Желязна логика…


Написаното в библията е вярно, защото тя е книгата на единствения и истински бог.

От къде знаем, че е книгата на единствения и истински бог?

Така е написано в библията.

Разлика в приоритетите
Правителство на националното обединение

Коментари

  1. Павел Николов
    03/07/2009 - 07:41

    Ако не признаеш веднага, че грешката е вярна, дядо Максим ще те анатемоса!

  2. Александър
    03/07/2009 - 09:02

    Сигурно за десети път преекспонираш тази тема, страхотна е 😀

  3. Всички знаем истината…
    http://www.venganza.org/

  4. майтап си мислиш, ама тоя аргумент съм го чувала на живо. направо ми се доплака. от тогава като се дискутира религия, аз просто млъквам

  5. А всъщност толкова е забавно да се гъбаркаш с вярващите.

  6. Апостол Апостолов
    03/07/2009 - 10:40

    Не прекалявайте с гъбаркането с вярващите, понеже исторически са в няколко пъти по-склонни да запретнат ръкави и раздават правосъдие в името на своя Бог. макар да е модерно да надговаряш противника с празни думи, внимателно си подбирайте вярващия – да не случите на някой селски индивид с мощни мишци и голяма бухалка.

  7. То с вярващ няма начин да се води спор – докато ние (т.е. тия с непромити мозъци) мислим рационално, те мислят религиозно. А в религията рационалност няма. Никаква.

  8. дагобърг, значи аз като вярващ в Бог и като човек, който не приема и половината неща в Библията за вярни (защото не ги разбирам) мисля рационално или религиозно?

  9. Всъщност вярващите са перфектното стадо – лесно се водят, слушкат и обикновено впрягат мощни мишци не да въртят бухалката, а за да осигуряват блажен живот на малка част себеподобни. Защото всяка, абсолютно всяка религия проповядва подчинение 🙂

    Обаче да ги пасеш не е чак толкова забавно, колкото да се гъбаркаш с тях.

  10. Съгласен съм с Ник, Джордж Карлин ми е фаворит в тая област.

  11. Аз вярвам в Голямото спагетено чудовище

  12. @daymare обясни в какво по-точно вярваш?

  13. Георги
    03/07/2009 - 15:17

    Може да вярваш в Бог без да вярваш на всичко в Библията. Не си мислете, че щом като някой вярва в Бог, значи е религиозен фанатик и лесно може да бъде подчинен. Това, че вие сте атеисти ( ако наистина сте ), не означава, че разбирате вярващите.

  14. @iffi В съществуването на “разумна” висша сила, отговорна за създаването на човешкия и (не само) вид. А конкретно за християнската религия, мисля че ранните и посветени са узнали по някакъв начин до въпросната сила. Всяка вяра обаче поставя повече въпроси, отколкото отговори, както се допуска и известна доза съмнение. Общо казано вярата ми има допирни точки с тази на Айнщайн, а останалото е собствени догадки.
    Прочети това ако искаш
    http://www.bgfactor.org/index_.....8;id=14999

  15. @Георги-днес в друга тема отбелязах , за предубежденията на хората. Прав си за мен, но няма смисъл да пишем подобни неща в този блог. Опитвал съм , и се получава нещо като глас в пустиня. Живи и здрави всички атеисти и вярващи в голямото бумкане и създаването на жива материя от нежива!

  16. Пощавайте, че не събрах това в предния пост, но желязна логика няма. Ако асктишо показваше наскоро някаква научна статия за имунитета предаван от умрелите плъхове на поколенията някой може и да се съгласи с него, ако не беше другия пич, който изнесе научните факти за плъховете и нравите им. С други думи нерелигиозния човек е също толкова лесно манипулируем колкото и религиозния, защото не се интересува обстойно , от всичко, което чете, но го приема за чиста монета. Малко са хората, способни да различат истина от глупост, за съжалние…

  17. Интересно как понякога спам-филтърът сам разбира кои са религиозните маниаци и ги банва без да съм му ги указал специално… 🙂

  18. Жилов
    03/07/2009 - 16:49

    -> circular reasoning works because -> circular reasoning works because -> circular reasoning works because ->

  19. @daymare
    Дочитам една адски интересна книга: “Животът, какъвто не го познаваме”, на Питър Уорд (професор по биология, професор по науки за Земята и космоса и гост-професор по астрономия във Вашингтонския университет в Сиатъл; автор е на изследвания по палеонтология, зоология и астрономия).

    Нямам достатъчно познания, за да оспоря фактите и тълкуванията в тази книга, за това ги приемам на доверие. Това не значи, че вярвам в тях – ако някой ми предостави по-логично звучащи и потвърдени с повече доказателства факти, ще сменя “вярата” си тутакси. Това е разликата между фанатика и любопитния човек.

    Колкото до разумната висша сила, отговорна за създаването на човешкия (и не само) вид… ето ти един груб пример:
    Ако аз, като що-годе разумен вид, се разходя до Марс и се изсера там, преди да си тръгна, следствие на което на планетата вземе, че се зароди ДНК живот, значи ли това, че аз съм бог на всички марсиански бактерии?
    Не, пич, аз просто съм тъпото копеле, което си изхвърля боклуците от скафандъра където му падне.

    Да, любопитно ми е кой е бил този посерко (образно казано), който евентуално е замърсил с живот стерилната ни планетка, но и не намирам смисъл да се избиваме заради името му. Не намирам смисъл в това да му се моля, да очаквам нещо от него, да се страхувам от него или да вярвам в него. Ако посеркото все още съществува (знае ли човек при разумните висши сили как точно тече времето), едва ли се интересува точно от нас. Ти интересуваш ли се от миналогодишното си лайно?

    Колкото и да ви е неприятно на вас, религиозните, отговорността за тази планета и всичко живо и неживо по нея е наша. На хората – онези не много разумните и не много висши примати. В момента. Дали някой друг е носил отговорността преди няколко милиарда години и дали някой не се е провалил със задачката преди няколко милиона или няколко хиляди не знам. Адски ми е любопитно, но не знам. Обаче докато я носим, това си е наша отговорност. Не на Бог, не на Батман и не на някой, който ще се домъкне от Алфа Кентавър, за да ни спаси задниците и да ни измъкне от кашите, които сами си творим.

    Религиозните книги по принцип са интересни четива, когато си в подходящото настроение и на подходяща възраст. Библията специално е от по-скучните религиозни четива. Бог е само един, не спи с простосмъртни и се държи по-гадно с последователите си… Гръцката митология определено ме забавляваше повече като дете 🙂

  20. Ми тя е Книгата,защото няма друга книга! Библията. Бог.Не е толкова трудно да ги изпишем със главна буква!

  21. Не е трудно, просто не го заслужават.

    Съществуват хиляди религиозни книги и хиляди богове – и всяка една книга твърди, че е Единствената Истинска книга на Единствения Истински бог…

  22. Алекс
    03/07/2009 - 17:30

    Теософия, (от гръцки език theós „бог“ и „sophía“ „мъдрост“,оттук и „божествена мъдрост“ или „мъдрост на боговете“), обозначава няколко обществени идеи. Думата била използвана през деветнайсети век от Елена Петровна Блаватска за обозначаване на нейната религиозно-познавателна и философска доктрина, която поддържа, че всички религии са опити на човечеството да се докоснат до абсолюта, и следователно всяка религия съдържа част от истината.

  23. да, съдържа – религията е братовчедът-идиот на философията

  24. Алекс
    03/07/2009 - 20:48

    “Няма религия по висша от Истината”

  25. Без да навлизам много в темата има досатъчно исторически доказателства за съществуването на Христос. По пъта не желязната логика няма как да е другояче, като се има в предвид, че всяко учение има своят основател. Нито Исус, нито неговите ученици са някакъв мит каквито са древногръцките ни познати. Да се изясним!
    Второ- Христос е разпънат, заради едно основно твърдение.А именно, че е нещо повече от човек.
    Бил ли е Христос Божии Син? Или е бил поредният луд, ненормалник, който сам си е вярвал? Основният въпрос обаче пред, който се поставяме е фактът на празният гроб на Христос!!!
    Чел съм доста по темата и не намерих нито едно сносно “обяснение”, което да дава удевлотворяващ отговор!
    И как така Савел-евреин до костите на мозъка си- изведнъж става апостол Павел? Заради, което също намира смърта си!
    Препоръчвам ви книжката на Джош Макдауъл- Не просто дърводелец. Другото е бла-бла-бла!

  26. Георги
    03/07/2009 - 22:50

    Тук не става въпрос за това дали някоя религия е “истинската” или не. Мен просто ме учудва фактът, колко много хора си мислят, че действителността зависи само и единствено от тях и че са абсолютни владетели на съдбата си. Има премного примери за хора, които са се помислили за велики – Хитлер, Сталин, Наполеон… според мен вярата в нещо по-висшо ( дали е Аллах, Йехова или Исус няма значение ) е полезна дотолкова, че не позволява на човекът да се самозабрави и да почне “много да си вярва”, откъдето идват и доста проблеми. Защото е факт, че нашето познание дори и днес, когато науката напредва с огромни крачки, е нищожно, посредствено и вяло. И т.нар. икономическа криза дори го доказва.
    Аз лично смятам, че всички ние дължим на религията много повече, отколкото хората признават. Така наречените “общочовешки ценности” хич не са “общочовешки”, а произтичат пряко от религията. Европейската култура се основава именно на тези християнски ценности – ако отидете в Саудитска Арабия ще разберете за какво говоря. Който не вярва – нека се опита да си представи света на варварите, където някой може да дойде, да изнасили жена ти, да пороби децата ти, а теб да обеси с главата надолу – и едва ли на някого това ще направи впечатление. Днешният морал е продукт на религията и ако някой може да ми даде аргументи за противното, ще ми е интересно да поспорим.
    Хич не съм религиозен и не вярвам сляпо на каквото и да било. Но в днешно време е станало модерно да си атеист, сякаш това е изконна свобода. На мен този феномен ми прилича на симптома на тийнейджъра, на когото морето му е до колене и си мисли, че може да завладее света…

  27. @wakeop приемам на доверие не значи вярвам. Има неща, в които вярваш, съзнателно или не, но не ги описваш тук.
    “Ако аз, като що-годе разумен вид, се разходя до Марс и се изсера там, преди да си тръгна, следствие на което на планетата вземе, че се зароди ДНК живот, значи ли това, че аз съм бог на всички марсиански бактерии?” Ако, ако, ако …нали знаеш за акото? Мирише. Ако утре стана умен и ме изберат за президент ще оправя страната. Ще купя на нероденият си син колело …ама друг път! Много тъп пример даваш и ако все пак бактериите ти се развият и станат разумни един ден-аз лично ще те провъзглася за бог и ще ти се моля често.
    Вярата е вяра, за да се приема без факти. Ако я нямаш – заместваш я с нещо друго. И пак се доверяваш приемайки някой факти за твърдо истинни, без да си на 100 процента убеден в тях.
    Наричам се вярващ, но щом си ме нарекъл религиозен няма да се дърпам. Проблемът ми е, че не проповядвам това, в което вярвам, ама ти май не правиш грам разлика. Не говорим за отговорност а за спасение на душата. Няма да се учудя ако не вярваш в душа. Приятно разпадане след има-няма 70 години…живей всеки ден сякаш ти е последен, защото иначе животът за теб не би следвало да има смисъл.

  28. Ангел Грънчаров
    04/07/2009 - 08:44

    Написаното в Свещеното писание е вярно за ония, които имат сърце да доловят мъдростта на Божието слово. Които са с ампутирано сърце

  29. Ангел Грънчаров
    04/07/2009 - 08:48

    Пардон, без да искам натиснах клавиша за изпращане, да довърша мисълта си:

    Които са с ампутирано сърце – за да не звучи прекалено жестоко това, да го смекчим: които са със закоравяло, нечувствително сърце, сърце с притъпени и извратени чувства – няма как да доловят тази истина, и от нямане какво да правят, почват да се правят на остроумни…

    Темата заслужава да се говори повече, ала иска съответната настройка сред публиката, каквато, за жалост, липсва. Но подигравката се неща, които не разбираме – и не сме положили и най-малко усилия да разберем – не е кой знае колко умно занимание…

  30. Ангел Грънчаров
    04/07/2009 - 08:53

    Петре, говориш за някакви “религиозни маниаци”, които спам-филтърът ти по чудодеен начин не допускал да си кажат мнението. И затова компанията тук не била смущавана с различно мнение…

    А не допускаш ли, че ти самият си антирелигиозен маниак?!

  31. Павел Николов
    04/07/2009 - 16:35

    Ако не признаваш написаното в Библията за вярно, имаш сърце с притъпени и извратени чувства.
    А кои казват това?
    Тези, които признават написаното в Библията за вярно.

    И тук нещата също стоят желязно!

  32. Ангеле, така и не ми стана ясно как съчетаваш логическата мисъл с религията – точно това ми е най-чудно и най-много не го приемам в книгата ти, която чета в момента (доста бавно, признавам).

    Казваш, че религията се приема със сърцето – съгласен съм. Именно затова не я приемам – защото разсъждавам с разума си.

  33. Георги
    04/07/2009 - 19:32

    @Longanlon: И разумът ти казва, че ти си най-съвършеното нещо във Вселената? No offence, но така звучи отстрани. Това, че не можем да проумеем нещо, не означава, че него го няма, а че ние сме много несъвършени и ограничени.

  34. Георги
    04/07/2009 - 19:33

    С жените е същото – не е нужно да ги разбираш ( защото не можеш ), а просто да ги приемеш – иначе те чака eternal pain and endless suffering 😀

  35. какво означава “най-съвършено”?

  36. Ааа , “душата” , “безсмъртната душа” 🙂

    Имам много интересна логическа задачка към вярващите.

    Вариантите са два :

    или има бог ( и е вярно всичко свързано с “безсмъртната душа”) , или няма ( съответно след еди колко си години всичко приключва)

    Такаа , аз съм атеист – не вярвам в безсмъртната душа. Ако бъркам, в края на живота си ще бъда приятно изненадан, та дори да отида в “ада” за атеизма си. Вероятно там ще бъдем съседи по казан с Longanlon 🙂

    Обаче , ако аз съм прав, а вярващите бъркат, то те ще бъдат жестоко разочаровани точно в края на живота си , а аз няма да съм прекарал живота си в заблуда.

    Е , кои е по-добрия избор ? Атеист или вярващ ?

    Тоя въпрос забива дори фанатизирани евангелисти , които мигат на парцали и се чудят какво да отговорят.

  37. Георги
    04/07/2009 - 23:41

    @Longanlon: Omni-knowing, omni-potent и други omni- неща. С 2 думи – че съдбата ти зависи изцяло от теб и си способен да я ваеш, както искаш. Твоята и на околните. Аз смятам, че подсъзнателно атеистите смятат, че сами са си богове… Малко е нарцистично май 🙂

    @ss7: Вярата не е същото като религията. Едното ти помага приживе, другото ти насажда страх за след това. Но и да си прав – не виждам защо религиозните да са разочаровани – като си мъртъв, не може вече нищо да ти се случи – дори да се разочароваш.

  38. Аз дълги години атеистите като ги питам за смисъла на живота и най-умното, което съм чувал е, че не им се занимава с такива мисли и е важното да се живее тук и сега. Проблемът е, че се чуват фрапантни глупости подир горната мъдрост.

  39. Георги, да, така смятам – че съдбата ми зависи изцяло от мен и моите действия. Да, смятам се за бог на самия себе си – аз и само аз съм този, пред когото съм отговорен за живота си и на когото принадлежи тялото и душата ми.

    Идеята, че аз самият принадлежа на някого другиго и трябва да му подчинявам живота си, не е нищо друго, освен духовно заробване.

    daymare
    , смисълът на живота е каквото направиш от него. животът си е твой, ти самият му придаваш смисъл. или не.

  40. longanlon – не е лош твоят отговор..но повярвай хората предпочитат за смисъл , нещо което им е внушено от обществото и рядко са господари на собствения си избор
    За Бог по принцип се приема нещо по-дълготрайно или вечно. Ти ще умреш след седемдесетина години максимум и не вярвам да успееш да го избегнеш. И не е нужно да Му служиш, достатъчно е да Го търсиш със сърце и душа (личния избор винаги си го има)

  41. Георги
    05/07/2009 - 23:59

    @Longanlon: Имах предвид човечеството като цяло, не теб конкретно. Ясно е, че ти имаш своята свобода под всякаква форма, но мислиш ли наистина, че няма нищо по-висшо от нас? Или с други думи – че ние сме най-висшата форма на съществуване във Вселената. И не говоря за извънземни 🙂

  42. Ако не говориш за извънземни – да, мисля че сме най-висшата форма на живот във вселената.

    След толкова години така и не ми стана ясно защо толкова хора, които отгоре на всичко се барат за “интелектуалци”, всячески се стремят да принизят човека, да мислят за себе си като за нищожества. Обясняват как човек трябвало да се чувства малък, незначителен пред величието на … бог/ вселената/ природата/ квото се сетиш още.

    Ами не – не се чувствам незначителен. Чувствам се човек. Чувствам се представител на общество, чийто разум е покорил планетата и ще покори космоса.

    Който иска да си мисли, че има невидим приятел на небето, нека го прави. Но да не ме гледа отвисоко само защото смята сам себе си за нищожество.

  43. Александър
    06/07/2009 - 10:28

    Хм, хрумна ми нещо, защо тогава ВСИЧКИ велики учени и то от неотдавнашните, са вярващи и говорят за бог? Това разколебава вманиачената ми в атеистка вяра, към която почти ме зариби 🙁
    Сега сериозно – да не би около теб да е пълно с кофти вярващи хора или пък да си чел много (или само) кофти религиозни книги? Не мога да разбера, чесно! Не че си длъжен да ми обясняваш, просто споделям, докато ми разрешаваш, разбира се.

  44. Учените от миналото са били вярващи, защото тогава не е имало научна и философска алтернатива на религията.

    Огромната част от учените сега не са религиозни. Малък процент от тях се определят като вярващи, но не религиозни, а по-скоро признаващи съществуването на някакъв “висш разум”, “ред във вселената” или нещо също толкова неопределено.

    За да не съм голословен, малко данни, които намерих за 1 мин. 93% от учените отричат съществуването на богове. (уикипедия препраща към тази статия в сп-е Nature)
    http://www.stephenjaygould.org.....le002.html

  45. Long вярващите вярват във форма на съществуване , която евентуално ги е създала и има невидима, но постоянна връзка с душите им. В Библията пише, че Бог създал човек по свой образ и подобие, а това в никакъв случай не го прави нищожество. Но, че много от хората са нищожества , защото искат да са такива е друг проблем.
    @Александър – бе той Петър в последно време не си прави конкретна гаргара с Бог ами с Библията, няма да обяснявам защо мисля, че го прави. Тия другите псевдо атеисти дето пишат тук са доста зле, докато при Петър има известна доза съмнение, както всеки умен човек се съмнява

  46. ми просто е ненаучно да се каже, че нещо е сигурно 100%. само религията дава подобни проценти на убеденост. науката винаги се съмнява 🙂

  47. Георги
    06/07/2009 - 11:04

    @longanlon: Е, значи с теб достинахме до патова точка в спора – имаме концептуално различно мислене, което е строго субективно и едва ли може да бъде атакувано с аргументи.
    Но искам да отбележа, че никого не съм гледал от високо – малко с ad hominem си послужи тук 🙂
    И пак – има огромна разлика между религия и вяра – аз говоря за вярващите, не за религиозните. Аз съм вярващ, въпреки че се смятам за рационален човек и подлагам на съмнение всичко, което чуя/видя. Това ми създава лек когнитивен дисбаланс, но както ти каза – нали сме висша форма на съществуване – ще се справя някак 😀
    И все пак смятам, че Библията ни е донесла много повече позитиви под формата на морал и ценности, които наричаме “общочовешки” ( а те не са ), отколкото хората си мислят и ще се радвам поне това да признаеш 🙂

  48. за ценностите – даже имам нарочна статия по въпроса.
    http://kaka-cuuka.com/1422

    не смятам, че библията е донесла тия ценности – тя е разпространила част от тях, но те щяха да се наложат така или иначе, защото хората се стремят към градивното, а не към разрушителното – човешката цивилизация е плод точно на тоя стремеж към градивното

    от друга страна, догматизирането на “библейските” ценности – т.е. идеята, че те НЕ БИВА да се променят и трябва да са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ, е донесло (и продължава да носи) изключително много негативи, смърт и страдания

  49. Александър
    06/07/2009 - 11:08

    Ами и аз се съмнявам и честно казано откровено не вярвам в Господ, дори не съм кръстен в църква (което обаче мисля да направя преди да се оженя), обаче се радвам, че много хора, които не са на интелектуалното ниво на longanlon, (което, сигурен съм, почти винаги е по стечение на обстоятелствата, а не по тяхна собствена вина, за което предполагам мненията ни се различават) имат възможност да намерят успокоение и упование в официалната религия, което да им помогне да преодолеят огромни трудности в живота си, дори да ги спаси в много почти безнадеждни ситуации. То това е и предназначението на религията в днешно време, според мен.

  50. е, прав си, че помага, но тя е просто патерица, не крака

  51. Александър
    06/07/2009 - 11:18

    Теб па кво ти пречат хората с патерици?

  52. пречат ми, ако искат и аз да ходя с патерици, въпреки че си имам крака

    пречат ми, като ме убеждават, че патериците са по-морални и по-висши от краката

  53. Александър
    06/07/2009 - 11:36

    Ясно 🙂 Е, ако (още) има такива хора, то и мен не ме кефят, явно съм изпреварил реалността с разбиранията си за религията, всъщност имай предвид, че науката си има подход и към религията, като никак не я смята за нещо отрицателно (не говоря за опасните креационисти, за които разбрах, че се опитват с псевдонаука да наложат твърдението, че събитията от библията са обективна реалност). Но ми се струва, че българите не са чак толкова зле, не знам да има кой знае какви фанатици, даже само заради тоталитарния режим доскоро…

  54. @Longanlon всеки си решава за себе си, знаеш. Просто доста от пишещите тук бяхме разочаровани, щото преди година-две беше заел някаква много антирелигиозно-антивярваща позиция със статиите религията и кака сиика и още няколко такива.
    @Александър-в човешката природа е да се съмняваш, всеки вярващ се съмнява и само болните фанатици вярват на сто процента. За официалната религия в страната ни няма да пиша, защото тя сама се отрича (за чии кръщаваш едно дете, което трябва да направи своя избор и после му натякваш , че е кръстено и няма право да е атеист? или за чии целуваш иконки и носиш червени кончета на китката против уроки-той Бог няма да те пази, конеца обаче ще те-WTF?) Българите бием малко към религии , много отпреди християнството.

  55. Александър
    06/07/2009 - 16:27

    @daymare-щото е яко 😉

  56. Александър
    06/07/2009 - 18:58

    daymare, ок, отговарям ти сериозно – просто никъде не съм чул и един такъв случай, за каквито ти говориш, което разбира се не значи, че няма такива, по-скоро съм останал с впечатление, че всички в България са здравомислещи атеисти, дори да са кръстени, и се изненадвам от тази полемика.

  57. @Александър-какво разбираш под здравомислещ? Тия дето вярват на медиите, конспирациите, еврейте и илюминатите. Всеки човек иска да вярва в нещо различно, защото ежедневието му става досадно. Дали ще е извънземни, компютърни игри или нещо друго-човек иска това, което няма.

  58. Георги
    07/07/2009 - 15:55

    Пак си говорим за разлика между религия и вяра.

    @Longanlon: В историята няма “ако” – “дори и да я нямаше Библията..” – да, ама я има 🙂 И заслугите са си нейни – ценностите в книгите на юдеите и мюсюлманите ( и всички други религии ) са по-различни от християнските.

    Един пример: повечето мои познати ( повечето от които не са вярващи ) не смятат, че хората трябва да са отмъстителни. Това е християнска ценност – юдеите казват “око за око, зъб за зъб”. И тяхното мислене наистина е такова – погледни какво се случва в Газа.

    И не ти говоря за аборти, гейове и тем подобни – никъде в Библията не пише, че не трябва да се правят аборти, защотото тогава такова нещо не е имало. Просто някои хора са решили, че желанието на Бог да засели земята с хората е в противорез с абортите. И т.н. подобни интерпретации на *фанатизирани* християни като инквизицията примерно.

  59. горна малина
    09/07/2009 - 01:43

    Аз порицавам,порицавайки,порицителите,порицаващи с порицението си всички порицатели,които не порицават политиката в Библията!!!!!

  60. Като продължение на тази тема, можете да погледнете и това:
    http://www.newmagnaura.org/b01.....oolall.htm

Leave a Reply

Задължителните полета имат *