Разочарованието Доган


Дали ще го наречете “борец за права и свободи” или “агент на турското разузнаване”, факт е, че Ахмед Доган е като че ли най-влиятелният български политик.

Твърде жалко, че напоследък той силно ме разочарова…

Имаше време, при това не много отдавна, когато истински се възхищавах на Ахмед Доган. За двайсетте години, откакто имаме реално някакъв политически живот в държавата, начело на ДПС той е единственият човек, успял да се задържи в политиката, при това на ръководна позиция. Единственият политик, чийто избиратели подкрепят безусловно. Човекът, съсредоточил толкова много икономическа власт в ръцете си още преди да участва в правителството, че е на практика олигарх (ако се придържаме към определението на думата).

Най-вече се възхищавах на Доган за това, че изгради от ДПС една стройна партийна организация – нещо, което нито една друга партия у нас не успя да направи. В тази партия влизат много млади хора, целенасочено се работи за това. Потенциалът и способностите се забелязват и се поощряват, има голям стремеж за привличане на качествени хора, за разлика от другите партии, където застаряващи несменяеми номенклатурчици (де е партийката ти, Костов?) са окупирали ръководните места на регионално ниво и си пазят задниците с цената на живота си. ДПС практически създаде феномена “политик от кариерата” у нас – амбициозни млади хора влизаха в движението, защото знаеха, че ако покажат способности (и то не само лизане на задници на дъртите апаратчици) ще могат да направят кариера.

Едновременно с това, самият Ахмед Доган беше пример за много политици – думата му като че ли струваше цената си в злато, защото той не захапваше всеки подаден му микрофон като гладен питбул (ех, Бойко, любов моя…), а повече работеше и по-малко приказваше.

Краят на едно епоха…

За съжаление (а и за радост) обаче, последните събития го представиха в светлина, в която преди обществото не го бе виждало и образът му се оказа много различен от тоя на хладнокръвен и безскрупулен политически шахматист. Всичко започна с онова изказване за “обръчите” и продължи все надолу, минавайки през отношението му към съпругите му (според слухове) и стигна до неадекватното му поведение след самоубийството на практически лявата му ръка в партията Ахмед Емин.

Всички тия събития освен, че накараха Доган да гледа камерите със злобни, присвити очички, го показаха като това, в което се е превърнал след 20 години лидерство: самозабравил се олигарх с наполеонов комплекс, който толкова дълго е живял като самодържец в сараите си, че е изгубил връзка с реалността и смята, че не само светът се върти около него, ами че и го върти самият той.

Оплюването и тоталното пренебрежение към хората, които години наред са му служили вярно, увереността в собствената незаменимост, агресивната и непремерена реч, заплахите с етнически конфликти – това според мен изобщо не са неща, които избирателите, а и самото ръководство на ДПС ще толерират още дълго. Той безпроблемно управляваше, когато имаше безрезервното подчинение на способни хора, но се чудя как ще е, когато изгуби доверието им и падне в техните очи.

Защото, както казваше дон Корлеоне, “доверието на хората ми е всичко, което човек като мен има”.

Честно казано…
Ужасии

Коментари

  1. По мои наблюдения в българската политика има прекалено малко играчи. От една страна плюеш Костов, че не си сдава лидерската позиция в измислената му партия, но от друга страна аз не виждам реални алтернативи на Костов и Доган в ДСБ и ДПС респективно. Другите политици в тези две партии или са прекалено неизвестни, или са прекалено непопулярни (в смисъл такъв – нямат добра репутация). Защото как се гласува в България на избори. Ето как: “Аз да гласувам за ДПС? Абе мани го този Доган! Аз да гласувам за ДСБ? Абе мани го този Костов! Аз да гласувам за НДСВ? Абе как ще гласувам за тоя тъп цар, който дойде да си вземе имотите?! Абе къде ме виждаш да гласувам за този Волен Сидеров или за този тъп пожарникар.” С други думи – ние, българите, когато гласуваме за партии – винаги гледаме кой им е лидерът, а не кой стои за тях като спонсор, каква им е платформата, какви са им програмите и т.н. Макар и много малка, това е една от причините лидерите на партии у нас да не искат да си сдават лидерския пост чрез рокади. Много е рисковано също така, а те не искат да поемат такива рискове.

  2. Миглен
    10/11/2008 - 09:30

    Всеки политик си има трайност.

  3. учудващо е в кое си му се възхищавал, къде ги видя ти тези млади и качествени кадри в министерствата примерно, някакви успехи изобщо имат ли освен в безобразната корупция, отделно самата партия създава разделение, същото от което така силно се нуждае за да съществува. Отдавна е ясно че този изрод трябва да бъде изритан завинаги от политиката, а партийката му си е абсолютно от същия тип ДСБ, ГЕРБ, НДСВ като структура – един и завинаги най-отгоре, никаква демократичност, никаква отговорност за неуспехи в управлението, жалка работа, единствената разлика от трите партии горе е етническият вот, който им дава спокойствие че каквото и да направят никой няма да им търси отговорност на следващите избори

  4. О, аз никога не съм казвал, че това, което върши е добро. Възхищавал съм му се не заради държавническата му дейност (която е деструктивна и корумпирана), а като лидер и организатор, по същия начин, по който ме кефи Кръстникът от филма.

  5. Димитър Н. Митев
    10/11/2008 - 10:45

    voxy Йордан Цонев например е един такъв млад и качествен кадър 🙂 .

  6. за митко пъпеша ли си говорим?

  7. Май напоследък имаш главоболие. Такива суперлативи, такова сервилничене, описано от един толкова далечен наблюдател…

    Ако се загледаш ще видиш, че ректората на Доган са бедни, глупави турци, а по-заможните изобщо не го бръснат за слива.

    Същото е и с младите некадърници, дето не могат никъде да се реализират и затова не намерили място в частния сектор отиват в партийката където с подобни на горния пост прогресират 🙂

    Като си се разочаровал не гласувай за него следващия път.

  8. Само една поправка – в смесените райони членството в партията отдавна не е доброволно. То е един вид застраховка … срещу много неща.

  9. Martin, никога не съм се замислял дори да гласувам за него, тъй като никога не съм се възхищавал от него като държавник, нито от идеите и политиката, които поддържа с партията си.

    niki666, накто казах в една друга статия, когато държавата не си върши работата за осигуряване на сигурност, хората обръщат надеждите си към престъпните структури.

  10. Петре, тоя път се поизложи. Кога пък толкова си се кефил на Доган-а!?!? Нищо не се е променило от едно време. Не, грешка, стават по-зле нещата в ДПС-то. И защо толкова хора си мислят, че ДПС е причината за етнческия мир. Напротив, те създават напрежението и го контролират, защото то е причината да имат гласове. Ако нямаше ДПС, нямаше да се чепим толкова на българи, турци и цигани. Щяхме да сме по-равни.

  11. “Дали ще го наречете “борец за права и свободи” или “агент на турското разузнаване”, факт е, че Ахмед Доган е като че ли най-влиятелният български политик” Можеше да добавиш “агент на ДС”
    И аз като теб съм силно разочарован от този политик, събрал некадърници около себе си.За изборите трябва да има ограничение на човешките права:
    -Възрастова граница- 75 години
    -Ценз-завършен VІІ клас.

  12. ммм, канев, ценз за гласуване е донякъде привлекателна идея и всеки интелигентен човек се е замислял върху евентуалната й полезност… но http://kaka-cuuka.com/44

  13. “Имаше време, при това не много отдавна, когато истински се възхищавах на Ахмед Доган…”

    Ей тука спрях да чета.

  14. Винаги ми е бил неприятен с наглата си, антибългарска политика. В крайна сметка деструктивизма му се обърна срещу самия него, най-вероятно му идва края. Ще плаши с етническо напрежение…

  15. Wise Grrrl
    10/11/2008 - 11:52

    Доста смешна статийка.

  16. Никога не съм харесвал политиката на ДПС и Доган – тя ми е била безкрайно противна заради етническия си елемент, корупцията и шуробаджанащината, които толерира в държавните институции.

    Успявам да забележа обаче, че общо взето никой от коментиращите не успява да разбере, че тая статия не е за или против политиката на ДПС, а за падението на Доган като човек, лидер и организатор.

  17. коментар от Свежо: а няма ли кой да им провери авоарите кои от каде ги има тия пари кои от каде ги има тия палати или сме на принципа крадеца вика дръжте крадеца.

  18. Светла (една от всичките)
    10/11/2008 - 12:46

    Какво падение, бе Лонги? Просто се износи Меди и започна да се изтървава. Инак си е същият – безскрупулен и нагъл опортюнист, какъвто си беше още преди точно 19 години.

  19. това, че е безскрупулен и нагъл опортюнист е едно от нещата, които харесвам в него. но напоследък явно властта го разруши, повярва си, че е велик и незаменим и се превърна от хладнокръвен лидер в раздразнително малко човече с голямо его. в момента, със заплахите си за нарушаване на етническия мир ми прилича на Хитлер в бункера, който запенен крещи заповеди за атака, когато немската армия отдавна е разбита…

  20. коментар от Свежо: всички са един дол дренки: от корумпиран нагоре! аз например се ужасявам как герб ще спечели и бойко с мутренските си физиономия и интелект ще ни стане министър-председател и ще ходи да ни показва по света. дано поне преводачите му да са кадърни и да придават смисъл и форма на изразите му! (за съжаление за израза на лицето му нищо не може да се направи:(:(

  21. Димитър
    10/11/2008 - 13:00

    към Martin:
    в мнението си претендираш да си интелигентен, а не знаеш елементарни думи. Не мога да приема сериозно мнението на човек, който бърка “електорат” с “ректорат”. Смешно е.

    към Светла – ти знаеш ли какво значи опортюнист? Доган никога не е бил такъв.

    Смешни сте бе хора, звучите като циганина, дето каза, че някакви хора влезли в къщата му и “абстрахирали” децата. Т.е. уплашили ги, ама абстрахирали му звучеше явно като по-учена дума.

  22. коментар от Свежо: Много си е готин даже Бойко,и да, ще спечели изборите за твой ужас.Пич е отвсякаде.

  23. Първоначално се подведох и бях решил да те нагъна, как така ще се възхищаваш от тоя *айнар! 🙂
    Но после осъзнах защо толкова си му се възхищавал и съм склонен да се съглася.
    Докато останалите политически сили (незнам какво им е силното) се бореха за големия кокъл, Доган събра цяла торба малки кокалчета и като ударим чертата излиза, че той е най-отпред. Е тук признавям и аз му се възхитих!
    Но това не променя мнението ми, че този олигофрен няма място в България(той е човека който насажда етнически дразги, той е най-корумпирания политик и т.н.) и отдавна трябваше да бъде елиминиран (дори физически) от политическата сцена!

  24. коментар от Свежо: И какво му е готиното според теб: корумпираността ли? Или може би намираш за много сладко, когато един МЪЖ се затруднява при съставяне на изречения? Важното е да е с косми където трябва и да не се церемони много-много, особено когато прибира пари и най-вече когато не са негови. Това е страшно пичовско. Дано в мокрите ти сънища да прави и нещо друго, освен да ти свети с ролекса си:):):)

  25. коментар от Свежо: По глупава “статия” не бях чела. “Скоро се бил разочаровал” а преди това сигурно се възхищавал, как работи срещу българските интереси. Благодарение на такива като този “автор”, заблеяни във овчи възторг, същия субект Доган превърна една трета от България в турски вилает.

  26. “…има голям стремеж за привличане на качествени хора, …”

    Кои са тези качествени хора бе Петре?
    “Адаша” ти г-н Петър-Феим ли?
    Или тоя господин?

    Знам всички българи в Търговище, които постъпиха в ДПС – до един са обиколили всички партии, които за даден период са имали превес във властта. Същевременно наистина достойи хора (турци) бяха изгонени от ръководството на ДПС, защото се противопоставили на разни далавери.

    Май си познавал Доган само по изградения образ от медиите.

    (То това беше и основната грешка на Костов – реши да воюва с медиите и си го отнесе яко. А който им се мазнеше му изградиха такова готино образче… Не съм костовист, ама е добър пример за поука на всеки, който иска да гради политическа или изобщо публична кариера – не хапи медиите, че те хапят по-здраво 🙂 )

  27. коментар от Свежо: Ех нина давай го по спокойно бе момиче!Я ми кажи един политик който не е корумпиран,просто нямаме такъв ,разшири си малко повече мирогледа и бъди по обективна.Та защо не харесваш Бойко-заради космите или заради Ролекса:)

  28. Светла (една от всичките)
    10/11/2008 - 13:55

    Димитре, знам, разбира се, какво е опортюнист. Ето няколко от възможните дежиниции (избирам дамо тези, които добре подхождат на Ахмед Демир Доган (а.к.а. Сокола):

    * Опортюнист е човек, който поставя личната изгода над принцините.

    * Опортюнист е човек, който се възползва, често неетично, от всяка възможност да получи изгода.

    * Опортюнист е организъм с много широки адаптивни възможности, заселващ разнообразни местообитания, възползвайки се от всяко, дори и най малко селективно предимство.

    * Опортюнист е микроорганизъм, който обикновено не е патогенен, но при определени обстоятелства, напр. имунен дефицит, може да причини заболяване.

    * Опортюнист е животно, което яде почти всичко, което му се изпречи на пътя.

    Хех… има и още, ама и тия ще стигнат, мисля.

  29. Доган е дребен хитрец, то за това стадо овце които го избират кви толкова качества са му нужни освен овчарски с тоягата, този образ на големия политик му го създадоха медиите

  30. хм, Вокси, може и да си прав. всъщност именно осветляването на по-голяма част от личността му в последните месеци ме накара да си променя мнението за него. но в тоя случай за мен остава загадка как подобен човек е успял да съсредоточи толкова власт в ръцете си.

  31. коментар от Свежо: Ех Нелина, разбирам, че космите и ролексите са основен критерий за българското момиче при преценка на личностите от мъжки пол и тъй като битуващите ценности в българската действителност не ми допадат, няма как да ми допадне някой, който ги олицетворява, колкото и да се опитвам да си разширявам мирогледа и да съм много отворена:):):)И кво сега: като всички са корумпирани ще започнем да ги избираме според размера на оная им работа ли? Или викаш кат не стават за друго, поне за секс да стават!!! Ей, ей, еййййййййййййййййййй………….:):):)

  32. Longanlon, ама ти наистина ли едва сега разбра какво представлява личността му?….а относно “загадката за властта”….казвай кое не ти е ясно, ще те осветлим. 🙂

  33. Много правилен анализ:

    “това, в което се е превърнал след 20 години лидерство: самозабравил се олигарх с наполеонов комплекс, който толкова дълго е живял като самодържец в сараите си, че е изгубил връзка с реалността и смята, че не само светът се върти около него, ами че и го върти самият той. ”

    И аз с това впечатление оставам!

  34. >”за мен остава загадка как подобен човек е успял да съсредоточи толкова власт в ръцете си.”

    Отговорът е елементарен. Кои държаха властта и парите преди 1989-а?
    Същите ги държат и сега. Може, лицата които излизат на преден план да са други и да се сменят, когато някой се поизтърка от употреба.
    Може да има борби за преразпределение на капитали и сфери на влияние. Въпросът е, че много хора решиха, че след 10-и ноември нещата започват от начало, ама не е така. Доган вече е бил достатъчно навътре в нещата, когато станаха “промените”.

  35. “това, че е безскрупулен и нагъл опортюнист е едно от нещата, които харесвам в него.” Лонг, това пък защо?

  36. neuromantic
    10/11/2008 - 14:35

    Доган винаги е държал хората си в подчинение с железен юмрук, затова не ги разбирам тия мелодрами за доверието на хората му четящо се в очите им и прекрасната партия, която създал. Партия от диктаторски тип, която по никакъв начин не се различава от тази на Костов, но докато Костов си позволи да сложи една Надежда начело (навремето), нямате шанс да видите подобно събитие при Високата Порта. Какво излиза – и двамата са командири, но единият е “застаряващ несменяем номенклатурчик”, а другият, напротив, е подмладяващ се, непрекъснато подменящ се (сам себе си) агент на ДС? Сигурно е така, но аз не виждам разлика, освен тази с която Светла описа Доган – организъм. И докато това понятие звучи доста общо, аз имам конкретно проявление наум – тумор. Доган е тумор. Костов беше човек преди всичко. Доган е организъм. Защо неговата партия е надживяла Костовата? Защото разбиранията за демокрация в България се менят в зависимост от модните тенденции сред полит-елита, но родиш ли се Мюмюн или Юсуф, това е доживот.

  37. martinangelov
    10/11/2008 - 14:42

    Това е абсолютно показателно, щом на доган се възхищаваме смятайте какви мизерници са другите ни политици. Не знам как е в другите държави, но забелязвам при нас един феномен във всички области не само политиката: Тотално запъване на изтъркани и озлобени лица на своите постове и бранене със зъби и нокти на постовете им, това младото поколение кучета го яли. Много ми се иска да се промият нещата от тая упорита тиня, но уви трябва нещо да направим като граждани, но за сега не знаем какво.

  38. какъв организатор е тоя главорез без капка съвест? ако беше толкова добър – щеше да си направи честен бизнес и да богатее без да оставя трупове след себе си

    тоя е една нула без престъпленията си и без ненормалната среда, която му ги позволява. да точиш пари от Държавата – в това всеки е добър

  39. Смятам разбирате че почти всичко което се разиграва на българската политическа сцена е параван за движение на огромни парични потоци.Или още казано “пране на пари”.И нещо за всички които обичат да излагат мнението си.Не е нужно да изказваш, изписваш или побликуваш някакви твои расъждения или факти, медиите го правят постоянно и вече все по-провокативно.Опитват да събудят у българите някакво чувство за незнам наречето го възмездие ако искате,но не успяват.Просто на нас не ни пука достатъчно и като казвам достатъчно имам предвид като бройка хора.Мисля всеки е запознат с популярния български “манталитет” така че, дали ще е Доган или Костов или който и да е, ще му бъде възложено да върши същото така че всъщност излиза че май няма много голямо значение какво казваме щом реално не можем да променим нищо в по-големи мащаби.:) Peace OUt

  40. Tihomir Todorov
    10/11/2008 - 15:09

    Петре, един съвет братко – понамали зяпането на “Кръстникът”. Вярно, че е велик филм, но трябва да си остане велик по отношение на художествената фикция.

  41. Зелен Бетон
    10/11/2008 - 15:10

    Съгласен съм с тезата на статията, мислил съм си същите неща. Въпреки че не съм почитател на ДПС по никакъв начин, точно обратното; и освен това съм от ония непоправими оптимисти, които все още смятат, че е възможно да се прави успешна политика и без да си непременно нагъл и безскрупулен. И че именно това е Политиката с главно “п”, към която наистина си струва човек да е съпричастен.

    Затова смятам определено, че Доган е вреден за България. Но не мога да не отчета обективните факти:

    1) Той е може би най-интелигентният политик на българската политическа сцена – от всички, които са ни минали пред очите от началото на прехода. Често ми се е искало да беше българин, и точно той да беше лидер на цялата демократична опозиция.

    2) И да е имало други поне толкова (а може би и по-) интелигентни (визирам Филип Димитров, примерно), Доган винаги е бил с нива над тях като стратег и практик в политиката.

    3) Доколкото имам представа, ДПС е единствената политическа организация у нас, чиито основи не са в идейни постановки или лидерска харизма, а в нещо много по-практично и трайно: интересите на редовия избирател. Личността на лидера там е само това, което дисциплинира структурата. И като такава, ДПС е значително по-устойчива на политически сътресения, отколкото всички други. Което естествено води до това, че относително малкото ДПС от сума ти години е несменяем балансьор в политическата картина.

    Друг е въпросът какви точно са интересите на редовия избирател на ДПС, колко от тях обективно съществуват и колко са му внушени/наложени, и по какви точно начини те се гарантират. Но Доган успя още в началото да проумее нещо много съществено: че в един период на безвластие и ценностен вакуум най-ефективно е не да следваш високи идеали, а да поставиш обществото пред свършен факт. И докато всички останали бяха заети да се дърлят кой е по-демократ, той тихомълком изгради основата на политическото си бъдеще.

    Тази основа в момента изглежда леко разклатена: защото се появиха съмнения в способността на дисциплиниращия фактор да продължи да действа. Доган се беше стреснал, и му личеше. Но после се появи пак с усмивчицата си – както отбелязаха медиите, и питаха кой му я е върнал.

    Мисля, че никой.

    Той просто е погледнал как реагира ДПС и си е дал сметка, че структурата е толкова устойчива, че няма да се събори от самосебе си, ако неговото лично влияние спадне. Партията му може да изгуби позиции, но да се събори – не.

    И си даде сметка, че противниците му са се убедили, че свалянето му от пиедестала няма да им реши проблемите с ДПС. Следователно, той не е в такава опасност, в каквато първоначално изглеждаше, че е. Защото преди време си е свършил работата възможно най-добре. Е, как няма да се усмихва?

    Освен това си даде сметка, че създадената от него структура може да бъде действително разбита само когато (ако?) стигнем до етапа да търсим отговорност И за нещата, които са свършен факт. Тоест, когато България стане наистина правова държава, и то със силно гражданско общество. Което, ясно е, в обозримо бъдеще няма как да се случи.

    Що се отнася до това, че си е повярвал прекалено много, до самозабравяне чак – бях писал другаде, че това е основният риск пред един политик (и изобщо пред някой, който упражнява власт). Никой не прави изключение – дори и той, при всичкия си интелект и умелост. И бях склонен да видя събитията като доказателство за това – което трябва да послужи за предупреждение на останалите по политическите върхове.

    Една натрапчива мисълчица обаче ме гложди през последните дни. Ами ако И това е един от спектаклите на Доган?

    На следващите избори ДПС така или иначе е много вероятно да остане извън властта. Тогава вътре в партията неминуемо биха се надигнали гласове срещу лидера: отстъпването на позиции би се интерпретирало като негов провал, и противниците (вътрешните) на авторитарните му методи и тоталната му власт не биха се поколебали да използват това. А така той си издейства предварителна индулгенция за очакваното слизане от власт. Пред своите.

    Освен това – нещо много по-важно: с един ход стряска всички брънки на ДПС, стяга дисциплината и кара тези, които са започнали да се самозабравят, да се поприберат малко и да заметат следите. За да бъде по-трудно на следващото управление да търси престъпления (какъвто стремеж сигурно ще има). Сиреч, задейства инстинкта за самосъхранение на партията си. И то без да приказва и да обяснява.

    И още нещо: смъртта на Ахмед Емин принудително провокира едно много ранно начало на предизборната риторика. При което, докато дойде време за избори, на електората от всякакви бои ще му е писнало отдавна да слуша едни и същи джафкания – и ще тегли една, и ще гласува пак както си е свикнал. Или няма да гласува. Което от гледна точка на ДПС е оптимумът.

    И т.н., може още да се разсъждава по тая линия.

    Та – действително Доган е явление в българската политика, по това не мисля, че може да има две мнения. Можем само да съжаляваме, че е отрицателно явление – а откъм положителни такива с подобен потенциал имаме силен недостиг.

  42. Зелен Бетон, Respect!

  43. Четох доста неща за Доган, някои са много точни,обективни, но се прокрадват и такива коменатри водени от първосигнална омраза, но тях да ги оставим..Въпросът е защо Доган така се държи с електрората си, с публиката, ами защото другите политически субекти точно това искат..В техните политически планове няма място и дори елементарни послания към малцинствата, освен общи приказки…Тогава тези етноси къде да се самопознаят -в ДПС–това не е политика само на Доган, това е един вид подялба на политическата власт от партиите, ние ще мълчим за това, а вие ще мълчите за онова…Това не е патент на Доган, той само умело се възползва от тези възможности,а се корени дълбоко в българската история…и продължава…

  44. коментар от Свежо: Да се избием! Сега е момента.

  45. коментар от Свежо: Не,благодаря! По добре да пием по едно!

  46. “1) Той е може би най-интелигентният политик на българската политическа сцена….”
    Аз май не съм наясно със значението на думата “интелигентен”-тук изчервен емоутикон.
    Плашите ме бе хора……

  47. Да момчета,картинката е жалка.Жалко е,ако чак сега сте разбрали какво представлява Доган,какво представлява цялата политическа менажерия.Жалко е,че като гледаме българският политически модел си мислим за “Кръстникът”.Защото за разлика от Марлон Брандо и другите велики актьори от филма,нашите политически “актьори” не си получават заплатата от “Холивуд”.Филмът е една фикция от която се оттърсваш след няколко часа прекарани в киносалона или пред телевизора.Жалко е,че от “филма””Българският Кръстник” скорошно излизане не се предвижда.Жалко е,че вече 20 години гледаме този филм вместо да счупим телевизора и да пребием актьорите заедно със продуцентите.Жалко е,че по-вече от един милилион българи смениха канала и предпочетоха американски и европейски канали пред “Българската сага”.
    Longanlon,за теб съм сигурен,че е поредната ти провокация,но на Зелен Бетон ще кажа:остави анализите на хората,които си вадят хляба с това.Ние,като хора които не живеем от политиката в пряк смисъл,имаме едно задължение:В един определен ден на няколко години да не отидем за гъби.

  48. Зелен Бетон
    10/11/2008 - 17:23

    @ No One:

    > Аз май не съм наясно със значението на
    > думата “интелигентен”-тук изчервен емоутикон.

    Приеми го като коефициент на интелигентност (IQ).

    Не го казвам като комплимент. Само отчитам, че Доган е твърде умен (и опитен), за да може да си позволи някой да подценява този факт. Надменността или щраусовата тактика не са никак за препоръчване в случая.
    ________________________

    @ mom:

    Според мен редовното ни ходене за гъби се дължи именно на факта, че твърде много сме оставили анализите на “хората, които си вадят хляба с това”. И накъдето те ни обърнат главите, натам гледаме. Без въобще да се опитваме да осмислим какво става наоколо със собствените си глави.

    И няма нищо странно, че трудно различаваме ядливите гъби от отровните.

  49. Респектиран инапълно съгласен със мнението на ЗЕЛЕН БЕТОН.Не трябва на следващиите избори да се ходи за гъби

  50. Винаги съм била на мнението, че Доган е велик играч…за съжаление от другия отбор.

    Може да не разбирам от политика, да съм расист, ама….човекът наистина се задържа дълго на върха и не само се задържа, а целенасочено си въртеше така политиката, че в момента…имаме малцинство с все по-големи привилегии и капитали.

    Че то ние сме малцинство вече, не те!И те имат по-големи права от моите – щото не си плащат нито тока, нито водата…а аз им плащам помощите…с моите данъци.

    Ето затова му се възхищавам.

    Ама голяма издънка за мен бе реакцията му при смърта на подчинения му – час и половин Доган не пожелал да каже нищо на полцията, щото бил в шок – забележете – докато адвоката му дойде 🙂

    Човекът има дългосрочни планове…и си ги изпълнява.
    Симеон имаше краткосрочни…за съжаление и той си ги изпълни.

    Има една хубава реплика за такива като Доган – викат им СИВИ КАРДИНАЛИ
    колкото и да не ми се иска.

  51. Забавно е как цяла сурия хора с възмута, потрес и разочарование се тюхкат как така може да си се възхищавал на Доган, а ти във всеки отговор се оправдаваш като ученичка, че не, възхищението не е за това, ами е за онова 😉

    Како Сийко, давай го по-твърдо – стига си се извинявал с всеки коментар! Който схванал – схванал.

  52. мдааааа и ти си прав, дееба…

  53. Доган е палавник. Забавното при него (дори за моя “детински” поглед) е, че не само собствените му хора му целуват задника, но го правят и лидери на други политически партии. Е, може би е нормално имайки предвид факта, че в последните години максимата “Ако искаш да сформираш правителство ДПС трябва да е с него” се утвърди. Това задниколизане (както ти самият си се изразил) прави другите лидери (Станишев, кхъм… “царя”… кхъм) да изглеждат хипер нелепо и да придават още твърдост на неговото име.

    Предстои ми да гласувам за пръв път. И ще го направя. Ей така, за да имам право после да псувам. Обаче няма да гласувам за ДПС. И няма да е зареди етнически съображения. Ще е само и единствено заради лидера им. С подобен човек начело на една партия доверието на младите не се печели.

    PS: А и без това твърдия електорат на ДПС ще ги вкара в парламента. И без моя глас ще минат…

  54. Между другото ако става за въпрос, единствената българска партия, в която най-демократично се избират лидерите се оказа СДС. Колко лидера имаха в последните няколко години: Филип Димитров (за него не съм сигурен, защото бях много малък тогава), Иван Костов, Екатерина Михайлова, Петър Стоянов, Надежда Михайлова, а сега е Йордан Юруков (май това му беше първото име, не съм сигурен), чийто лидерски пост също не е много сигурен за предстоящия им конгрес следващия месец. Какво става с другите партии: ДСБ, ДПС, НДСВ, ВМРО, ЗНС и всякакви подобни абревиатури: ами или останаха със същите лидери, или се разцепиха на няколко по-малки партии.

  55. Зелен Бетон,аз имах в предвид,че средноинтелегентният избирател не базира избора си на никакви анализи написани от платени анализатори.Той смила информацията през собствения си мироглед,преценя фактите от гледна точка на собствените си източници на информация и интелект(преса, на която той смята,че може да има до известна степен доверие; приятели; познати; лични наблюдения).Ето,веднага ти отговарям.Изводът от твоя анализ за Доган е,че той е “умен и опитен”,”стратег и практик”,за мен показва,че ние с тебе имаме различни мирогледи.За мен един човек,който не ходи на работа,няма официални източници на доходи а демонстрира високо качество на живот и пълно пренебрежение към институции и закони(освен ако не е наследник на баснословно богатство-всички знаем,че не е наследник на граф Монте Кристо),и нарича себе си лидер на политическа партия изводите са: че държавата, а оттам институциите са корумпирани и криминализирани,партията му е всичко друго,но не и партия в нормалния смисъл на думата (а и всички останали партии)а всички останали извън този кръг са насядали в киносалона ,наречен Б-я,и гледат сагата “Българският Кръстник”.За това не се иска много ум,искат се съмишленициА редките му вербални излияния мога да оприлича на супер нагли,но в никакъв сличай умни.Да не говорим за стратегията му и практиките.За тези от европейските и американския канал това е пределно ясно.С едно изричение-нашия политически отбор участва в играта,примерно да я наречем футбол,с правилата на американския футбол(ако можем да говорим за някакви правила в играта им).Дне съм на строен алегорично.

  56. Зелен Бетон
    10/11/2008 - 20:14

    @ mom:

    Чувам и разбирам какво ми казваш. Далеч съм от мисълта, че средноинтелигентният (да не говорим за средностатистическия) избирател базира избора си на анализите на т.нар. “политолози” (много ми е смешна тази дума, не знам защо). Прав си и за определящата роля собствените източници на информация и ниво на интелект.

    Зверски ме дразни обаче друго: че процесът на мислене у отделния индивид е подменен с процес на ТЪРСЕНЕ НА НАДЕЖДЕН ИЗТОЧНИК НА ИСТИНА.

    А истинското мислене, онази дейност със собствения пети крайник, отиде у ряката.

    Интелектът на хората (който колкото го има, без значение) в момента е зает основно с това трескаво да преценява КОЙ ЛЪЖЕ НАЙ-МАЛКО.

    И колчем на човек му се стори, че еди-коя си публична личност не е произнасяла откровени лъжи, си вика “ТОЙ/ТЯ Е!”. И зяпва в устата въпросната личност, и почва да “мисли” с нейните формулировки, да реагира с нейните реакции, и то най-вече по зададените от нея “животрептущи” теми. И – което е най-лошото – пуска кепенците за всичко, което противоречи на така грижливо избрания “източник на истина”.

    И се чувства част от едно по-голямо цяло, и се изпълва с усещане за собствена значимост, някакси. Уютът на “колектива”, стремежът към който все още живее в нас. (Няма как 45 години да се разминат без патологични изкривявания – не знам как се предават през поколенията, генетично ли, поведенчески ли, но са страшно упорити, мамка им…)

    Та, поради отказа си да мисли със собствената си глава, днешният българин (може би не само българинът, но мен ме интересува най-вече България), се поставя в положението много лесно да бъде вкаран в тълпа. И, съответно, да бъде лесно командван. Затова нямаме гражданско общество. Имаме съвкупност от разнообразни тълпички, разделени по какви ли не признаци. Които се държат помежду си като ултрасите на Левски и ЦСКА. “Нема мисъл, нема мозък, само биотокове…”

    Затова се радвам на бума на блоговете и на такива фитилджии като Longanlon, които правят нещо много ценно: ръчкат сивите клетчици на читателите си да се размърдат. И се опитвам да помагам в това начинание – въпреки че никой не ме е канил с бъклица, но пък това си ми е интернетско право, и си се възползвам от него :Р

    Като достигнеш до някаква хипотеза сам, може и да не си прав. И е много вероятно да не си – защото средностатистическият индивид разполага само с парченца информация, но в никакъв случай с целия пъзел. Но когато мисълта ти (собствената) е свикнала да поставя нещата задължително на кантара на собствените ти ценности, преди да ги приеме или отхвърли, едно че ставаш доста по-труден за манипулиране, и второ – изясняваш си (сам на себе си) много по-добре какви аджеба са тия твои собствени ценности и защо са точно такива, и такива ли трябва да бъдат.

    Оттам нататък рязко спада рискът да сбъркаш ядлива гъба с отровна. Освен че се увеличава вероятността да се замислиш как да смениш въобще гъбеното меню с нещо по-свястно.

    Но поне това ако успеем да постигнем – да не бъркаме ядливото с отровното – берекет версин, както се казва на матерния език на Доган (да направя някаква връзка с темата, все пак 😉 ).

    Та, mom, нищо, че имаме различни мирогледи. И твоят, и моят могат да са полезни на някого да се замисли над неща, над които си струва да се замисли. Както и твоите разсъждения могат да бъдат полезни на мен, а може би и моите – на теб.

    А може и просто да си губим времето. Но си мисля, че не е така.

    P.S. Извинявай, Лонганлоне, за отплесването, но така възникналата “подтема” ми е pet peeve, дето викат американците: нещо, дето не мога да не реагирам, когато стане дума за него. Няма вече, спирам.

  57. martinangelov
    10/11/2008 - 23:00

    Прав си бетоне и аз много съм обнадежден блог обществото да направи нещо свежо в насока промяна и отправяне на послание към “елита”. Даже имам идея ама ще я обмисля и може да я споделя с Лоннги да направим нещо по въпроса 🙂

  58. @Зелен Бетон, мисля че бъркаш понятията “твърде умен” и “интелигентен” с “хитър”, а разликата (поне за мен) е огромна. 😉

  59. martinangelov
    10/11/2008 - 23:51

    Ей големи сте етимолози 🙂 мисля, че всички знаем за какво става въпрос

  60. коментар от Свежо: Не е лошо Нелина да прочете в книгата на Юрген Рот кой е Бат Бойко?

  61. България е във това положение защото се възхищаваме,а не се възмущаваме.

  62. Зелен Бетон
    11/11/2008 - 08:42

    @ No One:

    Не ги бъркам. Хитър беше бай Тошо. Тук случаят е друг.

    Не казвам, че Доган не е хитър. Но ако беше само хитър, досега отдавна да е изхвърчал по допирателната.

  63. коментар от Свежо: Не мисля че една книга би променила мнението ми,но ще я погледна все пак.

  64. Зелен Бетон
    11/11/2008 - 11:52

    @ arcantov:

    България е в това положение, защото НЕ МИСЛИМ преди да решим дали да се възхищаваме или да се възмущаваме.

  65. коментар от Свежо: Пред фактите и боговете мълчат!

  66. коментар от Свежо: Аз съм го публикувал отдавна, но някои не могат да помнят от едно прочитане.

  67. коментар от Свежо: Ама трябва ли всичко, което сте публикували, да е прочетено от всички?:) Извинете …:)

  68. коментар от Свежо: За Нелина! Наздраве! Добър тост се получи.

  69. Абе хора кво ви пука за политиците бе ? Положението няма да се оправи, колкото и да ви се ще. Тва си е мечта. Ще си ограбват народа и толкоз !!!

  70. Ами, ако продължаваме да говорим по този начин “Кво ви пука? Ще си ограбват народа!” ще продължават да го правят. На думи знам, че всички са есилни. Обаче опрат ли нещата до конкретни действия, всички се дърпат. Дори една подписка ги беше страх да подпишат, а някои демонстрираха безразличие. А ние блогърите имам наистина сега малко влияние, и трябва да се опитаме да направим нещо положително – поне да ги убедиме да гласуват, за да се почувстват като пълноценни граждани! А не да влизаме в клишета!

  71. Навсякъде грабят народа…
    въпросът е да го правиш така, че той да е доволен!

  72. Т.Лефтеров
    11/11/2008 - 20:23

    “Зелен Бетон”, моите уважения също!
    Кой си ти всъщност в това море от “зелени”?

  73. как кой – ами бетона сред зелените 🙂

  74. коментар от Свежо: Случайно четох някъде, че на италиански Доган означава митница. Сигурно оттам идва и любовта му към митниците, както се казва от рождение съдбата го свързва с тях. Абе, късмет!

  75. Зелен Бетон
    12/11/2008 - 00:32

    Syval”Зелен бетон” (англ. green concrete) е бетонът, който вече се е втвърдил първоначално, но процесите на хидратация в него не са приключили, т.е. още не е достигнал максималната си якост. Характерното за него е, че при опит да се реже има силно абразивно действие върху инструмента и го износва по-интензивно от окончателно втвърдения бетон.

    😉

  76. Зелен Бетон
    12/11/2008 - 00:36

    Нещо натиснах и се изпрати без да искам. Щях да кажа, че съжалявам, ако разочаровам привърженици на зелената кауза. Просто това беше първото нещо, което ми хрумна, когато седнах да коментирам в един блог, искащ регистрация.

    Иначе съм средностатистически гражданин, който вероятно би спадал към средната класа, ако у нас имаше такова животно.

  77. Коронал
    12/11/2008 - 10:04

    Лонгдалон – респект

  78. E сега изборите минаха.Къде е великия Сополчо-скърца със зъби на банките на опозицята.Защо-щото е толко велик,че си помисли-мога да се гавря с всичко на тая територия,дето аз и разпределям паричните потоци.Да ама организмите от територията зеха ,че го изритаха от пиадестала му.И тепърва ще го ритат-докато го размажта като плюнка/каквато всъщност е/.Защото в България не важи правилото -не бий падналия.А да неважи това правило голяма заслуга има самия той.

  79. Тази тема е заспала отдавана, ама просто не се въздържам да напиша това, което мисля.Може пък, някой някога да прочете всички коментари и да стигне до моя.
    И така за Ахмет Поган, или както е познат на доста хора Сопола.Нямало друг такъв политик с твърдо стоящ постоянен брой избиратели.Ми как ще има когато поне част от нормалните хора могат да мислят.Да останалите, за които говоря са БЪЛГАРИ, а не плиткоумни анадолци.Те -фанатизираните турци са като овцете.Те са просто едни малоумни човешки същества правещи и изпълняващи безпрекословно това, което им нареди техния водач.Има нещо друго те не гласуват за Поган или както вече казах Сопола, те представете си гласуват за тяхното-за ВЯРАТА.Е няма по-ограничени и обременени интелектуално индивиди от въпросните ТУРЦИ заклевам се.

  80. Препоръчвам книгата “Доган Демонът на ДС и КГБ” на Петър Япов. Определено останах смаяна колко назад в миналото е планирана мисията на Ахмед Доган и за неговите кукловоди. Четивото държи наистина в напрежение, още по-интересното е че героят не е измислен…

Leave a Reply

Задължителните полета имат *