За екстрасенсите и алтернативната медицина


Това на снимките е Емили Роса, която държи световния рекорд за най-млад автор на рецензирана публикация в официално медицинско издание. Била е на 11 г., когато е направила експеримент за да установи дали екстрасенсите наистина имат някакви способности, недостижими за обикновения човек. Резултатите били забавни, но и доста отрезвяващи…

През 90-те в САЩ били много нашумяло т.н. терапевтично докосване, като форма на алтернативно лечение. Екстрасенси твърдели, че имат свръхестествените способности да усещат “човешкото енергийно поле” и без докосване, само с доближаване на ръцете си, да го манипулират така, че да лекуват травми и болести. Малката тогава Емили чула медицински сестри, колежки на майка й, да се подиграват на телевизионна програма за терапевтичното докосване и се зачудила как могат да са толкова сигурни, че не може да съществува такова нещо. В края на краищата, толкова много хора вярват в него, екстрасенсите ги дават по телевизията…

Експериментът

Емили измислила метод, описан по-късно от учени като “прост и елегантен”, чрез който да тества уменията на екстрасенсите, които те твърдели, че притежават. Направила го за своя училищен научен проект в 4 клас.

Методът й наистина е съвсем прост – той тествал способностите на практикуващите “терапевтично докосване” да усещат човешката “аура” или “енергийно поле” без да гледат. Представлявал просто маса, два стола от двете й страни, а по средата на масата – картонена преграда с дупка в нея. Екстрасенсът протягал ръката си през дупката, а от другата страна Емили можела да сложи своята ръка под неговата (без да я докосва) или да не я сложи. Целият експеримент се състоял в това дали екстрасенсът може да усети кога ръката на момичето е под неговата и кога не е. Имали по 10 опита да го направят и въпросът бил “Усещаш ли ръката ми под твоята сега?”, на което тестваният трябвало да отговорят да или не. Те твърдели че могат, нема проблеми.

Емили се обадила на по-известните практикуващи терапевтично докосване екстрасенси от нейния щат Колорадо и в продължение на няколко месеца, с тяхно съгласие, посетила 15 от тях, за да направи теста си. Носела си само бележник и картонената преграда. В последствие провела нов тест, с 13 екстрасенси (вкл. 7 от предишните) за един ден на едно място, този път всичко било наблюдавано и снимано от предаването Scientific American Frontiers.

Тези екстрасенси, които желаели, можели да разгледат ръцете на Емили предварително и да изберат тази ръка, която имала, според тях, по-силна и осезаема аура. Емили използвала съответната ръка в опитите със съответния екстрасенс.

Резултатите от експеримента учудват дори заклет скептик като мен – ексрасенсите познавали вярно дали ръката на Емили е под тяхната или не… в средно 4.4 от 10 опита (28 тествани, по 10 опита на човек – общо 280, като вярно познали 123 пъти). Т.е. хората, които твърдели, че могат да виждат, манипулират и лекуват “аурата”, всъщност даже не могли да я усетят от 5 см. Нещо повече, те се представили по-зле, отколкото би се очаквало при съвсем случайно налучкване (шанс 50:50) 🙂

Публикацията

След това, лекар-ентусиаст помогнал на Емили и майка й да напишат статия за експеримента и резултатите му и да я изпратят до списанието на Американската медицинска асоциация (Journal of the American Medical Association), където статията била публикувана и така Емили Роса става най-младият човек в историята, с публикувана рецензирана (peer-reviewed) статия в официално медицинско издание.

Публикацията, разбира се, предизвикала доста недоволни и гневни вопли от страна на екстрасенсите, занимаващи се с “терапевтично докосване”, но получила огромна медийна публичност и имала смазващ ефект върху този вид измама – от тогава насам бизнесът западнал и днес съвсем малко мошеници в САЩ си позволяват да твърдят, че “ръцете им лекуват”. Фактът, че сега Емили е станала ебати мацката, е просто бонус 🙂

Както и да е, това е само един пример. Експерименти за доказване дали тези, които твърдят, че притежават някакви свръхестествени способности, наистина ги имат, са правени много и продължават да се правят. Не съществува нито един доказан случай на свръхестествена способност у някого от какъвто и да е вид . “Доказан случай” означава този човек да може да направи това, което твърди, че може, в контролирана среда (т.е. без възможност да си “помага” с радио в ухото, магнит в задника и подобни) и пред безпристрастни наблюдатели.

Но, въпреки това, навсякъде е пълно с екстрасенси, твърдящи, че лекуват с поглед, развалят и правят магии, предсказват бъдещето и познават миналото… Всеки, естествено, има свободата да им вярва. А аз имам свободата да смятам всеки, който им вярва, за идиот.

  

Абе я бегай от тука с тия ГМО
ОМГ Евровизия – РОФЛМАО

Коментари

  1. Сетих се за този случай, тъй като в партньорската ми инциатива пожела да се включи един човек с блог за екстрасенси – нещо повече, той твърди, че е екстрасенс. След като му обясних простия факт, че някой, който твърди, че е екстрасенс е или мошеник или самозаблуден, той явно разбра, че няма смисъл да упорства.

  2. Светла (една от всичките)
    05/02/2010 - 08:10

    Хората, и ти включително, смесват две различни неща. Едно е дали самообявилият се лечител (врачка, екстрасенс или както там се нарича) действително прави това, което твърди – отнема отрицателна енергия, моделира биополе, или други чудеса. Съвсем друго е дали лекува пациента си, извършвайки екзотични телодвижения и напявайки неразбираеми заклинания. И докато си напълно прав за първото – наистина няма нито един доказан случай на свръхестествена способност у някого от какъвто и да е вид, за второто не си. И за да не обяснявам тука с присъщата ми многословност защо не си прав, ще ти напомня, че това е просто главознание (методът на Баба Вихронрав, а впрочем – и на моята собствена баба).

    Няма лошо да ти развалят магия или да ти побаят против уплахи, щом не вреди, а от това ще се почувстваш по-добре и ще спреш да се страхуваш. Лошото, гадното е, че в повечето случаи целта е не да ти помогнат, а да ти вземат парите.

  3. Разбира се, че няма лошо да побаят на някого за успокоение, че са му развалили магията. Последното изречение от статията си важи.

  4. Б.Величков
    05/02/2010 - 10:16

    @Светла (една от всичките):

    “Съвсем друго е дали лекува пациента си, извършвайки екзотични телодвижения и напявайки неразбираеми заклинания. ”

    Това доказано работи. Иначе нямаше да има чалга клубове.

  5. хахаха или рап музика изобщо 😛

  6. Градската самодива
    05/02/2010 - 10:54

    Проблемът при екстрасенсите е да ги накараш да се съгласят a priori на това в какво се състои способността им. За съжаление сценаристите на “Ясновидци” не разбират това. Бих гледала с кеф нов сезон на шоуто, ако то се направи с контролна група обикновени хора и резултатите се сравнят. За съжаление сценаристите също така тръгват от идеята, че кандидатите имат заложби и трябва просто да направим добър телевизионен монтаж на тестовете, за да се види кой е най-добрият.

    Нямаме и “българския Джеймс Ранди”- Автор е готин, но и той залита по телепатия и баба Ванга.

  7. По-лошото е, че подобни индивиди продължават да се котират добре. Народа вярва, ходи по врачки, радва се като ги дават по телевизията, “шоу”, “зрелища”… хаха. Даже вчера имаше някакъв подобен тип по една от ефирните телевизии…. мисля че в шоуто на Иван и Андрей го мернах.
    Не хляб – чалга, сериали и врачки дайте на народа и гледайте какво става.

  8. Градската самодива, това не е проблем за предаването – точно това му е целта. Защото неговата целева аудитория са хора, които вярват в екстрасенси и искат да ги видят в действие, а не хора, които искат да видят дали наистина екстрасенсите имат способности.

  9. Победителката в Ясновидци сега предсказва разни неща със sms-и :)))) върви уникална нейна реклама по TheVoice, и тя не можела да си обясни как така изведнъж станала ясновидка

  10. Още докъто четях статията си знаех какъв ще бъде коментара ми, а и едновременнто с това се чудех дали ще го споменеш.
    ЕМИЛИ Е ЕБАСИ СИМПАТЯГАТА!!! 🙂

  11. А бе да, като цяло и аз съм на мнение, че тва с лекуването с докосване и тем подобни са пълни глупости, ОБАЧЕ имам някакъв спомен, че като бях малка майка ми се занимаваше с Рейки и аз и бях нещо като опитно зайче и до колкото си спомням усещах много силно разни неща… А може и да съм си въобразявала, защото бях малка 😉
    Но си е факт, че някой хора наистина имат някава много силна енергия около тях, на мен ми се е случвало даже да ми се завие свят покрай такъв човек. И почнах да блещя някакви големи глупости, беше много смешно :)))

  12. В последствие за Емили Роуз направили филма “Екзорсизмът на Емили Роуз” 🙂

    http://www.imdb.com/title/tt0404032/

  13. Дзвер хахаха името е друго ве 😛

    Бубулинка “но си е факт, че някой хора наистина имат някава много силна енергия около тях, на мен ми се е случвало даже да ми се завие свят покрай такъв човек.”

    И каква ще да е тая “енергия около тях”?

  14. Батко, тия са за публичен бой всичките бе, нали гледа в Господари на ефира как се издават диплома за екстрасенс от разстояние ? Браво на мацката.

  15. Градската самодива
    05/02/2010 - 11:45

    Сори, Астор.

    Да се надяваме, че телевизията е безпощадна в желанието си за “нещо ново” и може да наеме някой статистик за следващия сезон.

    В-к Уикенд както никога започна да се изказва скептично за ясновидките- е, най-вероятно защото изданието така си действа с всеки, който изкара някакви пари, но в случая може да има ефект върху публиката.

    Иначе предаването си е за среднисти, каквито са и участниците.

    Емили Роуз си е обладана от дявола, всички го знаем, каква е тая наука- дяволска работа!

  16. Това 50:50 всъщност би било вярно само ако броят опити клони към безкрайност.

  17. sunlight, колкото повече клони към безкрайност, толкова повече ще се доближава средният резултат до перфектни 50%. Но при достатъчно голям брой опити, обикновено и резултатът е достатъчно близък.

  18. e 44% успеваемост си е супер, кво … Доказателство, че ангелите им хранители са били в обедна почивка 😀
    Или пък …
    бе ясно е едно, ясновидците са ясни и мноу ме кефят.
    Даже и аз се чудя дали да не стана такъв, като льольовци дето да плащат, аз кво съм им крив?

    Нещо като с GSM измамите – начи дзвъни некъв и вика, Бабо, бабо блъснах човек, за да ме спасиш дай 2 бона на еди кого си. И бабата дава, да я питам бабата, ако бяха блъснали нейното внуче, как ли щеше да реагира като разбере, че няква друга баба е дала кинти за де се отърве виновника… И тея влизат в категорията мошеници, и ясновидците… Ама аз почвам и на двата типа мошеници да се кефя, щото те съществуват, не заради друго, а щото има доволно много идиоти, които да се връзват…. Което пък подкрепя теорията ми, че 80% от хората не са от първа категория 🙁

  19. Съгласен съм plankov, ясновидците изпълняват много морална роля в обществото, съгласно американската поговорка:

    It’s morally wrong to allow a sucker to keep his money

  20. Людмил
    05/02/2010 - 12:58

    В интернет се намират книги и доста информация за cold reading – техниката, която врачки/екстрасенси използват за да излъжат хората, че знаят повече за тях. Доста интересно четиво.

  21. Че са шарлатани — шарлатани са. Че тези дето им вярват са идиоти — също факт.

    Има, обаче, хора за които друг изход няма — неизлечимо болни, хора в дълбоки депресии и т.н. За тях екстрасенсите са пласибо, и то работи. Много малък процент от случаите, но все пак трябва да се отбележи.

  22. those who believe in telekinesis raise my hand 🙂

  23. Kaто почнахме със сентенциите…

    Знаете ли как се нарича алтернативна медицина, за която е доказано, че работи?
    Медицина

  24. Стефан
    05/02/2010 - 13:18

    Чувал съм за този случай, по рано и наистина е поучителен. Само една забележка, че момичето е държало ръката си на 8 -10 см над ръката на екстрасенса.

    L Rosa, E Rosa, L Sarner, S Barrett, “A Close Look at Therapeutic Touch,” Journal of the American Medical Association, April 1, 1998; 279(13):1005-1010.

    http://jama.ama-assn.org/cgi/c.....type=HWCIT

  25. Нямам нищо против тия, дето “предсказват бъдещето”. Обикновено дават някакви общи измислени приказки, по които човек си напасва собствената схема и това често му помага сам да си намери решение на проблемите. Ама тия, дето “лекуват” са за съд…

  26. Бубулинка “но си е факт, че някой хора наистина имат някава много силна енергия около тях, на мен ми се е случвало даже да ми се завие свят покрай такъв човек.”

    И каква ще да е тая “енергия около тях”?

    Нали момичето ти каза бе човек,какво питаш?
    Енергията е някаква, много силна.Ама като не разбираш…
    Като мине покрай теб такъв човек и изпаднеш в транс ще видиш тогава. ахахааа 🙂

  27. на мен и през интернет ми става лошо от някои

  28. И на мен ми се е случвало да ми се завие свят, когато минавам покрай някой. Статистически погледнато – след 300-400 (за делничен) или 400-500 (за почивен ден) грама сливова, по правило или е на входа на тоалентата или на изхода на кръчмата.

  29. и аз това си мислех, ръката и трябва да е била отгоре
    иначе ще усетят топлият въздух които се издига над ръката ти…

  30. Ами то има клип от оригиналния запис, в един от епизодите на Pen&Teller – трябва да го проверя.

  31. е… някои мацки имат доста судени ръце, това винаги ме е дразнело освен през лятото 🙂

  32. Тралала…
    05/02/2010 - 15:40

    Абе това да усещаш аурите не е работа за аматьори, това се учи на разни курсове, обикновено 3-4 ниво вече си посветен. Срещу няколко хиляди лева на ниво. Дори сертификат издават, за да се различаваш от самозванците.

  33. Ако намериш някой по-евтин учител, може и за 200-300 лв и да ти издадат сертификата по интернет… 😛

  34. Марин
    05/02/2010 - 16:33

    Лонг, докато не усетиш действието на човек със силно биополе (не мошеник), не можеш да твърдиш че няма такова нещо.
    Експериментът на Емили Роуз просто доказва, че тогава в него са участвали мошеници. Не доказва има или няма хора с биополе.
    Преди години съвсем случайно се запознах и ходех на лечение за травма на гърба при такава жена. Същата имаше много силно биополе и имаше медицинско образование (не помня висше или полувисше). Действието на биополето го усещах много силно, трудно е да се каже на какво прилича, нещо като повишено налягане е.

  35. @Mарин,
    абе да ти кажа и аз когато съм ходил на някоя много скъпо-платена проститутка съм усещал едно такова силно, ама много силно повишено налягане… сещаш се къде… дали ще да е от биополето й, или от факта, че е добра професионалистка, или пък щото джоба ми е олеквал – не знам… Ама са чудодейни тея първокласните 😀

  36. Ей сега ми стана интересно, намерих го и го изгледах (сезон 6, епизод 2) — да, ръката е отгоре.

    Пък аз си направих собствено проучване – от всички готини мацки, които познавам, около 89% се връзват на разни такива глупости (макар и иначе да са умни момичета). Тъй че дами като Емили са национално богатство 🙂

  37. За съжаление си прав – наистина повечето жени вярват на такива неща.

  38. QNA PLATOVA
    05/02/2010 - 17:51

    ohhh mnogo maitap4iiski komentari, povdigate mi nastroenieto 🙂

    V Germaniq takiva testove sa na dneven red – vikat “qsnovideca” v nqkakva staq i po4vat da mu davat zada4i – naprimer da “useti” pod koq 4a6ka ima top4ence i t.n. Dosega estestveno ne e imalo nqkoi preminal testa i vupreki tova si vurtqt biznesa. kakto kaza Plankov, “kato ima lyolyovci deto pla6tat”…
    Gledah go po Spiegel TV.
    Izob6to, Longanlon, kakvoto i da pi6e6 po svruhsestestvenata tema, vinagi e otgovarqlo i na moeto mnenie.

    Ama sega, izkarvat se ludi pari s takiva ne6ta. Horata sa upla6eni i naivni, hva6tat se… I az 4esto si kazvam, za6to ne se zahvana s podoben biznes…

  39. хм, интересно защо жените са по-склонни да вярват

  40. Светла (една от всичките)
    05/02/2010 - 19:17

    @chernobyl и др.
    Не, че съм жена и се засягам на женска чест, ама единственият човек, който убедено ми твърдеше, че животът му върви на чорчик, понеже са му направили магия, беше мъж. Млад, хубав, образован, с чудесна професия, сравнително умен мъж. А аз се опитах да му приложа практическото главознание на баба ми и – представете си! – успях. Налови ми се на пинизите, макар че съм абсолютен аматьор. Също толкова млад и т.н. (виж по-горе) друг мъж повярва в плацебо, което му бях приготвила – и оздравя (от капсули, пълни с пудра захарчица). Знаем от историята, че повечето монарси са имали придворни астролози – и до скоро, впрочем, може и до днес да имат. А от време на време се чува, че този или онзи държавен глава се допитвал до гадателки. Така че не знам защо се смята, че жените са по-податливи на шарлатанства от мъжете. Според мен, човешката глупост, която е безбрежна и бездънна, е съвсем справедливо и по равно разпределена между двата пола.

  41. Олеле, аз и моята голяма уста… Не исках да го обръщам на “мъже срещу жени”. Съгласен съм, че човешката глупост не знае граници. Просто споделям наблюденията си, които може би не са валидни за всички. Но е факт, че сред моите приятели и познати, винаги тези от женски пол се прехласват по някакви аури и чакри, а тези от мъжки пол мърморят “аман от тия глупости”.

    Но всяко правило си има изключение – преди години мой роднина, и то с медицинско образование, изгуби живота си, защото се довери на разни екстрасенси и шарлатани, вместо да се лекува 🙁

  42. Тралала
    05/02/2010 - 21:10

    Тия екстрасенси дето виждали в бъдещето са големи малоумници. Да събират от хората жълти стотинки като могат просто да пуснат един тото фиш…

  43. LordDoskias
    05/02/2010 - 23:44

    I’d tap that!

  44. Врата. Табелка – “Ясновидец Петров”.
    – “Чук Чук”
    – “Кой е?”
    – “‘Бах та в ясновидеца!”

    Енергии, Биополета, Мистикаааа, Мистикаа ти казваам (с пяна на уста и фанатичен поглед)
    НЕ ЗНАЕТЕ ВСИЧКО И ЩЕ СТРАДАТЕ!! (С луд, но праведен огън в очите!)

    *прозяяяв* Аз отивам да пия, наздраве!

  45. Браво Longanlon, и аз не мога да понасям екстрасенси, Ванга и нейните наследници контактьори. То не беше леене на куршуми, разваляне на магии и т.н. Ами червения конец на ръцете на майките и бебетата, ха ха , смях……….

  46. гравитон
    06/02/2010 - 01:09

    Mincho, гледам и Бойко Борисов сложил червен конец! А кажи сега, помага ли червения конец и ще ни оправи ли?
    А това “безконтактния бой”, има ли нещо общо с екстрасенсите и алтернативната медицина?

  47. инж. Ингилизов
    06/02/2010 - 02:30

    Като бях малък са ме водили при една баба да ми лее куршум, защото ме беше страх от Терминатора, и по късно да ме гъделичка по ходилото с едни камъчета, защото имах кокоши трън. Терминатора го преодолях като пораснах, а кокошия трън го порязах (настъпих стъкло) по-късно през лятото и ми мина. Като знам родителите ми какви скептици са направо им се чудя как са го предприели тоя ход. Аз не вярвам, в тия глупости. Ама хич. И не знам дали е смешно или тъжно това, че можеш да изпратиш sms, за да ти развалят “магия”. Другото нещо, в което не вярвам, е астрологията. Било наука… дрън… дрън. Никой не може да ме убеди, че това, дали тази седмица ще се разбирам с шефа в офиса, зависи от положението на звездите и планетите. Наука друг път. Математиката и Физиката са науки. Астрологията е като екстрасенсите – поредния начин за изкарване на пари от хорската глупост.

  48. Принцо
    06/02/2010 - 11:01

    “Знаете ли как се нарича алтернативна медицина, за която е доказано, че работи?
    Медицина”

    Като го доразвиеш малко ще обърнеш палачинката и трябва да пишеш нова статия хихихихихихи

  49. Гравитон, гледал си бат Бойко снощи при Иван и Андрей, но какво да ти кажа – не разбирам това с конеца. Как може народа да се втелясва (впряга)така около червения конец се чудя. Аз главно не разбирам как так някой бил казал, че конеца е против уроки и куцо и кьораво си го слага. Ама какво е това урока ,кой я прави, и т.н.

    Абре Longalon, кажи си мнението за лекарството на Продан Христов против рак. В-к “Уикенд” май го разконспирира и пак разби мита мита за гениалния българин.

    Хайде отивам да рина сняг и да пия вино.

  50. Longanlon, sorry

  51. вудуу 🙂

  52. Значи авторът да ми обясни как така се получава, че хем изобличава разните там екстрасенси и врачки и на базата на това някой може да си помисли, че е разумен и рационален човек, хем стане ли дума за климат, се извърта на 180 градуса и преминава на страната на анти-научно и анти-интелектуално настроените кретеноиди???

  53. лонг тия екстрасенси не ги ли разгромихме вече?
    не ми е интересно да ги громим пак,дай нещо друго за размазване

  54. GM, когато става дума за “промени в климата”, анти-научните и анти-интелектуалните не са скептиците, не са тези, които искат доказателства – напротив, това са тия, които вместо доказателства предоставят само гръмогласно кресчендо от апокалиптични пророчества и шамански заплахи.

  55. Келанвед
    07/02/2010 - 23:13

    става дума за обаяние…същото обаяние, опиянявало 50 милиона “идиота” да гледат с възхищение кинта и педесе , истеричен мустакат идиот и да го считат за полубог (че и до днес)…та и екстрасенсите с обаяние работят господа…какво значи тази дума, не се наемам да обясня

  56. Тралала
    08/02/2010 - 00:39

    Ти пък…има къде по-зле, един друг мустакат идиот 200 милиона му се кланяха при все че е избил в пъти повече от първия мустакат идиот. И до днес има идиоти, които му се кланят. Те това ти е абсолютен световен рекорд.

  57. Келанвед
    08/02/2010 - 12:04

    истина е…поизбил малко и от своите работливи челяци..а тука на някакви тарикати на дребно (екстрасекси) им се чудите

  58. Gradskata Samodiva
    08/02/2010 - 13:57

    Придворните астролози са за това, за да може умни хора да изложат апокалиптичните си доклади пред царя анонимно и без да им паднат главите. Просто го правят чрез човек, на който “звездите му го говорят”.

  59. LordDoskias
    08/02/2010 - 22:21

    Измествате фокуса на темата, а именно – яката мацка 🙂

  60. elka k ostova
    09/02/2010 - 11:25

    Не смесвайте астролозите с разните магове и екстрасенси.Астрологията наистина е наука-не тези хороскопи,които са във вестниците и разните сайтове-те са много общи и могат да са валидни в някаква степен за всички хора-като се замислиш-и да това се отнася за мен(те са много общи и непрофесионални).Става въпрос за истински направен професионален хороскоп.Там е работата,че той е доста скъп.На мен са ми правили такъв хороскоп и трябва да кажа,че нещата в него бяха до 80% вярни.Никой екстрасенс не може да познае това.А защо не вярвате и в баба Ванга-тя много е познавала-защото в кристалите на захарта е имало информация-която тя е разчитала.

  61. Не трябва да се вярва на астролози по простата причина, че това колко пъти са “познали” в 100% от случаите е точно толкова колко би следвало да се очаква от случайно налучкване. Просто е, можеш и ти самата да го провериш, ако разбира се беше научена как се тества научна хипотеза и що е то епистемологическа дисциплина, което очевидно не си.

    За което вината не е твоя, просто образователната ни система е насочена към възпитаването на умението да се репродуцира чужд текст и чужди мисли, но не и да се мисли самостоятелно и независимо. Затова и след 45 години атеистична пропаганда и 3 поколения възпитани в такъв дух, същите тези поколение за по-малко от десетилетие бяха пак в лапите на ирационализма – на тях им беше казано, че няма Бог и че светът е материален, но не им беше обяснено защо и не бях научени на рационално мислене

  62. /*
    средно 4.4 от 10 опита
    */

    хехе… това като в онзи виц дето питали един метеоролог колко често прогнозата на времето е правилна и той казал:
    – Ми, в 40% от случаите…
    – Ами тогава, защо не казвате точно обратното и ще познавате в 60%?

    🙂

  63. Келанвед
    09/02/2010 - 11:40

    GM не само на рационално ами и на каквото и да е било мислене не са учени 🙂
    елка – ами ако Ванга беше това, за което я изкарват трябваше да има 100 процента познаваемост на предсказанията, щото как става така, че едни неща ги “вижда”, а други – не? А това със захарта е извратено

  64. телефонът звъни при ясновидката от канал 2001 (има ли го още?). Ясновидката:
    – Добър ден, г-жо Иванова!
    – Но, аз не се казвам така!
    – Знам!

  65. “Не съществува нито един доказан случай на свръхестествена способност у някого от какъвто и да е вид . ”
    Има разлика между свръхестествена способност свързана с лечение, местене на предмети и т.н. и свръхестествена способност по принцип (която може да води до много неща, по принцип).

    Какво е естествена способност да те попитам като си толкова самодоволен? Естествено ли е да ти направят мозъчна операция (и имаш ли идея какъв контрол на ръцете изисква от страна на секси мозъчния хирург)? Естествено ли е да караш кола с огромна скорост и да не се блъскаш никъде (пък и пари да ти дават)? Или да пилотираш изтрбител под огромно натоварване? И ако са естествени способности, защо аз или ти не сме никой от горните примери? Защото не сме ги развили ще кажеш и ще си прав. Тогава кое те кара да си мислиш, че няма хората нямат вродени свръхестествени способности, които трябва да развият с труд и лишения, също като да станеш хирург? Или че не го правят.

    Друг е въпросът дали те биха се показали по телевизията, за да ги показват или дали ще ги ползват за да лекуват или екстрасенсват. Имала съм досег с един такъв човек и той окончателно ме убеди. Но той нито беше българин, нито екстрасенсваше.

    И както и да е, осъзнатото сънуване също не е официално доказано. Но вече няма съмнение, че го има. Защо? Защото откриха магнитният резонанс. Така че това което можем да докаже зависи от уредите, с които разполагаме и познанията ни за мозъка в момента.

    Г-точката също не е официално доказана. Ама я има. Въпреки че се оказва, че не всяка жена я има добре развита, но я има.

  66. rottenroll
    16/08/2011 - 16:04

    “Фактът, че сега Емили е станала ебати мацката, е просто бонус” – аз съм скромен, искам само бонуса 😀

  67. Валентин
    30/10/2012 - 07:18

    Ето най-новия хит на алтернативната медицина – лекарство срещу СПИН, рак, малария, свински грип и много други:
    http://vstoykov.blogspot.com/2.....ution.html

Leave a Reply

Задължителните полета имат *