категория ‘предмети’ или “украшения”. Просто ги деля на “жени”, “жени” и “жени”. Ти ги делиш на “жени” и “същества, които трябва да се превърнат в жени” и евентуално да следват твоите възприятия за това, какво трябва да прави една жена, за да е жена.

    Има подобни случаи и при мъжете, не забравяй 🙂 Богати жени си ги гледат като домашни любимци, но пък кои сме ние, че да им казваме да не го правят. Аз не съм чувал за закон против това 😛 Като имат облага и се кефят, да го правят по дяволите.

    Ако беше учила Философия и Психология щеше да имаш способността да разгледаш случая от много други различни страни… а не само от твоята 😉

    Take care, sunshine. 😎

  41. P.S. Eneya, отивам на лекция по Социална Психология. Пожелай ми късмет. 😎

  42. Един недотам известен факт е че нашата МИС-ка вече се е явявала веднъж на предварителен конкурс за Мис България, откъдето е отпаднала и по регламен няма право да участва отново. Както е казал Еди Койси “Всичко, което не се купува с пари се купува с много пари”. Но то по цял свят е така, не че ние сме толкова деградирали…

  43. Енея е права и не виждам коя част от коментара ѝ не разбираш, Гомбе. За разлика от мъжете, при които все още има прекалено много изключения (казвам все още, защото ми се струва, че до 10-20 години и мъжете ще последват жените в това отношение), жените отделят в пъти повече време за външния вид. Аз в такива моменти много се радвам, че не съм жена: то не са гримове, то не са кола маски, то не са ежедневни проверки под мишниците (при повечето мъже това все още го няма), то не са дрехи (гардеробите си задължително сменят на всеки 1, максимум 2 години), то не са обувки. Без тези неща една жена може да забрави за какъвто и да е социален живот – както с мъже, така и с жени.

  44. Не виждам какво му спорите – още в самото начало си пише, че конкурсът всъщност е ценообразуване на малко по-лустросани “компаньонки”. Под секрет ще издам тайната на трите VIP фолк-диви за една нощ: 34000 евро 🙂 Няма да казвам кои са- всеки мъж си има фантазии за някоя от тях 🙂

  45. Нещо странично, но я виж Станишев как е изкопирал името на блога ти (или популярната фраза де) в своя “блог” http://www.stanishev.bg/Blog/s.....D0%B5.html

  46. Видех. Обаче това не е само името на блога ми, ами и емблематично произведение на Чудомир, тъй че няма какво да кажа по въпроса:
    http://kaka-cuuka.com/za-kaka-sijka

  47. Феминизъм = глупост, както ни го представи Гомбето. Лошо е жените и мъжете да са равни както по права, така и по отношение и обществено отношение едни с други. Ц, ц, ц. Наред с умалителното, пренебрежително “слънчице” беше като от учебник по приложна психология.

    Да не говорим, че моята критика към слагането на равенство кевду жени и обеккти беше отхвърлено с “въпрос на мнение”.
    Дискриминацията не е въпрос на мнение, а е незаконна. Същото важи и за третирането по нечовешеки начин хората.
    Ако не схващаш, че това не е въпрос на мнение, а въпрос на права (човешки), не съм аз човекът, който ще наваксва първите ти седем години.

    Нейсе, Стелян, аз лично не споря, колкото посочвам, че възмущеничта не са толкова заради покупко-продажбата, кочто ти коемнтираш, а зарачди евентуалните физически качества на участничките.

    Д.Н. Малко преекспонира. Това важи за конкретни кръгове, среди и възрасти.

  48. Eneya, защо ли си мисля, че тия въпросни манекенки биха ти теглили една майна, в момента в който разберат за каква кауза се опитваш да ги привлечеш.

  49. Аз пък мога лесно да ти обясня защо това ще е така. След като са били убедени, че интелектът е нещо излишно, както и че мечтата на живота им трчбва да е леглото на някой конкретен човек на конкретна възраст с определено положение в обществото и строго конкретна банкова сметка…
    Когато са въпитани да бъдат тесногръди, ограничени… защо биха били привлечени от идеята да се трудят самостоятелно или да полагат усилия или да им се вменява, че те могат и сами? Все пак… така им е много по-лесно.
    Наклонената плоскост.

    Можеш лесно да отнесеш сравнението с каквито и да е хора, които не са развивали интелекта си в комплекст с цинизъм, тесногръдие, предрасъдъци, стереотипи…
    Крайният резултат е твърде показателен.

    Логиката ти Шоргов, в случая е малко крива, приемаш, че понеже не осъзнават положението си или понеже го смятат за нормално, моите думи са излишни.
    Да променим възпитанието и обществото си, очакванията и изискванията си и да видим дали пак ще е така, как ти се струва?
    Всичко е въпрос на среда, култура и възпитание.

  50. Гомбе, дръж се прилично.

  51. Севдалина Пеева
    19/05/2009 - 20:59

    Лонганлон, докато вие тук сладко си хортувате за хубави жени, с теб жестоко са се изгаврили.
    Не си човек да си остави коня в калта, с интерес очаквам да видя как ще реагираш 🙂
    http://stanishev.bg/Blog/serge.....D0%B5.html

  52. Тва не е само името на блога ми, ами и емблематично произведение на Чудомир, тъй че няма какво да кажа по въпроса:
    http://kaka-cuuka.com/za-kaka-sijka

  53. Липсата на фантазия у някои води до копиране на идеи (визирам другия блог). А без свои идеи и капчица фантазия за вкус работата не върви, дори в държавата.

  54. Абе чудя се, туй Гомбе това същото ли е ?!?
    http://blog.thedezine.com/pro/?s=gombe

  55. Точно то е. 🙂

  56. бандиуга
    21/05/2009 - 07:28

    Хехе каза си го точно както всички знаем, че е.
    Хубаво е такива истини да се казват. Прекалено много хора в тая държава се преструват, че всичко е ОК, ама не е. Аз казвам: Майната й на политическата коректност.

  57. Зелен Бетон
    21/05/2009 - 17:40

    Уважаеми дами и господа дискутиращи,

    Макар че темата е вече с изместваща се насоченост и със затихващи функции, ще се “изцепя на слабо време” (дето викат ресторантските музиканти) и ще кажа следното:

    Между конкурсите за красота и жената (да не говорим за Жената с главно Ж) приликата е толкова, колкото е между един справочник по машинни елементи и една антология на любовната лирика. И двете са книги, и двете са пълни с напечатани думи. Но с това приликата между тях се изчерпва.

    Конкурсите за красота са публично мероприятие, предназначено да се гледа, докато люпиш семки. И, както много (ако не и всички) подобни мероприятия – да изкарва едни пари. Доста пари, ако трябва да бъдем точни. Там думите (мерките) имат абсолютна стойност. По нЕкакви критерии, формулирани и утвърдени от нЕкакви разбирачи. ОК, няма лошо.

    Au contraire, жената (особено тази с главно Ж) е не публично, а строго лично – и не мероприятие, а откритие, приключение, обсесия… съдба, ако щеш. Там потокът на парите по правило е обратен: те не се изкарват, а се изразходват. А думите (респ. мерките, или каквито и да са там качествени или количествени параметри) имат КОНКРЕТНА стойност: което ще рече – само и единствено В СЪОТВЕТНИЯ КОНТЕКСТ.

    Това обяснява и съждението на Лонги за по-хубавите жени, които среща по улицата. Ами, съвсем нормално: те са В КОНТЕКСТ. Контекст, който би могъл (евентуално) да стане от тесен по-тесен. За ТЕБ. For YOU, демек. А ония от ТВ екрана са, реално погледнато, движещи се изображения, съставени от пиксели с 24-битов цвят. Туйто.

    Ако имаш алтернативата да погледнеш жените по улицата като набори от пиксели, или обратното – миските in flesh and blood, е много възможно да усетиш нещата по съвсем друг начин.

    Там е ключето 🙂 В контекста. Което е и същностната разлика между справочника по машинни елементи и антологията на любовната лирика.

    Човек винаги предпочита да възприема обектите и явленията в близкия до него контекст. И аз съм така. Последния конкурс за миски, който гледах, беше в Miss Congeniality със Сандра Бълок (явно, доста отдавна). Е, тая мацка бих я възприемал с удоволствие във всички възможни контексти, чини ми се… 😉

    Мхм… вероятно тя самата е успяла някакси да ми се постави в толкова всеобемен контекст, за да мисля така. И все пак, от него време насам са ми се случили доста моменти, в които не бих дори помислил къде е дистанционното, ако и да знам, че в момента дават Miss Congeniality. Нито бих се замислил как изглежда обектът на непосредственото ми внимание като пикселно изображение.

    Контекстът, уважаеми дами и господа, контекстът makes the world go round.

    😛

  58. Lucy Setian
    21/05/2009 - 17:41

    Не мисля, че някой се изненадва от ситуацията с родните миски. Ако обиколите скъпите дискотеки ала Ебан Сити, най-вероятно ще видиш някоя Миска да прави свирка и да друса в тоалетната. Казвам го, защото съм била свидетел за съжаление/мое/ на подобна ситуация. Че как чужденците после няма да ни асоциират с “хубавите” жени…по-скоро май с лесните – ако им платиш. Или им напълниш циците.

  59. е, айде сега, кво като са миски – и те душа носят, и на тях им се ще пишка да посмучат… 😉

  60. Изчетох всички мнения на един дъх 🙂
    Напълно съм съгласна с казаното от Eneya, т.е. по-скоро мнението ми се припокрива с нейното.
    Само че, с малки разлики.
    Всъщност, аз лично, си представям нещата в малко по-опростен вид.
    Така, един от онсовните принципи на пазарната икономика е, че търсенето определя предлагането. Т.е. такива жени ще има и ще стават все повече, докато има общество, което гледа на тези жени като на нещо нормално и естествено. т.е. “те сами са си избрали този път”. От тук нататък, всичко опира до самото общество и неговите морални ценности и приоритети като цяло…
    Ако погледнем нещата в още по-простичък вид (реални примери) – момиче, без особен умствен багаж, израстнала сред хора, също без особен интелект (независимо в каква форма), не иска да се образова по никакъв начин, защото е трудно за нея и й се вижда безсмислено, защото нейна съседка има дрешки, коли, и т.н., а не е работила и един ден през живота си. Естествено е, че това момиче, веднага избира лесния начин. Избира го сама! Защото вижда, че край нея масово момичетата правят това – просто е модерно.
    И не ми казвайте, че това е нормално. Нормално е, когато е в умерени граници. А в момента, в България, процентът на тези момичета е много повече от нормалното. По-скоро прилича на “изродено” общество.
    Защо в една Дания, Холандия, Белгия и т.н. е нормално да изразяваш себе си и се цени най-вече качеството да бъдеш себе си, да бъдеш различен по свой начин, а при нас нормалното е да си в масовката, имаща претенцията, че се различава от “обикновените” хора.
    Не казвам никъде, че всеки трябва да е като мен. Но отдавна не съм срещала индивидуалности по улиците, честно казано. Просто си мисля, че отдавна нашето общество е тръгнало в гешната посока. Щом приема нещо като конкурсите ни за красота (корупцията и т.н.) за нещо нормално…за нещо, което “не можем да променим”, “винаги ще има такива” и “всеки сам си прави избора” ( с тази тазлика, че нашата действителност ни обърква представите дали този избор е лично наш или продиктуван/наложен от поведението на цялото общество)…

  61. vicove.com
    23/05/2009 - 14:15

    Вчера участничките в конкурса “Мис България” се запознаха с членовете на журито….

  62. Mindilizator
    28/05/2009 - 22:45

    Ужасен съм направо последната Мис-ка ме хърли в дълбок потрес.Първия път като я видях в един от ежедневниците направо не повярвах. Е все е имало грозотии ама чак пък толкова. Напълно съм съгласен с Лонгалон за спонсорите на мис-ките,че мястото се купува амааа…. Стига бе хора тоя нейния спонсор сляп ли е 🙂 Вярно,че е Перничанка- спонсора сигурно и той от там но това направо е прекалено.

  63. 3D Уеб Дизайн
    04/06/2009 - 01:59

    И на мен не ми харесва каката но всеки си има вкус, класата в спонсорирането обаче си пролича на тоя конкурс… странно че нямаше повече силиконки, как така се беше случило не ми стана ясно. На някои от предните конкурси перничанката щеше да е една от най-скромните 🙂

  64. коментар от Свежо: Да се затвори! Музейни експонати с право на “консумация”. Трябва да си много тъпо парче, за да отидеш на подобен кон-кур-с…

  65. neuromantic
    01/10/2009 - 17:02

    Усмивката горе си я докарал по-добре от миската 🙂

  66. учим се дорде сме живи 🙂

  67. Иууул.. Напълно подкрепям статията!

Leave a Reply

Задължителните полета имат *