Заповед за обиск ли? Глупости…


Пред вид ширещата се у нас престъпност и трудностите, които законът поставя пред разследващите органи при откриването и залавянето на престъпници, в съответствие с поетите ангажименти на България към ЕС за противодействие на организираната престъпност, както и като надграждане на резултатите от последните промени в ЗЕС:

Предлагам да се премахне изискването за съдебна заповед за обиск на жилище…

Уличната престъпност ни залива, затворите са пълни, организирани банди тероризират гражданите и ги отвличат, убиват, ограбват, изнасилват, гнусни педофили разменят детско порно, а нарушители на закона за авторското право и сродните му права си разменят пиратски мелодийки за телефоните в училище, наркотрафиканти са плъпнали по улиците и зарибяват децата ни с най-страшната дрога – марихуана…

Срещу всички тях се изправя само тънката синя линия на героичната българска полиция, последният бастион на реда, чийто експертен, квалифициран и даже гениален личен състав жертвоготовно се бори ден и нощ за разкриване на престъпленията и наказване на виновните. Но тези батмани на българския Готам, тези супермени на балканския Метрополис, тези гюромихайловци на националния … да де, национализъм – всички техни усилия са блокирани, спрени, смазани, унищожени и обезоръжени от абсурдните, бих казал дори убийствени ограничения, които българската Конституция поставя пред тях.

Представете си!

Представете си ситуация, в която този така неевропейски, този излишен, архаичен, презрян от съвременната демокрация документ, защитава не какво да е, а гражданските права… и то не на кого да е, а на всеки, включително и на тия, които непогрешимото МВР е заподозряло в престъпление! Даже няма какво да си го представяте – то си е точно така.

Всеки презрян гражданин, всеки потенциален извършител, всеки кинетичен престъпник и даже ти, съседът ти от дясно (този пропаднал сисадмин-дегенерат) и леля Цецка от съседния вход, е защитен от Конституцията от произволен обиск на жилището! Даже самата Конституция, при това не само Търновската, а и сегашната, изисква съдебна заповед, за да могат устремните противопрестъпни и най-пресветли отряди на МВР да претърсят жилището на когото и да е. Дори на тези, които има вероятност да бъдат някога потенциално заподозрени в намерение за умисъл за извършване на престъпление!

Така не може да се работи! Това ужасяващо стагниращо ограничение нанася непоправими вреди на способността на безгрешната ни полиция да се бори с престъпността! Понякога могат да минат часове, докато съдебна заповед за обиск бъде издадена, през което време ценни улики всекидневно и ежечасно биват безвъзвратно унищожавани и изгубени за правосъдието, а заподозрените укриват какво ли не (вкл. самите себе си) в собствените си жилища, до които, о ужас! органите на следствените и други служби нямат достъп без съдебна заповед!!!

Нека сложим край на това!

Именно затова предлагам тази правоохранителнорушаща алинея да отпадне! Нека служителите на МВР да не се нуждаят от нарочна съдебна заповед, за да извършват обиск на жилищата на заподозрени. Нека свободно да могат да претърсват всеки човек и всяко жилище по сигнал, по усмотрение и по поръч… да де, по сигнал и усмотрение.

Така не само разкриваемостта на престъпленията рязко ще се увеличи, ще бъдат взети важни мерки по превенцията, които ще намалят силно престъпността и това ще свали разходите за съдебната система, но и всички ние ще се чувстваме по-сигурни, че всички лица с неблагонадеждни и дори престъпни намерения са здраво заключени в съответните пенетенциарни институции.

Така че нека дадем свобода на неуморния български полицай и следовател да преследва злосторниците закононарушители. Нека го поканим в собствения си дом да идва, сам и с приятели, по всяко време на деня и нощта, без такива глупави условности, като съдебна заповед. Нима не му вярваме? А и нали няма какво да крием от него?

Некролози и манталитет
Дори Земята да се затопляше…

Коментари

  1. milenbog7a
    07/01/2010 - 09:10

    Супер си, поздравления за статията!!!

  2. Майк Рам
    07/01/2010 - 10:05

    Опасявам се, че полицията рано или късно ще си присвои това право независимо от нашето мнение. Хубав сарказъм, остроумен, но нещата вървят на зле за крехката ни демокрация.

  3. albert venn dicey
    07/01/2010 - 10:46

    Напротив, аз пък нямам нищо против да има претърсване без съдебно разрешение. Защото то така или иначе е безсмислено.

    Наистина, събраните доказателства доказателства, ако има такива при претърсването, няма могат да се представят ПРЯКО, заради формалната липса на съдебно разрешение, обаче няма пречка те да се приложат към делоно непряко – например като един от полицаите или техниците бъде призоват като свидетел и свидетелства, че тези доказателства са намерени именно при претърсването. И виновният ще бъде осъден.

    Това е защото в нашето право действа принципът на обективната истина – на всяка цена нито един виновен да не бъде оправдан и нито един невинен да не бъде осъден. Независимо от некадърността или дори беззаконията на обвинението или некадърността на защитата.

    Така гаранцията срещу претърсвания е обезсмислена. Виновният така или иначе ще бъде осъден с незаконно събраните доказателства (или още по-лошо ще се отърве), а невинният гражданин ще остане с неприятните спомени от претърсването. Възможността за водене на дело за обезщетение за вреди е по-скоро илюзорна като възпираща мярка.

    Единственият изход е въвеждането на exclusionary rule по американски образец. Но при първият изнасилвач, убиец, мафиот, пуснат на свобода заради формално нарушаване на правата му, макар и с доказана вина, 99,99% от хората ще писнат и законът ще отмени това правило.

  4. albert venn dicey, иронията ти е прекалена, даже за мен 🙂

  5. albert venn dicey
    07/01/2010 - 11:00

    Няма ирония, просто информация.

  6. ъъъ, ако няма ирония, длъжен съм да кажа, че коментарът ти като че ли го е писал някой, който не само никога не е живял у нас, ами не е и чел за България даже.

    Но при първият изнасилвач, убиец, мафиот, пуснат на свобода заради формално нарушаване на правата му, макар и с доказана вина, 99,99% от хората ще писнат и законът ще отмени това правило.

    ти чуваш ли се? я се огледай…

  7. Съдейки по фактите, принципът е “на всяка цена нито един виновен да не бъде осъден и нито един невинен да не бъде оправдан”

  8. Мче те комунистите винаги са действали без съдебни заповеди. Правили са си алтернативни съдилища, без юристи, които налагат присъди, вкл. смърт, без доказателства. Имат присъди като “подозрение в шпионаж”, “социално вреден” и “член на семейството”.

    Европейските им аналози сега искат без съд по “подозрение в нарушаване на авторски права” да се спира интернет достъп.

    Явно са се размечтали за доброто старо време 🙂

  9. albert venn dicey
    07/01/2010 - 11:38

    Longanlon,
    напротив, много добре знам какво става в България.

    Хората нямат нищо против (или поне не предприемат нищо сериозно против) ФАКТИЧЕСКОТО бездействие, некадърност или беззаконие на полицията и прокуратурата. Готови са делата да се точат с години в съда, обвиняеми да гният с години в ареста без внесено обвинение в съда, да се ползват доказателства, събрани при нарушение на закона и пр., преглъщат дори некадърността на прокуратурата, само и само престъпниците да си го получат и да не се отърват.

    Неслучайно, правилата на съкратеното съдебно следствие, които позволявата много дела да приклучан на една инстанция и в едно заседание, бяха окастрени и предстои да бъдат окастрени още повече. Нито е случайно, че предстоящите промени в НПК предвиждат отпадане на възможността обвиняемият да принуди прокурора под страх от прекратяване на нак. преследване да внесе обвинителен акт в съда сле определено време.

    Т.е. хората нямат нищо против ФАКТИЧЕСКОТО бездействие, некадърност или беззаконие на обвинението, но са против ПРАВНИ възможности, дадени от закона, обвиняемият да се “отърве” на формално основание, дори това основание да е групо покъпкване на негови права.

    Това си е цял манталитет – или държиш основно на правата, приемайки, че така ще се отърват понякога престъпници, или преглъщаш нарушенията на правата и некадърността на прокуратурата и полицията, в името на това всички виновни да си го получат.

    Така е в българското право, а и въобще в континенталното. Неслучайно наскоро Съдът в Страсбург прие, че доказатества, изтръгнати със заплаха за мъчения са напълно допустими (за чест на съда, имаше особено мнение – на българския съдия Здр. Калайджиева!).

  10. angelyordanov
    07/01/2010 - 10:51

    коментар от Свежо: Министър Дянков предлага на хората малка постна пица, министър Димитров рекетира Турция във връзка с кандидатурата и за ЕС, министър Цветанов се е оплел като петел в калчища, а за другарката Желева “Дойче веле” лансира определението – “мафиотската снаха на ЕС”. Това правителство са пълни нещастници и колкото по-бързо се отървем от тях – толкова по-добре. ОСТАВКА!

  11. Вчера като гледах новините и аз се чудих тези обиски дали са минали през законовата процедура или министър-чъкнориса е погледнал строго конституцията и на нея и е станало неудобно че му се пречка…

  12. бат Арни
    07/01/2010 - 11:57

    longi като чета това, имам чуството че или си някой бандюга или се правиш на интересен като се противопоставяш на всяко действие свързано с полицията ,поскоро второто 😉

  13. albert venn dicey
    07/01/2010 - 11:58

    Второто.

  14. бат Арни, нима смяташ, че полицията трябва да може да прави каквото си иска, само и само да провери всички, които тя смята за заподозрени в престъпление?

    да претърсва когото си иска, да влиза в чиято къща иска по което време иска и никой да не може да им каже копче? колко време смяташ, че ще измине в един такъв свят, преди полицията да се превърне в поредната банда, която прави каквото си иска?

    Промените в ЗЕС нарушават неприкосновеността на личната кореспонденция и личния живот. Конситуцията ни гарантира тия неприкосновености като част от основните човешки права, а законът ги отнема, нарушавайки Конституцията. Другите неприкосновености са на собствеността и на личността – така че следващата логична стъпка е да бъдат отнети и те – с влизанията в домовете ни без съдебна заповед.

  15. Мда, на път сме да се превърнем в полицейска държава. Сега, оня го убиха, престъпника, и за да се угоди на обществеността, имаме бързи арести – братята Маргини, които са виновни по дефолт. Ще почерпя всички пишещи братя с каквото си поискат питие, ако тези действия имат някакъв реален резултат. Не, няма да имат. Просто задоволяване на глада за циркове. Да, и аз нямам какво да крия, но МВР в безсилието да се справи с каквото и да било, освен да бие журналисти и протестиращи, става заплаха. За мен, за вас, за тези, които на 14 януари ще протестират срещу ЗЕС, срещу ‘интерфейса’. Да не би да излезе нещо смислено от ПР акциите срещу фолкаджийките и футболисите, или оня с бентлитата ?

  16. разбира се, количеството коментари под тази статия ясно показва, че повечето от нас, дори читателите на блога ми, за които имам доста високо мнение, се интересуват далеч повече от баба Ванга и Барека, отколкото от нарушаването на гражданските им права…

  17. бат Арни
    07/01/2010 - 12:21

    за да може да се направи поне опит да се промени мнението на света за нас че сме олицетворение на корупцията(а и не само заради това) и бандитизма като държава, няма как да се пипа с дамски ръкавици и да се ръси парфюм.Просто защото където и да пинеш сммърди и не от Станишев насам.За ссъжаление mayon е прав в България много малко неща стават, и почти нищо не излиза именно заради криворазбраната демокрация

  18. бат Арни
    07/01/2010 - 12:24

    една всеизвестна истина гласи -покрай сухото гори и суровото..
    Всяка битка изисква жертви няма причина това да не важи за България

  19. И коя е битката, та да изисква такива жертви?

    Престъпниците са престъпници, защото с действията си погазват нашите права – на лична неприкосновеност, на собственост и т.н.

    Ако полицаите започнат също да нарушават тези ни права, какво ще ги отличава от престъпниците? Дали са полицаи или престъпници, резултатът ще е все същия – някой влиза у вас и прави каквото си иска, взема какво си иска, бие те…

    Какво ми пука дали този, който е влязъл с взлом в дома ми има или няма униформа, ако главата ми е разбита и аз нищо не мога да направя по въпроса?

  20. бат Арни, айде тебе да те жертваме, да не сме ние, а?

  21. да, това е най-подходящият отговор към всеки, който предлага да правим жертви в името на каквото и да е

  22. Келанвед
    07/01/2010 - 12:33

    @mayon в САЩ въпреки полицейщината хората са сравнително доволни…повечето де
    @лонганлон – действително впредвид нашите ширини полицайте биха обслужвали по-скоро частни интереси , отколкото обществени, защото капиталът в джоба е хубаво нещо, а държавната служба е само за пред хората, ама ако прекалят с това нещо (да се бъркат в личното пространство на обикновените хора) обществено недоволство ще има и което правителство е взело това мъдро решение-неминуемо ще зхвърчи с вот на недоверие. От друга страна, ако мой познат се оплаче от полицейски проверки в жилището ще се замисля дали човекът има какво да крие…примерно ако е Сашо дилърчето от Младост 4 може и да повярвам, че полицаят си върши съвестно работата. Ти пък не си мисли, че така лесно става като във “В за Вендета”.

  23. бат Арни
    07/01/2010 - 12:34

    е за тва сме такива ,защото всеки казва що па да съм аз ;)и защо пък точно на мене ? Ами защото такъв ти е късмета Дзерчо затова (примерно казано)
    Лонги защо да не може нищо да направиш? Колкото по малко разчита човек на това че нищо не може да направи, толкова повече се првръща в агънце

  24. съгласен съм – само че ако секи разчита само на себе си, ще превърнем къщите си в крепости и ще стреляме по всеки, който се опита да влезе, независимо дали е с униформа или не, защото и двата вида натрапници ще са еднакво вредни

    т.е. ако прилагаме твоята философия за работата на полицията, самата полиция става излишна и всеки се оправя както си знае

    това също е вариант, разбира се, но междинният случай – полицията има право да те тероризира както си иска, а ти да нямаш право да се защитиш – е леееекично неприемлив.

  25. бат Арни
    07/01/2010 - 12:49

    Стига бе! Кой такА каза че нямаш право да се защитиш,КОЙ?
    Е да, не е целесъобразно да показваш мускули на баретите ако те таршат.Даже никак.Само че има начин да се защитиш и част от него е като им съдействаш.Разбира се имаш и целия арсенал който ти дава конституцията и закона.Това в случай че не си Сащо(дилърчето) от Младост 4,разбира се ..

  26. с риск да бъда заклеймен като черногледец и непозитивист ще си позволя да цитирам “некои” клишета в които съм вътрешно убеден
    “всички са маскари”
    “нема управия”
    Кое и е наред на тая шибана държава че да го сравним с това което не е наред?
    Изключително силно ме дразнят призивите за така нареченото “позитивно” мислене
    “Дайте да си заровим главите в пясъка и да не обръщаме внимание на гадната реалност която по НИКАКЪВ НАЧИН не можем да променим нито за нас нито за нашите деца”
    Който си мисли че българската реалност може да се промени чрез КАКВИТО и да е действия от рода на “силно викане по площадите”,”промяната трябва да започне от самия теб”,”трябва да се гласува без значение за кого за да имаш право после да се оплакваш” и други булшит от тоя сорт е просто инфантилен идиот достоен за презрението ми
    Или хващаш пътя навън или оставаш тук в лайната да се носиш по течението
    България е Пандорум,кораб в който останаха само овце,идиоти,мутри и хора които са прекалено мързеливи и страхливи за да го напуснат – хора като мен.

  27. Келанвед
    07/01/2010 - 13:18

    @deepz00ne заклеймен си!.от оплакванията ти полза няма , така че приятно гниене в ултиматния Ад България (ADBG), който включва повечето дето пишат тук , плюс тия дето не пишат и тия които си живеят живота (мутрите и мързеливците, скоро и полицЕите)
    баси имах те за умно момче

  28. Валентин Михалев
    07/01/2010 - 13:38

    Келанвед ,

    Не зная по какво съдиш, че в USA, хората са доволни от полицещтината, знаеш ли например, че пътният полицай(в САЩ) има право да те застреля, ако не спреш на негов сигнал, аз лично съм бил обискиран в тази страна, като преди това бях принуден 15 минути да се търкалям в локва с вода. След като приключи проверката и заявих, че съм гражданин на EU и настоявам за обяснение, отговорът бе :

    “Beter go homme man, we fight terrorism, litle mud on you isn’t big deal”

    Имам много приятели в тази страна, повечето от тях се ужасяват само при вида на полицейска униформа. Приказките за “Serve ana Protect” са само в Холивуд.

    Нямам желание и в България да става така. Само че с такива анемични реакции от страна на обществото, много е вероятно.

  29. Келанвед
    -според теб са оплаквания,според мен са просто констатации
    -сега вече за просто момче ли ме имаш?
    ами аз съм си прост,интелигентен но прост,иначе нямаше да съм Пандорума

  30. Калин Стефанов
    07/01/2010 - 13:56

    Едва ли от пълната импотентност на българската полиция ще се стигне до нещо уравновесено, без първо да се стигне до другата крайност…
    Но пък тук нямаме тероризъм, нито сме ТОЛКОВА ГОЛЯМА държава с ТОЛКОВА МНОГО престъпници, че да трябва ТОЛКОВА СИЛНА полиция. Тя просто трябва да си върши работата съвестно и ще има резултат. Повече правомощия не й трябват (с малки изключения). 🙂

  31. бат Арни
    07/01/2010 - 14:05

    за съжаление като единица престъпност и корупция към големина на държавата сме сред първите.Самия факт че имаме фрази като “всички крадат ” го доказва.Я да вдигнат ръчичка тези които нямат нито една нелегална програма или песен? Ами тези дето биха си доказали доходите в последните 20 години? ауу каква изненада, те май са повече от официалното население в България

  32. бат Арни, разликата между “Сашко дилърчето” и мен (ако съм заподозрян) в очите на полицията е точно никаква. Само съдът може да отсъди дали един човек е виновен или не – тази власт не може да я има полицията.

  33. бат Арни
    07/01/2010 - 14:34

    стига си плакал бе,каза ти се- може да изяде някой невинен шамарите в навалицата.Никой не ти казва дали си виновен или неПросто няма как да се обяви по телевизията че утре ще има акция еди къде си за да могат обикновенните хора да си приберат прането.

  34. Е, aко това е виждането ти за правораздаването, то ти си просто обикновен глупак. Нямаш идея до какво води подобен начин на действие, не знаеш какво означава граждански и човешки права, не разбираш причините да съществуват полиция и правораздавателна система, нито разликите между тях. Ама даваш мнение и спориш, нали.

  35. бат Арни
    07/01/2010 - 14:51

    на всеки му заслуженото!
    на прост народ-слаба държава

  36. батко арни
    ти си съгласен някой невинен да изяде шамарите в името на някакъв резултат нали?
    да речем като – престъпниците заловени и справедливоста възтържествува
    най тъпото е че невинния ще изяде шамарите напразно,истинските престъпници няма да са заловени и никаква сраведливост няма да има защото живееем в България където мафия и държава са неделимо цяло

  37. всъщност, ако полицията може да прави каквото си иска, мафия и полиция ЩЕ станат неделимо цяло в коя да е държава

    неслучайно най-демократичните държави в света са и най-правови – т.е. гражданите имат най-много права спрямо полицейски произвол

  38. бат Арни
    07/01/2010 - 15:09

    забравяте че “най-демократичните” държави не са населени с българи.Тука пак идва на помощ фолклора.Кажи ми Лонги кой народ има такава поговорка “дай му власт и пари и му гледай сеира”
    Истински престъпници казваш…нали разбираш как звучи това там където “всички крадат” , “закона е врата у полето, през която минават само говедата” там където “айде да те жертваме тебе да не сме ние” ..ама ако може после ние да живеем в демокрацията която някой друг ни извоюва.Ебаси такова племе няма по света незнам защо съм убеден в това.

  39. Димитър
    07/01/2010 - 15:10

    “кинетичен престъпник”???

  40. По тоя същия повод се бях сетил за следната карикатура:
    Седи си Бойко в тоалетната, на тоалетната чиния, със събути гащи и лаптоп на колене.
    На рулото тоалетна хартия почти до кантовете има надписчета ЗЕС … ЗЕС … ЗЕС … ЗЕС.
    вратата на помещението е леко открехната и през нея любопитно се озърта Цветанов!

  41. Димитър, тва е обратното на потенциален 😉

    бат Арни, другите държави не са населени с българи, ама са населени с хора. навсякъде част от хората са антисоциални елементи, които им се ще да се занимават с престъпност. където отиваме ние, другите държави от там се връщат. мислиш, че нито една друга държава не е имала проблеми с мафията? с полицейска бруталност и своеволие? с ширеща се престъпност?

    тва за сеира е много добра поговорка. ти дай на полицай власт, па му гледай сеира…

  42. бат Арни
    07/01/2010 - 15:16

    забравих да кажа че демокрацията не ми се връзва сред природните закони.

  43. батко арни
    прав си ,народът ни е крадлив ,страхлив ,прост и овчедушен
    причините са много и натрупвани с времето
    но народът ни е и адаптивен,може да се промени в рамките на едно-две поколения ако живее в подходящите условия
    доказателство са стотиците хиляди имигранти
    Но условията няма да се променят от само себе си,всъщност са изключително устойчиви на промяна защото устройват тия които са ни яхнали
    И самия народ не може да промени тия условия поради качествата които притежава споменати по горе
    И затова положението е такова каквото е и още дълго време ще бъде такова

  44. Мда, яко, абе в дълбоката провинция си представям един комплексиран орган на реда, който решава, че неговата му кръшка и почва да “следи цялата лична кореспонденция на всички заподозрени в това закононарушение”. Е, не е ли закононарушение да пипаш жената на органа на реда?!? Че той човека си има чест, достойнство, той е мъж.

    Или пък, колко да ти кихна, Иване, че да ми дадеш инфо по какъв начин Кока-кола правят концентрата за кока-кола!

    Всъщност изобщо няма да ми е зле, ако успея да се докопам до намеренията на конкуренцията, Иване, нали си насреща бе! Колко искаш?

    Такива разни диалози, включително диалози от рода на “ше мое ли тука да почетем малко клюки” …

  45. Мома Ангелинка
    07/01/2010 - 16:12

    прилича на “Тимур и неговата команда” :)))) И да почистват след себе си, иначе само със съдебно решение ги пускам :)))))

  46. Павел Танков
    07/01/2010 - 16:30

    Уф бат Арни просто момче. 🙁

  47. Келанвед
    07/01/2010 - 16:39

    Всъщност обиск без заповед за такава на мен лично ми говори, че сред тия дето пишат заповедите има къртици и част от прокоратурата пее на престъпниците, които могат да бъдат проверени. И да-имате право да се съмнявате в предумишленото нарушаване на личната свобода, но обикновено таквиа неща не остават безнаказани-ако се прекали с нещо следващата партия обещава да го разкара, има си избори и така…нали това е смисълът на демокрацията или вече и в нея не вярвате?

  48. ти за демокрацията в коя държава говориш Келанвед ?

  49. Еммс МакКери
    07/01/2010 - 19:18

    Всичко е в пълен хаус, само претъпността е организирана! 😉

  50. На мрънкане горе-долу го докарва публиката. И дотам. 😉

  51. Удивително започват да заприличват нещата като в затвор:подслушват ти разговорите , проверяват ти килийката когато решат и без предупреждение…..
    Аз предлагам да обиколим цяла България с една китна телена оградка и да я направиме едно малко спретнато затворче.Тогава де що има престъпници в България то те автоматично ще се окажат в затвора.То тогава и здравната реформа ще си дойде на мястото защото в затвора здравеопазването е безплатно .А пък и безплатна храна и дрехи раздават хората.Е от време на време може и да има някой анален обиск без наше съгласие ама плюсовете са повече .Така че не се дърпайте а бягайте до железарията за бодлива тел че ограда ни чака ей.

  52. Аз съм съгласен с Лонганлон. В една правова държава трябва да има закони, които да наказват виновните и да защитават невинните, без да потъпкват човешките права и свободи на последните – дори ако такива закони могат да се използват от виновните в техен интерес. Винаги се намира начин да се разкрият престъпления – дори със закони като на правова държава. Проблемът е в самото МВР. За съжаление оттам изтича информация до мафиотите, която им помага да заличават доказателства срещу тях навреме.

    Накратко казано – борбата трябва да е в МВР, а не в осигуряването на комфорт при работата на МВР. Не смятам, че е толкова сложно да се проумее това.

  53. Филип
    08/01/2010 - 01:45

    Арни, наистина си просто момче.

  54. Принцо
    08/01/2010 - 09:23

    “……дори читателите на блога ми, за които имам доста високо мнение…” – хихихихихихихихихихихихи

  55. Хидроизолации Варна
    08/01/2010 - 11:13

    Това вече е тъпо, и много лошо, Седларов.

    Представи си, че съседа ти е полицай, който след работа решил да се почерпи с колеги, и малко се понаквасил в повече, пиянството му обаче е от грубите, та решава да ти влезе в къщата,щото ти има мерак, не му трябва съдебна заповед за обиск, и да вдигне всичко във въздуха, защото “търси доказателства за трева”. Кой ще го спре след като закона му позволява да бъде неканен гост!?!

  56. Михаил
    08/01/2010 - 11:27

    Всъщност обискът е направо песен в сравнение с това, което искат. При обиск се иска не само разрешение, а и поемни лица, протокол и т.н.
    Всъщност това което искат е:
    Слагаме ви във всяка стая от жилището, офиса и в колата по 4 камери (за да хващат всичко). Пардон, не те ги слагат, а ви задължават сами да си ги сложите (и платите). После те имат достъп до тях и във всеки произволен момент могат да изберат кой да си гледат/слушат, без да се отчитат на никого реално за това. Знаем кой чете лоши книги, кой разправя вицове за Бате Бойко, кой слуша чалга и кой лъска бастуна. Всичко!
    Това е практическият еквивалент на поисканото следене на електронната комуникация.

  57. хер Флик
    08/01/2010 - 12:20

    Ето какво ме притеснява мен във въпросния ЗЕС: поради традиционно невежество, никъде не е прецизно дефинирано до какви точно данни от интернет трафика на хората ще има достъп полицията. С телефоните нещата са по-прости, защото става дума за “разпечатките”, т. е. с кои номера си говорил и колко пъти. Обаче интернет комуникацията е толкова разнообразна, че ако в закона не се конкретизират нещата и не се опишат подробно, като нищо може да се окаже, че полицията съвсем законно ще може да се сдобие с паролите ни за всевъзможни сайтове, да чете e-mail-и и да следи в какви сайтове влизаме, само защото авторите на закона тотално нямат представа от нещата, за които се напъват да пишат.

  58. Longanlon от гледна точка на реакциите които ще събуди у куките статията ти за съжаление е безмислена, все пак милиционер от ирония не разбира. Току виж утре се показал “на телевизора” някой олигофрен с пагони да обяснява с нагледен пример горния текст, как всъщност онлайн обществото подкрепя мерките на МВР за бъркане по личните данни и т.н
    От гледна точка на малко по рационалните (ще сложа и себе си в тази група) майтапът е готин, ама все пак и леко тъжен…

  59. И ти си прав, дееба…

  60. “Обаче интернет комуникацията е толкова разнообразна, че ако в закона не се конкретизират нещата и не се опишат подробно, като нищо може да се окаже, че полицията съвсем законно ще може да се сдобие с паролите ни за всевъзможни сайтове, да чете e-mail-и и да следи в какви сайтове влизаме, само защото авторите на закона тотално нямат представа от нещата, за които се напъват да пишат.”

    С други думи могат да се сдобият и с паролата ти за банковата ти сметка и после да не се чудиш къде са ти изчезнали парите. В този ред на мисли едно не ми става ясно. Има програми, чрез които можеш да влезнеш с бразилски IP адрес например от територията на Република България. Това, че си проверяваш своите неща и ходиш главно в български сайтове изобщо не пречи. Същевременно обаче ти си в България. Та в такъв случай те имат ли право да те следят – ти, който сърфираш от територията на Република България с бразилски IP адрес?

  61. Съдържанието е от значение
    09/01/2010 - 01:14

    @Д.Н.
    Ако ще и с IP адрес от луната да посещаваш сайтовете, файда няма да има ако това безумие в ЗЕС се приеме. Това с IP адрес от на майната си, те представя така само до сървъра, който ти предлага услугата (сайт, е-поща, …). Ако тази дивотия се приеме, ще предпищат на интернет доставчиците на местно ниво да те следят и записват. Единственото спасение ще е виртуална частна мрежа до на майната си (където такива слухтения няма) с шифрирана връзка и целия трафик по нея. Е, освен ако не предпишат, че шифрирането и криптографията е подривна дейност срещу държавата, която бди за нас беззащитните, и че който няма какво да крие не му трябва шифриране, и че престъпници и терористите ще борят като го забранят.

    Интересно, че премиерът-слънце учудващо дълго мълча по темата.

  62. Такаа, я да напиша нещо и аз.

    С интернета каузата на МВР по принцип е загубена. И 20 интерфейса да сложат при всеки един доставчик, който иска (и знае как) ще се предпази лесно от подслушване. Да се логва целия интернет трафик, дори на малък доставчик е технологично безумие (освен че е невъзможно) . Следенето на трафика на един (или няколко потребителя) обаче е възможно , но потребителят би могъл да : ползва собстен мейл сървър , да ползва небългарски мейл сървър , да ползва чуждо прокси, тор и т.н. с което милиционерите ще го хванат за “интерфейса”

    Това за следенето на интернет е по скоро партенка на МВР , защото те видите ли – са загрижени за гражданските права.

    Целта на милиционерите е да имат достъп до телефонните оператори (те го имат и в момента, но е незаконно). А там вече човек ако иска да е защитен не трябва да използва мобилен телефон ИЗОБЩО . ГСМ-а освен, че лесно се подслушва, много лесно (при поискване от мрежата и наличие на ГПС) може да даде точните си координати.

    Разбираемо аз (както повечето хора) не искам милиционерите да знаят с кого си говоря и къде се намирам.

  63. …Някога имаше силна полиция,защото имаше силна ДЪРЖАВА!!!
    Сега не се знае кой кого обслужва-Полицията престъпността,или престъпността полицията??!
    На полицията трябва да и се даде голяма заплата,но неограничени права НИКОГА !!! НИКОГА !!!

  64. Живеем в е..ати тъпата държава заклевам се.Ченгетата могат да ми четат и-меила, да ми подслушват телефона.Сега ще искат да си регистрирам вече тотално повредения газов пистолет, който ползвам само на нова година.Също така ще трябва да си регистрирам въздушната пушка, която изобщо неможе да се мери с един хубав арбалет,лък или харпун дори.Същевременно, никой не закача ловците, които бракониерстват постоянно и за тях ловния сезон не свършва.

  65. майор Крайселски
    11/01/2010 - 15:25

    Благодаря ви, г-н Стойков, за изявената гражданска позиция. От много време си говорим с колегите за това нещо, но днес като го видяхме в сайта ви, веднага го разпечатахме (на принтера)и го занесохме на началника. А той да знаете колко се зарадва, вика ей заради такива съвестни граждани си струва да се борим с престъпниците. И го сложи в една папка, та утре ще го показва на неговия шеф, а онзи е голям връзкар. Ще стане работата, да знаете.

    Айде, поздрави от цялото РПУ.

  66. тц тц тц…каква я мислехме каква стана
    изгоря ни момчето младо и зелено
    ех Лонги що ти трябваше на баир лозе

  67. аре по – добре не 🙂

  68. Димитър Н. Митев
    13/01/2010 - 15:42

    Малиии… какво ви става бе? Тя и сега полицията прави каквото си иска а не каквото е нужно а представям си после?! Ами то според някой хора да взема направо да им дам ключ от апартамента и колата и давай….

  69. Светослав Антонов
    13/01/2010 - 18:14

    @ss7
    “Следенето на трафика на един (или няколко потребителя) обаче е възможно , но потребителят би могъл да : ползва собстен мейл сървър , да ползва небългарски мейл сървър , да ползва чуждо прокси, тор и т.н. с което милиционерите ще го хванат за “интерфейса””

    Проблема е, че ЛАН кабела от твоя компютър отива в комутатора на твоя доставчик, и МВР са закачени точно там 🙂
    Ти ползвай каквито си искаш проксита.
    Евентуално за мейл кореспонденция с конкретни лица, с които предварително сте се уговорили да ползвате някакво криптиране – няма как да те хванат.
    Но за мейл сървър който върви на стандартните протоколи, както и всякакъв трафик към външна страна, която не е предварително подготвена да чете твоето криптиране – няма как да се скриеш.
    С други думи – ако съм наркотрафикант и не искам МВР да ми четат писмата, ще си сложа едно криптиране до свръзката от другата страна и ще ме хванат за…
    Ако съм обаче легитимна фирма, и си ползвам стандартен офис софтуер – всичко ще се вижда като на длан, нека търга за конкуренцията да започне…

  70. epistemic murk
    15/01/2010 - 22:59

    ахахах БНРП искат точно това: паспортен контрол по домовете:)))
    http://baidalai.blogspot.com/2.....-2009.html

    същия беше и на протеста на 14.01 срещу ЗЕС аххаха

  71. Мамата си джаса и се кани да продължава, детсевика. Няма такава държава и не се очертава да се появи. Няма такива идиоти, няма такива премиери, няма такива полицаи, престъпници и дойни изпосталяли крави. Няма. И няма да има. Ако минаваш прз София до 25/01 драсни два реда да пием по един чай 😉

  72. викайте пази боже
    явно никой от вас не е бил наклеветен и не е патил от полицейски и прокурорски беззакония и произвол
    аз съм и затова ще ви кажа
    те и сега си правят незаконни обиски
    след това за да ги оправдаят ти правят незаконно дознание
    незаконно ти задържат вещите
    после прокурора за да оправи полицаите незаконно протака
    нещата ти се скапват… и пишеш жалби и всичко се потапя за да оправят сгафилите полицаи и прокурори
    накрая са миали всички възможни срокове и продължения но пак не ви връщат нищи и не прекратяват беззаконието
    докато накрая несе загуби всичко и след много години някой новобранец не наери вече опразнената папка и не прекрати беззаконието щото не е заинтересован
    та в скапаната ни държава и сега за да си защитиш правата требват пари и дебели връзки
    инак попаднеш ли под ударите им и суров да си съхнеш за нула време
    накрая ти остава да съдиш скапаната ни държава но като знаеш че и съда е същата картинка ти се надиа едно отвръщение и само псуваш и туй то
    скоро говорих с един мастит адвокат кво да правим
    и той каза забрави за вещите
    от бопаджии никой нищо не си е взел, тези са най големите разбойници, а прокурорите вършат престъпления по служба постоянно, но ако случайно го барнат в крачка всичко минава в графа нарушение…
    та такива ти ми работи
    говорите си врели некипели щото не сте патили от полицейски и прокурорски произвол

Leave a Reply

Задължителните полета имат *