Всеки трябва да прочете “Моята борба”
Разни неща — 07:18, 1 April 2009
“Моята борба” (Mein Kampf) е книга, написана от Адолф Хитлер специално за да пропагандира идеологията на национал-социализма. В някои държави тя даже е забранена.
А според мен трябва да е разрешена и всеки трябва да я прочете…
У нас, слава богу, свободата на словото още се крепи, затова книги не се забраняват, както става в “демократични” и “правови” държави като Иран, Сирия и Китай… Към тях смело се присъединяват Германия, Австрия и Франция, където книгата на Хитлер е забранена не само за продажба, но и за притежаване. За Германия айде разбираемо е – чувстват се виновни, ама Франция… некои хора май яко ги тресе параноята.
Както и да е, у нас кофтито е, че книгата се продава на някакви невъзможно високи цени (35 лв. нова, мека корица), но аз успях да си я намеря в електронен вариант от един нацистки сайт (white-power.bg май беше), който го закриха после, и да я прочета. Преживяване, което наистина си заслужава.
Подходих към книгата с исторически, политически и философски интерес – очаквах мощни идеи, които са подтикнали един народ да се опита да завладее света (и за малко да успее), които и до сега, въпреки забраните вдъхновяват милиони привърженици по света. Зли, сбъркани идеи, но все пак велики.
Очакванията ми не се оправдаха
Първата част от книгата е личната автобиография на автора – малкият адолф още на 5 години чувствал несправедливостта и неправилността на обществения ред, а на 9 вече бил убеден патриот и национал-социалистическата идея се избистрила в главата му. Да бе да – на 5 г. човек едва може да си намери пишката, а той бил осъзнавал несправедливостта на обществения ред… Втората част е обяснение защо германците са най-великата нация на света, защо евреите трябва да мрат и колко ще е хубаво в свят, в който богати няма (тука яко е преписвано от К. Маркс, но какво се учудвам – все пак идеологията на Хитлер се казва национал-социализъм).
Именно затова срещата ми с мислите на Хитлер ме потресе и именно затова смятам, че всеки трябва да прочете книгата. Всеки трябва да я прочете, за да види великия диктатор и идеите му такива, каквито аз ги видях и каквито са описани в книгата – скроени с бели конци наивни приказки за деца, празен патриотарски патос, изсмукани от пръстите доводи и мощни нострадамуски залитания.
Всеки трябва да я прочете, за да може ефективно да се присмива на тия, които приемат хитлеровите бълнувания за чиста монета и са ги избрали за житейска философия. Знанието колко всъщност са глупави тия идеи ще направи много повече за борбата с расизма и фашизма, отколкото забраняването на книгата или на подобни на нея.
Tags: моята борба, скинари, социализъм, хитлер
April 1st, 2009 at 08:49
В допълнение е скучна, така и не ми издържаха нервите да я прочета.
April 1st, 2009 at 09:18
Най-интересното е, че тея дето забраняват книгата също приемат хитлеровите бълнувания за чиста монета. Иначе не биха я забранили.
April 1st, 2009 at 09:34
Крадеш, а?
)
Хетлер още няколко години не е свободен за разпространение!
April 1st, 2009 at 09:39
Зверски скучна книга е това. Една от малкото, които съм започнала и не съм дочела.
April 1st, 2009 at 09:43
Михаил, а кой му държи авторските права?
April 1st, 2009 at 09:52
Признавам си, че и на мен ми доскуча и я зарязах. Чак се учудвам на онези хора, които са намерили нещо ценно в нея и са я приели за своя идеологическа основа – в нея просто няма нищо смислено!
Съгласен съм, че ако един свободно мислещ човек прочете тази книга, ще разбере колко е куха, защото и аз се причислявам към тях. Опасявам се, обаче, че за хората, робуващи на догми и фанатична вяра, си е опасно четиво и може да ги подтикне към революционни действия (както е и станало в действителност).
April 1st, 2009 at 10:01
Същото е и положението с Библията.
April 1st, 2009 at 10:16
И аз подкрепям твърдението че максимално количество хора трябва да прочетат книгата..
Наистина “идеите” са изключително тъпи и несвързани. Много е интересен момента в който той се проявява като креационист и обяснява за първите хора и за божествената си мисия на земята. После че що потърся и що постна тук.
Също препоръчвам и “Разговори на трапезата на Хитлер” или “Настолни разговори с Хитлер”, не помня как е на български..
April 1st, 2009 at 10:23
Майк Рам, има много по-опасни книги от нея, с много по-голям потенциал за революции и разрушение: библията, корана, Капиталът на Маркс…
April 1st, 2009 at 10:23
Мда, верно една от най-скучните и тъпи книги, които съм чел, да се чудиш защо я забраняват. Може би има нужда да се пита някой немец по въпроса – възможно е ние да не можем да схванем нещо (а може и превода да е малоумен, знам ли).
@Blacky, библията и корана са по-лесно четими от тая боза (не че и те не са пълни с глупости).
Кой знае, ако махнат забраната за книгата, може би немците ще се депресират още повече, като видят в какво са се забъркали едно време и по какви причини?:)
April 1st, 2009 at 09:35
коментар от Свежо: Ако донякъде мога да се съглася с идеята на статията, то съм напълно несъгласен със следните две твърдения: “Преживяване, което наистина си заслужава” и “Зли, сбъркани идеи, но все пак велики”. И какво трябва да направим? Да включим “Моята борба” в задължителните за изучаване книги като “Капиталът” на Маркс едно време? Осъзнаваш ли, че голяма част от хората не подхождат към идеите в тези книги с грам мисъл (нарочно не използвам “критичност”, тази дума несправедливо напоследък се използва като синоним на недостатък). За мен скиновете и националистите са на едно интелектуално ниво с фанатизираните религиозно вярващи, вярващите на врачки и ясновидци, хората ходещи с антенки на главата и пита със сол и мед подготвени за пристигането на извънземните и хората, които надълго и нашироко обясняват как живеем в конспирацията на едни тайни хора, но незнаещи как да управляват собствения си живот. За мен няма разлика м/у тях. А иначе аз лично отдавна съм се отказал да чета докрай книги, с които не мога да се съглася само и само после да мога основателно да ги критикувам. Предпочитам да гледам някой стойностен или поне приятен филм, отколкото някой модерен и глупав екшън само за да мога после да обяснявам как не се прави кино или за да съм модерен.
А никоя книга не трябва да се забранява, това само ще повиши интереса към нея. Но според мен трябва да има книги, рекламата на които да е ЗАБРАНЕНА. А тази статия е една от най-добрите реклами на Хитлер.
April 1st, 2009 at 10:49
Ми аз да не я чета тогава, то както разправяте, че било скучно и т.н. …
April 1st, 2009 at 11:07
Четох я преди няколко години, най-лошо похарчените пари в живота ми, не е силна книга, дори не е духовна или въздействаща. Фашизмът на Мусолини е много по-издържан като произведение, препоръчвам го на всички които искат да разберат идеята на нациолнализма, но трябва да се чете с разбиране и исторически знания.
И последно: Не ме кефи идеологията, просто по принуда съм чел де що има за фашизма и хитлеризма./ако искаш да разбереш защо -> виж линка http://www.ariman.info/
April 1st, 2009 at 10:09
коментар от Свежо: Книгата трябва да се прочете дори за да може човек сам да стигне до извода,който е направил автораа( чета го редовно и с голям интерес):”Всеки трябва да я прочете, за да може ефективно да се присмива на тия, които приемат хитлеровите бълнувания за чиста монета и са ги избрали за житейска философия. Знанието колко всъщност са глупави тия идеи ще направи много повече за борбата с расизма и фашизма, отколкото забраняването на книгата или на подобни на нея.”
А колкото до националистите,можеш да прочетеш статия,която ги описва- тук в Свежо:”Шест прости правила,за да се наречeм националисти”!
April 1st, 2009 at 11:21
Книгата е забранена чисто и просто защото има различни хора и различни прочити на книгата.
Най-малкото два примерни прочита/мнения:
– тези на хората зад сайта white-power
– исторически
Ще е хубаво всички да го гледат като втория, но светът не е такъв;)
April 1st, 2009 at 11:23
Vse pak e napisana s dosta patos, a i njakoi ot ideite izob6to ne sa tupi
April 1st, 2009 at 11:29
Marto, aко човек е достатъчно ненормален, може от всяка книга да извлече идеология, която да оправдава собствените му вярвания и желания. Това не значи, че трябва да забраним всички книги…
April 1st, 2009 at 10:31
коментар от Свежо: Никога не бих прочела и един ред от този изрод -милиони хора загинаха заради него,изгаряха живи деца и бременни жени-правеха се опити с хора къто с мишки.Не ме интересува къква е била идеологията на този шизофреник и малоумник и е жалко че все още съществуват хора къто него които с безумните си идеи продължават да поддържат неговата кауза.
April 1st, 2009 at 11:33
Аз като икономист по едно време исках да се запозная повече с идеите на Маркс, с комунистическия манифест и всякакви такива безмозъчни брътвежи. Интересно ми беше да видя как се различават те от това, което имам като изградено мислене и тн. След като ги изчетох всичките простотии, останах с впечатлението, че това, за което говорят те изобщо не е хубаво, а “хубавото” в което ни убеждаваха толкова много години е съществувало само в очите на ръководителите. От икономическа гледна точка, че дори и от психологическа, теориите на Маркс и Енгелс са безкрайно грешни и неправилни. Все едно да е да си физик, да забучиш една перка на един прът, да я завъртиш и след като спре, да кажеш че почти си измислил перпетуум мобиле, само коефициентът на триене ти пречи, но освен това няма никакви други пречки.
Та и с Маркс и Енгелс е така. Пречи им нормалното човешко поведение.
И каква е връзката с Хитлер? И аз започнах да я чета и не издържах, прекалено скучна ми се стори и безмислена, и реших, че има доста по-интересни безмислени начини, с които мога да си прекарвам времето. Мисля, че е добре за тези, които са решили, че нацизмът е тяхното призвание, да я прочетат, предполагам, че една част от тях повече никога няма да се сетят за тази си гледна точка.
И пак аналогията с комунизма. Имаше един виц преди.
Питат радио Ереван:
-Кои хора са комунисти?
-тези, които са прочели трудовете на Маркс, Енгелс, Ленин и тн.
-А кои са антикомунисти?
-Тези които са ги разбрали.
April 1st, 2009 at 11:35
Ха-ха!
Колко е яко да има един блог и всички да се съгласяваме в него ; D
“Хитлер е лош и тъп”,
Моята Борба е такава с причина, тя е за мигновенно повдигане на морала, не знам вие какво си мислите, но 1925 и 6-та в Германия въобще не е било розово, така, че всичко казано е равен на сила и обратен по посока отговор.
Нормално е също така и в социализма малко нещата да се препокриват, напълно нормално е човек да иска да няма свръх богати, но Макрисзма, драги ми необразовани писатели, защото явно не сте четящи, много ясно поставя едно “безкласово общество”, което никога не е било цел на национал-социалистическа Германия.
Идеите не са възприемливи за вас, “нормалните” хора с прогресивното и рационално мислене,
трябва да си малко луд, малко умен и много смел за да си способен да сътвориш нещо подобно.
Миленче,
да, не чети, не ни трябват такива с подобен начин на мислене : )
April 1st, 2009 at 11:47
И я ми разсясни какво щеше да ни е по добрето, че нещо не си го представям? Защото не виждам голяма разлика между идеологията на Хитлер и Сталин…можеби разликата щеше да е, че нямаше 40 години да караме москвичи и жигули…ами Фолгсвагени битали, се тая.
April 1st, 2009 at 11:48
Bravo,Wehrwolf.I az sam na podobno mnenie, no me marze6e da pi6a
April 1st, 2009 at 11:55
Mozhe da e bil adski gaden i kovaren tip, no izob6to ne ebil tapak…I dosta se e uvliakal
April 1st, 2009 at 12:01
От днешна гледна точка книгата е тъпа, скучна и пълна с небивалици откъм идеология. За времето си обаче е имала солидна основа, просто не можем да я погледнем с очите на тогавашното поколение, дори и да не сме съгласни с голяма част от написаното.
April 1st, 2009 at 12:05
@longalon – Авторските права за книгата се държат от правителството на провинция Бавария.
April 1st, 2009 at 12:05
Prosto germancite sa bili mnogo zduhani i e triabvalo nekoi da gi povede.Ne nakadeto triabva, kakto se okazva v posledstvie
April 1st, 2009 at 12:33
Kato si tragnal da 4ete6 “ideologi4eska” literatura hvarli edno oko i na zelenata kniga na Kadafi.Mnogo trudno 4ovek proumyava, 4e v 21-i vek ima hora, koito jiveyat i se pod4inyavat na ideite na edin lud.Taka moje i da si obyasni6 kak predi 85g. “Mein Kampf” e bila opium za nemcite.
April 1st, 2009 at 11:37
коментар от Свежо: Абе ако е толкова глупав и найвен, как тогава успя да завладее цяла европа, при това без никакво военно образование
Не трябва да се забравя,че вината за избухването на вълна от национал-социализъм през 30 те години на миналият век е на Франция(жестоките репарации, които налага на Германия след първата световна война).Чудя се как Германия успява да се възстанови за близо 20 години от Първата световна война, а ние сме вече 20-ста година в някакъв преход, но от къде на къде …. не се знае
Но книгата верно трябва да се прочете от всеки средно интелигентен човек
April 1st, 2009 at 11:43
коментар от Свежо: Естир, четох тази статия. Ако забелязваш не съм привърженик на забраните. Но има много хора, които не мислят, когато четат. Особено в ранна юношеска възраст е много лесно човек да бъде манипулиран и да приеме разни идеи за чиста монета. И не говоря само за идеите на Хитлер. Какво да говорим за религиите, огледай се в нета, дори в свежо, бъка от разни идеи и идеологийки. Затова аз казвам – нека има храмове, който иска да влезе, но викачи пред храмовете – НЕ.
April 1st, 2009 at 12:46
Жалки и непълноценни хора. Разбираемо е, че пишете така.Други кумири на вас ви промиха мозъците!
Ти тъпи Икономисте, моля да обясниш кой от векове насам държи световните пари и финансово манипулира света….кой и в момента спекулативно предизвика световната икономическа криза??? Кой…всъщност причини и Първата и Втората световна война, в чий интерес се водят войните последните години ???
Аз съм извън БГ дълги години и виждам как наште хубави Миленчета…..въртят свирки за по няколко евро!!! Вие това искате …явно….Престъпна държава без наказуемост за да крадете….и проститутки, а обикновеният човек да ви бъде бял роб и да бачка за вас. Но…стига !
За вас сме приготвили специални трудови лагери, където ще ви държим дневно на по два картофа и ще трошите безплатно камъни на кариерата за благото на България…..за 5 години бачкане, ще обикнете нашите идеи….на една и съща кариера ще бачкате заедно с Иван Костов, Соломон, Първанов, Станишев…Маджовци и наркотрафиканти и сводници. Ще бъдете готина компания в раирани дрехи. Всички които съсипахте България
April 1st, 2009 at 12:50
Предишния коментар не го изтривам (както направих с няколкото подобни преди него) защото по своему е изключително забавен.
Прочитането му може да служи по същия начин, както прочитането на “Моята борба” – само че този коментар показва не идиотщината на идеите на Хитлер, а идиотщината на тия, които ги подкрепят днес
April 1st, 2009 at 11:52
коментар от Свежо: И какво Шоко, Хитлер е неразбран гений ли? Много от световните изроди имат много силна харизма и повличат маса тълпи след себе си. Но това само доказва, че хората сме овце и не можем да мислим.
April 1st, 2009 at 11:54
коментар от Свежо: Shoko, не е глупав и наивен – просто книгата му е такава. Очевидно е успял по най-подходящия за тогава начин да накара хората да правят каквото той иска.
И не е “завладял европа” – способните му генерали и силната немска армия завладяват европа, а грешните стратегически решения на хитлер според някои учени са именно причината за Германия да започне да губи войната толкова рано.
April 1st, 2009 at 12:04
коментар от Свежо: Дали е гений не знам,всеки си има лично мнение за нещата, но такава мащабна кампания не се организира и изпълнява лесно
Освен това, в политиката вечни врагове и приятели няма(най-големият инвеститор в тогавашната западна Германия и Япония е …..САЩ).Еврейте не са обичани в Германия през 30-те години от повечето Германци, занимавали са се предимно с търговия и лихварство,имали са и много силни кръгове за натиск във власта и лоби група, това неминуемо и помогнало да се развие доктрината на национал-социализма 
Лично аз, не мисля че Сталин, с архипелага ГУЛАГ и НКВД, не е по-не изрод,или пускането на атомна бомба над Япония и благородно дело
April 1st, 2009 at 13:07
Wehrwolf….вие добре сте написали! Поздравявам ви !
April 1st, 2009 at 13:11
Trudno, ama te ubediha, 4e v 21-i vek ideite na Hitler vse o6te imat po4va(makar i bolna),zatova ima razumni hora, koito sa gi zabranili v svoyata strana.
P.S. Kak sme uspyali da go “exportirame” toya nordi4eskiya, pri polojenie, 4e e tolkova kalpava stoka.
April 1st, 2009 at 13:14
Е сега вече Миков и сие ще ревнат, че в Интернет се намира най-фашизираната част от българското общество. Представям си заглавията:
“Блогъри препоръчват да се прочете “Майн кампф”
“Повечето блогъри са чели “Май кампф”
“Блогърите са добре запознати с библията на хитлерофашизма”
“Блогърът Атила” направо ще замяза на сукалче в сравнение с тъмната сила, която се надига от Мрежата. Пфууу, кви сме страшнииии!
April 1st, 2009 at 12:15
коментар от Свежо: За последните твърдения съм абсолютно съгласен. Относно евреите през 30-те години в Германия може и така да е. Но не са мразени, защото германците смятат тези неща за нередни, а просто защото не са добри колкото евреите. Ако въобще е така, аз лично малко се съмнявам, да наречеш всички евреи лихвари е все едно да наречеш всички немци фашисти, всички цигани крадци, всички българи … каквото си искаш. Но едно е сигурно – не това е основната причина за появата на фашизма. Може би тогава е имало исторически предпоставки, но да се определя фашизма като необходима част от историята – не съм съгласен. Както и с много други неща.
April 1st, 2009 at 13:15
Хех… сутринта по радиото дочух някакво обсъждане, че книжлето на Станишката щяло да се изучава (в училище ли, от бъдещи политолози ли… не разбрах, тръгвах вече).
Та точно това ми хрумна – като ще се учи “Защото сме социалисти”, защо не вкарат и “Моята борба” в учебната програма – то горе-долу същата боза ще да е…
April 1st, 2009 at 13:18
ooo, книжката на станишев определено имам намерение да я прочета, ако ми падне безплатно от някъде.
подготвил съм се за истеричен смях от сега
April 1st, 2009 at 13:19
(ама сега, като се замисля – може да е била и брутална първоаприлска шега
)
April 1st, 2009 at 12:24
коментар от Свежо: Въпроса доколко военният елит или Хитлер са постигнали голяма част от успехите или провалите е много спорен и сложен, грешки имат както и висшите военни, така и Хитлер несъмнено
Определено и влизането на Америка във войната и изпращането на голямо количество въоръжение на Русия, и други неща имат значение, да това е така…Не е тайна,че цели кръгове от генерали са заговорничели, ако не се лъжа има поне 3 атентата срещу него.Но не трябва да се забравя, че Хитлер е съвсем законно избран (естествено има един неуспешен опит за преврат за което лежи в затвора и пише книгата за която дискутираме)
svilen75- това което се опитвам да кажа е ,че формулировката за изрод в политиката не е много ясна… родната ни социалистическа партия е изпращала хора на смърт или заточение без съд и присъда, основавайки се на донос написан от съседа му, за да се издигне и вземе по-лесно Москвич например…това за теб не е ли зверство
April 1st, 2009 at 13:53
Longanlon….факта, че не ме изтрихте все пак показва, че оценявате по достойнство написаното от мен
!!!
Обаче, склонноста ви да изтривате /такива като мен/, показва, че не сте чак дотам “демократ”, а прилагате най-обикновена комунистическа цензура….когато не ви изнася:)!!! Вие май сте направили блог по поръчка. На хората в БГ им писна да мизерстват…дайте им правото на глас без цензура
Драга IIiya…аз се експортирах сам и се реализирах….реших да напусна кочината в която вие все още цамбуркате……..
April 1st, 2009 at 13:57
……какъв Станшев бе хора….как младите Българи ще изучават този жалък и непълноценен човек……
Не позволявайте!!! Хора…бдете:)!!!
April 1st, 2009 at 14:09
Do Nordi4eskia:Ne sam v “ko4inata”, no ne se gordeya s tova.Otnosno realizaciyata-zavisi ot kriteriite.Toi i hipopotama e izklu4itelno realiziran v blatoto.Haresva mi 4e pi6e6 gramotno, ama tiya idei mai si gi vla4i6 ot ko4inata.Da gi be6e ostavil tam.Po-lesna 6te6e da ti e realizaciyata.
April 1st, 2009 at 14:10
Е, Лонг, благодарим ти, че ни спести прочита на “Моята борба”.
Твоята статия плюс наистина смешното мнение на “Нордически човек” добиват толкова ясна представа за същността и съдържанието на книгата, че няма смисъл да си правим труда да четем книгата на Хитлер. Ха-ха! Виж само как за 5-6 минути “прочетохме” цялата книга.
April 1st, 2009 at 14:12
Нордически, Илия е мъжко име, българино.
April 1st, 2009 at 14:20
Здрасти! Поздрави за извънредно приятния блог, отдавна го следя.
Не съм съгласен, че немците са изпадали в екстаз от творението Фюрерово. По-скоро се е разпространявала както творбите на Сталин, Живков и пр., задължително да я имаш, а най-големите и пропагандатори, най-малко са я чели. Иначе идеологията други са я мислили- Розенберг, например.Това чутовно литературно произведение “Майн кампф” е по-подходящо да се нарича “Полюциите на затворника”, но това си е мое виждане и не ангажирам никого с него.
Искам да отговоря на въпроса на господин Нордически: “кой от векове насам държи световните пари и финансово манипулира света….кой и в момента спекулативно предизвика световната икономическа криза???” Велосипедистите, г-н Северен човек, велосипедистите… не сте ли чели “Протоколите на велосипедистките мъдреци”?!!! Надявам се с този отговор да съм си изработил двата картофа дневна дажба!:)))
И аз имам въпрос. Ще ми обясни ли някой, как така партия назоваваща се социалистическа (НСДАП)се определя като крайно дясна? Според мен си е лява точно колкото всяка социалистическа партия на света.
April 1st, 2009 at 14:31
Нордически човек пише нещо по мой адрес, ама аз не се обиждам.
Въобще не разбра, че се пошегувах.
Ама както и да е – важното, че мнооооого се смях, като му прочетох писаниците.
April 1st, 2009 at 14:33
…..Sorry Д.Н.:) Аз прочетох…Лия ! Благодаря за корекцията!!!
April 1st, 2009 at 14:51
Longanlon! Обрнете внимание на следният факт. Навремето “Фюрера” в голяма степен се изгради сам като “водач” и поведе напред цялата германска нация….благодарение на своите способности. Не можете да твърдите, че цялата германска нация е била луда !!!
))
А ние сега си имаме потомствени водачи….и за това…без способности!!! Като пример Станишев: дедо му Водач, баща му Водач….сега той Водач, че се и готви да бъде Водач още един мандат и ни разправя колко кофти било това, ама той щял да се жертва за нацията !!! Лицемер !!!
Миленче, не визирам конкретно теб…..ама знаеш ли колко хубави наши момичета като теб…..се пупат тука за мизерни пенита
Затова ние искаме да изградим Нов ред…да си стоите в БГ и като минавате през нощта в 2.00 през Борисовата градина, да не си слагате банско тасче на дупето
April 1st, 2009 at 15:00
Longanlon….има ли в БГ добри логопеди? Бе защо този министър….който е начело на ведомството което е ръководил и Химлер….не си пооправи дикцията. Сигурно нема пари горкият
Много добре, че не сте му поверили Министерството на пропагандата. Щеше да падне голем смех
April 1st, 2009 at 15:05
Иво, аз съм рокер и карам мотор “BMW” за 5000 паунда, а ти с тоя акъл, цял живот ще караш велосипед, ама да си купиш и един транзистор VEF, да си слушаш музика докато караш
April 1st, 2009 at 14:05
коментар от Свежо: Зверство е!!! Но ако един е черем, то това не прави друг по-бял.
April 1st, 2009 at 15:14
Не можем да очакваме да разберем и да се впечатлим от книга, написана за съвсем различно време и съвсем различни хора.
April 1st, 2009 at 15:26
Der flammende, милиони (даже милиарди) хора и до сега се впечатляват от една книга, писана преди 2000 години с цел да впечатли палестинските овчари…
April 1st, 2009 at 15:46
Добавка към горното на Longanlon: да се впечатляваш от разни неща е полезно; кофти е обаче, когато между впечатленията и действията ти не стои филтърът на собственото ти сиво вещество. Това важи както за “Майн кампф”, така и за 2000-годишната книга, така и за много други неща, създадени, за да впечатляват.
Човек прави най-големите си глупости, когато от впечатления минава направо към действия.
April 1st, 2009 at 15:50
Уважаеми Блогъри! Искам да ви припомня, че наближава рожденият ден на автора на “Майн кампф”!!!
April 1st, 2009 at 16:01
Ей, българска му работа
Пак успяхте да се скарате.
Всички крайни мнения, са грешни.
Но просто ми се затвърди мнението, че повечето пишещи в интернет са млади пубертетчета или нахъсани студентчета по икономика, които вече се виждат като икономисти.
Истината винаги е по средата. Не збравяйте, че историята се пише от победителите. Ако войната не беше завършила така, днес същите вие която я отричате щяхте да се кълнете в нея.
По принцип има една приказка: “Който не е бил комунист поне веднъж в живота си, не е човек” Говоря като идеал, а не като цел. Защото идеите на социализма стъпват върху идеите за идеалната държава на древните гърци. Т.е. общество с равни права за всички.
Относно “Моята борба” – ценна е дори за това, че е повлияла и белязала живота на цели поколения. Разбираш, че е много лесно да се управлява и манипулира човек когато е емоционален , а не рационален. На това се основава и цялата партийна система. Защо си мислите, че са всички тези циркове и скандали в политиката. Провокират склонността на всеки да заема крайни позиции.
April 1st, 2009 at 16:08
……предлагам да го отпразнуваме с тридневни пиршества….ракия, бира, баварски наденички и….красиви жени
Моля, господин Борисов да достави химически пикални…за хилядите симпатизанти и привърженици:)
April 1st, 2009 at 16:40
Няма смисъл да се забранява, понеже всеки който иска, може да я намери
Но дали прочитането на тази книга ще направи читателите антифашисти е спорно.
Ами тези, които залитат към фашистките идеи точно такива неща обичат да четат:
“скроени с бели конци наивни приказки за деца, празен патриотарски патос, изсмукани от пръстите доводи и мощни нострадамуски залитания”.
Нима любимите им медии да им поднасят нещо друго?
Може би е добре да е точно обратното – да нямат идея, че такива книги съществуват и да се облъчват с нещо друго. Докато се научат да мислят.
April 1st, 2009 at 16:44
Andros, общество с равни парава няма и не може да съществува докато сме хора. Поради простата причина, че хората са различни и не могат да бъдат равни по никой начин.
“Всички животни са равни, но някои са по-равни от другите”
April 1st, 2009 at 17:08
Ако всеки революционен боец мисли за собственото си благо и отиде в чужбина да живее добре, то той е истински патриот. Ако ти, Нордически беше истински мъж , щеше да измислиш нещо умно, с което да подобриш нещо в тази държава. Това , че си фашист е твое право като човек, но да заплашваш с трудови лагери е доста нагло и безпардонно. България като малка страна обикновено хваща някой попътен вятър и и плува с него, следователно идеята ти е постижима само и единствено ако се сформира някой мащабен крайно десен (шовинистки) блок и някак си решим да се вържем към него. Алтернативата са няколко демкократични бомбандировки, които са ни се случили след Втората световна (извършени от англииски и американски самолети, ако не се лъжа).
И изобщо не сравнявай българския народ с немския. Каквато и криза да ги удари немците са готови да се бият до смърт защото имат общество, докато ние нямаме. По-голямата част от този народ просто не желае да поема или следва рискована инициатива а теб изобщо не те зная за какво се бориш.
April 1st, 2009 at 17:14
И като е забранена, какво? По-малко привърженици ли има? Много мразя хора и идеологии, които изгарят книги публично, но и не харесвам хора и идеологии, които забраняват книги с презумцията да се спре разпространяването на някаква си болна идея. “Моята борба” е част от историята, всеки с мозък може да я оцени по достойнство. А тези които имат нужда от фюрер, защото немогат да живеят без някой да им казва какво да правят, кой е виновен за световните беди и разбира се, че са на-великите творения на природата, винаги ще се докопат до някаква литература (нацистка, маоистка, болшевишка и т.н.)и ще си боготворят вожда.
April 1st, 2009 at 17:20
“Миленче, не визирам конкретно теб…..ама знаеш ли колко хубави наши момичета като теб…..се пупат тука за мизерни пенита”.
Ама си сладък, наистина, Нордически.
April 1st, 2009 at 17:38
Седларов,
не знам дали другите забелязват, но даваш много сбито и неконкретно съдържание, да не би да се опитваш да приложиш някаква евтина тактика?
Не пиши популярно, че ще стигнеш и ти до в-к Телеграф, г-н Седларов.
Нордически човек,
а дано това с бирата и баварските наденички се случи ;D
April 1st, 2009 at 17:45
Аз съм се пробвал да чета Сталин – не успях, зверска скука, сложни многосрични думи с неясен (и за автора) смисъл…
April 1st, 2009 at 18:53
Wehrwolf, това “военен вълк” ли значи?
April 1st, 2009 at 20:44
Върколак на нордически.
April 1st, 2009 at 20:28
коментар от Свежо: Дайте на Неукия тази книга и…ще си имате Второ допълнено издание!
Суета+маниакално скудоумие+липса на мярка,създадена в първите 7 години=Хютлер.
Колкото по-необразовани,колкото повече интелектуални “величия”,колкото повече Его,толкова повече античовешки отрепки.Погледнете България сега и ще видите Как се раждат …Хитлерчета.
April 1st, 2009 at 22:02
zdravei pak, Longanlon!!!
az nali jiveq v Austria, naistina e zabraneno vsi4ko, napomnq6to za perioda predi 1945, dori 1 svastika moje da te vkara v zatvora.
pak edna statiika suvsem na mqsto, Longanlon.
Ta, zabranenata kniga vupreki vsi4ko q u4ehme v u4ili6te vuv Viena. OK, ne cqlata kniga, no u4ihme citati ot neq. Smqhme se na glupostite mu, kak Viena bila “slavqnizirana” ot polqci i slovaci…Naistina naivno pisanie.
Az naru6ih zakona i q svalih ot nsdap.bg. No naistina ne q izdurjah, iz4etoh malko ot na4aloto. Toi verno e pisal gluposti, za konflikt s ba6ta si zaradi negovite vijdaniq za bude6teto… E toi e bil na okolo 10, kogato ba6ta mu e umrql, golqm konflikt, golemi diskusii!!!
Neka dobavq za neznae6tite, 4e Adolf e rezultat ot kruvosme6enie: ba6ta mu e 4i4oto na maika mu, koito q e iznasilval (v na4aloto pone) i tq mu e narodila mn deca, ot koito samo Adolf i Paula sa ojiveli. Kruvosme6enieto znaete za6to e zabraneno (ostavqm mqsto za razmisul).
No vse pak ot istori4eska gledna to4ka iskam da q pro4eta. A i kakto kazva6 ti, da se posmeq hubavi4ko.
haide priqtno 4etene na vsi4ki!
April 1st, 2009 at 22:13
Да забранваш дадена книга или да я поставяш на пиедестал “ама задължително да я прочетете”,смятам, че може да доведе само до грозни ескцесии.
Чела съм книгата докато бях в гимназията, не ме грабна особено. Даже никак.
От друга страна, не трябва да збаравяме, че нашето общество е доста по-различно от това в Хитлеристка Германия.
Стандарт на живот, достъп до образование и пр.
Освен това тук да не би да си нямаме аналогични по абсурдност щуротии, в които вярват стотици хора?
April 1st, 2009 at 22:47
Кампфа е тъпо четиво. Чел съм малко, преди години. Не го дочетох, но вероятно ще го дочета – някой друг път, в едно с Капиталът.
Личното ми мнение е малко различно от твоето. Това “трябва” ми идва в повече, нещо като задължение, но е добре да не се забранява. У нас мисля, че не е забранена литература, за разлика от Германия, където е, но си спомням предизборните циркове с Румен Леонидов и Жарава, които се случиха преди 4 години.
April 1st, 2009 at 22:49
Да, книгата на 2000 години експлоатира доста по-универсални инстинкти и наивни желания на простите хора, а “Моята борба” се основава на действителността в Германия тогава. Факт е, че за германците през 20-те и 30-те години тя не е звучала нито смешно, нито наивно. Което още повече доказва, че няма смисъл да е забранена, защото живеем в съвсем различно време.
April 2nd, 2009 at 00:09
Милeнче, Wehrwolf е игра на немски, без “H” означава Върколак а с “H” означава вълк-защитник, това е името на партизанска организация която е останала зад вражески линии за да напомня, че дори да няма немски войски нацизма още е жив и след края на войната да отстранява наистина отвратителните случаи на болшевизъм и капитализъм които посягат над Германия.
April 2nd, 2009 at 00:51
Лонги,
я я пусни книгата на skype nmmmnu или на емаил nmmm(ат)nmmm.nu, явно ще трева да я прочета
За Капитала на Маркс и аз да се изкажа, първата книга е хубава, но може би е била вярна за тгавашния свят. Например идеята за Know-how разбива целия Капитал том Първи. Във втората и третата книга, вече Енгелс тотално осира нещата.
April 2nd, 2009 at 09:14
сори, изтрил съм я отдавна
April 2nd, 2009 at 11:00
Мислех и аз да напиша нещо дълбокомислено по темата, обаче щях да повторя мненията на много хора преди това, което не е продуктивно.
Една идея не е задължително да е опакована красиво, за да спечели сърцата на хората. Гледайте резултатите — Хитлер е бил от хората, които от една плюнка правят чудеса. За това само можем да го уважаваме. Не гледайте само нагативните неща, всяко управление ги има. Не съм националист, нито фашист, обаче смятам, че функцията му на полезност е много по-висока от това, което е постигнало примерно нашето демократично управление за 20+ години (дори при по-добра изходна база). Един мой познат казваше така: “Истината е в крайностите.” Като човек, който дълги години е изучавал математика, мога само да се съглася с това. Все пак с умерено поведение се постигат умерени резултати, трябва да максимизираш (минимизираш), за да постигнеш върхови постижения.
P.S.
Eins – Zwei. Sonne – Licht.
Fleiß ist Tugend, Wahrheit Pflicht.
Zu Befehl. Jawohl mein Herr!
Wir sind deutsche Roboter.
Wir sind deutsche Roboter.
Drei – vier. Sternennacht.
Arbeit fertig. Gut gemacht!
Harte Ziele – hoch gesteckt!
Die Maschine läuft perfekt.
Korrekt – Perfekt!
Wir müssen uns vermehren.
Die Welt zum Heil bekehren.
Geboren, um zu dienen.
Auferstanden aus Ruinen.
This is Deutsch. This is Deutsch.
Repeat!
This is Deutsch. This is Deutsch.
Links – Rechts. Im Quadrat.
Kindergarten – Zinnsoldat.
Immer pünktlich – stets korrekt,
weil in uns was Deutsches steckt.
Korrekt – Perfekt
Fünf – Sechs. Überwacht!
Stillgestanden – Gut gemacht!
Links zwo – weitergehen.
Deutsche Bürger – Dankeschön!
Im Takt – Exakt!
…
(Eisbrecher – This is Deutch)
April 2nd, 2009 at 11:07
Към автора: Имам правописна грешка, последният ред от коментара да се чете:
(Eisbrecher – This is Deutsch)
П.С. Google translate на текста върви що-годе добре към английски, към български е ужасно смешно.
April 2nd, 2009 at 11:11
тъй като подозирам, че вероятно 1% от четящите тоя блог знаят немски достатъчно, та да разбират поезия – би ли превел?
April 2nd, 2009 at 11:38
Аз съм много далеч от пълноценното разбиране на немския, мога сам да си превеждам откъслечни фрази. Но ще пробвам все пак:
Едно, две. Слънце, светлина!
Работим усърдно за съвършенство, това е нашето истинско призвание.
Ред и дистиплина. Точно така!
Ние сме немски роботи.
Ние сме немски роботи.
Три, четири. Звездна нощ.
Приключихме. Справихме се страхотно!
Трудни цели, амбициозни.
Машината работи перфектно.
Коректно – перфектно! (тук може и да е “Точно така, перфектно!, но се губи част от смисъла май..)
Ние трябва да се увеличаваме.
Целият свят да ни възхвалява??
Родени да служим.
Възкръснахме от руините.
Това е немско. Това е немско.
Повтаряй!
Това е немско. Това е немско.
Леви, десни. В квадрат.
Детска градина – малки войници.
Винаги на време – винаги коректни,
защото в нас всичко е немско.??
Правилно – перфектно!
Пет, шест. Началници!
Стой мирно – добра работа!
Леви, напред – продължавай.
Немски граждани, благодарим ви!
В такт, точно така!
April 2nd, 2009 at 12:14
Не съм я чел, но самата забрана за четене и притежаване в Германия, Франция и други държави автоматично покачва интереса към нея многократно.
April 2nd, 2009 at 12:45
Аз също преди време четох книгата и я намирам за интересно четиво. За хора като мен, които се занимават научно с политика, книгата е изключително ценна част от пъзела на национал-социализмът в Германия. Напълно съм съгласен с това, че идеите на Маркс и италианските фашисти се преплитат с идеологията на Хитлер в Mein Kampf, но това няма как да не е така, при положение, че национал-социализмът доста често е посочван за уродливото чедо на марксиските и фашиски теории.
Там, където живея и работя, също е забранена и единственият начин да се добера до произведението беше официално разрешение за ползване с научна цел по един проект, който подготвяхме преди 2-3 години.
Ще ви разкажа и нещо много интересно за държавата в която живея. Тук не само Mein Kampf е забранена за разпространение и притежание, но и всичко свързано с нациската идеология (знаци, униформи, писма, книги, значки, оръжия и т.н.), та дори и да са ценни музейни експонати от втората световна война. Истерията по тази тема е ескалирала до такава степен, че се е превърнала в табу сред обществото. Ако имате случайно рожден ден на 20 април, то много жалко за празненството, защото ще трябва да си изберете друга дата за празнуване… и то всяка година. Всички празненства на 20 април са забранени, защото тогава е рожденният ден на Хитлер и полицията приема автоматично, че вие празнувате неговият, а не своят празник.
Поздрави
April 2nd, 2009 at 12:11
коментар от Свежо: Niturna,неукият едва ли би прочел каквото и да е…Имаше проучвания в едно начално училище какво знаят децата- Рекламите от телевизията бяха издекламирани перфектно,но стихотворението”Аз съм българче” не можа нито едно дете да каже!!!Пoказателно…А Хитлерчета се раждат поради всичко,което става в Родината ни!И математическите ти уравнения са много точни и верни…за съжаление!
April 2nd, 2009 at 16:01
Ох, коментарите ми идват много дълги и няма да ги дочета до края. Затова моля за извинение, ако повторя някого.
Книгата на Хитлер (както и повечето пропаганда) е смешна само ако човек си дава труда да мисли, докато я чете. За жалост, много малко хора мислят. Повечето предпочитат някой да им каже кое е правилно и какво да правят. С това книгата е опасна.
И въобще не е проблемът в самата книга, както и в други от тоя калибър – “Манифестът”, Библията, “Капиталът” – проблемът е в читателите, които не мислят, и в пропагандата, която обявява някоя книга за истина от последна инстанция и единственото правилно ръководство за действие. Ма ти, Лонги, нали четеш Прачет, той там добре го е казал.
April 2nd, 2009 at 17:21
Скучна книги. Така и не стигнах до края.
April 2nd, 2009 at 17:22
Поправка: “книга”, а не “книги”
April 2nd, 2009 at 17:26
Ако на някого все пак му се чете, ето я:
http://www.chitanka.info/lib/text/2789
April 2nd, 2009 at 18:54
Павел Николов ме изпревари. Прочетох я горе-долу до средата преди няколко години. От чисто изследователско любопитство.
Естествено, че не трябва да се забранява тази “книга”! Не трябва да се забраняват и “Капиталът”, Корана, Библията, трудовете на Тодор Живков и Мао Дзе Дун… И това ни отличава от онези, дето искат да построят лагери и да ни набутат в тях. Щото, не дай си Боже, ако те дойдат на власт, ще са позволени около стотина “правилни” книги. Плюс-минус, де
Абе, чете ли някой история? Щото си мисля, че не, след като все още се намират привърженици на национал-социализма!
April 2nd, 2009 at 20:10
@Wehrwolf (Лонги явно ти е изтрил постинга, вероятно заради личната нападка към Светла, но аз съм си го получил на мейла и все пак ще отговоря):
> проблема бил, че много малко мислили …
> ти пък се изказа, всеки мисли, просто не всеки го може правилно
Объркани са ти понятията. Няма такова нещо като “правилно мислене”. Мисленето е едно: това е способността да намираш причинно-следствени връзки между събитията, използвайки СОБСТВЕНОТО си сиво вещество. Не “сертифицирани свише”, “правилни” алгоритми.
> ИСТИНСКИЯТ проблем, е че някои хора с повече самочувствие успяват да убедят другите,
> че те са способни на мисъл
Не е в това. Истинският проблем е в илюзията, че нещо (или НЯКОЙ) може да бъде единствен и неоспорим източник на истина.
Но не “пророците” са главните виновници. Те са просто повредени индивиди, по стечение на обстоятелствата попаднали в позиция, от която могат да причинят дефекти в цялото човешко общество.
Същинските виновници са тези, които НЕ МИСЛЯТ, ЩОТО ТЪЙ ИМ Е ПО-ЛЕСНО. Тези, които гледат да си заплюят един източник на “правилно мислене”, да го зяпнат в устата с кравешки възторг и да теглят една дебела черта върху всичко, което не пасва на “истината”, изказвана от обожаемия им. Демек – не е толкова виновен този, който яде зелника, виновни са тези, които му го дават.
Най-жалкото е, че това се случва не поради друго, а поради УМСТВЕН МЪРЗЕЛ.
> Ние, нацистите, се смеем от върха на политическата верига как смешната ви демокрация
> ПРОПАГАНДИРА СВОБОДА НА СЛОВОТО И ПЕЧАТА и същевременно забраняват същите.
Естествено е от гореописаната позиция лесно да се видиш “на върха на политическата верига”.
При това не защото не си способен да се видиш по-реално, и дори не толкова защото ти е кеф да се гледаш там – а просто защото ТЕ Е СТРАХ да смениш огледалото. Защото инстинктивно ти е ясно, че ако изчезне спасителният пояс на това твое “правилно мислене”, ще се окажеш в ужасяваща безтегловност.
Такава е съдбата на всички, които не правят разлика между мислене и вярване.
__________________________
Комбинацията от мързел и страх е убийствено нещо. Добре поне, че хитлеровците, сталиновците и подобни злокачествени казуси се появяват относително рядко. Иначе драгият homo sapiens отдавна да е последвал динозаврите.
April 3rd, 2009 at 09:00
Daaa,s kakuv ar6in merite mili hora,az 6te vi kaja-s tozi na promitie mozatzi!Tova e kniga ,koqto e napisana za obiknovenite hora,moje bi e po-skoro dezinformatziq,otkolkoto realno predstavqne na Hitlerovite vajdeleniq.Mnogo nova informatziq izliza za natzizma i o6te 6te izliza na qve tepurva.Moqta borba e napisana s tzel i tq e bila postignata.Ako Hitler be6e jiv v momenta 6te6e da 4ovurka drugi bolni mesta v psihikata na savremenniq 4ovek-prosto e bil genialen psiholog i taka e manipuliral naroda za svoite tzeli.No tova koeto me vazmuti e samodovolstvoto na nqkoi izkazvaniq na hora,koito ot patzifisti4na snobiq sprqmo nqkoi po-rasistki nastroeni izkazvaniq ne iskat da priznqt o4evidnoto-na tqh 6te kaja-evreite sazdadoha vsi4ki voini,vklu4itelno i tazi sre6tu sebepodobnite,i kolkoto i absurdno da se struva tova na logi4no misle6tite hora,to ne si mislete 4e horata ,koito durpat kontzite mislqt logi4no kato vas,te mislqt logi4no kato tqh si>Obarnete vnimanie na edin neoproverjim fakt,tzqlata natzistka “suetnq” e bila okolko paganizma i okultizma.A vie teq ne6ta dali gi razbirate,za vas te sa sme6ni i absurdni,eto za6to 6te vi upravlqvat hora ,koito se gavrqt s vas,za6toto otri4aiki konspiratziqta i o4evidnite fakti,vie q za6titavate!!!
April 3rd, 2009 at 11:35
Честно казано нито съм чела книгата, нито имам желание да я прочета. Това е въпрос на личен избор за всеки. И така трябва да бъде.
Искаш – четеш, не искаш – не четеш.
Но да ти забраняват да си празнуваш рождения ден, защото си се родил на дата, на която се е родил някой друг…е абсурдно!
Да ти се забранява да слушаш определена музика, да гледаш определен филм (нямам предвид възрастово ограничение, а въобще), това е…в пълен разрез поне с моите разбирания. За което се радвам, че не живея в Германия, Иран, Авганистан или някъде с подобен модел на мислене и практика.
April 3rd, 2009 at 13:52
Shamash, ако приемем твоята теза, че евреите са виновни за всички войни, това не прави Хитлер по-малко идиот. Защо? Защото благодарение на неговата политика същите тези виновници имат държава, основана на място отпуснато от хората,срещу които евреите извършват атентати. Казано в кратце: англичаните дават земята на евреите, а докато англичаните се бият срещу Германия, евреите в Палестина се бият с англичаните. Хитлер е най-добрия пример, колко е лошо един лидер да е абсолютен идеалист и то идеалист здраво свързан с окултизъм, паганизъм и отказващ да направи връзка с реалния свят. И фактите за произхода на нацистите от общества като “Германен ордер”, влиянието на “Туле”, “Врил” и други подобни са си съвсем определени, има достатъчно литература по въпроса, както сериозна, така и несериозна.
April 3rd, 2009 at 16:25
Присъединявам се към написаното от Лонганлон.
Очаквах нещо по-смислено да намеря вътре, но вместо това намерих бъртвежи, които ен минаги бяха скучни, щото бяха откровено смешни:)
April 3rd, 2009 at 18:24
“Моята Борба” съм я прочел, но нищо ново не съм научил от нея. В замяна на това, съм чел и явявал на изпити по:
- Кратък курс по история на ВКП /б/-КПСС
- История на БКП
- Диалектически и Исторически Материализъм /Диамат/
- Полит икономика І част
- Полит икономика ІІ част.
това е в МЕИ.
За докторант:
- Основи на научния комунизъм
- Марксистко-ленинска философия
April 4th, 2009 at 02:01
гутен морген. трябва да се чете повече и по-често. интернета също помага, особено на чужди езици.
April 4th, 2009 at 11:45
Доколкото знам, тази книга се изучава в израел в масовото образование. Същото трябва да се направи ис със синтезираните съчинения на Ленин (23 тома глупости в един том за по – лесно), пропагандата разчита на незнанието
April 4th, 2009 at 19:41
Разбира се, затова ГЕРБ ще получат 25% от гласовете на изборите.
April 6th, 2009 at 10:29
Томов, събраните съчинения на Ленин са 40 тома/на руски език/
April 7th, 2009 at 00:02
Лонги, направо ми отвори очите, не знаех, че книгата на Хитлер все още е забранена в Германия, че и в “люлката на европейската цивилизация”, както обичат да се фукатг франсетата. Това още веднъж доказва колко “демократични” са великите демокрации, пред които ахкаме и охкаме в захлас. По тоя повод се сетих кога се отдемократих и аз. Доста време бях привърженик на СДС, до момента в който видях на площада група върли седесари да горят книгата на Желве “Фашизма” и да му викат “Да ти умре и другата дъщеря дано”. В този момент, може би малко късно, разбрах в коя партия са най-големите комунисти в България и се отвратих от всякакви кичещи се думата “демократичен” партии.
April 7th, 2009 at 09:30
ХАХХАХАХ Хитлер
Хитлер се самоубива в бункера си защото знае, че руснаците превземат Берлин и е въпрос на време да го докопат и него. Избирайки да се самоубие той тегли куршума на цялата си идеология и система. Много ми е странно как и до днес младите хора се впечатляват от него и си мислят, че ще се появи някой нов фюрер. Невъзможно е!!! В САЩ имаме президент от малцинство, а мавзолея на Ленин и петолъчките на Кремъл си стоят непокътнати.
Аз също съм на мнение, че тази книга трябва да се забрани. Младите хора могат да четат много по-полезни неща.
April 7th, 2009 at 19:41
Аз също съм чел “Моята борба” и не е лошо наистина колкото се може повече хора да я прочетат,а не да се вслушват в глупавите съждения на Longalon по тая тема.
Херр Стойков наистина ти харесасвам блога и съм му най-редовен читател,но с тази своя позиция единствено разколебаваш вярата ми в теб
April 7th, 2009 at 20:07
Ако вземаш насериозно халюцинациите на Хитлер, може би наистина трябва да премислиш отново какво пък толкова ти харесва в моя блог.
April 12th, 2009 at 12:58
Брееее, махнаха корицата на книгата от “фото-кофичката”.
И преди имаше май такива ядове с една малолетно изглежадаща порно актриса.
April 12th, 2009 at 13:11
Кво да правиш, учудващо много борци за свободата на словото вземат присърце фашисткият устрем за горене на книги…
April 14th, 2009 at 14:13
Така я прочете ти, но за други си е направо откровение… Представи си как са се смяли политическите му опоненти, както и немските интелектуалци, когато тази книга е излязла на бял свят, но последиците са катастофални…
April 14th, 2009 at 18:17
“Очакванията ми не се оправдаха”
Хей Лонги, много добро попадение!
Аз я четох на немски – 5 години съм живял в Германия – и също като теб “очакванията ми не се оправдаха”.
История, копеле. Тогава е била “с оправдаващи очакванията твърдения”. Все едно сега Волен Сидеров да напише “България на 4 морета – лъжите в нашата история!”.
Иначе по-горе мернах един коментар, че била скучна книга. И на мен ми се стори така!!!! Дали наистина е скучна, или просто ние сме тъпи?
April 15th, 2009 at 14:40
Пръво-наистина книгата не е нещо особенно.Ама той,човекът не е и кой знае какъв писател-доста източници пишат,че Майн Кавпф е по-голяма рожба на Хес,отколкото негова.
Второ-има едно много интересно изследване”Войната която Райхът спечели”четох го в руски сайт.Ами нацизмът печели явно в идеологията.Има едно изследване в САЩ,колко са американците с пречупени кръстове.В Русия и Източна Европа е направо кошмар,в Полша,Русия,Румъния,Чехия си има клубове с пречупени кръстове,знамена,маршове,снимки…събират се там младежите,говорят.Бледо описание на факта,е оборота на сайтове за т.нар”символика от Втората световна война”ама символиката основно на СС…в И-нет има милиони долари оборот.Книгите за Ромел,Майнщайн,Скорцени,за Лейбщандарт се издават отново и отново.Сайтове за СС Галитчина,на украински,за датските СС,за норвежкият полк Норге,за 30-та белоруска дивизия СС,за френските СС Шарлеман са пълни с посетители.Да и аз съм влизал,но мащабът на това явление,описано в изследването просто ме порази.За Айзенхауер,Монтгомери,Толбухин,Ватутин,Щеменко,Гречко няма и десета такъв интерес,какъвто има към съответните немски командири и мемуаристи….Защо ли?
April 15th, 2009 at 15:53
Егати, таз тема от две седмици още мърда!
Ето на какво попаднах случайно – в сайт за играчки:
http://www.toys-b2b.com/b2b/vi.....e_137.html
Може да има и още подобни “играчки” извътре, ама нямам време да любопитствам.
April 15th, 2009 at 20:16
Всъщност,НИКОЙ от тогавашната антихитлеристка коалиция,няма такава популярност,каквата имат съвсем обикновенни командири-наопр.Мантойфел или Паул Хаусер.За Зепп Дитрих да не говорим-скоро взех книга “Танковия рицар на Райха”от англичанин….а за пречупените кръстове-ставаше въпрос за американци с ТАТУИРАНИ пречупени кръстове-изследването е по полицейски доклади.Та не знам да има “айзанхауеровист”….но нацисти,и то в държави воювдали с Германия,напрСАЩ или Русия-дала над 20 млн жертви,та нацисти и идеология има доволно,въпреки че се преследва от законът.Никой не изследва явлението подробно-само се споменава….
April 29th, 2009 at 23:49
Не знам какво си чел и си очаквал, но това за годините доста силно го преувеличаваш. Плюс това самият Фюрер е признавал не веднъж, че книгата не е нищо особено и не е написана добре.
May 1st, 2009 at 15:58
Честно казано отдавна се каня да я прелистя тая книжка
от 10-на години. Все не се наемам. Изкефи ме как си го написал резюмето.
може би трябва да се заляга повече над литературата в училище, за да не може да ни хлъзнат с такива брошури
Интересно е как при всички тия бели конци – хората са му се вързали
May 5th, 2009 at 01:34
Започнах я, но така и не я довърших. До колкото си спомням намерих някакъв приключенски роман, който ми се стори в пъти по-интересен.
Изключително се забавлявам като чета неонацитата в интернет. Не пропускат случай да изтъкнат превъзходството на фюрера, националсоциализма и арийската раса. Нека им напомня, че арийците, на които те толкова се възхищават бяха смазани от съюзниците и нито расовото им превъзходство, нито “гениалният” фюрера можаха да ги спасят.С две думи получиха каквото заслужаваха.
Явно да си ариец не е чак такова предимство в крайна сметка
June 6th, 2009 at 13:24
Боже, още се чудя на човешката простота, а навъртях вече 42г. Чудя се как може да има хора които да боготворят идеите на Хитлер и да го приемат като гениален. Личност, която потопи в кръв целия свят, заради която горяха хора в концлагерите, само защото са различни и мислят различно, която беше забранила четенето на книгите на най -големите мозъци на човечеството, която нямаше куража да се изправи и открито да защити идеите си, а предпочете да се самоубие и т.н. !
Какво мога да науча от книгата на един психично болен и неуравновесен човек, как да убивам други хора ли? Бих я прочел само от интерес към историята, нищо повече. А тези които си мислят, че има връщане назад ще ме извинят, не и през този живот, сигурно ще си умрат с отворени очи бленувайки за мечтите си.
Всъщност реших да не я чета, предпочитам Иван Вазов
!
June 6th, 2009 at 13:28
за 42 години поне да се беше научил да четеш това, което коментираш, преди да си пуснеш коментара. или поне последния му абзац, за да ставаш смешен
June 6th, 2009 at 16:49
Не разбрах намека ти. Коментирам статията, не книгата. Предпочитам да чета български класици пред посредствени писатели като Хитлер. Чета и коментарите подробно и си обмислям добре, последните абзаци преди да публикувам коментара си.
Освен това статията ми хареса и гласувах за нея! Не ми хареса включването на някой коментатори, които се опитаха да проповядват нацистка идеология и критиките ми бяха отправени към тях, не към автора!
Хубаво е и ти да се научиш да четеш добре коментарите на посетителите ти на блога
.
June 6th, 2009 at 17:22
тва също е вярно…
June 6th, 2009 at 21:23
Разбирам, понякога е трудно да разбереш какво иска да каже събеседника ти, като не можеш да следиш изражението и интонацията му. На мене също ми се е случвало да реагирам неправилно към изказване на събеседник
!
Между другото харесвам статиите на Милена и ги следя с интерес
!
June 6th, 2009 at 21:33
Изглежда обърках автора, моля за извинение Longanlon
!
July 3rd, 2009 at 18:48
Пак повтарям-книгата може би е лоша,човекът може би е психично болен,но хора събиращи картинки от неговото време,наддаващи за официални униформи,колекциониращи картините му и речите му-в момента в света са в пъти повече от хората четящи Маршал Тимошенко,или колекциониращи неща свързани с Чърчил……много,много интересно е изследването”Войната,която Хитлер спечели”…съвсем явно е,че тоя психически неуравновесен човек,спечели идеологическата война…..и явлението от година на година се разраства…може би след 15 години 50%от белите мъже в САЩ ще са с татуирани свастики?
July 4th, 2009 at 01:41
Бе да си татуират ако щат и великденски зайчета, ноу проблем.
Стига да не живеят с убеждението, че някои хора са богоизбрани по дефиниция, а други не са.
Ей това убеждение е крайно време вече да започне да изчезва – поради очевидната му несъстоятелност. Иначе който каквото иска да си чете, колекционира и татуира. Стига да мисли със собствената си глава, а не с това, което някой друг му е налял в нея.
September 20th, 2009 at 11:14
Хора , от къде мога да закупя книгата !?
September 20th, 2009 at 11:21
Ако знаеш английски, може да си я изтеглиш от тук:
http://isohunt.com/torrents/?ihq=mein+kampf
На български я издаваше преди издателството на Боян Расате (забравих го как се казва), но на солена цена – към 25 лв. мисля че беше (а книгата е тънка). Виждал съм я да се продава само на пл. Славейков и в подлеза на Ц.гара в София.
November 23rd, 2009 at 21:31
Aз съм евреин и те поздравявам за позицията! Наистина всеки трябва да прочете Моята борба, за да види какъв клоун е Хитлер и какви смешници са последователите му
Иначе книгата можете да я прочетете на български от тук http://www.chitanka.info/lib/text/2789
August 21st, 2010 at 23:58
az sam sam si sazdal nova perfektna sistema za upravleni e na horata Bog ma e izbral mene da upravlqvam sveta mnogo znaci se poqvqvat.AZ IDVAM.. HITLER NE BE6E POBEDEN TOI SAM SE UBI TOVA GO PRAVI BOG
January 31st, 2011 at 15:40
ако някой знае от къде да си купя книгата моля да ми пише
January 31st, 2011 at 16:05
не мисля, че вече може да се намери в хартиен вариант. едно време издателството на Боян Расате я издаваше, но той вече не се занимава с издателска дейност. пробвай да намериш електронен вариант.
February 2nd, 2011 at 12:27
Прочетох почти всички коментари и се смях искрено.Казвате, че книгата не струва, че е тъпа, че е боза… е кво пък аз не мисля така.Неможете да я схванете? Еми малко са хората които ще схванат смисъла защото (с риск да отнеса няколко критики) Хитлер е бил гениален и много малко хора могат да разберат гениалноста му.
February 2nd, 2011 at 12:38
Onezix, огледай се около себе си. Най-големите тъпаци и отрепки стават нацисти и скинхедс (е, най-най големите стават млади комунисти де). Наистина ли смяташ, че само тия хора са толкова умни, та да разберат Хитлер? A всички останали хора са по-глупави и по-тъпи, та затова не могат?
February 2nd, 2011 at 12:41
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Ich will jeden Herzschlag kontrollieren
Ich will eure Stimmen hören
Ich will die Ruhe stören
Ich will dass ihr mich gut seht
Ich will dass ihr mich versteht
Ich will eure Phantasie
Ich will eure Energie
Ich will eure Hände sehen
Ich will in Beifall untergehen
Seht ihr mich?
Versteht ihr mich?
Fühlt ihr mich?
Hört ihr mich?
На някои рокери това може и да им е познато
February 2nd, 2011 at 12:45
само не ми стана ясно какво общо има рамщайн и ендна тяхна любовна песен, с книгата горе
February 2nd, 2011 at 15:48
Забавни препратки към Гьобелс има предвид Onezix най-вероятно
Но някои хора могат да видят “послание” и на срока на годност на пакетче чипс …
February 3rd, 2011 at 10:27
Longanlon песента не е любовна
и незнам какво общо има, може би текста. Catch нямам в предвид, че песента е послание, просто не си ме разбрал
February 3rd, 2011 at 10:46
И Long аз не казвам, че всички нацисти го разбират те просто имат нужда да вярват в нещо, затова и германците са повярвали на Хитлер преди 80 години, и да той е бил гений защото само той почти успява да постигне целта си, защото всички говорим “Държавата не струва” и прочиее, но някой нещо прави ли? НЕ! Всички чакаме другия да го направи
това исках да кажа.
February 13th, 2011 at 04:27
Благодаря за статията – допадна ми, а случайно попаднах на блога Ви. Заинтригувахте ме да попрочета от книгата, още повече мой познат ми я препоръча, като едно от любимите му четива. . . Мисля, че всеки здравомислещ с над средна интелигентност и любознателност би видял още в първите страници фалшивите и невярни тези, въз основа на които авторът е направил своите заключения. Затова и смятам за безсмислено книгата да бъде дочетена. Самият автор наистина е бил (според мен)гениален манипулатор и изключителен оратор. Бих казал даже “масов хипнотизатор”. Тогава хората са били неинформирани и подвластни на внушения, разбира се. . . А сега плуваме в океан от информация и смятам, че е практически невъзможно да бъдем “захласнати” от друг популист – ненормалник. Чудя им се на тия, дето и сега са захапали куката; явно запълват личностен недостиг някакъв . . .
March 1st, 2011 at 17:19
към момента книгата може да се изтегли от замунда:
http://zamunda.net/browse.php?.....incldead=1
May 15th, 2011 at 05:59
Хайл на всички!
Първо книгата за времето си е била Библия. След Първата световна война Германия е била смазана от репарации, зверска инфлация, а народът е бил психически смачкан. Хората са се нуждаели от сламка, за която да се хванат. Затова подобни идеи (И ДЕЙСТВИЯ) са били благодат за масите. Не било важно колко са смислени, а колко патос има в тях. Начинът, по който са изразени. А както всички знаем, Хитлер е бил харизматичен.
Сега на нас подобни крайни идеи ни се струват смешни…
И си има причина за това – пишете в тоя блог, похапвайки чипс, след като сте изчукали гаджето си – много ясно, че не ви е до революция, след като сте задоволени.
А на тия, на които ще възраждат национал-социализъма (и вече са подготвили лагери – rofl) е ясно кво им липсва
14/88, sons of a northern darkness