Препоръчайте ми фотоапарат
Не ми трябва нищо професионално – да има стабилизатор на образа, да прави сносни филмчета, да снима що-годе добре в тъмни заведения. И да струва не повече от 300 лв. Не 320, не 301. Като казвам триста, не ми се четат коментари от типа “ами дай още ХХ и…”.
Бъдете бързи 🙂
Lili
19/11/2009 - 12:21
1.Sony -виж промоцията в Техномаркет
2.Pentax Optio S10-пак там
п.с.При поръчка онлайн имаш отстъпка,а доставката е 10 лв.
Успех!
Николай Цветков
19/11/2009 - 12:30
Да, за триста лева каквото и да вземеш, всичко е едно и също.
Аз ще ти препоръчам да си вземеш нещо за 298,80 а за лев и двайсе стинки да си вземеш листче деанксит.
Longanlon
19/11/2009 - 12:41
http://www.technomarket.bg/pro.....d=09027771
за това някакви мнения?
Вени Марковски
19/11/2009 - 12:47
Ако е стар, това е добър модел: http://www.dpreview.com/news/0.....icfz50.asp
Пиши ми мейл, ако те интересува 2-ра ръка, доста запазен.
Николай Цветков
19/11/2009 - 12:52
12. Стабилизация на изображението Не
Longanlon
19/11/2009 - 12:56
мда, и аз забелязах това 🙁
Lili
19/11/2009 - 12:57
Самсунгът няма стабилизатор на образа.После пък с тази вътрешна светкавица забрави за нощни снимки.Не ми харесва.Но мое мнение.
Ethereal
19/11/2009 - 13:17
Няма по-добра сапунерка от Canon Ixus. Точка!
Emil
19/11/2009 - 13:32
Вземи си някой стар модел Canon Ixus, за тези пари все ще има. Имал съм доста, но от този клас просто нямат равни
Emms McCary
19/11/2009 - 13:42
Не мисля така…Canon e водещата марка в обикновената среда,в смисъл при по-обикновените хора,които не им пука дали има стабилизатори,оптичен зуум и т.н.,тях само ги вълнува марката : Canon ли е? Ооо,Canon e , взимам го! Не че , няма хубави , ама требва доста здраво да се изкихаш , за да купиш качествен… Препоръчвам ти Linux или Kodak може и Nikon , разбира се , ако ти се снима с лента,по-качествено,но и по-скъпо,и занимателно е… 😉
Emms McCary
19/11/2009 - 13:47
http://www.technomarket.bg/pro.....d=09037006 дано да ти хареса… 😉
Lili
19/11/2009 - 14:04
Този Канон дори няма батерия кат’ хората…хъх!Да не говорим за зарядно..не си заслужава цената въобще!
Георгиев
19/11/2009 - 14:07
Още един глас за Canon, взех си подобен преди няколко години по съвет на добре информиран приятел и изобщо не съжалявам. Не вярвам положението да се променило много от тогава, този POWERSHOT A590 изглежда точно като моя, само дето има повече мегапиксели, по-добър зуум и оптична стабилизация 😉
Ethereal
19/11/2009 - 14:11
Мда.. тамън бях тръгнал да пиша едностраничен пост за това защо сапунерките на Sony, Pentax, Kodak, Minolta и т.н. са пълен шит, и защо Canon Ixus води пред Nikon Coolpix и Panasonic Lumix (не Linux), но после пък си помислих че е безсмислено… и тук, както на всякъде в България, хората са изключително врели и кипели в области като политиката, футбола, автомобилите, маркетинга, мениджмънта и ебането, та оставаше и от фотография да не разбират… така че, я най-добре си взими Linux! :о)))))
Георгиев
19/11/2009 - 14:12
И да добавя едно готино нещо на Canon-ите – работят с най-обикновени алкални батерии AA, т.е. когато тръгваш на някъде и знаеш че ще снимаш повече, просто си взимаш в джоба няколко батериики и не те е страх какво ще правиш като изхарчиш тока 🙂
kay
19/11/2009 - 14:18
В сегмента на джобните камери Canon са като цяло напред от всички други. Не че няма отделни модели на други производители, които са отлични – просто с Canon не може да сбъркаш. (Аз имам G10 и S90 и съм изключително доволен и от двата.) Повечето текущи модели на Canon имат стабилизация.
Само един съвет: не гледай толкова колко “пъти” зуум имат, а самата фокалната дължина на обектива: по-добре е да почва поне от 28мм вместо 35мм, дори и да е с по-малко телефото обсег. Ако започва от 35мм просто не е достатъчно широк за малки помещения или големи пейзащи. Повечето хора не-фотографи се лъжат по 5х, 10х и пр. “увеличение” – не е маловажно, но обикновено не им трябва. Хубавите снимки винаги стават от близо, а не с дълъг (телефото) обектив 😉
Emms McCary
19/11/2009 - 14:33
Lumix , кой въобще говори за Lumix ?!? http://images.google.bg/imgres.....sAbPs5GNBw В Бългрия ги има , малко…Но са ефтини и качествени…. и така след изказването ще си потраем де ! ;д;д;д
Longanlon
19/11/2009 - 14:36
Сега пък нова дилема:
За тия пари мога да си взема нова сапунерка или втора ръка истински фотоапарат…
Val
19/11/2009 - 14:45
И аз съм твърдо за CANON POWERSHOT.Защото го ползвам.Всъщност всички майстори фотографи снимат с тази марка. Но с разширение ЕОС.Вариант Б е Лумикса на Панасоник – също перфектен модел.
Nack
19/11/2009 - 14:48
Samsung L830 (като моя) – сносен фотоапарат, аз го взех за 290 ако не се лъжа.
plankov
19/11/2009 - 15:36
купи си най-евтиното, дали ше е за 300 или за 200 – няма никакво значение – за тези пари всички правят едни и същи снимки 🙁
Иначе – твърдо за втора ръка полупрофесионален, щото професионален за 300, едва ли ще намериш 🙁
ImPRESSed
19/11/2009 - 15:39
@Longanlon, с “истински” фотоапарат можеш да правиш доста лоши снимки, ако не знаеш как да го настройваш преди всеки кадър. Имам пресен опит с полупрофесионален апарат. Така че ако идеята ти е просто да натискаш копчето за снимане в автоматичен режим, без да се налага да прочетеш някой тритомник на тема “фотография”, тогава истински фотоапарат едва ли ти е нужен
plankov
19/11/2009 - 15:50
аз не съм убеден, че Петър няма да се зариби да прочете тритомник на тема фотография 🙂 Не е от мързеливите и нечетящите 🙂
Longanlon
19/11/2009 - 16:08
Всъщност що се отнася до фотографията съм точно такъв.
Коко
19/11/2009 - 16:33
За 300лв незнам колко истински апарат можеш да си вземеш. Аз в момента съм точно на тема продавам сапунерка (купена за 600лв) за да си взема истински апарат.
Та аз ти предлагам моята сапунерка:
http://www.flickr.com/cameras/panasonic/dmc-tz4/
с допълнителна оригинална батерия. Зарядно което можеш да ползваш както вкъщи такак и в колата и със малка чантичка за него. Купен от http://www.photopavilion.com/ преди около година. Със всичките му документи кутии и т.н. Апарата е ползван изключително малко. Цената е 300лв.
Повечето снимки са с него на автоматичен режим:
http://www.flickr.com/photos/kdankov/
Аз си намерих 400D + обектив за 700лв втора ръка.
plankov
19/11/2009 - 16:36
Т.е. си фен на снимки тип “баба, внуче и куче” 😀 ?
Longanlon
19/11/2009 - 16:41
по-скоро тип “аз ти и мастиката”
plankov
19/11/2009 - 16:56
Мбаси, винаги са ми били странни този тип снимки. Честно! Не ми харесва идеята да гледам непознати физиономии и някой в същото време да ти обяснява възторжено кой на кого беше гадже, кога сте се запознали, как сте се шибали или пък колко била тъпа еди коя си (тази най-отляво), въпреки че била голяма класа в леглото 😀
От друга страна да гледам познати физиономии също ми се струва странно, особено ако всичките са се изтипосали един до друг, подпирайки се, прегръщайки се, клякайки в краката на някого или нещо подобно 😀
Виж снимки, в които например си личат някви ефекти, или пък снимки, които да показват красотата на някаква жена, или пък нещо друго, на което да кажеш- Баси якото, щото си си глътнал езика от захлас, е друг въпрос 🙂
Но определено не съм фьен на сапунерките 🙁 Имат свойството да се смачкват във времето като изпълнение 🙂 Аз затова и в момента немам никъв фотоапарат 🙁 щото искам да кихна повечко за нещо по професионално 🙂
Longanlon
19/11/2009 - 16:59
ами и на мене ми е странно когато някой се върне от чужбина и с гордост ми покаже 200 снимки на някакви камънаци и сгради, ама…
plankov
19/11/2009 - 17:09
Зависи как са направени снимките на камънаците 🙂 Абе изкуство си е, ти нали не би се накефил на някаква картина дето е нарисувана от някакво обикновено дете (предполагайки че не е картинка на твое дете или друго роднинско такова 😀 )
Все едно да се зарадваш на нещо нарисувано от мен, или изпята песничка – по отношение на рисуването съм с ТРИ леви ръце, а започна ли да пея – дори най-глухите бягат от мен 😀
Val
19/11/2009 - 17:09
Интересното е,че след първата фотосесия снимките се нуждаят от допълнителна софтуерна обработка преди да се метнат в блога.Тъй като формата е суров – RAW и е без корекции. И вместо да се ползва тежкия ADOBE PHOTOSHOP,eдни корейци предлагат безплатна алтернатива с доста опции PhotoScape
http://hotfile.com/dl/5157170/.....3.exe.html
ici
19/11/2009 - 19:59
ако искаш да е максимално преносим се насочи към модел, на който “не му стърчи нищо” като се изключи, Canon Ixus например са така
Николай Цветков
19/11/2009 - 20:05
Ако си купиш истински фотоапарат, то той най-много да е с китов обектив, който почти става.
Радо
19/11/2009 - 23:36
http://www.buydig.com/shop/pro.....ku=KDM863K ето погледни ако те интересува мога да ти дам моя USA адрес да го поръчаш и аз ще ти го шипна до БГ
al
20/11/2009 - 00:15
Canon Powershot A590IS – вече сигурно е паднал на около 250лв. Има всичко, от което имаш нужда – удобни автоматични настройки, пълни ръчни, възможност за “хакване” на firmware-a. За парите си е номер 1 :)))
Ако искаш да видиш снимки, пиши ми на мейла
http://www.pazaruvaj.com/cifro.....p22828336/
al
20/11/2009 - 00:16
сега виждам, че някой ме е изпреварил :))
Георги Генков
20/11/2009 - 00:32
Препоръчвам Олимпус Мю Дижитъл 600, ползвам го и съм доволен и подводни снимки прави, с капаци, разбира се.
За съжаление го няма вече нов. Иначе и аз търся нещо полупрофесионално на втора ръка, ако някой продава да следва линка под името.
Emms McCary
20/11/2009 - 00:49
@Val
Преди няколко седмици видях снимка , абе-снимкка , която очевидно, е преминала през някаква обработка… Аз , работила съм само с Фотошопа и викам : -Не те ли мързи да променяш формата на тия снимки ?” (че знаете , на фотошоп много чаканки , глупости и т.н)… Момичето се обърна и ми вика : “Ти луда ли си?Аз само с Фотоскейпа си ги пипам…” . И междо другото , не е лоша програмата , ама не е за ефекти , определено ! По-добре са си играя сто часа с фотошопа , да стане натъкмена… Но ако , китайците се опитат да обновят версията , може и по-добро от Фотошопа , да стане…Но не се знае , китайска работа или става по-добре , или става по-зле …
skay
20/11/2009 - 03:51
Canon! До толкова пари, примерно: http://bit.ly/3LVfpQ
Martin
20/11/2009 - 10:22
Да, и аз искам бутонче във Фотошоп “Make automatically cool”, ама няма… т.е. за 300лв. отпиши точката “що годе тъмни заведения”. Няма как, не е до това да намериш правилният, просто за тази цена всички апарати имат твърде малки чипове, за “що годе тъмни заведения”.
Longanlon
20/11/2009 - 10:23
с фотошопа се справям задоволително, не ме мисли 🙂
Бебешки дрехи
20/11/2009 - 11:27
С така зададен въпрос, най-добре иди в първото фото и си купи първата сапунерка която ти види погледа 🙂 Ще има стабилизатор, ще снима що-годе сносно, в тъмни заведения ще снимаш със светкавица и всичко ще е супер… но в действителност изобщо не е така и съм сигурна че го знаеш 😉 От сапунерките очаквай да ти остави що-годе прилични спомени само в слънчево време, цветовете и светлината отново няма да имат нищо общо с истината, но в крайна сметка получаваш това за което си платил.
Лично аз бих препоръчала някое Никонче, като логика на менютата и аргономия са светлинни години от останалите, но сега след мен ще ревнат феновете на Канон 😉
Успех
plankov
20/11/2009 - 11:40
Хм, аз съм останал с впечатлението, че всяка марка с буква К + Никон е добра, естествено съм фен на Никон, де 😀
Юлиан
20/11/2009 - 12:44
Аз съм с Lumix TZ5 той сигурно още не е паднал под 300 но по-старите модели от серията сигурно са. Имат 10х зуум, стабилизиране, наситени цветове и според мен културно ниво на шума.
Emms McCary
20/11/2009 - 13:40
Винаги съм се бояла от звука на апарата , то си ми личи де… 😉
Сашо
20/11/2009 - 19:16
Ixus, не се чуди.
Алекс
21/11/2009 - 20:06
За фотоапарат попитай в yovko.net
Longanlon
21/11/2009 - 20:55
да ве, тичам 😉
scanman
22/11/2009 - 14:25
http://www.dpreview.com/review.....2000hd.asp
Blacky
23/11/2009 - 10:16
– за 300 лв. нещо да снима добре на тъмно, да прави добри клипове…НЯМА;
– за 300 лв “истински фотоапарат”, дори и на старо…НЯМА;
Оттук-нататък вече почваш с компромисите. Някой горе каза, че каквото и да вземеш за 300 лв., все ще е едно и също, донякъде е прав. Има “сапунерки”, които правят почти невероятно добри сномки на тъмно, по концерти, правят ИДЕАЛНИ клипове, особено по концерти, където звукът е отвратно надут за техните микрофончета, но те започват от цени над 500-600 лв.
Успех.
Последно вмятане – “истинският” фотоапарат се нуждае и от обективи.
Лили
23/11/2009 - 12:10
А кое е най-доброто сред апаратите за лаици?
milenbog7a
23/11/2009 - 17:19
Аз пък ти препоръчвам сапунерка Olympus, правят много хубави снимки (на слънце) и са с добре балансиран софтуер (това важи и за другите марки естествено). Имай предвид, че олитата са с един недостатък – трябва да купуваш карта която не става за друг апарат (освен за фуджи). Друг съвет – гледай да ти е със АА батерии, а не с уникална такава.
В крайна сметка сапунерките са правени за да щракаш без да мислиш, така че силите в този клас са изравнени, т.е. каквото и да вземеш е все тая.
Ако пък все пак решиш да купиш по-висок клас фотоапарат, имай предвид, че докато се научиш да снимаш с него ще си доста разочарован от качеството на снимите си.
Успех 🙂
Longanlon
23/11/2009 - 17:24
Благодаря на всички за предложенията!
Вече се спрях на фотоапарата който Коко предлага:
http://www.flickr.com/cameras/panasonic/dmc-tz4/
milenbog7a
23/11/2009 - 17:55
Хайде да ти е честито !!!
И последно, помни че притежаването на Lumix те прави просто притежател на Lumix, т.е. най-важно е задапаратното устройство 🙂
Longanlon
23/11/2009 - 18:00
това е от което най-много се страхувам…
azz4e
30/11/2009 - 20:00
някой има ли наблюдения за този модел на сони : http://www.klikshop.bg/product.....eid=818258 сега върви + 2ГБ карта ?
търся фотоапарат до 250 лв за хубави снимки в ежедневието smoke.gif
lomonosov
17/01/2011 - 05:30
Тъй-като гледам съм доста назад.Няма да препоръчжам модел, но мисля, че Никон и Канон са лидери.Има и доста добри Олимпус-и.От фотографи знам,че за един апарат е ценна оптиката.Тези фирми са се доказали.Да не споменавам, че ако не ме лъже паметта ама Никон не правят нищо друго освен фотоапарати.Друга алтернатива е Сони (с оптика на Цайс) или Лумикс.