Има само хора


От зората на човечеството хората вярват в какви ли не неща, но едно е общото – винаги тия неща се делят на добри и лоши, на герои и злодеи, на създатели и разрушители. Всички тия неща са пряко силите на човек – те са велики, мащабни, богове, недосегаеми и имат силата да променят света.

И всички те са израз на простия страх и нежелание на хората да се изправят лице в лице със себе си и с реалността и да обвинят за неуспехите си някого другиго…

В началото, разбира се, са били боговете – безсмъртни, всемогъщи, създатели на всичко, които променят света докато водят битки помежду си. На тях примитивните народи са основавали теориите си за миналото и са възлагали надеждите си за бъдещето, влагайки в тях всичките си страхове и надарявайки ги с чисто човешки качества. После се появяват дуалистичните религии – добро и зло, господ и дявол във вечна борба. Във всички тях човекът е само сламка на пътя на събитията, светът не зависи от него – дори се появява концепцията за “първороден грях” т.е. че човекът е преебан от системата още преди да се роди. Ако нещо се прецака, виновни са боговете, пакостливите гномове, призрака на врага, който си убил.

Преди злите са били и евреите (и до сега са, за някои). Сега е световната конспирация, масоните, илюминатите – тайни съвети от изключително богати, но много зли бизнесмени, които с тайни заговори безскрупулно редят световната политика и икономика и като кукловоди ръководят, започват и прекратяват войни и икономически кризи за да угодят на интересите си.

Причините

Както и преди, така и сега, глупавият човек създава тези измислици, за да си обясни необяснимото, да обвини за неудачите си когото и да е, само не себе си. Сега хората са си измислили други богове, призраци и демони, с които да адвокатстват на собствената си некадърност и мързел, собствената си дребнава злоба, алчност и завист, да се успокояват, че нищо не зависи от самите тях, че съдбата им е предопределена и че те може да не са идеални, ама поне има някой, там горе, който е много, ама много по-лош от тях самите. Такива идеи ще познаете лесно – в тях винаги има някой много лош, който прецаква света. И този някой никога не е обикновеният човек.

А истината е, че изначални, фундаментални добро и зло просто не съществуват. Няма и свръхестествени сили, които контролират света. Обикновеният човек е този, който прецаква нещата, които се прецакват. Този глупав, лековерен, мразещ, късоглед, дебелоок, мързелив обикновен, средностатистически човек.

Реалността

Смятам, ще ви е интересно да прочетете за два експеримента с участието на същия тоя средностатистически човек, които доказват теорийката ми: единият е “третата вълна“, в който обикновени хора са разделени условно на затворници и надзиратели и оставени да живеят заедно за седмица, другият е т.н. експеримент на Милграм, в който обикновени хора са лъгани от учения, че с натискане на копче пускат електрически шок на вързан за стол човек (който е актьор и убедително се прави, че страда, вика, припада и т.н.). И двата експеримента показват едно – при условия, съвсем не толкова различни от нормалните, обикновените хора много бързо и лесно се превръщат в зверове и правят неща, които преди това всеки лицемерно твърди, че никога не би си позволил.

Затова ако светът, икономиката, политиката и обществото не ви харесват особено, моят съвет е да не търсите причините в “глобалното зло”. Виновни не са масоните, които правят пъклени планове, виновни не са деструктивните езотерични лъчения, виновен не е дяволът. Виновен е само обикновеният, средностатистически човечец, който обвинява “таа скапана държава” за мръсотията по улиците, а хвърля остатъците от обяда си, загънати във вестник, през терасата.


Моите незаменими такъми
Закон за защита на българския език?

Коментари

  1. Марио Пешев
    24/02/2009 - 07:49

    Онзи ден, докато се прибирах, се опитвах да си обясня религиозната си позиция и стигнах до извода, че това е легализиран начин да се обясни голямото Начало и преди него няма нищо друго 🙂 Наистина необхватно за човешката мисъл, която е свикнала да поставя начало -> настояще -> край, но това е положението.
    Докато съм още на религиозна вълна, добрата приказка: “Каквото човек сам си направи и Бог не може да му го направи” 🙂
    Ето и едно видео обяснение на имотната криза, което отново доказва гореописаната теория.

  2. Павел Николов
    24/02/2009 - 07:54

    Чудесен материал. Извън човек наистина няма нищо. Нито което да му пречи, нито което ще дойде, за да му оправи конците, които сам е оплел.

  3. Павел Николов
    24/02/2009 - 08:00

    “извън човека”, не “извън човек”

  4. Действителна случка:
    Градчето Х. Бай Георги ще пътува до големия град Y.
    Става рано. Бабата му приготвя храна за из път и торбичката. Бай Георги отива на гарата в 7:00 часа – влакът за Y е в 8:00. Той сяда на пейката, бавно изважда загънатата във вестник храна – хляб, сиренце, сланинка. Постила бохчичката, вади джобното ножче, реже сланинка и сиренце и похапва… И така докъм 7:45. После все така бавно и внимателно прибира остатъците в торбичката и към 7:50 отива до тоалетната. И там е бавен, спокоен, изчерпателен 🙂
    Излиза към 8:03. И вижда отдалечаващия се впосока Y влак.
    Замахва с ръка и произнася на глас:
    – Да ти еб… и държавата.
    Това е.;)

  5. Браво. Това: “глупавият човек” е толкова много вярно, че няма накъде повече.

  6. не само глупав, ами и злобен, късоглед, дебелокож.

    не “чудовища” са избивали хиляди хора в нацистка германия примерно – избивали са ги обокновени граждани, с мъничката си злобна омраза, същата омраза, с която у нас плюят циганите и гейовете

  7. Аньо Нимен
    24/02/2009 - 11:53

    Добро е, хареса ми. А за нацистка германия също си абсолютно прав – дори е шокиращо как след 50 години когато ги интервюират от Дискавъри, хората които лично са колили и убивали невинните си съседи все още го считат за напълно нормално. Тяхното оправдание? Просто всички били правели така. За държавата не знам, ама еб… и расата (човечеството като цяло, не само германците) 🙂

  8. Ами така е човече – хората са социални животни, живеят в група и поради това “всички така правят” има изумително силно влияние върху поведението ни.

    Само погледни колко различни са обичаите по света – и навсякъде си ги считат за нормални, просто защото всички около тях така правят.

    Капка по капка – вир става е казал народът и с омразата и злото е така. Няма Велики Злодеи. Има само хиляди обикновени, дребни хорица с тяхната обикновена, дребна омраза.

  9. Няма как да съм по-съгласен с теб….

  10. Лавината
    24/02/2009 - 13:22

    Когато не можеш да си обясниш и разбереш нещо, най-лесно е да го отречеш.

  11. Именно.

  12. Ние хората не искаме да се изправим пред собствената си вина. Правим някакви неща, заради низките си страсти, а после търсим възвишени оправдания за поведението си.
    “Имената на действащите герои са променени, за да се защити вината им” – Фредерик Бегбеде.

  13. “А за нацистка германия също си абсолютно прав – дори е шокиращо как след 50 години когато ги интервюират от Дискавъри, хората които лично са колили и убивали невинните си съседи все още го считат за напълно нормално. Тяхното оправдание? Просто всички били правели така. За държавата не знам, ама еб… и расата (човечеството като цяло, не само германците)”

    Тук не съм съгласен. На война като на война. Тогава нямаш избор – или избиваш, или теб те избиват.

    “не “чудовища” са избивали хиляди хора в нацистка германия примерно – избивали са ги обокновени граждани, с мъничката си злобна омраза, същата омраза, с която у нас плюят циганите и гейовете”

    Не искам да защитавам никого ей така, но плюенето по циганите е и в резултат на тяхното нахалство в дадени моменти. Съгласен ли си? Иначе статията ти е много добра.

  14. Ами за нацистка германия и аз съм съгласен, но дали днес нещата са същите?

  15. A какво им е по-различното?

  16. Аньо Нимен
    24/02/2009 - 17:18

    @Д.Н. – Пропуснах да поясня – нямах предвид хората “работили” в концлагерите или войниците на фронта, ставаше въпрос за жени, баби и дядовци, които са предавали съседите си евреи с ясната мисъл и знание, че ги пращат на сигурна смърт. И тези хора като ги запитат интервюиращите “Е добре де, не ви ли е съвестно сега, че вие сте причината за тяхната смърт?” и отговорът беше “Не, че защо?!”

  17. хей джо
    24/02/2009 - 17:39

    Dogville беше много точен по темата. Властта над друго човешко същество превръща “добрите прости хорица” в чудовища.

    А колкото до “тая скапана държава” дето е виновна за това, “че ме “зае*а жената” то си е ясно – има две групи: на нихилистите и на националистите. Еднакво тъпи и безполезни.

  18. Стефка
    24/02/2009 - 17:43

    В този ред на мисли много популярен е лафа “една птичка пролет не прави”.
    Все си мисля, че човек където и да е и каквото и да прави, трябва да постъпва така както е редно и етично, а не според това което правят другите около него – хора сме не овце, всеки трябва да разсъждава за себеси.
    Нещо като не ни харесва, на работа, в семейството, в страната в която живеем, освен да се оплачем може и да си помислим как да го променим и подобрим. Не е толкова трудно.

  19. хей джо
    24/02/2009 - 17:47

    и естествено ние тука сме се събрали само готини хора дето не са като ония мрънкачи… :Р

  20. Аньо, аз съм виждал по документалните филми как след войната немците, за които говориш се изреждат да обясняват как осъждат Холокоста и как едва ли не са се борили срещу него.

  21. Елеонора
    24/02/2009 - 22:17

    “Капка по капка – вир става е казал народът и с омразата и злото е така. Няма Велики Злодеи. Има само хиляди обикновени, дребни хорица с тяхната обикновена, дребна омраза.”
    Като го чета това … си е верно, та си е верно, ама що е верно само за “омразата и злото” и др. в този дух?

  22. коментар от Свежо: “Ако не можеш да обяздиш кон,
    ако настиваш при насрещен вятър,
    недей минава Рубикон,
    от теб не става император.” Прочетох го тук:
    http://asktisho.wordpress.com/2007/05/04/justice/
    и беше публикувано като коментар от koronal.
    Вие излязохте втори при търсене в гугъл, т.е. http://blog.koronal.com, но той не се поддържа – можете ли да ми кажете кой е авторът?

    Знам, че този коментар няма нищо общо с тази статия, но ще съм ви благодарна 🙂

  23. Василена
    24/02/2009 - 23:15

    Готин пост. Познавам доста хора, които отдавна си ги представям как пускат тока в експеримента на Милграм.
    От друга страна, доста опростяваш нещата. Обикновени дребни хора също няма. Всеки от тях си има лична история, която го води към натискането на копчето или портенето на комшиите.

  24. Е кви са тия тогавашни баби и дядовци, дето са доживели да ги снимат от Дискавъри???

  25. Извинявай, но съм склонен да не се съглася. Не знам как го правиш този номер, но почти винаги успяваш да оплетеш едно вярно и едно невярно твърдение и да провокираш дискусия. Насоките на едно общество се дават от лидерите им и според мен лидерите изобщо не са представителна извадка за средностатистическия гражданин. Не съм съгласен, че ако Хитлер и обкръжението му, не бяха създали концентрационните лагери, то обикновените германци щяха да предават съседите си евреи.
    Насоките в икономиката, отново се определят от управляващите. Не аз решавам какъв да бъде лихвеният процент, стойността на ДДС, закони насърчаващи инвестициите и т.н. Състоянието на една фирма се определя от мениджмънта, а не от обикновените служители. Компания като Майкрософт е това, което е, защото се е управлявала от Бил Гейтс, Стив Балмър, Пол Алън …,а не заради служителя си Джон Смит. Защото повярвайте ми и сред техните служители има кръшкачи.
    Понеже по-горе споменаха за чистота, защо във Виена е чисто, а в София, не е? Нима и тук, и там не живеят нормални хора?
    Ще се съглася обаче, че е тъпо да се обвиняват групи хора, при това без доказателства. И не мисля, че кризата в икономиката ни е предизвикана от евреите, масоните и кой ли не. Има си конкретни виновници и това са “мениджърите” на държавата.

  26. Лъчезар Томов
    25/02/2009 - 01:12

    Отричаш фундаменталната свобода на избора, така ли? Обстоятелствата не могат да носят отговорност, само хората могат. Няма само хора – има добри хора и лоши хора, но добрите не са завинаги добри, нито лошите – завинаги лоши, времената се менят и те така…

  27. “Понеже по-горе споменаха за чистота, защо във Виена е чисто, а в София, не е? Нима и тук, и там не живеят нормални хора?”

    Въпросът е по-сложен отколкото изглежда на пръв поглед, но все пак. Спомням си, че (в този блог мисля, че се даде линка) имаше една статия на вестник Капитал, в която се разправяше за изследване на отношението на хората към екологията на града, в който живеят. Конкретно изследването се е правило в град Грьонинген, Холандия (до подробности няма да стигам). Та това изследване показва, че колкото повече боклуци има около нас (разбирай лепене на плакати, хартийки по улиците, дори рисунки по стените), толкова по-склонни сме да замърсяваме. Казано накратко за София – тя е мръсна, защото концесионерите не си вършат много добре работата и защото гражданите не съдействат особено много по въпроса. Второто го виждаме абсолютно всеки ден – пълнене на контейнери с несгънати кашони (които заемат място, в резултат на което концесионерът си тръгва “с празни ръце”), изхвърляне на рамки на врати и прозорци и мебели до контейнерите (кой ще ги вземе, концесионерът не е длъжен да вкарва всяка вещ в камиона), хвърляне на боклука през прозореца (никога не съм го виждал наживо, но много хора са ми го казвали) и т.н. Длъжен съм обаче да спомена и, че в сравнение с преди 10-на години българинът се е понаучил на култура по отношение на боклука. В миналото всеки си хвърляше хартийката където му скимне (от вафла, баница, кроасан и каквото още се сетиш). Дори и аз с всичкия си детски акъл съм го правил това без да осъзнавам колко много съм допринасял за мръсотията. В днешно време почти всеки гледа да намери кошче преди да изхвърли някаква хартийка.

  28. Milen,

    Една държава не е Майкрософт, защото неин собственик не е този, който я управлява, а хората, нейният народ. Казваш, че управляващите задават насоката за развитие на държавата, както става във фирма, но това не е съвсем така.

    Управляващите, особено в една демократична държава, се съобразяват с настроенията на народа, при вземане на решения. Понякога хората са малко недоволни, но недостатъчно, за да се противопоставят на решението на управниците. Друг път са много недоволни и свалят управника си (България ’97г).

    Това е така, защото един управляващ управлява САМО и благодарение на тия, които му се подчиняват. Дори един цар е цар само ако тия около него му се подчиняват – иначе е просто някакъв луд, който крещи заповеди на празна стая.

    Точно в този смисъл хората, а не “злите управляващи” са виновни за това, което се случва в държавата. Ако няма кой да се подчинява на една заповед за зверство, няма да има кой да извърши деянието.

    Разбира се, често неподчинението е невъзможно – ако един войник, примерно, откаже да убива, чака го военен съд (или даже разстрел на място, според военния устав, ако ситуацията е бойна). Но именно мрежата от малки, обикновени хора, които поддържат и са дали власт на един нечовечен режим (Хитлер примерно е бил избран с избори, партията му е получила абсолютно мнозинство в парламента), са капките, които напълват язовира на злото.

  29. Лесно е да направим аналогия със зараждането на организираната престъпност. Дребните (преносно де – иначе над 120кг) риби – Репата, Бидона (ака Ути в БГ филма “Трафик”) и т.н. са причината Големия Злодей (“добре облеченият бизнесмен”, генерала от ДС 🙂 ) да разпростира пипалата си. Без слугите си Злодея или ще си мишкува спазвайки законите или ще е обикновен кокошкар. Кофтито обаче е когато Злодея(независимо дали диктатор или Шефа на мутрите) се докопа до политическа власт. Тогава трябва да се сваля с революция = кръвопролития.

  30. И в същият ред на мисли се сетих (май беше коменирано и тук) – нали има теза, че най-лесно е да държиш в робство някого като го лъжеш, че е свободен. “Аз съм американец, живея в свободна държава” си казва обикновеният човечец в ЮЕсЕй и му е малко по-далеч от акъла да служи на Дъ Биг Ивъл Бос. Та идеята ми е, че политически може да се ограничат сериозно условията за развитие на организирана престъпност и военна диктатура. Естествено не ме кефи такова (фалшиво свободно) общество, само си размишлявам.

  31. искам следния експеримент да се направи със всеки, който има нахалството да осъжда какво са правили нацистите (обикновените хора), от позицията на собственото си самовлюбено и псевдо-морално пиедесталче. Също, бих желал на него да се подложи всеки, който смее да твърди, че е ‘много широкоскроен и човеколюбив’. Искам и Лонг да ми дефинира ‘злото’, както и да ми опише с физически измерими думи израза ‘язовир на злото’, защото при все всичкитве си опити, не виждам грам смисъл в двете. 🙂

    Експериментът (който психолозите няма да си признаят, че искат да проведат):
    на кораб сте, с много хора. на 500 метра има друг кораб, с много народ на борда и той. връчва ви се едно дистанционно, което ще взриви бомба на другия кораб. хората на другата страна и те имат дистанционно за вашия кораб…казват ви – до 20 минути едните или другите трябва да натиснат бутона и да пратят другата джонка на дъното. ако никой не взриви детонатора, и **двата** кораба ще бъдат вдигнати във въздуха едновременно.

    Да ви видя, моралистчета, как ще постъпите тогава.

    Експериментът го видях в не-помня-кой-филм-точно, но е много показателен. Когато се сблъскат инстинкта за самосъхранение и инстинктът да си куул и модьерен в разбиранията си, едва ли има и един случай, в който самосъхранението не е печелило.

    Та, в този ред на мисли – не знам кой е решил, че Човекът е морално животно. Не, той е просто *разумно* животно, което има инструмент да измисли хиляди разнообразни начини да убие храната си или да запази територията си.

    ПС. Хитлер НЕ Е бил зло, сам по себе си. Зло е, защото е загубил. Ако немците бяха спечелили Войната, познайте кой щеше да е злият днес…освен това, Хитлер е цвете за мирисане пред алтернативата – Сталин. Стига сте грачили пропагандни тъпотии без особен смисъл в тях – ако не беше Хитлер, нямаше да имаме това мислене днес, в световен мащаб. Не го одобрявам, но не го и осъждам, просто е нещо, което се е случило, като Великото преселение на народите.

  32. Бях чувал, че около 85% от хората на планетата са неспособни да имат независимо отношение по какъвто и да е въпрос.
    Казвали са ми също така, че емпатията е чувство, което около 80% от населението не изпитва.
    Ако вярваме на тези данни, опеделено не трябва да се учудваме от човешката история.

  33. Стоян Станев
    25/02/2009 - 19:47

    Tl_ интересно изказване! Нито приемам, нито отхвърлям мнението ти, но в опита ми да го разбера се опитвам да си отговоря на един въпрос, на който мисля, че еднозначен отговор можеш да дадеш само ти 🙂
    – Имаш способността да приемаш нещата без да ги осъждаш или одобряваш и спокойно да си казваш “такъв е живота”, защото не си потърпевш лично или пък косвено, чрез твоите близки, или по принцип?

  34. Не че се заяждам, но много бих искал Tl_ да ми дефинира ‘злото’, както и да ми опише с физически измерими думи израза ‘Хитлер е цвете за мирисане’ – ако приятелката ти е еврейка, кой да и “подариш”, например?
    И дали (без)алтернативността на експеримента с корабите е аналогична за германците при Хитлер?
    А иначе “разбери и не съди” също е позиция за уважение.
    Що се отнася до нея и това, което застъпва Tl_ – не е за изпускане сцената от The Reader, когато героинята на (наградената с Оскар за ролята) Кеит Уинслет – бивша надзирателка в концлагер попита съдията: А Вие какво бихте направили?…
    Ако се запитам(е): “А ние какво бихме направили?”, дали и нашият (моят) отговор, нямаше да е мълчание?

  35. http://www.wired.com/techbiz/i.....ntPage=all
    Една статия зя кризата. Е, кой е виновен? Един китаец с формулата му за оценка на риска.

  36. Ако, човек си направи на фотошопа две снимки:
    едната от двете леви половинки, а другата от двете дясни половинки, то като правило първия вариан ще бъде на престъпник, а втората на ангелче.

  37. faithtless
    26/02/2009 - 11:46

    На всяко здраво същество на света (в това число хора и животни) му е приятно да е добронамерено към околните такива, когато е получило нещата, които са му необходими. И защо наистина това за “капка по капка вир става” да е вярно само за омразата и злото?

  38. “хората са”….
    А ти къде си?
    Или какво си?

  39. как къде – и аз в кюпа…

  40. коментар от Свежо: Авторът е Георги Константинов!!!

  41. така може 🙂

  42. всъщност за текста съм изхождал и от собствената си персона, от моите си нагласи и от факта, че като стана президент на света смятам да забраня на негрите да правят музика евър 🙂

  43. Гадньо
    27/02/2009 - 13:13

    Не е лошо да има богове, дяволи, демони. В крайна сметка църквата е една много, много богата организация. За чиито богатства не се говори, понеже не е богуугодно. Това в какво вярват хората е въпрос на предприемачество и бизнес. Просто някои са били достатъчно умни да произведат наистина добра стока (съдейки по продажбите и разходите). Знаете ли, че почти всички (истински) вярващи оставят част от приходите си в църквата? Отиваш на едно място, където ти говорят разни неща и плащаш за това. Еми, ако знам, че ще ми плащат, съм готов цял ден да обяснявам това как Бог ще те накаже, ако не си бъркаш в носа само с дясната ръка, примерно.

    А, да, отплеснах се от темата. Това, което исках да кажа е, че постоянно се набиват в главата на хората полуистини от сорта на ‘битието е необозримо и само чрез Х (не само Вярата) можем да постигнем подобрение’, които притъпяват аналитичната мисъл в голяма степен, за да се продават определени продукти. И да, Longanlon е прав, че казва, че сме си виновни сами в положението, в което се намираме, но не е лесно да се мисли, да не говорим, че е изтощително и нерентабилно за конкуренцията.

  44. Съгласен съм с теб.
    Хората предпочитат да обвинят някой друг. Реалността се приема трудно.

  45. От чисто психологическа гледна точка още при раждането си (според Фройд) човек има два основни инстинкта, от който се отделят емоциите – това са инстинкта за живот и инстинкта за смърт. Казвам това, защото според психолозите човек съдържа в себе си и доброто и злото и, както знаем, в началото на човечеството както е имал нужда да си обясни гръмотевиците, сушата и приливно-отливните движения, така и да си обясни това, което се случва с душата му. Затова и се е зародила тази борба между демони и ангели : )

    Актуална съм с Angels and Demons, който се завъртя по кината xD

  46. Гадньо, ако ти ми кажеш – длъжен си да ми плащаш, за това,че ме слушаш (нещо, което се нарича “бизнес със семинари и лекции”) – може и да не ти платя… щото зависи дали ми е кеф да слушам днешната ти лекция.
    в случая с Църквата – някои от Църквите са обявили совя ценоразпис – 10% ежемесечно от твоито приходи, щото така пише в Библията. Ако не си съгласен – ми не плащаш.
    Мда, може да ти кажат, че си много грешен, щото не си плащаш десятъка, обаче…
    Аз като не харесвам Б.Р. като лектор по еди ква си тематика, той пак нагло продължава да ми мята оферти за неговите семинари. Ми не искам, бе. Аз съм си избрал лектори, на които съм редовен посетител (тук говорим за професионалната квалификация, която ние счетоводителите,уж по някви си международни счетоводни професионални стандарти – трябва да правим. демек да имаме некви часове на обучение, ежегодно.)
    Та, всеки има свободна воля, но виж, ти ако решиш, че искаш да водиш лекции на Тема: Колко е грешно бъркането в носа с лявата ръка, добре. Ако намериш последователи, добре!
    А дали за мен е глупаво, за това, че ти ще си 569 Църква, която се появява на света и почва да обяснява, как тя е правилният път (разбирай продукт) – това няма никакво значение. Просто, щото ти ще имаш твои последователи (клиенти), които да обслужваш.
    На мен, тази твоя дейност не ми влиза в работата, и не смятам, че на някого му влиза. Освен на т.нар. мисионери, които са единствено и само “крадци на клиенти”.
    Та … аз горното го написах, провокиран от твоя пост, щото вярвам в идеята на екуменическото движение, ама тва е една друга тема.

  47. Мартин
    04/03/2012 - 02:24

    Колкото и да ми харесва статията съм длъжен да отбележа ,че въпросната “Теория на конспирацията” не е теория,тъй като още самият Джордж Буш старши обяви “Новият Световен Ред”.Тук на мен лично ми идва на акъл друга интерпретация на самия мироглед – дали нещо е реално или не,това явно се определя за всеки от самия него.Ето – по тази логика бъди злобен,бъди нетолерантен,вярвай си в конспираций и т.н …Нека има предрасъдъци и накрая излиза някой “властен” политик(който според статията очевидно не може да е нечия кукла ,тъй като виждаш ли това се е зародило в главата на обикновените хора) и обявява “Новият Световен Ред”,който е абсолютен пример за добро и прозрачност на света.Все пак всичко това идва от обикновените хора ,или?

Leave a Reply

Задължителните полета имат *