Comments on: Некролози и манталитет http://kaka-cuuka.com/1999 Wed, 21 Feb 2018 07:55:12 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.6.15 By: Марта http://kaka-cuuka.com/1999#comment-51197 Wed, 02 Apr 2014 13:45:42 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-51197 да, много странен обичай – всички чужденци, които идват в България, винаги се чудят. когато за пръв път бях у вас, трябваше да обяснявам, че не, това не са кандидати за държавните избори :-))) но чесно казано, за мене некролозите винаги са изглеждали интересно, ако не бяха прекалено много на едно място. но не бих сложила такова нещо на вратата ;-P

]]>
By: Весела http://kaka-cuuka.com/1999#comment-45564 Sun, 14 Aug 2011 11:57:43 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-45564 Амин!;)

]]>
By: Петър http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31600 Wed, 03 Feb 2010 17:16:21 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31600 Прав си. Тук всички са убедени, че сме “най-зле”. Нещо подобно има в Сърбия, Гърция и Македония, но там се балансира повече с шовинизъм.

]]>
By: Longanlon http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31154 Wed, 20 Jan 2010 08:27:29 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31154 Пенсии имат само тия, които са работили правителствена работа – полицаи, държавни чиновници и т.н. Останалите имат частни пенсии, които се формират от спестяванията им, или от спестяванията, които техният работодател е правил в частен фонд с отчисления от заплатата им.

]]>
By: Dee http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31153 Wed, 20 Jan 2010 08:12:37 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31153 Абе хора, защо приказвате такива простотии? Мислите ли, че всички в САЩ имат застраховки? Ако беше така нямаше да има още хора без домове след Катрина. И как да нямат пенсии? Върха на простотията това… За 401K, state retirement и social security да сте чували? Айде преди да се правите на толкова компетентни или питайте някой, който живее в САЩ или съберете повече информация. Google не е създаден само, за да си търсите порно и торенти…

]]>
By: Longanlon http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31151 Wed, 20 Jan 2010 07:49:28 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31151 А американците нямат пенсии изобщо. Каквото са спестили – това е.

]]>
By: sesa http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31150 Wed, 20 Jan 2010 07:12:27 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31150 еми хайде отдели ти от 100 левовата си пенсия, пари и за застраховка…

]]>
By: Longanlon http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31118 Mon, 18 Jan 2010 12:41:02 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31118 застраховано им е, защото си го застраховат

]]>
By: sesa http://kaka-cuuka.com/1999#comment-31117 Mon, 18 Jan 2010 12:38:08 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-31117 За некролозите и обичайте съм съгласна, ужасни са и безсмислени. Във всеки край на България са различни според зависи бабите какво помнят и разпространяват. Но за последното ти изказване не съм съгласна. Пешко в америка хората благодарят че са живи, понеже на тях всичко им е застраховано и след няма и месец те ще си имат нова къща и всичко необходимо да се върнат към нормалния си живот. А тази баба, за която говориш е загубила всичко, което е имала досега и от което се е прехранвала и при положение, че ще и отпуснат помощ най-много 200лв, тя, кажи ми ти, как да вижда светло бъдеще, като няма къде да живее или какво да яде…

]]>
By: Зелен Бетон http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30968 Thu, 14 Jan 2010 08:54:05 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30968 http://www.bgbook.dir.bg/book.php?ID=14596
http://www.segabg.com/online/a.....8;id=00002

Авторът е основателят на небезизвестните ПроСофт и ПроМобил – eдин от първите, успяли да развият бизнес в национален мащаб по време на прехода; май на ПроСофт беше девизът “Ние ще направим цените на компютрите еднакви в цялата страна” (това в началото на 90-те). Имам лични впечатления от него, макар и бегли, и отпреди 15-тина години: типичен новоизлюпен БГ капиталист, с много здрав търговски “нюх”, безмерно убеден в собствената си непогрешимост и пълен феодал по отношение на служителите си. Не съм чел книгата, но ми е интересно дали сред разискваните от него особености на народопсихологията споменава, че у нас всеки овластен (в каквато и да е степен) индивид разбира властта именно като феодално право над това, което управлява…

]]>
By: Longanlon http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30960 Thu, 14 Jan 2010 07:17:21 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30960 за съжаление гугъл не е чувал за такава книга…

]]>
By: KristineX http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30957 Thu, 14 Jan 2010 07:11:52 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30957 Longalon, малко късно открих поста ти и макар дискусията ВЕЧЕ да се е състояла, не се сдържах да добавя две думи. Първо, по повод на некролозите – има ги и в другите страни. В Италия, както сам си отбелязал си има специално място за разлепването им. Но и те си имат любопитни обичаи – например, в деня на погребението, на входа на църквата има оставен подност, в който са сложени фогографии на умрялото лице с името, датата на раждане и на смърт – всеки може да си вземе, за спомен. Практиката “некролози за помен” също я имат, но предпочитат отпечатването им в местната преса – по-малко затруднение с по-голям ефект. Храна на гробовете не носят, но пък задължително се ходи веднъж седмично и се носят свежи цветя. Докато не минат години… и скръбта не намалее . Мога да разказвам и още, ама стига.

КОЛКОТО ДО БЪЛГАРСКАТА НЕГАТИВНОСТ – наблюдение, с което съм напълно съгласна – ето ти едно интересно четиво:
“Защо толкова малко печелим, а толкова много работим?” автор Юлиян Генов. Смятам, че това е най-умната книга, писана за България в последното десетилетие и там ще намериш ясен отговор не само за негативността, но и за много други “типично” български черти. Силно препоръчана! До скоро!

]]>
By: Стефка http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30947 Wed, 13 Jan 2010 15:26:17 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30947 Напълно съгласна, ситуацията в България си е като във всяка една страна, само че българите сме склонни да драматизираме …. и естествено винаги някой друг ни е виновен:)

]]>
By: Юрий http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30919 Tue, 12 Jan 2010 09:44:54 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30919 Много точно и вярно си описал всичко. Тая наша мания за оплакване няма да ни доведе до европейските двери на благоденствието и щастието. Добре, че биологичния фактор си върши работата и може би някой ден… 🙂

]]>
By: Anton http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30902 Mon, 11 Jan 2010 00:51:54 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30902 Само да вметна относно бабата с чушките и щастливите американци – това си е чиста проба медийна политика. Ония, като отидат на място след трагедия, почват да се въртят като шугави да намерят хора, които да гледат положително, нашите – и те се въртят като шугави за да намерят някой, дето по-силничко и истерично да приема нещата. И там е имало такива, дето са ревали, и тука е имало такива, дето са се радвали, че изобщо са си живи и здрави.

—————

Което пак потвърждава думите ти, ако се замислиш 🙂

]]>
By: Longanlon http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30900 Sun, 10 Jan 2010 19:42:45 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30900 пък ти си духовит кат вентилатор 😉

]]>
By: perkele http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30899 Sun, 10 Jan 2010 17:25:23 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30899 Steliyan,
оригинален си кат китайски ролекс

]]>
By: Steliyan http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30896 Sun, 10 Jan 2010 14:13:54 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30896 Абе то думата некролог сама по себе си освен, че е чуждица – и говори много: Дневник на смъртта, или Записки на смъртта.
Интересно ще е да стане точно като дневник:
01.01.2010, 08:26:41 – умря Игрек Игреков
01.01.2010, 09:30:00 – умирането беше удостоверено с акт
01.01.2010, 10:30:00 – обадихме се на всички роднини на Игрек
01.01.2010, 11:00:00 – запазихме час на гробището
01.01.2010, 11:30:00 – намерихме евтин ковчег, китайски
01.01.2010, 12:00:00 – уговрихме багериста да изкопае гроба
02.01.2010, 09:00:00 – гроба е плитък, багериста копае още
02.01.2010, 10:00:00 – Игрек е облечен и настанен в ковчега
02.01.2010, 10:30:00 – гроба е готов, Игрек е опят от попа
02.01.2010, 11:00:00 – положихме Игрек в гроба
02.01.2010, 11:30:00 – опелото над Игрек вече не се трае
02.01.2010, 12:00:00 – най-сетне можем да започнем помена
02.01.2010, 22:00:00 – последните десет часа леко ми се губят

И като цяло може да пордължи до … като има кой да пиеш в некролога. Лошото е, че няма да им стига нормален А4 и ще трябва да го печатат на безконечна хартия 🙂

]]>
By: Дени http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30892 Sun, 10 Jan 2010 11:53:29 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30892 Ми аз не разбирам проблемът какъв е – не ти харесва, гледаш в друга посока. Аз като не харесвам някой, не го зяпам. Още повече че това са просто снимки на хора, не на трупове.
Да не говорим и че е добро напомняне, че никой от нас не е безсмъртен, нещо което много хора забравят и това води до кофти последствия, особено като се качат в коли.
Съгласна съм, че може да е досадно ако са навсякъде, затова е хубаво да има табла за некролози. Но те пак ще са около спирките, все пак целта им е да информират, това няма как да стане ако си ги слагат само на вратите. А и пропускате момента, че след някаква възраст, некролозите са много важни източници на информация, за съжаление. И това, че на нас те ни се виждат като безмислено напомняне за етап от живота, за който предпочитаме да не се сещаме, в един момент, това се променя.
Цялата история малко ми напомня за тъпотията с глобите за боядисване на жилищата, за врещенето срещу късите поли и потниците и т.н. – имаш си някаква болка/страх и от зор да не се изправяш срещу него, налагаш безумни правила и ограничения на хората около теб. А в крайна сметка, проблемът е в теб, не около теб. Поне що се отнася до външен вид на разни неща.

]]>
By: Келанвед http://kaka-cuuka.com/1999#comment-30891 Sun, 10 Jan 2010 11:21:31 +0000 http://kaka-cuuka.com/?p=1999#comment-30891 @Дени тук си почиваме и чешем езиците, не градим силна България. Нямаме чак толкова против некролога, ама на места леко се прекалява с това-пример снимката горе…аз не искам да чакам автобуса и отвсякъде да ме гледат мъртъвци. ДА си ги лепят хората по вратите на къщите, та който ходи да знае кой се е споминал. В случая говорим за натрапване на информация-нещо като рекламките по сайтовете, само че с мъртвешки характер

]]>