Правителство на националното обединение


Имената на различните политически партии, движения, на различните държави и квито се сетиш групировки по света са най-различни, но има едно нещо в тях, което веднага щом го чуя/прочета задейства моя вътрешен Детектор за Празнословни Лайноизлияния по-бързо и по-сигурно от реч на станиш на Бузлуджа.

Ясно е, че нарече ли се една държава, примерно, “Корейската народнодемократична република“, тя корейска може би ще е, ама едва ли ще е народна, а още по-малко пък ще да е демократична…

Няма как да не сте го забелязали и вие – аз сега на момента му измислям едно име “популизъм на имената“. Т.е. колкото по-сложно-описателно и благо-звучащо е името на нещо (в политически смисъл), толкова по-голяма е вероятността истинската същност на това нещо не само да няма нищо общо с пропагандираното в името си, ами даже е особено вероятно то да му е тотална противоположност.

Примери

Партия на либерална алтернатива и мира (ПЛАМ) има само един кандидат – Ангел Христов, обвинен в организиране на престъпна група за изнудване, извличане на облаги чрез страх и нанасяне на средна телесна повреда.

Корейската народнодемократична република си е корейска, но както всички знаем не е никак народна – коя народна държава ще остави 300 000 души от населението й да измрат от глад, а останалите да са живи, защото се изхранват с трева и дървесна кора, в името на светлото комунистическо бъдеще? Дали е демократична няма смисъл изобщо да обяснявам…

За Африка съм говорил и преди – след изтеглянето на колониалните управления в средата на 20 в., там започват масови граждански войни, геноциди, кланета, глад, епидемии и каквито други човешки трагедии успееш да се сетиш. Там не само изобилстват държави с имена като Демократична република Конго, която нито е демократична, нито даже е република (чиста дикратура си е), ами геноцидите и гражданските войни са извършвани и подклаждани от разни бунтовнически групировки с красиви наименования като Демократичен марксистки алианс на това, Революционна армия за освобождение на онова…

Изводче

Все все демократични, все народни, все ще освобождават… Интересно що нормалните държави не изпитват нужда да праснат едно “Демократична” пред името си, нито нормалните партии се самонаричат с гръмки епитети като “партия на просперитета на народната демокрация, обединението на замундския народ и смазването на корупцията“. Може би щото смятат, че хората сами ще разберат дали са демократични и за какво се борят – по делата, а не по имената им.

Затова чуя ли нещо с някакво такова описателно име, веднага ставам силно подозрителен към него. Примерно към “правителство на националното обединение“, идеята за каквото се опитваха да лансират некои политици и политолози последния месец и което не знам точно какво го мислят да бъде, ама само по името разбирам, че ще е фул ъф шит, щото нищо наречено така не може да е създадено на базата на конкретни, твърди идеи – ясно е, че ще е някакъв компромисен политически запъртък, с разпределена колективна отговорност, при която решенията ще се вземат неясно и никой за нищо няма да носи отговорност.

Тъй че мойто съветче е да бъдете бдителни към подобни популистки именца, било то на партии, организации, че даже и Европейския парламент, на който му готвят именно правителство с подобно название, което щяло да обедини десните и левите, р’ийшли…

P.S. В този ред на мисли някак от самосебеси става очевидно, че партия, наречена “Ред, законност и справедливост” е практически невъзможно да се ръководи и да работи в насоката на кое да е от трите определения в името си.

Желязна логика…
Избършете пяната от устата

Коментари

  1. А да – поздравления за резултатите от изборите 🙂

    ГЕРБ има 116 депутати, а Синята коалиция 15, което значи, че двете заедно преминават 120-те гласа (от 240 общо), нужни за абсолютно мнозинство в парламента. Нема Атака, нема РЗС.

    Костов го направи с Балкан, ще го направи и с Тройната коалиция 🙂

  2. Все си мисля, че ако не беше злобния дразнител с вид на гимназиален отличник и приятел на блогърите м. димитров, можеше и повечко да дръпнат сините. Дано Костов узурпира лидерството при сините, че останалите са едни мишки ..

  3. Пламен Галев трябваше да ръководи Партия на Либерална Алтернатива и Мира за Европейското Население, а Ангел Христов да си измисли партия Алианс На Гражданите и Еврофилските Либерали (или Алтернатива на Националбезотговорните Гейско-Елитарни Либерали).

  4. Бе то хубаво е рекъл народът, че дори в Библията го пише, а тук-таме и из Евангелиетата се среща, че който вади брадва другиму, от брадва умира, ама на.

    mname е прав. Тая история с регистрацията на СДС в стил тука има тука нема, подхлъзна сините здраво. Бе айде днес Бойко да си открие метрото и кво беше там, пък да видим какво ще сътвори. А това грозно бебе, дето Първанов се опита да го роди с идеята си първите две сили да съставили правителство, ще остане само в областта на кошмарите.

  5. Корекция:
    >120-те гласа (от 240 общо), нужни за абсолютно мнозинство

    За добро или за лошо, победителите няма да имат абсолютно мнозинство (2/3 +1 = 161). 121 гласа са достатъчни за обикновено мнозинство. Ако искат да пипат конституцията, ще трябва да навият още някой да ги подкрепи.

  6. да де, прав си 🙂

  7. Хриси
    06/07/2009 - 11:36

    НДСВ пък след частичен clean се превърна в Национално движение стабилност и възход – явно считайки, че като изчисти името на Симеончо, ще вдъхва по-голямо доверие.
    Само дето никак не мога да си представя такава стабилност и възход, че и национални. Тц.

  8. vladimirproperty.com
    06/07/2009 - 10:37

    коментар от Свежо: Благодаря на червени баби и дядовци, които макар и свързани с бсп НЕ гласуваха за тях вчера !
    Целувам ви ръка.
    Благодаря ви

  9. Хубавото е, че няма размиване на отговорността. Реално всичката отговорност в бъдещия кабинет е все в членки на ЕНП, които се надявам да се държат изкъсо една друга. То ясно, че сините реална власт няма да имат, но са с политическа “златна акция” – а герберите дръпнат встрани от разумното, а разпад на управляващото мнозинство.

  10. neuromantic
    06/07/2009 - 11:51

    Според мен ГЕРБ ще се коалира с РЗС. Въпреки името 🙂

  11. Огнян
    06/07/2009 - 13:15

    Сега е моментът на Мартин Димитров да му дойде акъла, да се раздели с Командира и да се състави правителство ГЕРБ – СДС. Ще направи двоен удар – 1 . Угажда на съпартийците си, които не могат да понасят Костов; 2. Дава се възможност за стабилно мнозинство в парламента.
    А за “странните животни” и техния лидер Костов – лаф на Любо Пенев.

  12. Toва би било изключително подло, би подкопало доверието на избиратели и политици в него, а и ще обезсмисли всички усилия за обединение на СДС през последните години. Освен това, честно казано, не мисля, че МД има лидерските качества.

  13. Иво Апостолов
    06/07/2009 - 13:25

    Костов го направи с Балкан, ще го направи и с Тройната коалиция определено е лафа на деня 🙂

  14. Огнян
    06/07/2009 - 14:47

    @Longanlon
    Като се има предвид, че Мартин вероятно ще го сменят съвсем скоро – новият лидер няма да е обвързан с неговите “обещания”, а даже най-вероятно точно обратното – ще бъде избран, защото ще предложи политика на дистанциране от ДСБ.
    btw, някой има ли представа, колко от депутатите на Синята коалиция са от ДСБ и колко от СДС?

  15. a защо държиш на разграничаване на сдс и дсб? подобно дробене не е в полза на никого… както успяваме да видим от дългата история на бзнс

  16. ===========================
    което щяло да обедини десните и левите, р’ийшли…
    ===========================

    Това го може само сутиена…

  17. Огнян
    06/07/2009 - 15:09

    @Long
    Точно мислех да напиша с учудване, че едва ли точно на теб като автор на “Костовистите са странни животни” има нужда се се обясни, защо е добре Костов да е “извън борда”, но отидох на този постинг и видях:
    “Иван Костов, аз, собствено, не го познавам, защото не само, че когато беше премиер в главата ми се въртяха изпити,…”

    затова кратка ретроспекция:
    Основните грехове, които сега се приписват на тройната коалиция се приписваха и на правителството на Костов. То имаше същата съдба като това на Станишев – СДС навремето спечели изборите с огромна преднина, състави правителство и 4 години по-късно загуби следващите с катастрофална загуба. Хората бяха разочаровани от развихрилата се корупция и тогава избраха НСВД, както сега ГЕРБ. Имаше дори, вероятно си спомняш, един министър известен като 10%.
    Честно казано не знам друг политик в БГ, който да е направил повече за БСП от Костов. След Виденов, БСП беше в нокаут и вследствие на провала на правителството на Костов успяха да се съживят.
    Честно казано, да се гласува за Костов на мен лично ми изглежда като да се гласува за Виденов или за Станишев, или за царю-честити, или за някой друг от клуба на “Провалилите се и некадърни министър-председатели”…

  18. Айде, пак почнахме за Костов! От 12 години, в тая страна, щом някъде някой заговори за политика това име няма начин да не се спомене и да не предизвика спорове. Или най-малкото няколко категорични псувни. Медиите контролирани от мафията и някои политически формирования са си свършили добре работата!

    Само, че си спомням и нещо друго, което явно някои са забравили или са били малки по-това време. Правителството на Филип Димитров управлява точно девет месеца през 1992. След неговото падане (естествено с помощта на ДПС)навред се говореше, че то закопало България и сринало икономиката. Медиите бълваха откровени глупости против него. Изкараха човека егати злодея. Той за девет месеца не можа и да се обърне, ама…

    После другарите си намериха Костов!
    Чакай, че почнах да говоря, като някой лумпен-костовист, ама се дразня…

    Мина ми! Ако трябва да сравнявам интелектуалния капацитет на Костов и Бойко… Абе май не ми е минало и по-добре да спра 🙂

  19. Зелен Бетон
    06/07/2009 - 16:04

    Изборните резултати не значат, че сме си свършили работата. Същинската част започва оттук нататък.

    Основната задача сега е да се накара властта ДА БАЧКА. Както трябва. Всичко друго е на втори план. Който покаже, че може и иска – подкрепа. Да усеща, че сме зад него. Който рече да се скатава или да играе игрички – гонка нон-стоп по всички линии.

    Най-малкото чисто профилактично трябва да им се диша във врата. Защото ако и тия ги изтървем, както изтървахме досегашните, може да се окаже, че сме изтървали последния влак към демокрацията и гражданското общество. Няма повече време да се размотаваме, тоя прословут “преход” най-сетне трябва да тръгне към приключване.

    Г-нът Сакскобургготски е казал днес едно нещо, което е много симптоматично – и от което трябва да ни светне голямата червена лампа: “Много неща след месец вече ще са забравени” (цитирам по памет). Това не бива да се допуска по никакъв начин. На изборите показахме, че не спим, а виждаме какво става. Сега остава да покажем и че ПОМНИМ.

    Не че сме ЗЛОПАМЕТНИ, а че не забравяме СЪЩЕСТВЕНОТО. Има разлика.

    На Обама му направиха “Обамаметър” http://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/ – да го видят колко и кои обещания ще спази. Същото трябва да е и у нас. За да стане ясно, че с локумите и приказките на вересия беше дотук.

    Искам да виждам РАБОТЕЩИ и СМИРЕНИ политици. Не Доган и Р5. Нито някоя нова тяхна версия.

  20. Зелен Бетон
    06/07/2009 - 16:08

    Що се отнася до това как ще нарекат правителството, според мен “правителство на Р България” е достатъчно. Искам да гледам правителство със съдържание, не с етикет.

  21. Интелектуален потенциал, Юрий, у нас се свързва и с мошенически потенциал. Действително човек трябва да е с къса памет, за да не си спомня Ал Бож, Муравей, Мими Йорданов, Валяка Бакърджиев и още, и още… Не знам кой разумен българин също може да подкрепи раздържавяване на предпирятия в ключови сектори? Икономическото родоотстъпничество не е по-маловажно от което и да било друго. Това за Костов и неговата история и политически партньори.

    Хубавото е, че Мартин Димитров ще бъде на две каишки – една Бойкова и една Костова. Двамата ще го водят близо до краката си. Защото на МД умственият потенциал е по-нисък и от този на Бойко…

  22. public image
    06/07/2009 - 17:00

    Браво, харесва ми как мислиш! Поздрави!

  23. ГЕРБ не трябва да се сродява със Синята коалиция, въпреки, че са от една европейска партия. СДС показва все още липса на здрав разум, след като изтика недоносчето МД на повърхността, при наличие на толкова кадърни хора от сорта на кмета Зеленогорски. За явлението “Костов” и неговите лакеи не искам да си спомням, само ще кажа едно. Ако не беше бързият и адекватен управленски рефлекс на Софиянски да оправи нещата 97-а и да постеле на Костов, Костовото правителство нямаше да удържи целия мандат. По негово време се започна с чудовищната корупция и с толериране на определени фирми. Ако си спомняте за лицензионните режими, различни разрешителни, поголовното облагане с ДДС на всички стоки, без една разумна деференциация, незаконния патентен данък, който се вземаше още преди да си спечелил една стотинка за семейството си и прочие от този сорт, които потопиха средната класа. Това беше краят на народните занаяти и заянатчиите, които изхранваха по едно семейство и родителите си. Това може би е по-голямото зло, което сътвори “Командира”, защото засегна много голяма част от населението. Сделките за Балкан и другите негови шедьоври не искам да коментирам. Те отдавна трябваше да са в прокуратурата. Но вместо с това, прокуратурата се занимаваше с единствения политик по онова време, който вършеше някаква работа и всички, и от дясно, и от ляво искаха да удавят в капкавода. Разбира се, че заради всички тези пасиви, които ще се лепнат и на техния гръб, Герб не трябва да прави коалиция със СК. Тези партии трябва още поне един мандат да останат извън власта, за да се поизчистят от старите муцуни. Но… стига ми толкоз разсъжения и неприятни спомени. Поздравявам всички с правилния избор! Наслука!

  24. Светослав Антонов
    06/07/2009 - 20:31

    Бойко Борисо и Иван Костов заедно… страшно, страшно.

  25. Лъчезар Томов
    06/07/2009 - 21:00

    За термини като “народна демокрация” (народно народовластие) и “социално общество” (социален социум или обществено общество) съм измислил специален термин – “тавтологично повторение”. Тавтологичното повторение е повторение само на себе си, нещо като затворен проблем. Използвам го за обозначенние на най – големите абсурди, които ражда болното съзнание (най – често комунистическо). А за фразата с Жан, Балкан и другите, мога само да кажа, че все повече харесвам автора на блога. Честита победа на дясното!

  26. Ще поживеем пък ще видим. Но имам чувството, че когото и да управлява някои от вас ще се чудят за какво точно да мрънкат.
    И бетона е прав…трябва да се променим ние, за да се променят и тия дето ги мъдрят нещата.

  27. @Longalon – 120 депутата е абсолютния минимум. Ако мнозинството е само ГЕРБ/СК – тогава Герб става много зависима от СК, независимо, че сега СК се кълнат във вярност при първа възможност ще си искат своето. По-добрия вариант, е в мнозинството да се привлекат и Атака и РЗС – за баланс.
    Тогава мнозинството ще бъде доста по-сигурно. Тъй като партиите са малки мисля ГЕРБ ще може да води без проблем такова мнозинство.

  28. А и 116 + 21 + 10 + 15 = 162 има даже достатъчно гласове за промяна на конституцията.

  29. Жилов
    06/07/2009 - 23:34

    Дори и да изключим злонамереността като фактор, и да приемем, че са съвсем искрени, не бих имал доверие на някой, който използва подобни имена.

    Това е като идеята “СПРАВЕДЛИВИ” цени. Всъщност опитите да се направят СПРАВЕДЛИВИ цени водят само до абсурден контрол, съсипано производство, дефицит на стоки, липса на свобода, черен пазар и корупция. Точно обратното на СПРАВЕДЛИВО. Но така е с всички, които имат за изходна точка мастурбацията, религията и великите идеали и изобщо отказват да пипнат реалността. Реалността удря кървав шамар и води точно до обратното на това, което си слагат на знамето.

    @Rad
    Предприятията са фалирали и с огромни дългове. Или се закриват, или се продават на чужденци (България няма пари, а само дългове). Всъщност, ако бяха продадени на чужденци в САМОТО начало, т.е. след 1990-та, нямаше да се стигне до това. Но именно ИДЕАЛИТЕ ги загробиха.

    А, да, АлБож, когото вестниците нарекоха 10%. Аз го помня като симпатичен радиоводещ, който обичаше да чете фантастика. Имаше добър вкус за музика и книги. Би било интересно да се представят каквито и да е доказателства за дейността му, а не да се говори наизуст..

  30. @Жилов Действително се чудя защо се ебаваха толкова с Костов и Божков, след като Михайлова, Софиянски и Бакърджиев бяха с доста кирливи ризи (подозирам, че и още са). А Усмивката още ли е народен представител понастоящем?

  31. ами защо тогава “граждани за европейско развитие на българия”, а не просто “граждани за развитие на българия”? европа в сравнение с америка и далечния изток е синоним на закостенялост. сега се сещам, че за да се запази благозвучното ГЕРБ абревиатурата може да се промени така – “граждани за ефективно развитие на българия”. искрено си го пожелавам. иначе аз като чуя “европейски ценности”, “европейски път на развитие” ми става досадно. в крайна сметка това са твърде обобщаващи понятия и зад тях могат да стоят много тълкувания, което пък ги прави объркващи и неясни. звучат ми като “новите дрехи на царя”, които никой реално не е видял, но всички казвали колко добре му стоят. на кого всъщност говорят политиците когато изричат тези “вълшебни” фрази. обикновените хора много бързо разбрахме, че европа не е автоматично решение на проблемите ни. говорят на себе си. самонавиват си се. европа това, европа онова. ес предполагам е замислен с цел отпадане на междудържавни бариери и протекционизъм спъващи икономическото развитие и свободните пазарни отношения. но доколкото разбирам в днешно време е една самоцелна бюрократична машина бъкаща от регулации, правила, производствени квоти и т.н. ограничения. в случая за нас ес е източник на парични фондове за структурни промени, което е добре, но това не променя неговата тромавост и в по-дългосрочен план не съм оптимист за “европейското” развитие на българия. българия трябва да търси своето ефективно развитие, защото такава е природата на нещата.

    п.с. глобализацията е отживелица.

  32. Приготвяме пуканките, ГЕРБ е на власт! 🙂

  33. Светослав Антонов
    07/07/2009 - 07:21

    Честита победа на дясното?
    А по какъв критерий определяме ГЕРБ като дясно?

  34. Светослав Антонов, икономическата им програма.

    vitaminko, глобализацията е естествен процес. тя не зависи от мода, политически решения и т.н. все едно да кажеш, че еволюцията е отживелица.

  35. Зелен Бетон
    07/07/2009 - 12:26

    @ Светослав Антонов:

    У нас дясното масово се определя като анти-ляво. Обаче понеже лявото ни хич не е точно “ляво”, затова се получава една каша. И има сума ти “леви”, дето социалната политика им е точно през оная работа, и сума ти “десни”, които са убедени, че държавата трябва да ги хрантути цял живот.

    Затова много ме изкефи това “Граждани за ЕФЕКТИВНО развитие на България”, дето Витаминко го измъдри 🙂 Ако има един начин да се обединим около това “ефективно”, и най-накрая да излезем от дупките и коловозите и да стъпим на асфалта, тогава вече можем да се огледаме пак и да си дадем реална сметка кой е ляв и кой е десен.

    С което не искам да кажа, че партиите ни не могат да се делят на леви и десни: могат – дето вика Лонги, като им погледнеш програмите. НАШЕТО делене на леви и десни обаче е много под въпрос. Защото обикновено се свежда към “прокомунистически – антикомунистически” (и дори още по-елементарно – до “про-БСП – анти-БСП”) – което е отделна категоризация.

    BTW, едно от най-важните неща е от много заглавикване с лявото и дясното да не допуснем да я докараме до “Леви! Десни! Леви! Десни!”… 🙂 Защото такива перспективи надничат и отляво, и отдясно.

  36. в първия си абзац си невероятно прав…

    и говорейки за ефективно, ето защо се кефя на програмата на БББ – защото тя е ефективна, а не “социална”:
    http://kaka-cuuka.com/251

    доколко и как ще я изпълни, разбира се, е тема на друг разговор

  37. Зелен Бетон
    07/07/2009 - 12:57

    @ Longanlon:

    Да, сега се сетих, че ти бях чел тая статия. Няма смисъл да казвам, че се подписвам под нея абсолютно 🙂 Именно за оста “рационалност – популизъм” става дума, точно си го намерил.

    Което ми подсказва и основния въпрос, който виси в съзнанието на всички ни:

    Ще съумее ли Борисов да бъде достатъчно рационален на практика, или ще се окаже поредният популист?

    И втори основен въпрос:

    Какво можем да правим ние, за да го стимулираме в посока рационално политическо поведение?

    Защото той очевидно МОЖЕ да бъде и рационален, и ефективен. И за да сме сигурни, че ще бъде такъв, трябва да му прилагаме непрекъснат натиск в тази посока. Не само на него, разбира се, но той е най-важен в момента.

  38. Долу лапите от Костов 🙂
    такъв-онакъв, ама той изправи на крака тая държава, която в онзи момент беше в канавката… казвам го, защото го знам. а го знам, защото го помня. да не говорим, че в чисто партиен план, след неговото излизане от СДС, то на практика престана да съществува.

  39. writ, това дали един политик е добър не се измерва само със способностите му в дадена сфера. Костов изправи страната ни на крака, но не съумя да тушира конфликтите в дясното – именно заради него сдс вече 8 години практически не съществува като алтернатива на лявото.

    може да е способен икономист, силен лидер и т.н. но след като провали дясната алтернатива на управлението на бсп/дпс/ндсв работа не ни върши. нали знаеш, ако ти трябва мляко, даже най-враният кон няма да ти свърши работа.

    точно сега той отново има възможност да стане част от обединеното дясно. нядявам се няма да я пропусне, защото политически качества безспорно има.

  40. Светослав Антонов
    07/07/2009 - 19:16

    Да, аз точно това имах предвид с предния коментар, че на програми много-много не вярвам, а Бойко Борисов хич не ми вдъхва доверие…
    Но какво да се прави, поживем-увидим

  41. Д-р Сербезов
    08/07/2009 - 02:24

    Ако не се уплашат да режат глави още от първия ден – ще си гарантират поне още един мандат след този.

    Народа иска кръв и зрелища – ако ББ му ги даде народа ще вика “Ти баща, ти майка” а пък на него тия приказки май му се услаждат повече и от пари в куфарче.

  42. лонг, напълно се съгласявам с коментара ти.

  43. Новини от Перник
    09/07/2009 - 23:16

    Много добра статия браво !

  44. Бе, честно казано, да Софиянска направи много. Първите две години от управлението – Костов направи супер много, колкото и да са ми текли лигите по нарастващите цици на момичетата и да си мисля за блъскането на едни полови органи /щот съм бил пубер/ съм се интересувал от икономика /щот учех в икономическо училище/, та щем не щем, нас ни караха да следим икономиката на страната и да коментираме.
    Квот и да си говори – гафове имаше, корупция тоже. Проблемът е, че забравихме, забравихме колко голям потенциал има тази партия. А България е страна, в която няма обединение, няма гражданска позиция, и Господ да извикате за премиер, все тази. Като не си структурирате молитвите като хората, Господ ще Ви дава, това което е разбрал, че искате. Ей, хора, помните ли мутрите дето ни рекетираха – по времето на Костов вече ги нямаше наяве, нямаше го рекета??? А купонната система??? Аз купувах хляб с купони, и кисело мляко – пак така. Бе добре, че забравяме злото, но явно не сме си направили добрия извод по въпроса. И именно тогава по времето на Костов разделиха охранителната дейност от животозастраховането и от общото /имуществено/ застраховане – супер смела крачка, щото ние тогова бяхме направо бандитска държава /като в приказките/.
    Аз вярвам, че Мартин, дори и да не е опитен сега, ще стане такъв, и се надявам Костов да му налее малко умения в областта на лидерството. Но – аз вярвам на синята идея и се радвам, че съумяха да си разделят накрая куклите и парцалките и да мирнат.

  45. p-monstrum
    05/08/2009 - 23:34

    Революционна комунистическа младеж – Аржентина
    Комунистическа партия на Боливия (марксисти-ленинисти-маоисти)
    Движение за съпротива „23 Септември” – България
    „Действие Конго” – Конго
    Демократично младежко движение в Европа
    Френско-непалски комитет за солидарност
    Младежка организация „Бунтовник” – Германия
    Комунистическа партия на Великобритания (марксистко-ленинска)
    Комунистическа организация на Гърция
    Леви формации на младежта – Гърция
    Съюз на трудещите се – Гърция
    Нова хаитянска комунистическа партия
    „Рете де комунисти” – Италия
    Комунистическа партия на Непал (маоисти)
    ГМЛ/Роде морген – Холандия
    Демократичен фронт за освобождение на Палестина
    Народен фронт за освобождение на Палестина
    Младеж на Левия блок – Португалия
    Фронт за права и свободи (представителство в Гърция) – Турция
    Федерация на социалистическите младежки асоциации – Турция
    Младеж на революционния пролетариат – Турция
    Съюз на маоистката младеж – Турция/Северен Кюрдистан
    Прогресивна партия на труда – САЩ

  46. p-monstrum
    05/08/2009 - 23:36

    В близко бъдеще ще публикувам текст за споменатите в горния коментар организацийки. Даже не са смешни, защото много добре знаем какво ни предлагат и какво се крие зад добре, звучащите им имена. Ужас.

  47. Септемвриец
    11/08/2009 - 02:53

    Ние, от

    ДВИЖЕНИЕ ЗА СЪПРОТИВА „23 СЕПТЕМВРИ”

    сме убедени, че днес:

    1.експлоататорската обществена система с всеки изминал ден увеличава страданията на трудовите хора и се превръща в заплаха за съществуването на живота върху планетата;
    2.премахването на частнособственическите отношения е ключът за преодоляване на днешните социални злини: социално неравноправие и потисничество, бедност, морална деградация, безработица, проституция, престъпност и т.н.;
    3.благата, които произвеждат трудовите хора и които в рамките на съществуващата социална система се присвояват от привилегированата класа (буржоазията), са напълно достатъчни за задоволяването на основните потребности на всяко човешко същество, за премахването на мизерията и страданията на стотици милиони наши събратя, при положение че ресурсите и технологиите се използват не за извличане на частни печалби, а за човешко развитие;
    4.единствена алтернатива на капитализма е изграждането на общество без експлоатация на човек от човека, където:
    – средствата да производство ще са обща собственост на всички хора, на цялото общество,
    – балансите и пропорциите между различните отрасли на производствената дейност ще се регулират по планов път,
    – непосредствена цел на производството ще бъде задоволяването на човешките потребности (а не печалбата),
    – разпределението на средствата за живот ще се осъществява според труда – през първата фаза от развитието на новото общество, и според нуждите – през втората фаза;
    5.изграждането на новото безкласово общество е възможно единствено чрез разгръщане на общонародна съпротива срещу диктатурата на едрите собственици и техните задокеански покровители;
    6.в настоящия момент най-належащата задача е да се пристъпи към създаване на революционна организация в България, която да играе ролята на авангард в борбата за свобода, като съдейства за сплотяване и организиране на трудещите се от отделните предприятия, отрасли и региони на страната, без разлика на етническа и религиозна принадлежност, в защита на техните общи жизнени интереси.
    Движение за съпротива „23 септември“ приема марксистко-ленинската теория и изучава натрупващия се нов исторически опит на революционните и съпротивителните движения по света. Ние виждаме своята най-непосредствена задача в това да изградим в България революционна група – първата стъпка към създаване на революционна организация. Във връзка с това смятаме да организираме и провеждаме митинги, подписки, дискусии, прожекции, промоции на книги, концерти и др., като вярваме, че в хода на тези мероприятия ще успеем да установим връзки с други самостоятелно мислещи честни хора, които се отнасят с критичност към посланията и манипулациите на буржоазната пропаганда. Единствено с тази цел създадохме и поддържаме настоящия интернет-сайт ( http://www.septemvri23.com ). Чрез него се обръщаме към всички будни хора и ги призоваваме да се свържат с нас, за да обсъдим заедно възможните пътища, начини и средства за водене на борбата за свобода. Очакваме от Вас да изпращате интересни материали и факти, които ще спомогнат за обогатяване на съдържанието на сайта и ще ускорят превръщането му в трибуна за защита на интересите на трудовите хора. Надяваме се да ни информирате за различни събития и да се включите както в оформянето на сайта, така и в организирането на революционно ядро.
    Всички ние, които сме осъзнали, че днес капитализмът води единствено до умножаване на бедите и страданията на народите, до разпалване на агресивни войни и до гладната смърт на милиони човешки същества, трябва колкото се може по-скоро да издигнем знамето на борбата в България. Единственият достоен избор днес е да се включим в борбата за свобода заедно с всички борци по света. Колкото по-скоро започнем общото ни дело, толкова по-добре ще сме подготвени за утрешните битки. И най-дългият път започва с малката първа стъпка…

  48. “Само две неща са безкрайни – Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен”
    вие от движението,трябва да ви кажа че на марс имат спешна нужда от вас и борбата ви за свобода така че не се бавете ами хващайте първата совалка

Leave a Reply

Задължителните полета имат *