Ще ме направи ли як Белчо Христов?


Белчо Христов е, освен брат на Тодор, професионален фитнес треньор и диетолог. Пред вид че съм се заканил до следващия си рожден ден да съм в най-добрата форма през живота си, а той самият (рождения ден де) неумолимо наближава, реших да се възползвам от услугите му.

Защо точно той и какво да правя с туй DVD дето той ми го изпрати…

Защо точно от него?

Всъщност, възможностите ми за избор никак не бяха големи. Твърде ограничени бяха, всъщност. Практически никой друг не предлага фитнес и хранителни консултации по интернет – каквито Белчо рекламира в блога си, който е едновременно и негово портфолио като треньор. Въпреки, че голяма част от статиите му са с определено рекламна насоченост (на услугите и продуктите му), те оставят впечатление, че човекът поне знае какво и защо приказва. Натурален културист е (каква полза да вземам акъл от стероидни говеда?), а и резултатите на някои от клиентите му, които съм виждал, пък и неговите собствени, са красноречиви:

Освен това, пресметнах бързо аз, цената на един професионален фитнес и хранителен план, изготвен от Белчо, сравнена с цената, която някои хора дават за добавки и/или инжекции в свирепата борба за хармонично тяло, си е направо пренебрежима.

ПланЪ и други изненади

За да ми бъде изготвен индивидуален план, трябваше да попълня нещо като анкета, в която не само да напиша какви са ми размерите, дневния режим, какво ям и как тренирам, ами и в кои часове имам възможност да се храня, мога ли да си нося храна на работа, да си готвя сам, какво обичам да ям и какво не, имам ли некакви травми, заболявания и т.н. Попълних я де и я върнах по имейла.

Всъщност това, което получих с куриер беше само един DVD диск – на него има три електронни книги – една по-обемна за анатомията на човека, една за основните положения на фитнес храненето, както и, разбира се, третата, която е фитнес и хранителен план. Явно физиката и целите ми се се видели на Белчо достатъчно стандартни, за да ми прати своя специализиран план за качване на мускули – “Мускулна маса GH“- щото нямам травми и болести, които да изключват дадени упражнения, а и съм добро прасенце, та ям всичко 🙂 Общо взето, планът представлява тренировъчен и хранителен режим за 6 седмици.

Оформлението на самите материали изглежда доста професионално – всичко е илюстрирано със снимки и графики, описано добре. На края са добавени препоръки за приемане на добавки за конкретния клиент, ако той желае това.

Тренировки: Според програмата в Мускулна маса GH“, всяка мускулна група се тренира веднъж седмично, с различен брой серии и упражнения (за всяка седмица са има графики и картинки даже). Това прави общо 4 тренировки на седмица, тъй като ги гледам всяка по около час. Впечатление прави, че почивките между сериите са доста малки, както и че се набляга на прости, базови движения.

Диетата… ми се вижда малко странна 🙂 Разделена е на седмици и някои от тях са с по няколко грама въглехидрати (което е интересно, предвид ненавистта, която Белчо е изразявал срещу т.н. високопротеинови диети – Дюкан и т.н.) и с едва около 1500 калории на ден – което е към два пъти по-малко, отколкото изяждам обикновено. Иначе храните са бяло пилешко месо, телешко, риба, овесени ядки, боб, салата – нищо сложно или скъпо (сметнах ги на око, че излизат по около десет-дванайсет лв. на ден).

Всичкото това мъчение е предназначено по естествен път да повиши нивото на растежни хормони (GH – growth hormones) отделяни от тялото на жертвата (аз де) и тя да придобие неописуемо огромни мускули. С какъв резултат – ще пиша после 🙂

Препоръки: Естествено, няма да съм аз, ако не намеря няколко кусура на цялата работа и първият е, че Белчо дава плана в word формат, незащитен от копиране, поради което всеки може да му открадне програмата, пействайки я в сайта си. Освен това мога да му препоръчам да включи и описания на изпълнението на всяко конкретно упражнение (неща, които съм виждал в блога му), на методите на изпълнение, които препоръчва (за които питам по-долу), както и някои рецепти на приготвяне на храна (пак ги има в блога) – все пак не всеки се е занимавал усилено с фитнес, за да знае тези неща.

P.S. Разбира се, някои от тия неща искам да попитам, и поради щото Белчо обеща да отговаря на въпроси тук (не само мои, тъй че ако иска някой да го пита нещо – моля) ще ги задам в коментар.

  


Отново Яне Янев..
Защо в България никога няма да има голям туризъм

Коментари

  1. Неколко конкретни въпроса към Белчо Христов относно хранителния и фитнес план:

    Тренировки:

    1. Какво са “Форсирани повторения” и колко от повторенията да са форсирани?
    2. Какво е “дроп серии” и как се изпълняват в дадения от тебе план?
    3. Какво е “пауза/почивка” и как се изпълняват в дадения от тебе план?

    Хранене:

    В програмата пише “консерва риба тон”, “купа овесени ядки”, но аз се питам:
    1. колко грамова консерва риба?
    2. Колко грама (лъжици) сухи овесени ядки?
    3. Какво е обезмаслена майонеза и защо я препоръчваш?
    4. Вместо лъжица конфитюр или кроасан не е ли по-добре да ям мед (обичам мед 🙂 )

    Общи:

    1. Докато изпълнявам програмата да спра ли да играя баскетбол?
    2. Знам, че препоръчваш да се пие много вода – по колко трябва да пия дневно?
    3. Вредно ли е да се пие вода по време на хранене?

    Ако дадеш линкове вместо отговори, също ще е добре 🙂

  2. Даниел Панев
    03/08/2009 - 09:29

    Е ма чеки, чеки – то нисковъглехидратно не означава високопротеиново… Това по повод забележката ти за ония там седмици от диетата…

  3. да де, “нисковъглехидратна-мазнинно-протеинова” трябваше да напиша може би 🙂

  4. фитнес-маниациате са за психолог

  5. aко срещнем некой такъв, със сигурност ше му дадем твоя номер, да му го кажеш лично 😉

  6. Никога няма да проумея,какво кара здрави,прави и хубави мъже да се обезобразяват по този начин:) Съгласна съм с voxy

  7. Тодор Христов
    03/08/2009 - 10:53

    Успех ти желая в тренировките!

    Тренирай си натурално и не минавай от “тъмната страна” и всичко ще е ОК. 🙂

  8. За да се “зариби” човек с фитнес трябва да издържи поне 2-3 месеца тренировки. От там насетне – видял резултатите, човек рядко спира/или ако спре после пак се връща/. И не е казано, че всеки който ходи 2-3 пъти в залата е фитнес маниак.

    Аз съм за фитнеса за раздвижване – и естествено за леки промени по тялото. Човек сигурно може и за 1 месец да качи 10-20 кг. мускули или пък да почне да вдига 100 кг. Но си е глупост. Качиш ли бързо – падаш бързо, да не говорим за травмите. Бавно и постепенно подобряване на мускулатурата. Това е мисля по-добрата цел. Е разбира се ако човек не си е поставил за цел да става културист и да гони спортни резултати.

    Важното е човек да се чувства добре, а след тренировката – още по-добре.

    Иначе какво? По цял ден в офиса, после в колата, после в леглото. Никакво движение. Не ги разбирам тия маниаци на никаквото движение 😉

  9. ще ми се да попитам Белчо Христов дали тренира и жени

  10. За 6 седмици пък колко мускулна маса очакваш да качиш с тая “вълшебна” програма? А треньорът ти какво би отговорил на тоя въпрос?

  11. Белчо Христов
    03/08/2009 - 13:33

    Оооп, ей ме на и мен 🙂

    Отговори по темите:

    Тренировки:

    1. Какво са “Форсирани повторения” и колко от повторенията да са форсирани? Това е техника, която с участието на партньор изпълняваш допълнителни 2-3 повторения, над описаните. Т.е. избираш си такава константна тежест!

    2. Какво е “дроп серии” и как се изпълняват в дадения от тебе план? Отново с константна тежест, започваш за правих конкретната бройка серии и после кликваш върху моят линк:
    http://www.belchohristov.com/2715.html

    3. Какво е “пауза/почивка” и как се изпълняват в дадения от тебе план? Правиш конкретната серия и после почиваш!

    Хранене:

    В програмата пише “консерва риба тон”, “купа овесени ядки”, но аз се питам:
    1. колко грамова консерва риба? колкото е в търговски вид!
    2. Колко грама (лъжици) сухи овесени ядки? от 4 до 5
    3. Какво е обезмаслена майонеза и защо я препоръчваш? заради мазнината й. Нискомаслена майонеза да е все пак!
    4. Вместо лъжица конфитюр или кроасан не е ли по-добре да ям мед (обичам мед 🙂 ) Не е същото, но става!

    Общи:

    1. Докато изпълнявам програмата да спра ли да играя баскетбол? желателно е! Ще имаш многхо енергоразход!
    2. Знам, че препоръчваш да се пие много вода – по колко трябва да пия дневно? около 4-5 литра
    3. Вредно ли е да се пие вода по време на хранене? преди храна, не по време!

  12. Белчо Христов
    03/08/2009 - 13:39

    arigold – ами аз не бях от мързеливите и го доказах, че за 6 седмици мога да си променя визията – не с приказки, а с храна и знанията ми! 😉

    minnnA – основно се занимавам с жени!

    voxy – обяснете ми защо, преди да го твърдите! 😉

    Айде, на линия съм тук, за да отговарям и на провокации. 🙂 Бъдете сигурни в едно – моята визия, не е продукт на комплекси. Тя е продукт на моят начин на живот. И тя ме “продаде” на Лонг, а не нещо друго! Дали съм бил за психолог, незнам. Самият аз влизам в тази роля понякога, когато е нужен подход към всеки клиент. Но съм сигурен в едно – надали ще видите такава статия написана изобщо т фитнес инструктор и там каквото му викате всичките 🙂

    Ето я и нея: http://www.belchohristov.com/4842.html

    Ако бях за психолог, дали щеше да си загуби работата самият той?

  13. Мерси за отговорите!

    Хубава статия за дроп-сериите, илюстрирана с видео. Но като пишеш в програмата примерно 4 дроп-серии х12 повторения, това значи че 12 правя с основната тежест само, или 12 са общо с основната+допълнителните? Щото ти на видеото направи общо 21 повторения в 1 серия…

  14. Пешо, не отговори на въпроса ми – колко килограма смяташ, че ще качиш само с тази програма, без да изпиеш цялата химия на света?

  15. Белчо Христов
    03/08/2009 - 13:57

    Във видеото се ръководя по новият ми продукт “Testo&Growth” 😉 Там нещата са по-хард :0

    Използвах линка, за да видиш как се испълнява дроп серията. А ти, правиш заветните 12 повторения с оптимална тежест, сменяш с два пъти по-лека, правиш 2-3, пак с още по-лека тежест още 2-3 и си готов! Препариран и готов 🙂

  16. Белчо Христов
    03/08/2009 - 14:02

    arigold – ще отговоря вместо него – ако се спазват насоките ми на 100% може и да качи 2 кг, но ще смъкне мазнината. Идеята на режима е покачване на чиста активна мускулна маса. Която, ако бъде материализирана във визията му, ще изглежда доста по-различен.

    Химията – ако си мислите, че чудесата стават с химия или “само с химия” – то вие сте в много голяма заблуда. Химията не прави мускулите ви! Това е синтетичен тестостерон, който няма градивна функция, а само и единсвтено антикатаболна!

    Натуралният културизъм и спорт, този, който аз промотирам, не ви гарантира светкавични резултати. А трайни. Аз работя на ниво клетка, защото преди всичко съм биолог – и като виждане и като работа!

    Ако Петър смъкне (това и очаквам) 4 кг мазнини, и качи 2 кг мускул, т.е. -2 кг като разлика, а като визия нещо различно, то той е свършил перфектно работата си в кухнята и в залата! Затова избра мен – защото доказвам теориите си и вижданията си! 🙂

  17. ти, правиш заветните 12 повторения с оптимална тежест, сменяш с два пъти по-лека, правиш 2-3, пак с още по-лека тежест още 2-3 и си готов!

    Това е много важно уточнение!

    Значи ако съм разбрал правилно, първата седмица правя сериите с форсирани повторения, втората с дроп, а третата седмица с пауза почивка?

  18. Лонг, Белчо, я ме светнете по колко пъти е заложено да се тренира корем в обсъжданата програма.

  19. И още нещо… тичане в цялата работа има ли?

  20. Белчо Христов
    03/08/2009 - 15:23

    Точно така Лонг! Touche – програмата ми е с цел повишаване естествените нива на растежен хормон. Това гарантира по-ниското ниво на мазнини в тялото изобщо. От тук – самата интензивност на режима (хранителния и тренировъчния) гарантира и загуба на мазнини в тялото изобщо! Два пъти заляга корема седмично в програмата му. Какво ще стане – възможно е да се “нецепи” и само от водата, ако метаболзима му е бърз! 😉 Тичането – ще допринесе към издържливост повече, няма да е катализатор основен. Фундамента е в храната – изгледжаме такива, каквато ни е храната! 😉

  21. Въпрос към треньора: Казвали са ми че караш жените да тренират като мъже с големи тежести. Как се отслабва по този начин?

  22. може би не всички жени, които отиват при него са дебели – познавам доста момичета, на които добре ще им дойде да качат малко килограми (мускул де) 🙂

  23. Белчо Христов
    03/08/2009 - 20:08

    Големите тежести водят до голям енергоразход. Това е обяснението. А това, че съм тренирал така жените – е поредната лъжа! Нищо подобно няма.

    Тренирам ги или ги съветвам да тренират оптимално (но не и тежко, а интензивно), защото само и единствено така топят мазнини! Другото просто игра за шахматисти – стоиш и се пулиш! 🙂 Тези, които е нужно да покачват килограми – корекциите идват от храната!

    П.С. Тези всички въпроси съм ги разгърнал със статии в сайта ми. Тук внасям яснота по “поддръжката” на Петър 😉 И сега ще види, “Кон боб яде ли?”. 🙂

  24. QNA PLATOVA
    03/08/2009 - 20:47

    Longanlon! Mnogo uspeh ti jelaq i pozdrav za otkritostta! Az tazi sedmica se zaemam sus seriozno otslabvane i namalqvane na taliqta – tq nai me smu6tava. 🙂
    Lo6oto e, 4e i razmerut na sutiena mi nqma da e s C :(, no nqmam turpenie vse pak da olekna. Moqt metod e ejednevno pluvane i placikane do skapvane. Za sujalenie ne v moreto, a v gradskite plajove. A cenata 6te si q izbiq kato prekarvam vremeto, v koeto drug put qm, hva6taiki ten (outside the pool, relaxing).
    Problemut e, 4e ne mojah da zapo4na po-rano, tui kato nqma6e svobodni 4asove pri kozmeti4kata – ne moga “en natur” da ida na plaj :))))
    A ako imam sili, 6te podhvana i 1 kaseta s gimnastika, koqto izgrajda hubava figura. Znam go ot opit i za6toto poznavam jenata v kasetata na jivo i ne sum vijdala po-izq6ten jenski zadnik v jivota si!
    Pi6a tova, za da vidqt 4itatelkite kak izglejda edin nai-obiknoven plan za deistvie, bez trainer.
    Dobur plan za meseca, a?

    Imam edin vupros. Gospodin Hristov e i dietolog. Ta, moqta dietolojka mi be6e kazala, 4e imam nujda (ili vseki 4ovek mejdu 20 i 30 godini ima) ot 0,5L mlqko ili mle4ni produkti dnevno. Kakvo smqtate Vie? Za men tova e prekaleno mnogo, a i znam, 4e si pulneq osobeno ot prqsno mlqko. Edna osobenost za men: ne konsumiram yogurt i kiselo mlqko.
    6te se radvam i da razbera mnenieto na posetitelite i Longanlon za vodnata gimnastika.
    O6te vednuj, uspeh!!

  25. Белчо Христов
    03/08/2009 - 21:22

    Каква е причината за такава консумация обаче? повече диетолози не са спортни диетолози. А и преди всичко аз съм биолог по образование.

    Ако целта ви е отслабване – просто забравете за мляко и млечни продукти! лактозата вътре задържа вода, подпухнала сте и … нищо хубаво не виждам в млякото! Наистина. Ако искате калции – 10 лв струва в магазина ми или аптеките. 100% по концентриран е от колкото “химии” в тези бели субстанции, наречени “прясно”.

    Имам различна философия от вашата за спорта, но не искам да се меся там. 🙂

  26. House M.D.
    03/08/2009 - 21:29

    Момчето е професионален фитнес треньор, може да бъде фитнес консултант по хранене, но не е диетолог.
    Все пак не виждам причина да не те направи в перфектна форма за деня. 🙂

  27. Белчо Христов
    03/08/2009 - 22:52

    Е, така пише на лиценза ми! 🙂 То, реално кой е диетолог? Заъвршилите висеше по диетология ли? Или биолозите като мен? 🙂

  28. QNA PLATOVA
    03/08/2009 - 23:14

    V statiqta nai-gore pi6e dumata “dietolog”, zatova si zadadoh vuprosa 🙂 A ina4e az jiveq izvun Bulgariq i hodq v edna durjavna klinika na dietolojka.
    Mlqkoto i az ne go smqtam za spomagatelno pri otslabvaneto. Za sebe si pone. Kalcii si imam vku6ti, no go davam na ku4eto. Mislq, 4e vse pak poemam dostatu4no, bez da vzimam na hap4eta.
    Kiselo mlqko kato bebe mnogo sum pila i ot prenasi6tane se e polu4ilo otvra6tenie…Ne6to podobno.
    Longanlon ima li sirene i ka6kaval v dietata si? A yogurt?
    A kolkoto do sporta, baseinut ne e sport, ama za men si e stqga6t i se gorqt kalorii. Vajno e da se zabavlqvam i da se otpuskam. 4ovek na udovolstvieto sum. Ne obi4am da se potq v staq s drunka6ti jeleza. Obi4am otborni sportove, no priqtelite mi ne igraqt po4ti nikoga.
    V Avstriq i Germaniq dietolozi sa tezi, koito sa izu4avali Ernaehrungswissenschaften (“nauki za hraneneto”) – no tova e i zna4enieto na dumata “dietologiq”. Blagodarq za burziq orgovor!

  29. Белчо Христов
    03/08/2009 - 23:54

    За мен, тук диетолог означава да боравиш не с храните, а с тяхното естество и свойства вътре в клетката! Да, като такъв, аз съм лицензиран! 🙂 Само и единствено тогава се материализират “мъкети” покрай диетите!

    Колкото до неговият режим – той няма нищо общо с цялостното отслабване, а с манипулация и стимулиране на естествените му нива на растежен хормон в тялото! Млякото няма никакво касателство в това! Ако и това приемем за част от диетологията – чрез нея и познанията по ендокринология, да боравим с естествените нива на хормони, които определят нашата визия – да, такъв съм 🙂

  30. PrinCess, какво разбираш от “трениране като мъж”? Защото аз познавам жени, които като боравят със свободни тежести не взимат гирички по-тежки от 2-3 килограма. Отделно и лично мое впечатление (а и на такива като Белчо, предполагам) е, че жените, които се страхуват да “тренират като мъже” като вдигат тежест, която на 15-то повторение малко започва да ги затруднява – и казват, че им е тежко това чудо. Аз познавам една тенисистка (германка), която вкъщи има гирички от 3 паунда и казва, че с тях си прави лека тренировка на ръцете вкъщи. 3 паунда е малко по-малко от 1.5 килограма. Притеснявала се да не направи големи мускули, защото била качвала много лесно мускулна маса. После без да я питам ми каза, че правила 180 повторения с тези гирички наведнъж (разбирай за бицепс). Е накъде се виждаш със серия от 180 повторения???!!! То за една тренировка общо (на всички тренирани мускулни групи във въпросния ден) обикновено правиш около половината от тези повторения по груба преценка, а тя за едно упражнение прави 180 повторения.

  31. House M.D.
    04/08/2009 - 13:50

    Това, което разбрах е, че си изкарал някакъв курс нутрициология и си лицензиран. Ок. Приемам. Но не си диетолог. Диетологията е следдипломна специализация за лекари и само лекари могат да бъдат диетолози.
    Даже сега режимът е облекчен, защото има директна специализация по хранене и диететика.
    Докато преди преди години, лекарят първо трябваше да изкара специализация по вътрешни и след това диетологията се взимаше като профил на гастроентерологията.
    Та така. Ще следя за крайния резултат при Сийката, очаквам да е чудесен. Успех! 🙂

  32. Ебаси, направо чувствам вече напрежението от толкова много очаквания, дееба…

  33. Дончо
    04/08/2009 - 17:12

    Ето шанс и за едно прасе като мен да стане нормален човек. Веднага след отпуските ще потърся Белчо… Мерси, Лонг!

  34. dimitkoster
    04/08/2009 - 19:54

    остава да направиш снимки “преди” и “след” и да ги споделиш с нас, че може и някой друг да те последва

  35. Даниел Панев
    04/08/2009 - 21:40

    Ами не – няма да те направи Белчо Христов як. Той може само да ти помогне – реконтрата остава у теб…

  36. Белчо Христов
    05/08/2009 - 13:30

    Лонг, действай! 🙂

  37. Dr.T.Lefteroff
    05/08/2009 - 23:26

    @Белчо Христов – На 52 години съм, водя относително застоял живот, такава ми е работата.
    Но в къщи имам велергометър, дъска за коремни преси, гири(малки – 3 кг). От утре започвам пробези с велосипед – по 30-40 км 2-3 пъти седмично, за общо физическо укрепване. Плувам по 2-3 километра седмично.
    Имам желание да упражнявам кутуризъм – нямам заболявания (остри или хронични), по професия съм лекар, анатомията ми е всекидневно занимание(рентгенова диагностика).
    Преди 5 години бях постигнал забележителни рзултати, но впоследствие се занемарих.
    Искам отново да „вляза“ във форма – 171 см, 69 кг.
    Имам нужда от хранителен режим и система за трениране.
    Храненето не е проблем в каквто и да било форма и обем, водата – също. Проблем е френското червено вино 🙂

  38. Dr.T.Lefteroff
    06/08/2009 - 00:10

    @Белчо Христов – Влязох във Вашия сайт и си отбелязах всичко „вредно“ като храна и напитки за моята кръвна група О, с малки изключения съм почти напълно съгласен с Вас.
    Моля за количествени пояснения преди и след упражненията.
    Както и за групите упражнения.
    Ако сметнете за необходимо това да стане чрез Вашия сайт, моля за допълнителна информация.
    Благодаря предварително.

  39. Dr.T.Lefteroff
    06/08/2009 - 00:11

    П.С. – По-горе: културизъм!

  40. Kамелия
    23/08/2009 - 02:20

    Ще ме спукате всички от смях по темата “Диети, културизъм, кой е диетолог и кой не”. За млякото съм съгласна – твърдо НЕ на всички млечни продукти след 10г възраст (с изкл.на кис.мляко).
    Диетолозите по принцип освен human nutricion, изучават и други неща като например енергийна стойност на храните, въз основа на която да са в състояние да изготвят калкулирана диета според нуждите на клиента. Темата е доста обширна, но мили хора, разковничето за всички успехи се крие в САМОДИСЦИПЛИНАТА, ТРУДА и ПОСТОЯНСТВОТО.
    Без тях, нито Белчо, нито други доктори разни ще ви изваят прекрасната фигура. 🙂

    Ако някой обаче ми обясни следното, ще го черпя кафе на главната:
    1. Защо културизмът е вид спорт, след като за да постигнеш топ-форма трябва да се натъпчеш с анаболи, стероиди и всякакъв друг вид химични боклуци? Спорта е занимание за укрепване на тялото, а не за неговото разрушаване. Здравото и красиво тяло е нормалното тяло – хора, проумейте това!
    Големите мускули впечатляват само блондинки!
    2. Какво трябва да е съотношението Белтъчини:Въглехидрати:Мазнини в дневният хранителен порцион на нормален, средно-статистически човешки индивид?

  41. Kамелия
    23/08/2009 - 02:30

    Искам да препоръчам на Яна Платова (пък и на всеки друг на който му стиска) следното:

    http://www.zemianazaem.com/?p=21

    Със сигурност обаче, това не е за хора, които искат да “правят мускули”.

  42. Камелия, във ВСЕКИ спорт постигаш “топ форма” като се натъпчеш с “анаболи, стероиди и всякакъв друг вид химични боклуци”.

    Всички атлети в професионалния спорт вземат химия в огромни количества – надпреварата е да се измислят нови химии, които все още не са забранени и да се ползват, докато МОК разбере за тях и ги забрани – след това се вземат още по нови… и така. Даже в шаха се ползват стимуланти на мозъка и много от тях са забранени. Ако си мислиш, че някой спортист, дори едничък, в лекоатлетическата надпревара, която гледаш в момента по телевизията, не е на поне 5 вида химия, ти завиждам за наивната вяра в доброто.

    Това разбира се, изобщо не значи, че спортуващите за здраве трябва да гълтат химии – професионалният спорт е по-скоро вреден за здравето и няма нищо общо със спорта като хоби. За себе си аз съм направил избор – не вземам даже “хранителни добавки” които ги имат за безвредни – смятам че са недостатъчно ефективни за цената си.

    Според скромните ми познания, съотношението на енергията, идваща от белтъци/въглехидрати/мазнини в една нормална диета е съвсем приблизително (разлики от рода на 5-10% са нормални, защото човешкото тяло е много адаптивно, а и хората са различни) – 30%-55%-15%

  43. Kамелия
    23/08/2009 - 14:24

    Longanlon,

    Благодаря за коментара, радвам се, че споделяш мнението ми. Това за химиите и МОК ми е известно, до някаква степен. И все пак в проф.спорт има някои, който да следи.
    По-добре наивна реалистка с вяра в доброто, отколкото заблудена овца в Матрицата 🙂
    Поздравления за избора ти и благодарство за съотношенията.

  44. транслейта превежда заглавието така:

    You make me yak Belcho Christ?

    lol

  45. Даниел Панев
    01/10/2009 - 11:45

    К’о стана уе – стана ли як?

  46. почти 🙂 ето писмото, което пратих оня ден:

    Здрасти Белчо,

    Новата ти статия ми напомни да споделя с теб резултатите си от твоята програма, която завърших в края на миналата седмица.

    За мое съжаление се оказа, че чудесните резултати от първите две седмици не са достатъчна мотивация за мен да спазвам диетата, която ми препоръча. Тя означава да построя деня си около храненето и готвенето и постоянно да мисля за това, което е доста скучна работа, ако човек не е 100% мотивиран, а и с моя график на пътувания и пиянски вечери е доста трудно. Спазвах диетата само най-общо, една седмица с малко калории и въглехидрати/една седмица с повече калории и въглехидрати (но не с хранене по 7 пъти на ден). Тренировките – както си ги написал.

    От резултатите съм доволен и дори изненадан (пред вид, че не спазвах диетата). В момента съм с 2 кила по-лек от в началото, но изглеждам по-як, незнайно как 🙂 Ръката ми порасна със сантиметър, вратът с два, талията намаля с 3. Пиенето на много вода, ограничаването на червените меса и въглехидратите през седмица, както и големият брой повторения се оказаха добра идея за мен и физиката ми.

    От един несериозен клиент 🙂

  47. Милко Георгиев
    24/09/2010 - 22:02

    Интересна тема, интересни коментари. Размяна на разкъсани потни потници.
    Някой ще ми покаже ли резултати след една готина?

  48. Галин Рачев
    21/12/2010 - 23:31

    :)) Дааа, и аз съм любопитен

  49. Милко Георгиев
    22/12/2010 - 01:38

    Резултати все още няма.

  50. резултатите са видими във фейсбук профила ми 🙂 иконата е горе под снимката

  51. Милко Георгиев
    22/12/2010 - 20:06

    Тази снимка ли? http://www.facebook.com/photo.......693653129
    Това предполагам са около 13-15% мазнини. От колко си започнал?

  52. хех от 48 кила на 182 см 🙂

  53. Милко Георгиев
    23/12/2010 - 00:29

    ? 48 кила ? какво

  54. кво се шашкаш, толкова бях като малък

  55. Милко Георгиев
    24/12/2010 - 23:53

    ич, не се и шашкам.
    чудесни резултати в чувството за хумор, вероятно ще участвате в някоя забавна програма 😉 весели празници

  56. Пълен шарлатанин е тоя!!! Но докато има балъми да му се връзват ще има и такива като него!

Leave a Reply

Задължителните полета имат *