Вестник Монитор – гнусни крадци :)
Блогърски — 11:28, 21 February 2012Не, че е за първи път вестници и сайтове да ми крадат статии без нито да ме питат, нито да ме упоменават като автор (даже Капитал са го правили) и да си ги публикуват като стой та гледай. Този път обаче ми стана доста смешно, щото Монитор като са ми преписали статията Шизофренията на Европейския съюз със сменено заглавие, хем са забранили коментарите, хем страницата им за контакти е съвършено празна, ами и единственото нещо, наподобяващо източник или автор към статията е наименованието МРЕЖАТА с което явно ме идентифицират
За Ирена Кръстева се пишат много неща, ама не знаех че новата й българска медийна група плаща заплатите на нагли крадци
Едит 11.09.2012: Всъщност, явно Монитор си имат една щатна крадла – Елеонора Симеонова, чиято работа от години е да преписва статии на различни хора от сайтове и блогове и да ги представя за свои или да ги публикува във вестника с източник “интернет” – http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=35115
помощ за абонамента? – – –——– – – – АВТОРСКИ ПРАВА И ПРЕПУБЛИКУВАНЕ
Tags: вестник монитор, Елеонора Симеонова, ирена кръстева, крадци, нова медийна българска група
February 21st, 2012 at 11:54
Писмото ми до тях (все пак Александър Кръстев успя да намери техен имейл адрес в кеша на гугъл):
Уважаеми в-к Монитор,
Всъщност, може би е по-добре да се обърна към вас с “Уважаема ПРЕСА”, тъй като вие мен сте нарекли МРЕЖАТА, посочвайки именно това име като автор на статия, публикувана на http://www.monitor.bg/article?id=327263 . Въпросната статия, разбира се, е написана от мен и публикувана в личния ми блог на този адрес: http://kaka-cuuka.com/3216
Фактът, че сте сменили заглавието и снимката по никакъв начин не променя факта, че сте откраднали текста на статията ми, в противоречие с условията, под които той е публикуван в блога ми: http://kaka-cuuka.com/290 и със законите, които са споменати в същите условия.
Всъщност, аз не искам нищо от вас – дори не държа да премахнете статията от сайта си – нека стои като паметник на честността ви. Надеждата ми е само, че това не е практика в Нова българска медийна група, а просто гаф на някой натегач стажант или нещо такова, който ще си понесе мъмренето, а останалите журналисти в медията ви ще почнат малко по-сериозно да гледат на неща като посочване на източниците и авторски права над статии, които са чужда собственост. Иначе – http://kaka-cuuka.com/3221 неприятно е някак, нали.
Мога само хумористично да се надявам, че ще се свържете с мен за изплащане на хонорар за статията в размер на обичайния
–
Поздрави,
Петър Стойков – Longanlon
http://kaka-cuuka.com/
February 21st, 2012 at 12:04
Съди ги до дупка, Еленко как успя да осъди “24 часа”.
February 21st, 2012 at 12:07
хех, да бе понеже имам толкова много време за губене… срамът им стига
February 21st, 2012 at 12:20
“Еленко как успя” опитай и ти!
February 21st, 2012 at 13:12
Е само кажи така и така скоро сме на стаж в European Court of Human Rights може да си направим едно упражнение ако искаш хаха пък вземеш да ми отвориш кариерата.
February 21st, 2012 at 13:41
Ехо, Мрежата, приятно ми е да се запознаем
. Апропо, името ти не са написали, но пък отдолу пише, че всички права са запазени и са техни.
February 21st, 2012 at 13:46
Мизерно. Ако ти се занимава, вярно заслужават да ги осъдиш. Ама иначе и срамът ще им дойде добре, де.
February 21st, 2012 at 13:58
Да им се чудиш колко свободни кокошки се подвизават в Монитор. Все пак монитор, значи наблюдател: скиват и крадат. Не могат да генерират явно. Между другото ми е доста странно, че много телевизии правят преглед на печата, при положение, че “печата” вече няма никаква тежест. Както беше казал един американски президент: “Читателите на вестници пътуват към гробищата”. Хубаво ще е да се прави преглед и на популярните сайтове
February 21st, 2012 at 14:07
Не че нещо,ама възможно ли е “Кака Сийка” и “Монитор” да са се наговорили и да пробват реакцията на читателите в името на общ медиен проект. Щото и статията е доста оперативно-тематична. ВЕрно, първи април е далече, ама страх, лозе пази…
February 21st, 2012 at 14:21
Колко пъти да повтарям ? Колко ? Материалът преди да се пусне в сайта или блога първо се продава ! За да не се получават подобни ексцесии. Вариант две – да се мине към блог който не позволява копиране. Въпреки ,че с виртуален принт драйвер материала също може да се забърше.
February 21st, 2012 at 15:31
Val не съществува блог който не позволява копиране…
Иначе тези призиви за съд как се вързват със “Stop ACTA”?
February 21st, 2012 at 15:34
Или казано по друг начин, как се вързват с тегленето на музика и филми от призоваващите за съд тук?
February 21st, 2012 at 15:43
Не ги разбираш тези работи, Лонги. От гледна точка на “журналистите” в този вестник, авторски права имат само “сериозни” хартиени издания като техния парцал. Който пише в “мрежата” просто си трака по клавиатурата.
February 21st, 2012 at 17:53
Прочее, преди известно време от Труд ми се обадиха да ме питат за една статия. Резултатът:
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1217655
February 21st, 2012 at 17:59
Това което са направили е много гадно. Все пак са казали, че не е тяхно, но най-малко можеха да те посочат като автор или да напишат блога. Аз лично ще очаквам да кажеш как ще ти отговорят.
February 21st, 2012 at 18:17
и аз очаквам отговора им с нетърпение… не прекалено голямо де, щото знам че няма да има такъв
February 21st, 2012 at 22:50
И аз си помислих, че така най-лесно ще си измият ръцете. Какъв email, кви 5 лева? Ние това сме го взели от мрежата, не сме получавали никакво писмо, точка по въпроса.
Ако не ти отговорят, мисля че можеш да ги съдиш, което иска време. Аз си спомням като сиромахов открадна от един блог едни неща и много хора скочиха срещу него имаше и #siromahovfacts. Тогава нямаше компенсация, но поне много хора скочиха срещу тях за това какво е “народно творчество” и какво е кражба на творчество.
February 21st, 2012 at 23:29
Айде бе тея просто си преписват от където намерят.Бъди по-ларж,пренебрегнали са те ама поне не са те редактирали-направо копи-пейст.Блъсков на Свинята-Майка ли го е продал тва парцалче?Е тогава що се учудваш,радвай се че не си го е приписал някой писач.”Мрежата” си е самата истина в по-широк(най-широк) смисъл.
Един англичанин
“От хубавото чакаме приплод,
та щом цвета му есен зла пролази,
за него спомен, пълен със живот,
в наследника му свеж да се опази. “
February 21st, 2012 at 23:36
хм, не че нещо се чуствам супер обиден, ама вчера ти обърнах внимание за това в коментарите, пък ти зе че го изтри
February 21st, 2012 at 23:38
съжалявам, накак съм го недовидял
February 22nd, 2012 at 00:14
Мда, истината е, че трябва да ги съдиш, и въпросът е в шоуто…
Слушай са – прати им една нотариална покана за уреждане на авторските ти права. Драсни им нещо от типа на:
Каня Ви да си уредим авторските права, в противен случай ще се срещнем в съда. Ще загубиш максимум 20 мин време. Нотариалната покана ознаючава, че си положил усилията да се уредят нещата доброволно, което се отчита от съда. Мисля, че нотариалната покана много ще ги “зарадва”.
Са тука проблемът е, че поканата не може да бъде направена в Белене, а в София, щото тука е седалището на тоя дето го дириш, плюсът е, че можеш да метнеш по куриер подписана от тебе покана, и аз да я занеса на нотариус, който единствено ще удостовери, (занасяйки с призовкар Поканата лично в МОнитор и удостоверявайки), че поканата е предадена лично на Управител/ИД на дружествотo.
С това се счита, че си положил достатъчно усилия да уредиш въпроса в духа на доброволността, и неизпълнението на поканата за уреждане е в тежест на Монитор.
Което пък от своя страна значи пестене на време при съдене…
February 22nd, 2012 at 00:18
Опитах се да цитирам Висоцки, но получих автоматизиран отговор “:Русский — нет.” А цитатът ми гласеше: “Бъди при това благодарен, че още си жив.” Защото за Ирена Кръстева се пишат много неща,но много по-интересни вероятно ще се окажат нещата, които, поне засега, никой не смее да напише.
February 22nd, 2012 at 10:22
sdfsdf,
Видях че си обърнал внимание в коментарите, но пък аз имам един направен от Боян Юруков плъгин, който претърсва интернета за такива кражби и ме уведомява своевременно
February 22nd, 2012 at 11:56
Имейлът ти до тях е супер.
Бях чувал за подобни кражби, но си мислех, че с тях се занимават само жълти вестници.
February 22nd, 2012 at 12:09
ми не точно. по-скоро жълтите журналисти във всякакви вестници.
February 22nd, 2012 at 12:28
Евала на Труд, срам за Монитор.
February 22nd, 2012 at 14:18
Наистина се изумявам как един от първите български вестници в нета прави такива простотии. Толкова ли не можаха да се научат какво се прави и какво не.
February 22nd, 2012 at 14:24
Това явно е английската версия на Монитор – http://www.europost.bg/contacts. Тук има колкото искаш контакти на Мама Праска и сина й Грухчо. Вземи да ги осъдиш и без това са мизерници.
February 22nd, 2012 at 14:46
“ju казва:
February 21st, 2012 at 15:31
Иначе тези призиви за съд как се вързват със “Stop ACTA”?”
“Plankov казва:
February 22nd, 2012 at 00:14
Мда, истината е, че трябва да ги съдиш, и въпросът е в шоуто…”
Да, Петър Стойков е ощетен и си търси правата. Подкрепям инициативата на “Plankov”. В същото време въпросът на “Ju” остава без коментар от ощетените и съчувстващите на този блог. Възможно е съществуващото родно законодатевлство да има шанса да защити ощетения автор… Приемането и прилагането на международен договор за защита на авторските права, като например “ACTA”, изисква от всички нас логика и отнощение към интелектуалната собственост, за която още не сме готови.
February 22nd, 2012 at 15:08
кофтито на акта не е в защитата на интелектуалната собственост, а в методите, чрез които предлага да става това. акта дава огромни, съвсем общо дефинирани права на институциите, сравними с това да ги снабдиш с оръдие за да трепят мухи с него. те с оръдието мухите може и да убият, но абсолютно сигурното е само, че ще изтрепят сума невинен народ наоколо в процеса…
February 22nd, 2012 at 20:33
щом ти крадът статиите значи са добре написани и има какво да се научи. Приеми го като комплимент – ти си по добър от средностатистически журналист. Лошото е, че не ти плащат
February 22nd, 2012 at 22:12
има кой да плаща
February 22nd, 2012 at 23:17
Според мене можеш да направиш това, което ти е казал Планков. Кво толкоз!
February 23rd, 2012 at 00:58
Излагат се, но пък и ти много сериозно се взимаш, теб и блога.
February 23rd, 2012 at 14:32
Ама Пепи, осъди ги бе. Нали цялото правителство милее за авторски правва и прочие, че и АКТА подписали зад гърба ни. Нека сега покажат, че у нас има закони, съди ги!
February 23rd, 2012 at 14:33
И Пепи, ако обърнеш внимание под крадената статия под банера има ред за авторски права
))))). Направо ги съди!
February 23rd, 2012 at 14:34
мартин, аз не вземам нито себе си нито блога, някой друг взема статиите ми….
Тео, Плаков най-после ме нави да им пратя нотариална покана за извънсъдебно споразумение. ше стане интересно
February 23rd, 2012 at 14:35
“Пепи” има един шпек за хубавите хора, които му викат така
February 23rd, 2012 at 14:39
Еми мисля си, че сме хубави хора. Ако съм те обидил се изивнявам
.
February 23rd, 2012 at 14:40
Нотариалната покана звучи добре. Но си направи принт скрийн да не кажат после, че нямало такова нещо!
February 23rd, 2012 at 17:24
Гнусна работа наистина! Някой си живее в свой свят, където може да си прави каквото иска…
“Мрежата” – смешници, нямам думи!
February 23rd, 2012 at 18:15
дръж ни в течение, какво ще ти отговорят..
February 23rd, 2012 at 23:14
Мартине, не е въпросът кой се взима на сериозно и кой на ужким. Въпросът е кое е правилно и кое не. Ти ако кажеш някаква мисъл и аз ти я открадна като своя или кажа “абе взех я от човешкото общество” как ще ти се стори? Нечестно нали? Я сега си представи да ти открадна идея, да я представя за своя и утре всеки да ме изкара най-гениалният и да обера лаврите (разбирай пари, слава)! Всичко това можеше да е твое, но аз си го присвоих.
Ако никой не се взима поне малко на сериозно (според твоите виждания и критерии) сега щяхме да сме разделени на две групи – тарикатите, които не правят нищо, но си присвояват целия свят и балъците, които се бъхтят и от които тарикатите взимат плода на техния труд – бил той интелектуален, физически и т.н. – за без пари, без благодаря, без нищо. Това ако за теб е окей за мен не е.
February 24th, 2012 at 20:30
Интересно развитие по-темата за плагиатството. Вчера на страницата на 24 часа е публикуван текст със заглавие “66 лева стигат за храна на месец, ако следвате промоциите” с автор 168 часа (нямам представа дали статията е публикувана в печатните издания на 24 часа или 168 часа). Та във въпросната статия са публикувани няколко цитата от някой си Теодор Мугеров от София, забележителен с това, че е успял да си купи килограм свинско за 3.49лв. Ето един от цитатите:
[quote]“Това, което не мога да си обясня по никакъв начин, е изборът на основни храни. Да си беден и да купуваш кренвирши за 6 лв./кг, наденица за 7 и шпек за 10, при условие, че 1 кг пилешки бутчета са 3,40 лв., а свинското месо – 7, ми се вижда доста малоумна идея. Едно, че евтините колбаси се правят от какво ли не, и второ и по-важно – те са по-скъпи!”, твърди Мугеров.[/quote]
Дето се вика чета и не вярвам на ушите си (ТМ Господари на Ефира). Познато някак ми изглежда, къде ли съм го чел? А то било в блога на Longanlon:
[quote]“Това обаче, което не мога да си обясня по никакъв начин, е изборът им на основни хранителни продукти. “Сиренето” от 2.99 за кг. не ме учудва – за съжаление не всеки има пари за истинско. Но да си беден и да купуваш кренвирши за 6 лв/кг, наденица за 7 и шпек за 10, при условие, че 1 кг. пилешки бутчета са 3.40 лв, а свинското месо – 7, ми се вижда доста малоумна идея. Едно, че евтините колбаси се правят от какво ли не, и второ и по-важно – те са по-скъпи!”[/quote]
Е “журналистите” от 24 часа леко са “редактирали” цитата, но не са се престарали особено.
Втори цитат:
[quote]“Да изхранваш децата си с вафли и шоколад, също е по-скъпо от картофите, яйцата и зеленчуците. Само че яйца и мляко повечето хора купуват само ако ще правят торта или кекс -разбирам това, защото купуват по 3-4 яйца, по блатовете за торта в кошницата и по разговорите им с касиерката и помежду им, които успявам да подочуя, докато чакам на опашката”, разказва Мугеров.[/quote]
При Longanlon е:
[quote]Да изхранваш децата си с вафли и шоколад също е доста по-скъпо от картофите, яйцата и зеленчуците. Само че яйца и мляко повечето хора купуват само ако ще правят торта или кекс – разбирам това, защото купуват по 3-4 яйца, по блатовете за торта в кошницата и по разговорите им с касиерката и помежду им, които успявам да подочуя докато чакам на опашката.[/quote]
Тук даже не са си дали труда да променят нещо поне от кумова срама.
Та освен ако Longanlon не се подвизава и под името Теодор Мугеров, 24 часа (огледалното “аз” на Труд) не са по-малки крадци от Монитор
По нататък в статията на 24 часа се цитира и Белчо Христов, когото и Longanlon е цитирал. Пък и са преписали от блога на Христов. Дали са го питали за разрешение само Белчо Христов може да каже, но поне са му посочили името вярно
February 24th, 2012 at 22:50
това, което става с нашите вестници е скандално, т.нар.журналисти просто сядат пред компютъра, преглеждат по-известните блогове и “пишат” статии…
Прави ли ви впечатление, че по новините обикновено излъчват по-подробни кадри от други държави, отколкото за случващото се в нашата страна. Обаче темата е безкрайна…
February 25th, 2012 at 01:52
@Милен
все си мислех, че такива преписвания с елементи на разсъждения са запазени само за курсовите работи в П.У.Т.К.А. (пернишкия университет, да не си помисли някой нещо друго)…
February 26th, 2012 at 07:14
Дани, то открай време има това явление у нас журналистите да говорят повече какво става по света отколкото у нас. Много обичат да се покажат на българския народ колко са широко скроени.
February 26th, 2012 at 12:03
@Д.Н.: За съжаление това не е вярно. Международните новини/ тематика в българската телевизия са трагични. По-вярно е, че журналистите говорят по-принцип повече от колкото е необходимо и то за най-маловажните неща. Особено в новинарски емисии.
Последно ме вбеси прекият(!) репортаж от Холивуд, отразяващ пред-оскаровата треска. Прически, облекла, кой от къде долетял за да присъства и обяснения за найлоновите покривала на огромните пластмасови оскари. Дори не стана въпрос за филми!
February 27th, 2012 at 03:04
Монитор са трагедия. Чакам самя накой да му писне и да заведе дело срещу тези мушмороци(следящи без съмнение този блог и потривайки потни смърдящи на семе ръчички да се радват – така правим ние жирналистика, не може никой да ни пипне)
Току що колегите от Википедиа(аз им свирнах вече) разгледаха последната хипер новина от монитор – а именно http://www.monitor.bg/article?id=328040 – Корона за Елеонора. Незнайно защо 50-на реда по-долу има нова статия(явно така вече е фиешън журналистиката) – ‘ПРЕЗ 2005′ и по специално ‘Стив Фосет лети за рекорд’. Не ми е ясно какво се е случило през 2005 след като Фосет загива(поне така се говори) през 2007 – като намериха кости, но и източника на снимката е WIKI.ORG – с големи букви, явно за оторизираните дилъри.
Друг въпрос, че вики.орг е едно, а Kim Shiflett – автора на снимката – друго. Явно Kim Shiflett е вики.орг(смех).
Бахти жалките лаици са дневник
February 28th, 2012 at 13:46
Хаха, “МРЕЖАТА”!!!
И някой бе написал, че трябвало Лонг да го приеме “като комплимент”? Средностатистическия български журналист е с по-беден речник и възможност да изрази оригинално мнение от средностатистическа маймуна. Какво говориш, Боже мой! Лонг е на светлинни години от тия мърши.
February 28th, 2012 at 15:15
Ха-ха! nArchi, друг е въпросът, че некадърно представят всичките новини. Аз говоря за некадърността им да преценяват коя новина си струва да се спомене и коя – не. Иначе – прав си.
February 28th, 2012 at 17:06
Ама няма какво да се замисляте, съд до дупка. Ако отминавате с лека ръка всеки път, това ще продължава, даже ще се и увеличава. Утре ще гледаш всяка твоя статия качена някъде другаде със сменени снимки и без автор, разбира се. Затова си търсете правата, все пак се водим европейска държава. Колкото и да ви звучи нереално, понякога системата наистина работи.
February 29th, 2012 at 00:47
This, Jen, is the internet.
—
кирилица
February 29th, 2012 at 23:04
Ами да! Разбира се че щте те крадат. Казах ти отдавна че такива като тебе трябва да се стремят към повече влияние в България. Защо казвам това тук публично?
За да те мотивирам. Малко или много тук на този хубав твой уеб-сайт ти си криеш таланта.
Наречи ме идеалист – но ти си нужен на България като повече от ярко интернетно присъствие.
Докато не ти се избистри гореописаното ще те крадат и какво ли не кои и какви ли не. Както казват тук под шипковия храст – “Ако не си кучето-водач това което виждаш пред теб е винаги едно.” Познай кое.
March 13th, 2012 at 12:41
Google нали пуснаха своят “google authorship”, не съм сигурен до колко помага но определено ако твоята статия бъде публикувана и после някой я копира ще има наказание и много по лесно можеш да ги сложиш на мястото си. В Ganbox има описание и модул за WordPress,който работи добре.
March 14th, 2012 at 06:43
коментар от Свежо: Много гнусно. Не ги е срам!
March 18th, 2012 at 05:09
В-к Монитор
ул. Цариградско шосе No113А,
тел. 960 22 09,
960 22 14, 960 22 16 факс 975 24 44
April 23rd, 2012 at 23:41
Тук има ли развитие по въпроса?
May 23rd, 2012 at 14:44
Това е гнусна работа хора без мнение, крадат като ненормални, с кво са ги избирали тея редактори? С конкурс за преписвачи май…
Както казва parfiumibg може да ти ее от голяма полза.
June 10th, 2012 at 18:22
Да крадат, то да не им гърми офиса скоро
June 25th, 2012 at 09:50
Поредният жълт вестник , който краде материал за да спище колонката ….
July 10th, 2012 at 14:42
не се притеснявай, ония отгоре гледа
September 6th, 2012 at 14:00
Много съм закъснял за тази дискусия, ама той проблема си остава. На един приятел му гепиха статия от Фрог Нюз ама едно към едно и даже няма източник “МРЕЖАТА” ами директно си я подписват.
Лично да напиша някой материал ми коства страшно много усилия и тъй като са с образователна тематика трябва да сверявам инфото поне в два различни източника. И накрая хоп, някой открил функциите “copy”-”paste” и айде бате по надолнището.
Сега някакво списание издава статиите на един друг мой познат като свои без разрешение или каквото и да било! После ходи ги съди… и за какво? Ебати изродите!
September 8th, 2012 at 17:06
коментар от Свежо: (thumb up)