Биг Брадър 4: Атаката на тъпите кифли


Риалити им дай на телевизиите, че и на зрителите – минахме през разните му там айдъли и Хванати в изневяра (леле, за 30 дни да направиш 38 епизода с “реалити” си е героизъм) и всякакви други, пълни с полудели за известност фьешъни и фьешънки предавания.

И ето, зададе се новият, четвърти бигбрадър, който спокойно мога да го нарека Кифла-Брадър…

Лично аз, да си го кажа още в началото, за да не ме обвините в пристрастност или нечисти и греховни помисли, не съм никак фен на риалити-формата. Хептен пък у нас. Докато некои от предаванията по разните му там чуждоземски телевизии, макар и рядко, стават за гледане (американският Survivor, да речем, и Стажантът с Доналд Тръмп), в България копирането на чужбински риалитита не само избива рибата на оригиналния превод на заглавията (BigBrother е БигБрадър, American Idol e Мюзик Айдъл, а Survivor e, забележете – Сървайвър. Уау мога да кажа аз на такъв превод! Просто УАУ!), ами и поставя нови граници на възможното за лоши водещи, режисура и, разбира се, участници.

То не бяха до сега пичовье, гларуси, пипируди и всякакъв друг род абсолютни селски пръчки. Ако случайно сте изпуснали събитието на годината, можете да научите повече за участниците в БигБрадър 4 и дори да видите техни снимки. И сега, както и в предишните епизоди, личи неистовото усилие на продуцентите да ни представят най-породистото, което малката ни, китна родина може да отгледа в обилната си пазва.

Както без усилие ще успеете да забележите, всички участници са жени тоя път, но интересното ще откриете, ако си направите труда да прочетете описанията им и разгледате снимките. От всичките 11 жени, които със зъби и изманикюрени нокти ще се борят за наградата от триста бона, шест са очевидни представителки на различните разновидности на разпространената група тъпи, руси (по душа) кифли.

Мене не ми требе жокер

Ние тоз тип жени, дето се казва, отдааааавна ги познаваме и следим с интерес развитието им. Ако трябва да задълбоча наблюденията си върху средната такава, те обичат да разхождат празните си главици по молове, кафета и спа, като междувременно се оглеждат на налазят някой по-тлъст спонсор, който да плаща за тия неща. Както казва безсмъртният Voxy:

Винаги намира кой да я храни и да се грижи за нея. Истинска попфолк фенка, обича скъпите и лъскави неща, качва се на лъскави асансьори, каквото лъска тя е там, вероятно и обича да лъска. Ходи на училище за да си показва дрешките. Ако не си футболист, нямаш шансове.

Не, че имам нещо особено против тия безспорно ловящи окото създания – да живеят както щат, нали, това е то свободата, колко хубаво нещо. Те гейовете си направиха парад, та аз сега за някакви силиконови бамбини ли да се заяждам. Щом хората харесват такива, ще ги слагат в предавания – и няма как да отрека, че напоследък точно такива жени много се котират както в мокрите сънища на младите притежатели на тунинговани голфчета, така и навсякъде другаде. Мъжете искат да са с тях, малките момиченца искат да са като тях.

Седя си аз в университета и си приказвам с един познат. Минава една такава и аз му викам нещо от рода на “Хехехе как се е намазала от сутринта, два пръста шпакловка има по лицето, а на тия шалвари и оксиженистким очила не им ли мина модата най-накрая?“. Очаквам реплика от него, обаче усещам, че той ме гледа като извънземно – изобщо не разбира какво му говоря, за него минаващата е богиня на красотата и изяществото, той не може да си представи как някой изобщо може да не я харесва…

Та каквото иска народът това ще бъде, но в мен просто остава една лека тъга по нормалните жени и нормалната телевизия.


Барак Обама – социализъм с усмивка
Принципът на свободната икономика:

Коментари

  1. Магдалина
    24/09/2008 - 08:07

    Това е горчивата реалност, приятелу. Аз лично се плаша. Скоро една колежка, чиято дъщеря започна на 15ти семпетмври в Испанската разправяше, че децата 3 дена мислили, че в класа им има травестит (самата истина ти казвам). На четвъртия се оказало, че това е момиче с екстеншъни, ноктопластика, шпакловка, фенси и блинки парцалки и платформи. И познай? Тя е на 13. Но вече е не само готова, но и презряла.
    Мдам…

  2. Мнооого ми хареса написаното.
    Супер си!

  3. То и аз така казвам, обаче то останаха ли нормални български телевизии? То въобще по телевизията остана ли нещо нормално за гледане? И сега пък и голямата ебавка с “Изгубени” – жените в едната част на самолета, а мъжете били в другата и само чакали да ги покажат в ефир. А за тия трите, думи нямам. Адски са зле. Русата – тя не е виновна горката, хем по душа е руса, хем е естествено руса. Ромката – ами омръзнало и на момичето в “тва тъпо село” и сега иска да се покаже на света с “красота”… ъъ, че е образована, дам… А тая другата, която също е ромка, щото в Столипиново не знам какво друго има – тя пък е с големите претенции и изисквания. Т’ва риалити дори не е нужно да си правим трудо да го гледаме. Телевизията ни залива ежедневно с боза, коя от коя по-вкисната…

  4. Даже не съм и гледал. Ама като многопрофилен талант ще се наложи да подзяпам че да изкажа после компетентно мнение и препоръки.

    Магдалина, бе ти си ебаси простата женица – на кой мислиш, че му пука за твоите клюки. Ей такива като тебе подхранват пазара за риалитита.

    Всеки който коментира, налива вода в мелницата. И не, не е никак модерно да се прави човек на компетент в беге стереотипите, и да се “подиграва” на разните му там руси и презрели. Щото сме държава на цървули така или иначе, само дето половината не го осъзнават. (САМАТА ИСТИНА ТИ КАЗВАМ како сийке 🙂

    П.П. Лонганлоне, извинявай че почти не съм ти чел поста, но усетих ОСТРА дизайнерска нужда да се изкажа ..

  5. Стоян Стоянов
    24/09/2008 - 09:00

    Мдаа… напълно съгласен. Ако бяха решили да правят риалити “Руса простотия”, едва ли щяха да намерят по-добри кандидатки. Спрях да гледам веднага след като един бидон с екстеншъни започна да тресе сланини около един басейн (горките почиващи… трябва да им изплатят вредни).

    За нашенския “Сървайвър” също си прав. С нетърпение очаквам да видя довечера НЕСЛУЧАЙНИТЕ хора, които вероятно ще са там. Как хората дето един град им е колкото населението на цяла България могат да пратят напълно обикновенни хора, а ние си засилихме всичките спортисти, манекени и фолкпевици там. Да не говорим, че са последните, които стават за “оцеляване”. Като им изчезнат глезотийките от цивилизацията и веднага дават фира. Само и само да си направят PR-a.

    Айде стига съм писал, че да има какво да коментирам в моя си блог 🙂

  6. Магдалина
    24/09/2008 - 09:09

    Пука му, Кондьо, пука му 🙂

  7. Пич, ти нали беше отказал телевизията, а знаеш повече за Биг Брадър от мен?:)
    Аз бойкотирам тези предавания успешно за момента. Признавам си, че гледах Елена Йончева да танцува – беше претворяване на репликата “слон с стъкларски магазин”

  8. Kaк да очакваш нещо различно и добро като качество, като всички подобни предавания, а и изобщо външни продукции по трите национални канала(Канал 1 го изключвам-там са още в миналият век)са свързани с три агенции.Или ще е Нико, или е Слави или е Халваджиян.Така са окупирали ефира, че дори да имаш добра идея без тях нямаш шанс да излезеш на екран.

  9. Риалити предаванията у нас страдат от неизлечим попфолкизъм. Какво да се прави, доказало печалби явление, от което няма спасение.
    Това с танцуващите е по-добро за момента. Грегори разправя за Елена. Че какво и беше? Да не мислиш, че тези танци са лесна работа. Тези момчета са се занимавали с това поне десет години и повече, а дамите седмица. Но поне пък имаше забавление.

  10. Комитата
    24/09/2008 - 09:45

    Абе за нормалните жени — иди-дойди, ама кога е имало в България нормална телевизия, че да жалиш за нея 😉

  11. колкото по-ограничени толкова по-манипулируеми, също няма да са само кифли, мъже се очаква в най-скоро време да завалят 🙂 според някои още в четвъртък

  12. gregory, както съм казвал многократно, аз даже талавизор немам – ама тегля от нета квото ми се прииска да гледам.

    А “оня бидон с екстеншъни” направо изби рибата, наистина 🙂

  13. Калин
    24/09/2008 - 10:03

    Виждам че има преставители на ЛГБТ, ГТБВ, ТРСН и др “различни” общности. Мисля че е позитивен пример че на екрана на една национална телевизия се дава възможност на лезбииките да присъстват така силно. Така чичарскара обност в България ще може да обогати познанията си за лезбииките.

  14. хм, аз пък си мисля, че избирането на възможно най- butch лесбийка за целта, ще направи “обогатяването” на чичарската общност със знания за лгбт доста по-трудно. или може би хитрата идея е те да могат да се идентифицират с външния вид и излъчването й на кранист и по-лесно да я приемат като един от тях?

  15. Георги
    24/09/2008 - 10:08

    Гледах първите две предавания на биг брадър 1. Оттам нататък нито сървайвър, нито други риалитита съм гледал, но ми е твърде любопитно какво се вихри в публичното пространство като се появи поредния сезон (сезон не беше ли понятие от климатологията?)

    Резултатите обаче от всяко такова предаване винаги човек може да види по улицата, в университета, в службата. Победителят в едно такова риалити става своего рода идол – започва да му се подражава, преекспонира се, дава хляб за жълтата преса.

    Така се завърта един цикъл от откровена порнография и много милиони оборот, в който всеки сам избира как точно ще се включи (зрител, читател, коментатор и прочее.

  16. И аз гледах първия бигбрадър от любопитство, а и беше интересен до момента, в който изгониха свежарите Найден и Гроши. От тогава, доколкото съм успял да забележа, нито един от участниците не е бил различен, оригинален и свеж – всички са “модерни” гъзари, обикновена част от стадото, лесни за преглъщане от жълтата преса.

  17. Бе я не се правете. Че са тъпи, тъпи са. Ама ако ви паднат, ша ги отнесете като циганина ламарина. Дано поне са добри в леглото, че само за едната визия, не знам заслужават ли си парите, които биха дали някои батковци/чичовци покрай тях. То да плащаш като поп и накрая да ти вее една умряла скумрия на у’я, не е работа 🙂

    Извиняввам се за просташкия език 🙂

  18. Защо си губите времето да се занимавате с тези глупости? И аз съм глупак, тук загубих две изречения, едното сложно даже.

  19. Георги
    24/09/2008 - 10:18

    Ясене, всичко опира до ценностна система – това просто е твоята гледна точка.

    Сещам се за един феномен покрай риалитата – в службата денят започва горе долу така: “Абе това биг брадър много тъпо бе, абе големи простаци, изсмукано от пръстите…” и оттам нататък се започват коментарите по същество – кой какво направил, защо и т.н.

    Става един вид самоотричане на себе си – хем почват с тъпо ми е, хем личи, че докато траят сериите това е смисъл на живота им. Ама мама му стара, ако мога да си изключа телевизора, ок, ама колегите как да изключа?

  20. Ами, Георги, човешката простотия често е интересен материал за изследване 🙂

  21. Аз се шегувах, вие какво се впрягате толкова. Който иска да гледа, който иска да коментира (което е още по-зле ако питате мене), който иска да свърши нещо полезно.

    Longanlon, прав си. Интересна е. Ако не опознаеш какво я поражда и изхранва, как ще я унищожиш?

    Мисля предостъчно време отделихме на това предаване. И догодина да не пуснеш тема и за ББ5 ей, мушморок 🙂

  22. Мария
    24/09/2008 - 10:31

    Първо – ти не си разбрал – няма да са само 11 жени, ще има и още хора, вероятно мъже. Второ, не съм съгласна, че всичките са “тъпи кифли”. Трето – това е един вид представителна извадка – това е положението в България, независимо дали ти харесва или не. Освен това – да, вярно е, че тук всичко прецакваме, но все пак този формат има успех по цял свят, затова явно има някакви качества. Особено, ако си достатъчно интелигентен да изведеш психологически изводи.
    А и хайде, моля те, ако наричаш тези “тъпи кифли”, но харесваш простаците Найден и Гроши (дърводелец с 8-ми клас), значи няма какво да говорим повече…

  23. Ясене, Човекът първо, е групово животно и повечето хора ги води главно стадният инстинкт и второ, повечето хора са глупави, а умните са малко. Тъй, че простотията няма как да бъде унищожена.

    Мило Миме, “положението” не е точно такова – 60% от всички жени по улицата не са фалшиви кифли, но този образ е много модерен и ни се натрапва отвсякъде, вкл. и от бигбрадър, нали. А ако не можеш да разбереш разликата между Найден и Гроши и обикновените простаци, може би този блог просто не е за теб.

  24. Георги
    24/09/2008 - 10:38

    Уааааааау, “това е един вид представителна извадка”. Мария, в учебнците по статистика пише що е то представителна извадка.

  25. Недей да пшъдиш момичето само защото има мнение по различно от твоето. Ти май беше казал, че трудно приемаш чуждо мнение, освен ако не е покрепено с факти. Това да не е начин да кажеш, че въобще не приемаш чуждо мнение. И защо толкова се възмущаваш. Гледай тъпите п..ки, а скоро и тъпите ху..ве и се научи как да се възползваш от цялата простащина около нас, за да я използваш за собствено благо. Ако се имаш за един от малкото умни 😉

    Когато умните започнат да управляват глупавите, всички ще са доволни.

  26. Мария
    24/09/2008 - 10:44

    Да, Георги, прав си. Циганите и турците май са повече, отколкото са ги представили в Къщата.

    Мили Longanlon, струва ми се, че ти или си седиш само вкъщи, или си голям идеалист. Наистина ли не виждаш как повечето жени се превърнаха в “тъпи кифли”, дето само гледат каква дрешка да си купят и как да се нагримират?

  27. Подобни зрелища запълват ниша в кухините на умовете.

    Всяко нещо може да бъде гледано с потапяне или с аналитичен интерес. Бих избрала второто, ако имам време за губене, каквото, слава Богу, нямам.

    Поздрави, Лонг!

  28. Георги
    24/09/2008 - 10:54

    Я да погледнем ситуацята в еволюционен план. Защо всички жени стават такива, каквито ги наричате?

    На всички нива на организация в живия свят женските индивиди изработват в течение на еволюцията разни способи да привличат мъжките. Даже създават ситуации, в които след битка или изпитание да спечели най-добрия.

    “Изкифливяването” (мале, че термин) на българките е възможно да е някаква мутация на гена за приспособления за привличане на противоположния пол. Силикони, мазила, флнтифлюшки и айдее всичко в тебе зяпа.

    Ако е така обаче аз, а и доста мои познати сме бая еволюционно изостанали. Знае ли човек 🙂

  29. И е тъпо и е комично,но изборът да гледаме или не е изцяло наш.
    Колкото до съвременния българин-за съжаление е много по-лесно да си като тълпата.Преди години мислех, че това че съм различна е проклятие.Сега съм убедена че е за добро и се чувствам превъзходно в кожата си.
    Както беше в китайската поговорка-господи, дай ми сила да променя това, което мога,да понеса това, което не мога да променя и мъдростта да различавам едното от другото.

  30. Мария
    24/09/2008 - 11:12

    Много съм съгласна с теб, Георги. Както и съм уверена, че има достатъчно изключения – както сред жените, така и сред мъжете. Аз лично нямам нуждата да се “изкифлявам” :), защото не търся комуникация с хора тип “кифладжии” :).
    Та аз не мога да разбера – какво ви е виновен на вас ББ или друго нещо, че хората са такива (както каза Лонг – 100% прав е, повечето хора са тъпи, това е истината и тя не може да се промени).

  31. Хубав коментар, само моля поправи SurvivOr….

  32. Много информирани сте за хора,които не се интересуват от този формат. Ако наистина бяхте толкова “над нещата” и над “тъпите кифли”, щяхте на 22-ри да сте на площада, където се честваше годишнината от Независимостта. Аз поне това няправих. Някой от вас брюнетки, интелектуалци и тем подобни, направи ли друго, освен да лежи на дивана на 22-ри???

  33. Обсъждате си Вие кифлите, ама не ви минава през ум ако има и мъже, какви ще са те!
    Аз залагам на:
    Фьешън футболисти – 3 бр.
    Безработен циганин – 1 бр.
    Мутри – 4 бр.
    Българин от някъкъв произход (също безработен) 🙂 – 1 бр.
    Фьешъни Полуидиот – 1 бр.
    Пълен идиот – 1 бр.
    Високо образован човек – 0 бр.

  34. Hamaelleon
    24/09/2008 - 11:29

    Абе как така уж не гледате тъпите предавания пък имате желание, че и инфо за тях, та да ги коментирате?!
    И аз мисля, че посочените три са чистокръвни кифли, но това не ми пречи да го гледам тоя ББ от друг ъгъл.. някой по-горе спомена за гледане с аналитичен интерес.

  35. Стоян Стоянов
    24/09/2008 - 11:30

    Longanlon, с риск да иглеждам дребнав, ще отбележа, че правилното изписване е Survivor, а не Surviver. Не за друго, ами за SEO-то е добре 🙂

  36. Браво за поста 🙂 Признавам, че за първи път съм съгласна с всичко написано… Кифла-Брадър най-много ми хареса. Ако това е представителна извадка за България, май по-добре е да хващаме следващият самолет за-където-и-да-е.

  37. Здравейте !
    Много ме радвате всички с вашите коментарии ! Давате ми надежда, че не всичко е опошляло, изпростяло и обезценило в тази наша , разградена страна! Рано или късно , всичко си идва на мястото, това е природен закон, мръсотията във всичките и форми ще се изчисти,ще се ценят пак истинските , стойностни неща …
    Дерзайте млади хора-бъдещето е за вас, които сте умни, интелигентни, имате амбиции и търсите истинската красота във всичките и форми, за вас които мислите не само за себе си , а и за България !
    Пише ви една от вашите майки, които преминахме през всякакви експерименти, но незагубихме ценностната си система ! Целувам ви и ви желая да сте живи, здрави и да живеете щастливо в собствената си родина – България !

  38. Изтрих един коментар, в който се изразяваше възмущение как можело да има туркиня в ББ4 и то на националния празник. Смятам, че който се чувства възмутен от присъствието на една симпатична, сбръчкана и усмихната баба по телевизията, нещо не му е наред в главата.

    А правописът на сървайвър е оправен, мерси 🙂

  39. Зелен Бетон
    24/09/2008 - 11:46

    Нищо странно или неочаквано.

    Чалга-мисленето е стандартът: хем всичко да е колкото може по-елементарно, та да не си мъчи човек сивите клетчици, хем да е колкото може по-“емУционално”, та да има какво да гъделичка инстинктите му и да го кара “силно да люби и мрази” (прощавай, поете!). Като почнеш от чалгата в музикална форма, минеш през жълтата преса, през латиноамериканските сериали и риалити шоутата, и стигнеш до поведенческите похвати на политиците, всичко се крои по вкуса на онази част от народонаселението, която не може (или не ще, или не вижда причина) да си подаде главата над чалга-пяната.

    Зер, именно тази аудитория е несравнимо най-многобройна; тоест – и най-значима като таргет група на всички видове пазари. Явно проучванията са показали, че тази таргет група за момента ще се кефи да гледа тъпи кифли. И й се осигуряват тъпи кифли. Предлагането следва търсенето.

    А за тези, за които “мислене” и “чалга” са несъвместими понятия, остава неудоволствието, че 99% от предлагания развлекателен продукт е талаш; но пък и утехата, че не са медиен прицел (слава богу) и никой не им пречи да си упражняват сивите клетчици на спокойствие. Както и напомнянето, че човек се забавлява истински само сред равни нему.

    Пък че корабът потъва бавно, това не е новина. Имаше (и все още има) достатъчно време човек да си намери някое мъничко островче и да се кротне там, за да не бъде повлечен в дълбокото. Идеята за общо плаване под гордо развяващия се национален флаг отдавна изчезна дори от списъка на илюзиите.

    Тва е положението, Минке.

    (За тъгата: нормалната телевизия вече съм я отписал, поне в развлекателната й част; но нормални жени, за щастие, все още се срещат – с малко късмет, разбира се…)

  40. Много се забавлявах на вашите коментари до сега!
    Народе! Това е шоу – за забавление е! Нали това е целта! Не се вживявайте чак толкова! Смейте се!
    Предлагам следната концепция за ББ5: 50% българи срещу 50% роми. Няма ли да е интересно?

  41. Христо Атанасов
    24/09/2008 - 11:55

    НЕ е толкова трагично, че са само жени. Трагично е, че те са представителна извадка не за жените в България като цяло, а за простите жени в нашата мила родина. Но … както се казва – щом го иска аудиториума 🙂 Въпрос на ценности и приоритети, по мое мнение!

  42. глупостите са прилепчиви,пазете се!

  43. Коронал не гледа и е щастлив.

  44. петьо
    24/09/2008 - 12:34

    Лонганлон, виж обаче колко пълноценно се допълват кухите лейки (участнички) с Милен Цветков (водещ)! 😀

  45. Алекс
    24/09/2008 - 12:41

    Основен източник на информация за кифлите е “сексът и градът” – наръчник на леката жена, а и “отчаяни съпруги”, но той е за по-напредналите.

  46. Мария
    24/09/2008 - 13:31

    … и Cosmopolitan 🙂

  47. inaccessibility
    24/09/2008 - 13:51

    Малоумщина! Тотална! Някакви чалгарки-курви се разхождат по червен килим и от тях пръщи на глупост и простотия… Селянки-простачки, мечтаещи да спечелят няколко бона и да пишат за тях в Слава и Бласък!… Повръща ми се…

    Тъпото е, че са се навили да участват и свестни хора… това е, шоуто не прощава – завлича, заличава и те превръща в плосък шаблон…

  48. Николай Михайлов
    24/09/2008 - 13:57

    Ман супер си 🙂

  49. Любопитно от тая сутрин:

    The Svejo effect

    Явно уцелих кьоравото с това заглавие за кифлите, щото за 2 часа 1000 души влезнаха да видят за кво става дума. Дали са харесали… е, тяхна си работа 🙂

  50. Сийке ле, Сийке, ела в моя клас, да ги видиш. В осми клас беше с права коса до раменете една седмица, после на плитки до кръста, после пак дълга, къдрава, че ни нам каква си и един дебел чичко я взимаше след училище с колата си. В девети , десети, единайсти – все същото. Днес, дванайсти клас, е с телефон Прада (о.О не знаех че има вече такива..), въпреки че компютъра го ползва за да влиза във флиртче, и моля ти се, ходи на уроци по литература и история за да кандидатства Международни икономически…

    Не ме дразни толкова как изглеждат, колкото това, че си мислят, че са Хора и че трябва да се отнасяме към тях като към такива. А всъщност са кокошки…(баси, как обидих хубавите животинки…)

  51. Понеже не съм в България – ако не беше тази твоя статия, изобщо нямаше да знам, че има Биг Брадър 4. Между другото единственото нещо, с което не съм съгласен с теб в статията ти е това за превода. Тия предавания нямат нужда от превод. Ако започнат да ги наричат с преведени имена, не смяташ ли, че ще звучи малко не на място: Големият брат, Оцелелият, Музикалният идол (или Идолът на България, ако го направят Bulgarian Idol). Като стана въпрос за Bulgarian Idol, в американското предаване Сам (най-гадният от оценителите) веднъж сестра ми го е чула да оценява един от участниците с “Not even for Bulgarian Idol”. 🙂 Не знам защо, а и не ме интересува. 🙂

    Та, да говорим по темата! Кифли некифли – явно това иска народът да гледа. Идеята на такива предавания е, разбира се, да се гледат. Дреме им кой ще спечели или какви ценности или грешни представи изграждат у хората! Крайната цел е да бъдат гледани, което води до повече пари от реклами, от които пари те фактически си вадят хляба. Елементарно, драги ми Уотсън. 🙂 Същото е с вестници, списания и т.н. Крайната цел е да си продадат продукта и да продължават да го продават и съответно получават повече пари от реклама. Който си мисли, че друго целят е просто прекалено наивен за този живот.

    Кифлите с екстеншъни и т.н. не знам защо, ама не само в България ги има. Да, в България са в повече, в България и повече се пуши от чужбина, но и в Европа съм виждал такива кифли. Интересното е, че в САЩ такива не са толкова често срещани или поне на мен не ми правят впечатление. Като се връщам в Европа от САЩ (досега само веднъж ми се е случвало това) веднага лъсва една огромна разлика в момичетата: по-малък процент (повтарям – процент) от тях са дебели, по-стилно се обличат (доколкото тези всичките маркови парцалки можем да ги наричаме по-стилни, защото в САЩ не са чак толкова популярни) – абе накратко казано разликата между Европа и САЩ не само в този аспект е поразително голяма.

    И за финал да кажа нещо, което винаги ме е напушвало на смях като се замисля: Аз Биг Брадър, Сървайвър и т.н. не гледам. Не гледам в САЩ, не гледах в България. Обаче… всички подробности знаех като бях в България. Ха-ха! Ами то като чуя разговор на тази тема между 2-3-ма, дето са го гледали си спестявам една част от живота в правене на нещо далеч по-полезно и по-продуктивно и пак мога да се включа в главната тема на разговор в период, когато тези предавания ги дават, а тази главна тема е… същите тези предавания. 🙂

  52. Що да звучи тъпо преводът на шоутата?

    Средният българин не знае английски и хабер си няма какво означават имената. За него те са просто непознати думи някакви.

    Големият брат си е герой на Оруел от “1984” и в българските преводи на книгата точно така е преведен. Сървайвър можеха да го преведат Оцеляването примерно, което си е добро като име.

  53. коментар от Свежо: Чудна статийка,жалко че това е реалността в днешно време. Нищо стойностно.

  54. Георги
    24/09/2008 - 15:58

    Да, опитът да излъжат познаващите Големият брат на Оруел от “1984″ обаче не мина 🙂

  55. Май ти отворих музата за нова тема. 🙂 Много ми е интересно какво мислиш за навлизащите чуждици в българския език, защото аз съм чувал и двете мнения. Едни казват: “Ами то така се развива един език. Затова и не ме е грижа като казвам Big Brother, cell phone, what the fuck, you gotta be kidding me, hold on и т.н.” Аз съм чувал българи така да говорят. Да, повечето от тях вече не живеят в България, но все пак на мен това ми е доста странно. Същевременно обаче идва другата крайност, която е не по-малко странна: “Българският език трябва да се запази като цялост. Никога не бих казал някаква дума или някакъв израз на английски език като говоря български. Звучи неестествено и (едва ли не) антибългарско.” Аз съм по-скоро привърженик на второто, но пък и не стигам чак до тази крайност. Ти например как предпочиташ да кажеш: Спайдърмен или Човекът паяк (както го наричаха първите му преводачи, когато се даваше за първи път у нас по Нова телевизия)? Просто ми е интересно, а и не си правил такава тема. А тя е много актуална и то много актуална за всички неанглоговорящи народи.

  56. коментар от Свежо: като е чудна, абонира ли се за блога ми 🙂

  57. аз осмокракия гъз предпочитам да не го споменавам, защото филмите, а и комикса са яко, яко тъпи

  58. Анатема ве, богохулник! Спайдър-мен владее.

  59. хахаха луд ли си ве, подобно инфантилно филмче как можеш да кажеш, че владее

  60. Белев
    24/09/2008 - 16:46

    Здравейте, много ми хареса мнението на Д.Н., в крайна сметка, дори факта, че има толкова много интерес и коментари по темата ясно доказва, че продуцентите са си свършили работата, а именно да направят лесно разпознаваем и продаваем продукт, пък било то и пълен с кифли, както знаем лоша реклама няма. Важното е да има кой да пълни рекламните блокове и да плаща дебелите тарифи, като видиш накрая на предаването колко фирми участват и ти става ясно, че разходите са покрити и печалба има още преди да стартират. Аз също седях и гледах на 22-ри и се ядосвах как може да ни ги натрапват тези нещастни душички, но си дадох сметка, че 1.ако вкарат съвсем обикновенни хора, няма да има простотия, клюки и изцепки, а интереса към тези неща е дълбоко заложен в хората, всички тези психолози, които работят за предаването също си заслужават парите и 2. като не ми харесва мога да не го гледам и да не се принасям в жертва на масовата “кифловизация”(термина се развива), въпреки че отделих цели 5 минтути да напиша мнение по темата.

    ПС. Темата за чуждиците за мен също е доста интересна.

    Поздрави

  61. Longy, да си ме видял да ползвам кавички? Говорех за героя in general; филмът пък е перфектен за своя таргет. Айде направи тема по темата и тогава ще спорим, че тук ще настане епичен offtopic.

  62. Белев, добри наблюдения имаш по двете точки. 🙂

    Между другото само да вметна нещо за… къщата на Биг Брадър. Аз съм чувал от човек, който е монтирал работи в къщата, че… ами целият терен там е много, много малък. Това, което го виждате по телевизията е измама: дворът и къщата вътре са всъщност много по-малки като площ, стените са много чупливи и други такива подробности. Как с камерата ни изграждат тази заблуда, че всичко е с нормални размери, не знам. Явно са страшно големи професионалисти! Освен това в договорът, който участниците подписвали изрично пише, че те нямат право да коментират вида и размера на къщата и двора – изобщо нищо, което е там нямат право да коментират. Така излиза, че единственото нещо, за което могат да говорят е теми от живота и за всичко свързано с живота им. Поне на мен така ми се струва.

    И откачането на някои от участниците в този ред на мисли е донякъде разбираемо: не с дни, а с месеци си като затворник (не знаеш нищо за външния свят); навсякъде, където отидеш и каквото говориш все има камера и микрофон, които те записват; нямаш пълната свобода да говориш каквото си искаш; тясно ти е; с напълно непознати хора си; трябва да се вплиташ в интриги, в които Биг Брадър ти казва да участваш и/или създаваш. Е, кой няма да изперка?!? Ама те сами са си виновни, де! Да не са се натискали за шоуто. Вярно – пари, ама явно нервите там са толкова големи, че, както сте забелязали, много хора напускат доброволно… което донякъде не е добре за приходите от СМС-и, ама явно организаторите са си преценили, че загубите им няма да са от съществено значение. Мен впрочем са ми казвали, че те така или иначе при всички положения много пари от СМС-и няма да направят, затова и не си дават зор в това отношение.

  63. Хубаво, че беше този пост, че да разбера, че новият брадър, който не знаех, че вече е започнал, бил само с жени.
    Не, че тази информация ще ми е полезна по някакъв начин, или пък ще почна да гледам “реалитита”. 🙂

    Отношението ми към тях напълно се покрива с това:
    http://www.hungrywhale.com/antibigbrother.htm

  64. До Д.Н.: Знаеш ли, това което го казваш за измамата в ББ4, има нещо вярно. Гледах ебавките на Господари на ефира с некво реалити дето не знаех даже, че съществува (нещо за изневери) оная вечер и нещо много ми се сториха self-righteous. Ползват разни анализи на картината, разни изследвания … бая труд е паднал. Демек в ББ4 всичко било “чиста монета” – и тъпото е, че просто няма кой да хвърли едно професионално око на цялата тъпня. А и наистина доста професионална пот е паднала в изграждането на тази заблуда, та е трудно да се разобличи.

    Самото предаване е много скучно. Първият сезон – иди-дойди, вторият – леко зле, оттам нататък всичко е про форма. Да не говорим и че Лост е вече толкова изтъркана история, че нема накъде (но това, отново, си е лично мое мнение).

  65. Обикновено като теб пишат мъже,които от опит знаят, че нямат шанс да бъдат с жени като тези, чиито снимки си показал тук. Грозно е да наречеш жена с обидното определение “кифла” и да я определиш като глупава, позовавайки се единствено на впечатленията си от едни визитки, за които е повече от очевидно /поне за интелигентни хора/, че са със силна нотка на самоирония. Общо взето, това, което си написал е едно треторазрядно хейтърско “писание” с тежък балкански привкус. Не ти е излишна една доза оптимизъм в отношението ти към другите, особено непознати, та дори просто от елементарно възпитание.

  66. в тоя случай, какъв късмет, че не съм възпитан елементарно 🙂

  67. е, такъв е израза 🙂 Хора, разни, за да уважават твоята гледна точка, трябва и ти да уважаваш чуждата 😉 Аз лично така и не разбрах, какво дават на някой подобни писаници по блоговете, като твоите, и затова реших да коментирам….

  68. Колко тъп трябва да си верно, че да го гледаш това?

  69. Зелен Бетон
    25/09/2008 - 01:28

    anonimna казва:
    > Не ти е излишна една доза оптимизъм в отношението ти към
    > другите, особено непознати, та дори просто от
    > елементарно възпитание.

    Хич не са непознати даже. Напротив, до болка са познати, още от първия ББ. Може да се различават по пол, прическа, цвят на очите, семейно положение и пр., но мераклиите “да влязат в къщата” в същността си са едни и същи. Трябва да си достатъчно кух, за да ти се образува такъв мерак.

    И тия, дето сега няколко месеца ще седят всяка вечер залепнали като ваденки за телевизорите, и после по цял ден ще обсъждат възторжено съпреживяното, те също са познати.

    Честно казано, не виждам никакво основание за “оптимизъм в отношението” нито към едните, нито към другите. Даже и “просто от елементарно възпитание”. Точно обратното – жив повод за песимизъм си е, отвсякъде.

    Нашият домакин тука много хубаво си го е написал това за тъпите кифли. Само дето го е написал твърде кротко и възпитано. Тая тема заслужава доста повече сарказъм.

    Ако има кой да го разбере, де.

  70. коментар от Свежо: Е може да не са чак толкова тъпи момичетата

  71. Нови рекорди падат 🙂

    Вчера блогът ми отбеляза 6 322 уникални посещения и 14 257 разгледани страници, благодарение на свежо, силни линкове в hardware.bg и citroen.bg, както и един icq-chain който даже до мене стигна 🙂

    Явно ББ4 е популярна тема…

  72. Според мен най-подходящият превод на български е просто “Батко” 🙂
    А обсъждането на участниците в ББ съм свикнал да го виждам в друг тип блогове…
    Май целия пост е просто експеримент със Свежо? 😉

  73. sisterofwind
    25/09/2008 - 12:05

    Ох, толкова съм съгласна, че няма на къде повече!!! Този сезон ще бъде един истински кокошарник! Ще е дразнещо за гледане, затова и няма да го гледам. Снощи гледах началото на Survivor и ми вдъхна доверие и заявка за интересно предаване. А дано!

  74. “Аналитичен интерес”, “представителна извадка”… Вие добре ли сте,бе?!?
    Мисля, че обиждате народа на тази страна като казвате това. Вярно е, че има много такива кифли, но по-важното е че има много момичета, които се смеят на тупираните им коси, ноктопластиката и чалга-идоли, и които определено не искат да приличат на тях.

  75. Longanlon, ти “не гледаш TV”, а записи на предавания, които по една или друга причина ти привличат вниманието.
    Аз правя същото, но ги гледам директно(тая боза ББ не я гледам).
    Според мен, и двамата гледаме TV. 🙂

  76. “Аналитичен интерес”, защото ситуациите на подобни места са интересни за хора, избрали психологията за отправна точка.
    “Народа на тази страна”? Едно от нещата, които няма как да не впечатляват през последните почти 20 години, е широката употреба на това словосъчетание. “Тази страна” се нарича България, аз съм българка и съм част от всичко това, колкото и да не ми харесват много от нещата в нея. “Тази страна” е съсипана на равнище индивидуални и социални ценности до такава степен, че тепърва ще берем плодовете на това. Само че не припознавам себе си в никого от участниците в такива формати, както правят и мнозина от редовно гледащите, така че повод за страсти относно ББ нямам – като имам време, само наблюдавам поведенчески модели.

  77. “”Тази страна” е съсипана на равнище индивидуални и социални ценности до такава степен, че тепърва ще берем плодовете на това.

    Айде да не бъдем толкова апокалиптични в прогнозите си. Какво е туй дето “ще го берем”? Това, че по-младите нямат същите ценности като нас не е признак за наближаващия свършек на света. Да, аз изпитвам лека тъга по “доброто старо време”, но имам достатъчно акъл да разбера, че то няма как, а и не трябва да се върне.

  78. marerittet
    25/09/2008 - 16:28

    по принцип много приятно написано, но няма смисъл да се впрягаш толкова, продуцентите и те са хора, и те семейства хранят, а съм сигурен, че тоя път ще се гласува много повече от предните.

    има нормални жени. има и нормална телевизия. понякога има и нормални жени в нормалната телевизия. гледай неща по-избирателно.

  79. Браво на автора! При така пропадналото ни общество, при масовата чалга и силикон, който ни задушава, и при безмерната простота, не съм вярвала, че може да има мъже, които толкова точно и хубаво да изразят най-типичното за нашето време.

  80. Селин
    25/09/2008 - 21:26

    Днес попаднах на Биг Брадър и познайте на какво – представянето на някакво скинарче. Забавно, мдам:)) Дразни ме в това предаване факта, че залагат на ниската категория. Трябва да има расисти и хора от друг етнос и с друга сексуална ориентация, за да има почва за скандали. Трябва да има секси мацки и разгонени господа, за да стават свалки.
    Лонг, само за едно не си прав – за водещия. Милен Цветков винаги ми е правел впечатление на добър водещ.

  81. чистак нов ми е блога лонгалоне в уърдпрес вече!- genadi.there4you.org/

  82. Направо разтъси душевното ми равновесие тоя Брадър.
    А пък това със самолета направо утрепа коча с лопата.
    Предлагам следващия да е в подводница.
    Да я потопят някъде по-надълбоко и да забравят за нея за около 100-тина години.

  83. Бате Зарко
    26/09/2008 - 07:11

    Днес прочетох един виц.
    Какво е това когато някой се съблича пред хората? – Ексхибиционизъм.
    Какво е това когато някой обича да гледа това? – Воайорство.

    А какви са тези неща заедно – Биг Брадър.

  84. Lotlorien, доста обиждащо, нетолерантно, злобно и завистливо изказване от твоя страна.

  85. Хаха, дразни ги хората тоя Брадър зверски, ама продължават да го гледат и коментират. И да сочат с пръст и “леле тия колко са зле” ..

    Лонганлоне, встрани от темата, блога ти се посещава от по-големи отрепки дори от тези дето квакат в еленковия :))
    Имам чувството че ходенето и “коментирането” по блогове (и свенливото оставяне на линка към собствения) се е превърнало в мода, като четенето на Егоист едно време. И повечето хора наистина си мислят, че са нещо повече от боклуците, на които се подиграват ..

    Не ви ли се струва интересно това, а? Да го дискутираме и обсъдим? Ще извикам и Грънчаров …
    Ето, блогърите мълчат – срам ги е, никой не иска да ми отговори! Сигурно всички са агенти хаха!

  86. Хъхъхъ, винаги се радвам на положителни и конструктивни мнения 🙂

  87. E как иначе, ти си наш човек! На половин цена от космическия ми иначе хонорар съм готов да ти направя РЕДИЗАЙН на блогЪТ, плюс безплатен бонус – антиблог. Мога да те запозная и с манекенки и да ти уредя кренвирши “Сачи” на заводски цени, или да те насоча към най-добрите учители по австрийски !! ;))

  88. ще ми е яко интересно да си имам антиблог…

  89. Зелен Бетон
    26/09/2008 - 11:11

    mname.org казва:
    September 26th, 2008 at 9:11 am
    > Хаха, дразни ги хората тоя Брадър зверски, ама продължават
    > да го гледат и коментират.

    Защо “ама”? ЕСТЕСТВЕНО, че ще гледат и ще коментират. Във всички времена е имало шутове, откачалки и обикновени квартални идиоти – и те винаги са били обект на любопитство и коментари.

    Но не това е проблемът. Проблемът е там, че шутовете, откачалките и обикновените квартални идиоти днес стават национални герои, пример за възхита и подражание. Като Иванчо какъвбешеоня, с пъпа. Дето бил колега на Райна Кабаиванска (боже господи!). Е, как да не се дразни човек?

    А още по-лошото е, че зад гърба на тия екземпляри стои цяла една индустрия, която грижливо ги подбира да са ТОЧНО такива, и неуморно работи, за да ги героизира. И да превръща тъпите им изпълнения в мода, а елементарността им – в стандарт.

    И се чудим после защо простотията струи отвсякъде. Ами, след като се наливат милиони да си я отглеждаме самички…

    И гледаш невярващо, и си викаш – абе това ли е най-заслужаващото си, което може да се извади от милата ми нация? И стигаш до неминуемия извод, че вкупом за нищо не ставаме. (А може би това е целта?)

    Въобще не е за “хаха” работата. Никак даже.

    Та на фона на цялата тая картинка блогърските вълнения кой колко бил четен и кой къде пишел са дребни ученически трепети. От началното училище.

  90. Зелен Бетон, факт е, че повечето хора в повечето страни не са от интелигентните. Плюс това най-заслужаващото се избира за Биг Брадър заради интересът, който може да предизвика. Интелектуалците – едно че няма да се съгласят да участват, и второ – че никой няма да му е интересно да ги гледа. Мисля, че и на теб ти е ясна цялата тази очевадна картинка.

  91. За преводите: това не са преводи, а имена на запазени марки. Само в Испания Биг Брадър се нарича Гран Ермано (не мога да обясня по силата на какво вътрешно решение е станало това. Може да са заставени освен промяната на името, да променят нещо и в регламента, ако не искат да ползват марката “Big Brother”, а купуват само формата).
    В цяла Европа American Idol е заменен с Music Idol. Освен точно, преводът трябва да звучи и логично, нали?! Няма ли да е по-смешно в Белгия, Холандия, Финландия и България да се избира американски идол. На всичкото отгоре правата за Music Idol се държат от холандската Ендемол (отказвам да я превеждам!!!), така че явно точно американците са решили да си вкарат нещо свое в заглавието.
    Положението при “Survivor” е същото като за “Big Brother”.
    Не разбирам на какво точно се смее авторът на статията. Така и не ни го е обяснил, освен само да ни уведоми, че преводите са му смешни.
    Дъвките Orbit и шоколадите Milka добре ли са преведени??

  92. Аз като една не-тъпа-не-кифла-брюнетка искам да кажа какво ми е направило впечатление. Забелязала съм, че много негатовно се изказвате за “кухите” блондинки, как били тъпи и т.н. ама очите ви (на мъжете де) все в тях са насочени. И все се суетите около тях и се мъчите да привлечете вниманието им, но иначе за пред хората разправяте колко мразите блондинките тип фолк-барби и колко било упадачно това за България, дрън-дрън. На кой го разправяте това?
    Ами ако бяха влезли някои средна хубост (да не кажа леко грозновати), но пък страшно интелигентни и образовани жени дали щяхте да се кефите да гледате, ммм??? Айде признайте си, ама честно 🙂

  93. Хляб и зрелища!
    Зрелища и хляб….

    Сблъсък на ценностни системи(не съм сигурна, че съчетанието е точно, защото не съм сигурна, че имат нещо кой знае колко ценно) или на различни световъзприятия. Което само по себе си е доста интересно.
    Принципно на тази основа са изградени голяма част от всички тези предавания – сблъсък!
    И какво от това?
    За мен може да не са “готини мацки”, ама за другите да са. И?
    Има си ги, оценяваме ги (обикновенно някъде по долу от нас) и толкоз. Или може би оценяваме себе си чрез тях (тъй като да сравниш себе си с околните е един от начините да се само-определиш). Дигаме си самочувствието с – глей ги кви са смотани тия, което автоматично означава, че аз съм по-различен и не съм като тях. И толкова.

  94. коментар от Свежо: Смело мога да кажа-дори и марсианци да купят Нова Телевизия,там ще са все същите ПРОСТОТИИ и ПРОСТАЦИ,начело с Агент Алберт/Коритаров/ и Лора Коньовичарката,тъпа,некултурна и задръстена до неузнаваемост! ! ! ! ! ! !
    А с робската си психика тоя тъп Български народ си е заслужил и живота и беднотията и простотията и управниците и ВСИЧКО !!!!
    И затова биг брадър е ЦИГАНИЯ ДО ШИЯ !!!

  95. Като цяло съм съгласна с публикацията ти. Имаш леки неточности, но то е защото явно не следиш предаването и не си забелязал че обобщаваш от трите момиченца един образ. Едната твърдеше, че си пада по лъскавото, другата че я вълнуват само момченца с бъдеще и дебели портфейли…Лоша работа! И аз имам деца на техните години. Синът ми се възмущава точно на този типаж момичета,а дъщерята като я гледам често съди за хората по дрешките. Май ние родителите нещо пропускаме, а медиите вършат нашата работа и създават идоли и модели за подражание което лесно се манипулират. Какво по-лесно от това да водиш за носа глупав човек. Помахаш пред носа му близалка и той те следва.

  96. Това, което казва Елиса за марката не се бях замислял в тази тема… а е очеизбодно.

  97. Зелен Бетон
    26/09/2008 - 20:08

    Д.Н. казва:
    September 26th, 2008 at 2:31 pm

    > Зелен Бетон, факт е, че повечето хора в повечето страни
    > не са от интелигентните. Плюс това най-заслужаващото се
    > избира за Биг Брадър заради интересът, който може да
    > предизвика. Интелектуалците – едно че няма да се
    > съгласят да участват, и второ – че никой няма да му е
    > интересно да ги гледа. Мисля, че и на теб ти е ясна
    > цялата тази очевадна картинка.

    Прав си, ясна ми е. И въобще не мечтая всички да бъдат с IQ над 100, това нито е възможно, нито е необходимо. Нито пък искам да гледам интелектуалци как се преобличат, предпочитам да консумирам интелектуалния продукт, който създават.

    Има едно нещо обаче, което зверски ме дразни: това, че всичките тия предавания-близалки за масовия вкус ЛЕГИТИМИРАТ тъпотията и елементарността като нещо НОРМАЛНО. На принципа – след като го дават по тАлАвизията, ово е стандарт.

    И понеже все повече това дават, значи няма две мнения. И нормалният, мислещ човек (без значение дали IQ-то му е под или над 100) полека-лека почва да си вика – бе явно аз нещо не съм наред, сигурно в мене е грешката. И се свива в черупчицата си, и се притеснява даже да каже, че му е бактисало да гледа разни как се лигавят по всевъзможни начини от ТВ екрана, и са ужасно горди със себе си. Умело подкокоросвани от сюрия “специалисти” по развлекателни програми и тънки познавачи на зрителската психика.

    В същото време простакът-зрител (а такива има бол) гледа и тържествува: ами да! ето! ТАКА СЕ ПРАВИ! евалла, ашколсун, страшни сте, пичове и пички, голЕм кеф! И утре, като излезе на улицата, повтаря каквото е видял по тАлАвизията. Със съзнанието, че е в пълното си право да го прави. И не само това, ами е убеден, че така е още по-готин. (Е, не чак колкото Митьо Пищова, щото той е връхта.) Пък който има нещо против, да го духа.

    Простакът, усетил поощрение да бъде такъв, е страхотна напаст. Неизкоренима.

    Така се променят норми и ценности – постепенно и неусетно. Пълзяща кифловизация на светогледа. И за не-простака, не-тъпия, не-елементарния става все по-трудно да съществува. Защото формираната по този начин среда го мачка ежедневно и отвсякъде. И децата му даже не му вярват, когато се опитва да им обясни, че да си показваш мръсното бельо и лигавщините на цяла България е гадно и пошло. (Въобще, в днешно време използва ли някой още думата “пошло”? или тя вече се обезсмисли, защото пошлотията е нещо обичайно?…)

    А т.нар. развлекателна индустрия си брои приходите от реклами и есемеси и потрива доволно ръчички. На принципа “след мен – и потоп”.

    При това положение, дори ако приемем, че учителското съсловие в държавата е перфектно и възпитава хлапетата както трябва, според мен е достатъчно едно издание на ББ, за да анулира поне едногодишните усилия на педагозите. И драгата ни Българийка, от (бивша) страна с висококвалифициран човешки ресурс, неотклонно отива към територия, заселена с тъповати и елементарни (па макар и повечето добри по душа) хорица. Които могат да ти сервират шопска салата, да ти сменят чаршафите и да ти се усмихват гостоприемно, но за друго не стават. Още едно десетилетие в тоя дух – и статутът на банановата република на Европа ще е вечно наш. Просто с топ няма да могат да ни избият от последното място. Ни албанци, ни македонци, ни косовари, никой. Защото държава се прави с хора. А хората се отглеждат с поколения, не в рамките на финансовата отчетна година.

    Е, извинявай, ама няма как да седя и да си викам – голяма работа, кво толкоз, нека се забавлява народът.

    На мен лично не ми пречи, аз съм си намерил начини да се изолирам от помията. Даже съм успял и у децата си да изградя защитни механизми – да им е ясно кое какво е, и колко струва. Освен че мога да духна зад граница във всеки момент, ако ми писне окончателно.

    Но ми е тъжно. Най-вече затова, че вместо тук-таме някой да прави по нещо за намаляване на тъпотията и елементарността (и пряко производната от тях простащина), става точно обратното: те биват бетонирани. Масирано и усърдно. И то далеч не само чрез ББ и въпросните кифли (и кифльовци, както се видя вчера). Процесите са доста по-всеобхватни.

    Не ме успокоявай, достатъчно съм калЕн, няма да получа инфаркт 😉 Мърморя си само. Не че се надявам да променя нещо, просто ей тъй…

    Благодаря за коментара, между впрочем.

  98. “Интелектът на Земята е константа, а населението се увеличава.”

  99. ПП: Още една сентенция, касаеща нищите духом:

    “Если человек дурак, то это надолго. Иногда на всю жизнь…”

  100. Hamaelleon
    28/09/2008 - 10:44

    Как се радвам, че съм от тъпаците, дето са се излъгали да гледат ББ и хич, ама нищо не ми пречи да го правя, нито си обременявам тиквата с мисли и дилеми: да гледам ли позите на бигбрадърци, или да направя (модна) поза, че не го гледам, и колко бил нам къв си, да пусна публикацийка в Свежото и да си докарам трафик, коментари и рейтинг?! Не знам как живеете с тези дилеми 😉 No offense 😛

  101. Погледах точно 5 минути от това риалити тв шоу, но просто се отказах, то бива такава деградация, ама чак пък толкова… Но нали всичко се прави за пари, въпреки малоумността си, щом наградата е 300к лева(или поне аз толкова прочетох..) значи определено трябва да спечели много такова шоу..

  102. Лонги,радваш ме:)

    @Elisa,че то аз не знам в Испания кое няма собствен превод?Дори Флинтстоун е Пикапиедра…

  103. Gran Hermano се предава по Telecinco,а когато започнаха да го дават правата са държани от Telefonica.
    Endemol е съчетание от имената на двамата създатели.

  104. Аз нямам блог,но често чета твоя и на другите и реших и аз да се включа(ако нямаш нищо напреки;-))Аз гледах само началото на шоуто и то заради татко,’щото е окупирал дистанционното и телевизора:-(Та,гледах участничките като влизат в т.нар.къща.И като видях”ах,тази Даниела”и се уплаших!!!Викам на мъжо”Тази ако ти поиска секс даже няма и да те пита,ами направо те е заклещила в някой кьоше!”,а той ми се смее”Абе,жена,ти не разбрали-ами,че тя била лезбийка!Така,че твоите шансове за измъкване са нулеви:-)))))”После гледах някакво лигаво гейче и съвсем ми призля от това шоу!Toлкова ли няма какво друго да дават по телевизията или на нас,българите не ни се гледа друго?!Ама такива сме си-обичаме да гледаме или да ставаме за сеир!Във всеки от нас дреме по един Бай Ганьо.А дали ще дреме или ще е активен,това вече е друга тема!Но сме си сеирджии!!!Sad but true:-((((
    …а може и да греша…

  105. Жилов
    29/09/2008 - 11:33

    В Big Brother има някакъв тип, който мрази цигани, турци и гейове, заради футболно хулиганство му е забранено да стъпва на стадион, и освен това е християнин и спи с кръст под възглавницата (всички тия неща много добре си пасват).

    Наскоро яко се забавлявах с тази анимирана песничка

  106. Perfect-Blue
    29/09/2008 - 19:10

    Кифлиии!!! С мармалад!!! ох,на батя!Чи ви прата ‘СеМес,как иначи!

  107. Селин
    29/09/2008 - 22:09

    villi, нз Даниела кого би приклещила, но познавам момиче, което като се напие, наистина може да изнасили някое… момче. 😆
    Жилов, те нацистчетата често се изкарват много набожни, нали и Сидеров учеше богословие по едно време. Логиката че куца не им пречи особено. 🙂

  108. Както казваше един мой познат “Всеки луд с номера си. Па некой и с цяла програма!”

  109. с интерес прочетох статията и най-вече Вашите коментарии. доста ми беше интересно. благодаря. аз нищо не мога да кажа по темата, защото просто си обещах вече да не гледам такива формати, независимо на коя нашенска телевизия са. и наче вие сте чудесни. като чета написаното от Вас, ми се струва, че все още има някяква малка надежда за нещастната ни държава.

  110. Николай Николов
    02/10/2008 - 10:06

    Искам да протестирам срещу (вече) неправилната злоупотреба с името Голфово (3-ка). Истински символ на една епоха, наистина, но постепенно акцентът на гъзарЕте се измести към други тройки – Х3-ка, БМВ 3-ка, Ауди А3-ка. Като скромен (и доволен) собственик на емблематичен Голф 3-ка държа да не се насажда омраза към моята категория водачи. Заглеждал съм се по улиците и голфовете вече се управляват от далеч по-уравновесените бащи/жени на някогашните джигити. Процентно погледнато много малко от утайките не успяха да спестят за по-ефектно изглеждаща кола. Пък и жените вече не кълват на Голф.
    Молбата ми е ако може да създадем и използваме някоя по-модерна емблема на описания в статията персонаж. Благодаря.

  111. не гледам това предаване наречено “реалити”. то само това оставаше и него да гледам. я какъв Биг Брадър се вихри в държавата! чак свят ми се вие. накъдето и да погледна все Биг Брадър.

  112. Много се забавлявах със статията и коментарите, заставам изцяло зад мнението на Зелен Бетон, по-ясно и логично от него не мога да го кажа. Радвам се и че такива материали намират отзвук, значи не всичко е загубено. Поздрави.

  113. любопитно ми е само що за човек трябва да си, за да те занимават подобни работи, че даже и да смяташ, че си заслужава да пишеш за тях…

    цитирам те + ако не ти харесва нещо, не го гледай!

    същото се отнася и за биг брадър…

    но да ми пишеш такива псевдо-интелигентни коментари по блога говори лошо само за теб 🙂

  114. (За пояснение, става дума за коментара, който оставих на Гомбето тук:
    http://gombetobg.wordpress.com.....lton-john/ )

    О, не-псевдо-инлигентний 😉 Въпросът изобщо не е в това кой е интелигентен и кое занимание е интелигентно. Бигбрадър не е инлелектуално предаване, но, доколкото разбирам от клипчетата във vbox7, има някакъв екшън и би било интересно на много хора. Освен това е в България, нали.

    В случката за която говориш обаче, става дума за някаква дето у нас никой не й е чувал името и как тя се замесила в размяна на две реплики с елтън джон. УАУ! каква драма… Разбери ме правилно: изобщо не се опитвам да кажа, че ми е под достойнството да се интересувам от жълтини. Съвсем не – просто ми е чудно какво пък толкова те развълнува подобна с нищо незабележителна случка.

  115. Това предаване докато го видя и сменям канала, твърде много ме дразни идеята – някакви хора(кифли, тъпанари, мутри и прочие) по цял ден мързелуват и си бъркат в носа и се мъчат да си запомнят репликите дадени им от сценаристите.
    А за това дали хората в къщата са “представителна извадка”, силно се надявам, че не са. Все пак нормалните хора си имат работа и семейства.
    Но пък за кифлите това си остава добър начин да те забележат.
    Айде и с поздрав

  116. не гледам това предаване. след като видях част от Биг Брадър1, повдигнах вежди, но като видях №2 ми увисна ченето. от №3 гледах при Ники Кънчев трите близначки. една от тях бе победител. е след като ги чух какви ги дрънкат и как говорят онемях. сега просто несмея да гледам №4, защото в последно време не съм добре с нервите. знам ли как ще реагирам.

  117. Стефка
    28/10/2008 - 17:48

    За мое щастие не гледам такива мозачни диар** :)))) от първия сезон на Бай Брадър, та чааак досега. Намирам за нездрав интереса, към циците, гъза, манджата, мръсните гащи, личния живот и изобщо информацията за непознати хора, с нищо и на никому неизвестни на този свят.

  118. Vsi4ki sa gotini osven italianeca,Daniela e primer za majete na balgaria,moito mnenie 4e tq trqbva da spe4eli

  119. s.q.x: Брато, ти победи!

  120. каращата се ;)
    11/03/2009 - 12:30

    Поредната боза на кабеларките,изпъчили се с названието Ефирна Телевизия.Яд ме е на себе си,че понякога прещраквам,за да погледна поредната макро-излагация.Относно кифладжийството.Леля Гала води класацията,че и съвети иска.Падна ми ченето при новата визия на Азис (хареса ми).Но не спирам да се чудя ,кому е нужно това-да ми замъглят светогледа с помпозна къщурка и адски много тестени изделия без пълнеж-ми не искам бе!Протестирам срещу звездоманията-действа ми депресивно!Освен и аз да си кръстя една звезда,да се шмугна в някой Биг БрадЪр и да се чувствам кроасан!
    Не ям кифли,но обичам кроасани.Винаги се присещам за оня лаф ‘Много мразя обикновени кифли да ми се правят на кроасани’-евала бе ТЕСТ.
    Все още се чудя и мая аджеба защо програмните директори или който там нарежда к’фо ще ни пусне са решили ,че ще ми е интересно да гледам сеира на така наречения Български елит?!И то какъв елит уе…сбирка на Avon,Oriflame,Д-р Емилова и няколко беизвестни фитнес-инструктори.Започвам да се колебая в избора на кабеларка…май ще предпочета дългия работен ден,за да не си зацапам малкото останала нормалност с кичозен мармалад…може и да се задавя с някое мънисто или изпаднал изкусвтвен нокът/кичур….
    Относно външния вид на “дамите”-не искам да коментирам,че може да излезна жено-руо-куфло-простакесо мразка!
    И все пак има надежда за нас простосмъртните…няма да гледаме или ще си попсуваме на воля през телИвизорЪ!

    п.п.И да имам правописни грешки,все ми е таз…на работа съм..нема време за double-check 😆

  121. Анонимен
    28/03/2009 - 20:07

    Абослютно съм съгласна с голяма част от мненията ви! Самата аз съм на 15 години и това,което виждам в училището си ме изумява,но и от части смущава,тъй като разбирам,че шанс аз с някое момче нямам!Защо ли?!?Ами най-вече,защото съм далеч от “перфектния”,според останалите момчета,вид (ако трябва да бъда честна се радвам,искренно се радвам),но този факт ме кара да се чувствам ужасно и си внушавам мисли,че може би наистина трябва и аз да почна по този начин да ходя облечена !На 15 години,но с токчета,прашки,фон-дьо-тен,сенки,бюстиета и тн.Това,с което не съм съгласна,обаче,е ,че в повечето ваши мнения присъстваха намеци за цвета на косата!Руса съм,но да ви кажа,ако не сте разбрали-НЕ СЕ ОБЛИЧАМ И НЕ СЕ ДЪРЖА КАТО КИФЛА,ПО-СКОРО КАТО МИНИ-КИФЛА,ЗАРАДИ ВЪЗРАСТТА СИ!Ненавиждам подобни коментари за цвета на косата,защото въобще не са защитени с аргументи!Тази Иванина хич не е естествена блондинка!От далече си личи,че е перхидролена!Фактът,че много жени искат да бъдат руси и си боядисват косите (не особено сполучливо,да добавя),не означава,че веднага са ЕСТЕСТВЕНО руси и поради това-тъпи!Те са си тъпи просто,защото някой там горе ги е наказал с липса на мозъчни клетки или поне реална представа за света около тях.Така че,моля ви,престанете с коментарите относно цвета на косата,защото обиждат останалите момичета и жени,естествено надарени с руса коса.Някои от тези жени може и да са си тъпи,други може да са по-умни,но важното е,че това не се определя от истинския им цвят на косата.Съзнавам,че сигурно никой няма да ми прочете мнението първо,че БигБрадър отдавна си замина от екрана,второ,че на никой не му пука за мнението на една тийнейджърка(независимо от качеството му) и трето,защото тази тема очевидно е от доста отдавна :Д, но все пак аз да си кажа какво ме дразни и у вас и от по-горните “диви”.

  122. Зелен Бетон
    31/03/2009 - 03:24

    Към последния анонимен постинг (от 28.3.):

    Напротив, в Интернет винаги има кой да прочете мнението ти. Дали ще се обади в отговор – това е друг въпрос, но със сигурност някой ще го прочете.

    Грешиш и че на никого не му пука за мнението на една тийнейджърка. На всички, които имат акъл в главата си, им пука. Защото им е ясно, че от днешните тийнейджъри зависи каква ще бъде България след 10-15-20 години. И е чудесно, че изказваш мнението си – дори без да си убедена, че някой ще го прочете или разбере. Важното е, че го имаш и го казваш. На всичкото отгоре (според мен поне) си струва то да се прочете. За да се знае, че не всички тийнейджъри са безмозъчни последователи на пошлостта и простотията. Дай боже, бих казал.

    Що се отнася до разсъжденията ти за цвета на косата и т.н., това са детайли. По тях схващанията и критериите ти сигурно ще се променят. Не се впрягай толкова на лафовете за блондинките. Какво представлява човек зависи от това какво има вътре в главата му, а не върху нея. Не се оставяй никой да те разубеди в това.

    🙂

  123. Сървайвър от не добре говорещите английски се произнася като Сър Вайвър…не го познавам този господин 😀

  124. Den Helder
    27/05/2009 - 18:01

    Към Анонимен : не се шашкай за цвета на косите, по тази логика слагаме в кюпа на тъпите блондинки повечето англичанки, холандки, скандинавки, прибалтийки и рускини. Нещо им е криворазбрано на мъжете това за блондинките.
    А инак за тоталното изпростяване на нацията съм напълно съгласна. И имам основателни претенции да съм нормална жена с индивидуално мислене и мноооого , ама много мразя телевизия с изключение на пакета Discovery, NG, Animal, Explorer и подобните им. Накратко – гледайте “Идиотокрация”, знакова американска боза накъде е тръгнало човечеството.

  125. Mного знакова! Ама не може да се отрече, че бяха уцелили президента… Ето за какво става дума, въпреки че любимият ми момент с президента, който си псува сънародниците май не е включен: http://www.youtube.com/watch?v=y0O7_3o3BrI

Leave a Reply

Задължителните полета имат *