Разхвърляни мисли по кучешкия проблем


Не, не съм безсърдечен социопат, който мрази животните. Напротив – природолюбител съм, отглеждам рибки, морско свинче, тарантула и котка. Просто не смятам животните, пък били те и ‘най-добрият приятел на човека’ за страна по обществения договор и не слагам добруването им пред здравето на хората.

Kато избиели бездомните кучета в София, щели да дойдат други.

Да, ако акцията се направи така, както много неща у нас – кампанийно. Ако се направи веднъж и после хайде по старому, естествено гадовете пак ще се намножат. Мерките трябва да са постоянни, а контролът – здрав. Кучетата си размножават, но този им капацитет не е безкраен, както може да се види по резултатите в САЩ например, където бездомни кучета в градовете практически няма. Дали ще бъдат ловени и ‘евтаназирани’ след 14 дена както там или застрелвани както по комунистическо време е въпрос на решение.

Това за контрола върху собствениците, номера, чипове, глоби и т.н. са несериозни работи – смятам е ясно, че няма как да го приложиш на дядо на село или на лелката от блока, поне в настоящия момент: на подобна регистраиция практически ще могат да бъдат подложени само членовете на киноложки клубове, ловци, хора с елитни кучета, които така или иначе никога няма да ги пуснат да скитат.

Това с кастрацията, която била единственият метод, даващ резултати е пълна и абсолютна глупост. Кастрацията и пускането на свобода няма как да дава резултати. Кастрираните кучета също умират след години, а на тяхно място пак идват нови – дали от провинцията или от поколението на некастрираните. По-големия процент кучета остават некастрирани – те са по-агресивни и изместват кастрираните от местообитанията им, размножават се и резултатът от хвърлените пари пак е нулев. Само че където има проблем – дават се пари за решението му и за това хилядите ‘екоорганизации’ подкрепят кастрацията – за да не им спре кранчето и да са вечно на хранилката. Също като ‘защитниците на ромските права’, които само смучат еврофондовете и нямат никакъв интерес от решаването на истинските проблеми на циганите в страната и интеграцията им, защото ако проблемът се реши, повече никой няма да им дава пари.

Не знам от къде е дошла идеята, че методът с изтребването на кучета не работи, след като е пълно с примери за обратното. Привеждат се данни, че в продължение на години Екоравновесие били ‘евтаназирали’ по 24 кучета дневно и резултат нямало. Ами как ще има – в София в момента има над 30 000 бездомни кучета, какво са 24 в сравнение с този брой? Казват, че избиването нямало да реши проблема с идващите от другаде кучета и със собствениците, пускащи гадините на улицата – да, няма, но как кастрацията пък ще го реши? Умъртвяването поне намалява броя на кучетата до обществено приемлив и в дългосрочен план влияе силно редуциращо на популацията им. В историята е пълно с примери как човекът е затрил напълно или почти от лицето на Земята цели животински видове – направил го е с избиване, а не с ловене, кастрация и пускане…

Ето един локален пример сега – в малкия град, в който живея имаше много бездомни кучета. Виеха и лаеха по цяла нощ, скитаха на групички от 7-8 дори в централната пешеходна зона, нападаха хората, извеждащи своите кучета на разходка и т.н. и т.н. Преди две години кметът ни без да афишира, накара няколко човека от временната заетост да залагат едни клетки-капани и хванатите кучета да убиват. За 2 месеца градът почти напълно се изчисти, но точно тогава стана медийният шум около Екоравновесие и нехуманните му методи, та се уплаши човекът и накара да спрат излавянето. Едва сега, две години след спиране на акцията, започва пак да се забелязва, че има бездомни кучета в града. Изводът е ясен – нито е трудно, нито е скъпо, само е ефективно.

Да, освен това е и жестоко. И заколването на прасе или теле е жестоко, но ядем кюфтета и носим кожени обувки. Поддържането на живота ни просто изисква да се правят някои морални компромиси. Малките теленца имат кадифени муцунки и огромни тъжни очи, но никой не се хвърля да ги спасява, нали? Просто е непрактично някак да тръгнеш да протестираш срещу жестокостта към животните, а преди това да си подложил тлъста пържолка… Вероятно за това не съм виждал никой боледувал от кучешка тения или нахапан от глутница да защитава бездомните кучета.

Актуална снимка – април 2007
Sony пак се оляха

Коментари

  1. OAKFINGERS
    05/05/2007 - 15:06

    Само не ми е ясно, Longanlon, защо Вие и куп други хора сте решили, че тази земя трябва да се управлява от хората само и Вие трябва да решавате как да се върти, кой да живее и кой не! Гневна съм от собственическото Ви чувство! Всички сме на тази земя и тя е за всички, ПО РАВНО!

  2. Това, разбира се, са чисти глупости.

    Милиарди години преди появата на човека, също както и сега, Земята “се управлява” не от някакъв измислен закон за “равенство” на всички живи същества, а на принципа на оцеляването на по-приспособените.

  3. OAKFINGERS
    05/05/2007 - 18:14

    О, Завоевателю!, имай милост!

  4. Gaahlskagg
    05/05/2007 - 18:55

    Един много съществен въпрос… Какво ще постигнете с това?

  5. Кой? С кое?

  6. Всички сме на тази земя и тя е за всички, ПО РАВНО!
    Напълно съгласен…да си седят тогава в ТЯХНАТА половина, която НЕ Е моя вход на блока, НЕ Е пешеходната зона на града ми, НЕ Е площадката, където си играе племенницата и след време и ДЕЦАТА МИ.

  7. Напълно съм съгласен с мнението ти, само дето… вероятно скоро няма да станем свидетели на реалното му прилагане. Твърде много хора смучат от парите, които се наливат в този проблем – както сам ти посочи. Впрочем прощавай, че си позволявам да ти говоря на “ти”, ама ме кефи блога ти, а и не съм особено възпитан… какво е общото между двете, всъщност не знам 🙂
    Както и да е, наистина считам, че изтребването им е единственото решение, а на защитниците от типа на OAKFINGERS мога само да пожелая да не се срещат никога (нито техните деца, да не дава Господ) с побесняла глутница в 2 през нощта.

  8. Хм,да,прав си!Светът е на приспособимите,и ти идеално се приспособяваш,гледам…Що не се пробваш?Убий едно куче и после се похвали на сайта,че си допринесъл за това,хм,”равновесие”.Ще дадеш пример и на други…На колко други,това е отделен въпрос.Дали ще останеш със здрави ръце,ако те набара някой природолюбител,и това е отделен въпрос.

  9. хехе, има още какво да прочетеш в блога ми 🙂 Въпреки, че утрепах гълъб и бях зашплашван с физическа саморазправа за това, ръцете ми някак успяват да са все още здрави 🙂

  10. Ако света беше твоят аквариум и аз му пикая вътре в него щото не ме кефи мирисът на блато или повишената влажност в стаята или шумът на помпата примерно – на всеки все нещо му пречи ама седи отстрани и само гледка как рибките или растенията се развиват и се мисли за Бог…или развива Блогът си…всеки гони своите цели…но всеки може да пише велики истини – но не всеки иска да промени света на своя аквариум…

    Срамувам се от хора които мислят като теб на тая тема – но по другите теми са супер готини……

  11. Всъщност, интересното е, че много хора се кефят на това, което пиша, на идеите ми… но почти всеки има по една тема, по която според него “не мисля правилно”. За един това са досиетата, за друг – кучетата, за трети – икономиката, за четвърти – евреите и т.н.

    Странното е обаче, че аз имам само една философия и само един начин на мислене и от него изхождам за всичките си статии. Във всички тях аз показвам едни и същи идеи… Странно, нали?

  12. Ти си бог…
    Но идеите ти са мъртви…
    Защото – от раждането на една идея – до първите и капки кръв, трябва и да се случат доста божествени неща – но всичко се действа от хора – много хора раждат идеи – но едва 1-2 се развиват…….

    Странното е, че раждането на идеи в Бг е парадокс – интернет е удобен масов инкубатор на идеи…ама пиленцето, което се ражда умира за 12 часа след тва…….

    Порови се в google.bg и виж колко са “родилките” като тебе – цели фабрики има за идеи – но – нОоОО никва файда…..

  13. Честно казано нямам никаква, ама никаква идея какво искаш да кажеш. Ако желаеш да бъдеш разбран, не говори с гатанки. Ако не желаеш, защо говориш изобщо?

  14. Не търся разбиране…
    Но много хора “говорят” в интернет защото е модно и е интересно – гъделичкат си самочувствието…
    Ако не можеш да четеш между редовете – аз не мога да помогна…
    Но ти мислиш като всички – като всички от стадото (на тема кучета) – но не познаваш материята и това опорочава цялото ти “мислене+говорене”…
    Обърнах ти внимание тук защото хора около мен се дразнят на хора като теб – (нормално е) – но опознай материята и после се опитвай да даваш идеи и да ги реализираш най-важното…

    Тука лафа ни в интернет е безмислен…ние не говорим и не общуваме така…извън интернет се реализирват идеите ти или на други хора……

    Нека доброто да е с тебе…но не си прав да съдиш така тази болна материя…

  15. Всъщност много грешиш – никое общуване не е безсмислено, защото води до обмяна на идеи, а понякога и до промяната им.

    Не знам за каква материя казваш, че не я познавам, та не мога да имам мнение. Мнение аз не само мога, но и трябва да имам, защото съм гражданин. А именно изразяването на мнение по обществени въпроси различава гражданите от свитите мишки, от които нищо не зависи.

    В конкретно тая статия, аз прилагам съвсем прости и логични разсъждения относно бездомните кучета и размножаването им. Ако имаш повече информация и “познаваш материята” – обори ме с аргументи.

    От това, което виждам, тая мантра с кастрирането ми прилича на хомеопатията – никой не може да каже защо работи, само се сочат примери, че ей там работи, ама дали е заради кастрирането или заради нещо друго никой не знае… Важното е да сме различни от традиционните виждания и да сме големите природозащитници, нали. И да се дават много пари без никакъв резултат, разбира се.

  16. Светослав
    16/07/2008 - 15:44

    Преди време бях във Виена.Бях поразен не от липсата на бездомни кучета, а от това, че на улицата нямаше едно без намордник и не говоря за питбули и ротвайлери, а за пекинези и булонки.
    Когато защитаваш нечии права, било то и на бездомните псета, трябва да си носиш отговорността.Смешни са ми всички тези защитници, които нямат домашен любимец, камо ли да приютят бездомно куче.
    За мен решението е американският вариант :бездомните кучета се прибират.Тези с агресивен характер се приспиват веднага, а останалите ако до 1 месец не си намерят стопанин също.
    И още нещо – стопаните на кучета да плащат по-висок данък смет.

  17. зевса
    21/08/2008 - 17:09

    До OAKFINGERS, ZOOMANIAK и всички останали любители-на-бездомните-кучета. Виждали ли сте кучешка тения? Е, аз видях. И знаете ли къде? До едно кърваво кучешко лайно в пясъчника на детската площадка пред блока. Как бих искал вашите деца да си поиграят в този пясъчник!

  18. Доста отвратително и нечовешко пожелание, зевса. Да поискаш за дете подобно нещо. о.О
    ————

    Иначе по темата… Крайностите като цяло са ми неприятни. Не съм за избиването на животните. И за кастрацията не съм. Не приемам и вариантът бездомните животни да се размотават по улиците, до колкото е вярно, че са източник на зарази и на паразити.

    Според мен, за да има ефективно справяне с проблема, без да е жестоко, трябва да се прави по начина, който го дават редовно по animal planet- хващане, ефективно лечение и намиране на собственици, а не като тук с кастрация и пускане обратно на улицата, защото така наистина нищо не се постига. Убиването да е само в краен случай на тежко болно животно.

    А за телетата и прасетата, Лонг, не си прав, че всички ги третират като хапване. По гореспоменатото animal planet даваха и това- как въпросните биват измъквани и настанявани в места, където не ги гледат за мръвка, за кожа и пр.

  19. Златина
    29/04/2009 - 08:02

    Напълно подкрепям казаното от Светослав – по тротоарите трябва да може да се минава, а сега ако не са паркирани коли, се препичат натръшкани бездомни кучета. На детската площадка трябва да играят децата ни, а не синковецът да ми носи в лопатката поредното си “невероятно” откритие от пясъчника. Гледала съм кучета, хапана съм от чужди такива. Ветеринар съм по образование и обичам животните. Не бих дори и посегнала да ударя бездомно животно. Но, нахвърли ли се на децата ми – ще стигна и до крайности. Мястото на бездомните кучета / и котки / е в приют или в дома на някой истински техен фен, който няма след седмица да реши, че са му в тежест и ще му е по-лесно да нарива попарки и кокалчета пред входа на блока, из които да газим ние.
    И една корекция – за Зевс – едва ли си видял точно кучешка тения. Просто “Echinococus granulosus е най-малкият тениид по кучето с дължина 2,5 до 9 мм”.И може би затова е и толкова коварен, няма и да разбереш, че си погълнал членче от него, а последствията може да са ужасни…

  20. еколога
    10/11/2009 - 05:33

    Реализирайки ПРАВАТА си Кучешката тения ни изважда на челно място в Европа

    Кучешката тения – BG рекорд в 21 век
    http://www.health.bg/index.php.....38;id=4615

    Мухи разнасят кучешка тения
    http://paper.standartnews.com/.....cle=145802

    Операция в Австрия спаси парализираната Мария
    тя прекарала 4 години в инвалиден стол заради рядка инфекция с кучешка тения.
    http://paper.standartnews.com/.....cle=145802

  21. знаеш ли longanlon, симпатяга си, но в някои неща си имаш огромен мерак да коментираш, но ти липсва … информация.

    Едно от най-порочните неща в аргументацията на една теза е сравняването на несъответствени неща. Не можеш да сравняваш категорията животни, отглеждани за храна с категорията животни- компаньони като кучета, котки и др. които НЕ СЕ ЯДАТ поне при нас. Ние, хората, имаме коренно различно отношение към тях, поради което не е успешно да се поставят като алтернативи при доказване на някакво твърдение.

    Ето, ще ти дам пример. Човек убива прасе. Коли го, рафасова го, готви го и пр. Човек убива куче с метална тръба /пали котка залята с бензин. Направи елементарен анализ на мотивация. Защо? Коя е движещата сила в двата случай. Ще видиш, че тя е съвсем различна.
    – човекът иска да задоволи необходимостта си от хранителен ресурс
    – човекът иска да задоволи необходимости възникнали в следствие на сериозни ментални проблеми, за които са написани бая много книги

    Същото е като да се сравняват Децата и Кучетата. Те не са измерими категории не се конкурират на никаква основа. Тезата “Не са важни кучетата, а децата” е фалшива, популистка и се опитва да манипулира хората /използвайки родителските им инстинкти/, отвличайки ги от реалния проблем – лошите стопани.

    Пиша ти го, защото забелязвам, че и ти повлечен от мейстрима пишеш точно по този начин. Ефектно е, но не е коректно и е манипулативно. За помиярите вече отдавна са направени калкулациите кое, къде и как се прави. И във Виена и във Париж. Там са схванали как става. При нас проблемът е другаде – липсва желание да се направи.

    За да илюстрирам твърдението си ето простата история. На моята улица в Горубляне живее човек на име Пешо. Той гледа 20 овце и 10 кози. Има 6 кучета, които живеят на улицата пред тях. Той ги храни с по 1 филия хляб на ден и ги държи за да охраняват кошарата му. Кучетата НЕ се ваксинират, НЕ се кастрират т.е. са пълни с какво ли не и редовно, на 6 месеца се кучат т.е. правят ново попълнение от 4 до 6 кученца. Част от тях умират в процеса, част подрастват и плъзват из района. Освен това, всичките образуват, глутница. Пешо не се трогва от молби, нито от заплахи и не му пука за тия псета. Който умрял – умрял, който се родил – родил. Божа работа. Кучешка тения, бълхи, кърлежи – като не ви харесва, ходете живейте другаде. Никой копче не може да му каже.
    Аз имам 2 кучета, ваксирини, кастрирани и пр. Плащам данъци, ходя с каишки, намордници и пр.
    Кой от нас двамата е идиот? Съжалявам, но кучетата нямат права. Но хората би трябвало да имат задължения, нали?

  22. защо аз трябва да имам морален компромис с убиването на телето, след като телето няма морален компромис с убиването на тревата, а тревата няма морален компромис с убиването на полезните свойства в почвата, благодарение, на които расте??? почвата е организъм, тревата е организъм, телето е организъм и аз съм организам, всички заедно сме един организъм. всичко е йерархия в хранителната верига и естествен ход на нещата. другото е плод на способността на човека да мисли повече от необходимото, на това е плод също и извратения секс, комунизма, религиите и т.н. от тях най-безвреден е извратения секс.

Leave a Reply

Задължителните полета имат *