Руският традиционализъм срещу “еврогейовете”


Русия отдавна се опитва да води националистична политика или поне реториката й е такава - откакто Путин я управлява.Русия е православна, нормална, със здрави, традиционни семейни ценности, морални и добри, обикновени хора, които просто искат да живеят спокойно, без разни чужденци и гейове да им развалят децата. А с чужденци и гейове (и да не забравим - евреи) са пълни Европа и САЩ, затова те да си гледат работата и да не ни казват как да живеем, много благодаря.

Проблемът разбира се е, че ако те не ви кажат, вие не знаете как да живеете...

Не, че Европа и САЩ не прекаляват с това, което нео-нацистите у нас и в Русия наричат не особено лицеприятно (но донякъде вярно) "либерастия" и "толерастия". Либералността и толерантността са хубави идеи, но когато с тях се прекалява, обществото може да загуби своята културна "имунна система" и да се поддаде на напъните на най-различни хора да го направят съвсем нетолерантно и нелиберално, просто защото никой няма топките да ги спре - от страх да не го обяви някой за "нетолерантен". На ти сега избесени по крановете гейове, господин толерантен...

Освен това, "Русия на християнските традиции" прекрасно се вписва в наратива за "Велика Русия", който бива подхранван от поне столетие насам. Един вид руският народ е пазител на изконните консервативни и традиционни ценности, затова е велик. През 18 в. (когато се заражда национализмът като идеология, знам че си мислите че е по-стар, но не е вярно, освен това се заражда първо в Шотландия) Самюъл Джонсън произнася знаменитата си фраза "Национализмът е последното убежище на негодника." за да подчертае какви именно хора вземат присърце факта, че са се родили някъде и "дедите им" са направили нещо - това се отнася за политиците от тогава до сега. Ако нямаш никакви идеи и си тъп като гъба, развей националния флаг и все ще намериш подкрепа колкото да влезеш в парламента.

Но да се върнем на Русия

Путин много успешно използва националистичния и традиционен (консервативен) речник и играе по тая тънка струна на руското общество. И там традиционализмът процъфтява - православната църква, славянски общества, наследството, семейните ценности, махни го тоя американски империализъм, ние сме истинските мъже, близо до земята-кърмилница, знаете ги тия. Ироничното във всичко това обаче е, че в Русия няма  и никога не е имало традиционно и консервативно общество в политическия и идеологически смисъл на тези думи - такива общества има и е имало в Европа и САЩ, не в Русия.

 Русия не е никаква "пазителка на традиционните ценности", защото те там никога не са съществували, няма и да съществуват. Те са интегрална част от Европа и САЩ, наследство от протестантската етика на упорит труд през Просвещението, пречупени през лещата на Викторианската консервативна средна класа, оформила облика на цивилизования свят по време и след индустриалната революция.

Православието? Руснаците никога не са били особено религиозни - в исторически план православието по-скоро е било повод за преследване и избиване (както толкова много други неща в руската история) на различните православни секти ("с три пръста ли се кръстиш или с два / я кажи мужик"), на евреи и католици, а в момента - на будисти и мюсюлмани (всички чалмосани и/или с дръпнати очи народи и племена в азиатската част на "руската федерация").

Семейни ценности? Какви семейни ценности в държава, която е сред първите в световните статистики за разводи и аборти?

Здраво, морално общество? Чакайте, не се смейте, те са сериозни. Масовият алкохолизъм, пропитата с корупция на всички нива държавност, вездесъщата престъпност, ежедневната грубиянщина (който е ходил в Москва знае) са признаци на морал?!?

Няма какво да говорим за традициите на упорита работа, образование и пестеливост, неразривна част от европейския и американския традиционализъм и консерватизъм - ясно е, че в Русия те са по-скоро изключение, отколкото правило.

Великата руска история ли, която е 5 пъти по-кратка от българската и изостава на столетия от цивилизацията? Писмата на руските офицери от руско-турската война описват трудностите, които те имат да мотивират собствените си войници, след освобождението на България - защото руските селяни, набрани в армията, виждат как освободените от тях "роби" българи всъщност имат къщи, коне, ниви и законоустановени права под турското иго, каквито те, "свободните" руснаци не са и сънували в царска Русия.

Така че тия приказки за неморалните и пропаднали "еврогейове" и здравите мъжествени руснаци с бради са си само политическа реторика и нямат никакви действителни корени. Има някои политици, които и в България ги говорят същите глупости - и макар съответните политици да са, наистина, негодници, поне у нас може да се каже, че традиционализмът има някакви корени, пък доколко са положителни е друг въпрос.

Фитнес и здравословно хранене за мъже и жени – ръководство за начинаещи
Гледат ли се на харизан кон зъбите?

Коментари

  1. Добре си го казал, ама като си пееш Пенке ле, кой ще те чуе. Само не съм съгласен, че не са религиозни. Ама тяхната религиозност е по- скоро надграждане мистицизма на езичеството, а не следване на “християнските ценности” в западния им вариант.

  2. Като падна комунизма, комунистите внезапно станаха силно религиозни. Изгубиха Ленин и им трябваше ново божество, та всички да видят колко са праведни. 90-та година се заредиха едни опашки от комуняги в храм паметника за пред телевизията. Може би ако поповете не бяха ченгета, някой-друг комунист би попил християнска ценност, но не би. В главите им се върти нов народен съд и плячкосване.

  3. Теодоси Бялков
    08/05/2014 - 14:00

    Добре написано 🙂
    Остава да си зададем въпроса , как да сме по близо традиционните европейски ценности и ако може по-далеч от руските ?

  4. Кирил
    08/05/2014 - 17:09

    “пазителка на традиционните ценности” мисля, че се има впредвид традиционните руски ценности, а не европейските. Мисля, че имат впредвид семейство от мъж и жена, почитане на руските традиции, поддържане на влиянието на църквата. Докато в западното общество се проповядват точно противоположните неща като жителство със сключен договор, еднополови бракове, бягане от църквата, потъпкване на традициите като нещо смешно и старо и още много други неща, които противоречат на руските традиции и ценности.
    Например даже и за образованите българи, имащи познати/приятели гейове, парадите и еднополовите бракове им идват много. А и по-старите руснаци даже да им подариш последна марка телевизор и телефон може да те изгонят от тях – действителен случай.
    Америка си има много престъпност и аборти, както всяка друга страна по света…

  5. @Кирил

    Че кой ти пречи да проповядваш бягане към църквата? Аз съм срещал два-три пъти някакви момци, които се опитваха да ме зарибят с някакви евангелистки работи.

    Колкото до БПЦ – или търговския им отдел е брутално некадърен, или бизнес модела им е построен върху управление на недвижими имоти и нямат никакъв интерес към крайни потребители на “православие”.

    П.С. Брака си е договор при който нямаш законна възможност да предоговаряш клаузите. Допускането на възможност за съжителство по договор с клаузи по договаряне е feature, not a bug.

  6. Жилов
    08/05/2014 - 19:15

    Зачетох се в това
    http://www.e-ir.info/2013/12/2.....never-was/
    и реших да го обобщя в този колаж:
    http://i120.photobucket.com/al.....istory.png

  7. хах, жестоко!
    и в двата смисъла…

  8. Слаба статия – загубил си тренинг от неписане явно

  9. руски евреин
    09/05/2014 - 00:02

    plankov не съм съгласен, че е слаба.
    Доста кратка , съдържателна и ясна е ама малцина ще я разберат

  10. Кирил
    09/05/2014 - 12:51

    Не разбирам защо пестеливостта е зачислена като американско качество, при положение, че там всички вземата всичко на кредит от храните в магазина до колата и къщата?
    А и за абортите и раздовите трябва да се посочи пълният списък – Русия може да са победител, но трябва да се споменат и другите „заслужили“ участници.

  11. е, всеки вижда каквото му се иска да види нали 🙂

    ако обаче се загледаш малко повече, ще видиш че никъде пестеливостта не е обявена за “американско качество”.

    тя просто е част от западния традиционализъм, направил западна европа и сащ най-развитата цивилизация в историята на света

  12. В добавка към статията ми се струва, че можеше да припомниш и за Украйна като пример за страна, която дълго време (а и все още е, впрочем през цялото съществуване на Украйна е било така) е била силно свързана с Русия, за разлика от нас, които сме в ЕС, НАТО и не останаха много значителни допирни точки с руснаците (даже вече и културно). Украйна от толкова много свързване с Русия така и не отбеляза прогрес в развитието си, заплатите ѝ в пъти по-ниски от българските, корупцията там е в пъти по-голяма от тази в България (въпреки че в България е много висока) а сега в нея има и гражданска война.

  13. @dzwer – християнските ценности които са нормалните, общочовешки ценности, едва ли придобият, но тези, специфично християнските, страх от бога, вяра в единствения и прав и всемогъщ бог, са им присъщи по начало, само дето при тях известно време на Бог са викали Партията а Сталин е неговият генерален секретар.

  14. хаха много яка статия, както и някои от коментарите, всеки път в статии за Русия, които не я възхваляват, се появяват разни подразнени от нещо идиоти

  15. Нещо, което дразни-пиши “националистическа”, а не “националистична”.

  16. Истината е, че Европа нещо губи посока. Сещам се за Библията и Содом и Гомор..

    Просто не мога да приема, че “брадатите жени” са бъдещето на Европа.

  17. Та според мен в момента не в Русия е проблема, а в Европа.

  18. opportunist
    21/05/2014 - 16:58

    Много ми е странно, как хора, които никога не са били в даден страна си позволяват да словоблудстват за нравите и порядките в нея. Това важи в пълна сила и за автора. Всеки има право на собствено мнение, но е добре да бъде подкрепено и с лични впечатления, а не с цитати от соросоидни статии.

  19. Разбира се, “соросоидни” статии. Плаща, плаща чичко Сорос – и на мен, и на отворено общество, и на украинските скинари… http://kaka-cuuka.com/3376

    Иначе за Русия – и там съм бил, че и в Беларус – та да видя не само широката руска душа, ами и какво става с една държава, която две десетилетия е закачена за нея (подсказка – нищо хубаво) …

  20. “В енорията постеха.От тези които през Великия пост не бяха постили,попът мина и събра по 15 копейки.
    Дядото не вярваше в Бога,защото почти никога не мислеше за него;той признаваше свръхестественното,но си мислеше,че това засяга само жените,и когато в негово присъствие говореха за Бога,за религия,за чудесното,и му задаваха някакъв въпрос,той неохотно,почесвайки се отговаряше:”-А,кой го знае?!”
    Бабата вярваше,но някак по смътно;всичко беше разбъркано в паметта и,и едва започваща да мисли за греха,за смъртта,за спасението на душата,то нуждата и грижите прехващаха мислите и,и тя тутакси забравяше за какво е мислила.Молитви тя не помнеше и обикновено вечер,преди сън,тя заставаше пред иконите и шепнеше:”..Казанска майко божия,Смоленска майко божия,Троеручице майко божия..”;Маря и Фьокла се кръстеха,но нищо не разбираха.Не учеха децата да се молят,нищо не им говореха за Бога,не им внушаваха някакви правила,а само им забраняваха през пости да не ядат блажно.В другите семейства беше същото:малко някой вярваше,
    малко някой разбираше..
    …На Илинден пиеха,на Успение пиеха,на Въздвижение пиеха.
    На празника Покров Богородичен в Жуково имаше енорийски празник и селяните по този случай пиха три дена,пропиха 50 рубли обществени пари и след това събираха от всички къщи още пари за пиене.В първия ден у Чикилдееви заклаха овен и го ядоха сутринта,на обяд и вечерта,ядяха много,а след това децата и през нощта ставаха да ядат още.Кириак през всичките три дена беше страшно пиян,пропи всичко,даже шапката и ботушите,и така би Маря,че я поливаха с вода.А после на всички им беше и срамно и гадно.”
    А.П.Чехов-“Селяни”

  21. Калин
    25/06/2014 - 21:40

    Кратка статия, ама си личи колко е четено и трупано в мозъка на Лонг за да е способен да пише така умно и забавно. Знам че отбелязвам нещо очевидно, ама пък си трябва.

  22. Един български войник
    29/06/2014 - 12:52

    O, Господи…. преди да дам коментара си – бих искал да се осведомя колко пъти авторът на това пасквилче е посещавал Русия?
    Момент, да предположа: нито веднъж. Всичко това е коментар на наскубани от Интернет други пасквилчета, писани от хора, които… също нито веднъж не са посещавали Русия.
    Освен това, въпросното пасквилче ври от пропаганда. Като тази:
    “Писмата на руските офицери от руско-турската война описват трудностите, които те имат да мотивират собствените си войници, след освобождението на България – защото руските селяни, набрани в армията, виждат как освободените от тях “роби” българи всъщност имат къщи, коне, ниви и законоустановени права под турското иго, каквито те, “свободните” руснаци не са и сънували в царска Русия.”
    Чели ли сте въпросните писма? Някои от тях и до днес се пазят в Ермитажа – и в тях доста добре е посочено кои именно в руската армия са били демотивирани да воюват, гледайки имуществото на българите. Става дума за 20-ти пехотен ГАКИЦКИ полк, командван тогава от полковник Разгилдеев (между другото – неподчинението на войниците му коства командването и той сменен още в хода на войната), както и за четири сотни ЗАПОРОЖСКИ казаци.
    Т. е. – всички те са УКРАИНЦИ, а не руснаци.
    Впрочем – хохлите и до ден днешен си представят свободата във вид на много кльопачка и пиячка. За разлика от руснаците – които много добре знаят цената й.
    Щото хохлите и сега се чудят какво точно не им стига на руснаците от НОВОРУСИЯ – нали от украинска гледна точка те “всичко си имат”: и имущество, и училища и заплати, и бизнес…
    Така са разсъждавали и турците за нас – всичко сме били имали.
    Освен свобода.

  23. “Великата руска история ли, която е 5 пъти по-кратка от българската и изостава на столетия от цивилизацията?”

    Имаш предвид обратното, нали?

  24. Капитана
    25/08/2014 - 12:40

    mick казва:
    May 21st, 2014 at 07:59

    Истината е, че Европа нещо губи посока. Сещам се за Библията и Содом и Гомор..

    Просто не мога да приема, че “брадатите жени” са бъдещето на Европа.

    Абе пич, кой точно ти вменява, че “брадатите жени са бъдещето на Европа”? Тези които най-много се “възмущавате”, най-много увеличавате популярността на “брадатите жени”, като ги споменавате под път и над път. За нормално мислещи хора като мен това е просто поредната глупост в един все повече губещ тежест музикален конкурс и не трябва да му се обръща кой знае какво внимание. Ние като им пратихме на Евровизията Азис, който е нещо като обратното на брадата жена – мъж с рокля, не рИвахте, а? Може на моменти толерантността да идва в повече, но алтернативата я видяхме през 40те години на миналия век. Православната талибанщина на Русия точно натам се е насочила.

    Европа губела скорост … Екстра си е Европа, не я мисли.

Leave a Reply

Задължителните полета имат *