Не мразете София


Отдавна ми е писнало хората, които живеят в София да се оплакват колко “е гаден тоя град”, колко бил изнервен, забързан, мръсен, сив, с много трафик и изобщо една ужасяваща месомелачка, в която не биха живели даже да беше последния град на света. Само дето те живеят в нея и дори не мислят да се местят…

Да се разберем – нямам намерение да сравнявам София с големите градове в някои западни нам държави, щото ясно е, че сравнението в повечето случаи няма да е в наша полза – било по архитектура, трафик, удобства. Става дума просто за това, че в сравнение с провинцията на България, с едно-две изключения, София не само не е най-гнусния град, ами напротив – си е направо оазис на цивилизацията.

Битуващата сред много българи романтична представа за провинцията и живота на село, е изключително погрешна и доста дразнеща за всеки, който има досег с живота в малкия град с неговата сивота, безработица, кофти инфраструктура, отдалеченост от всичко. Това е ясно на всеки, живеещ в малък град и именно то е причината населението на София непрекъснато да се увеличава. Хората не бягат от малките градове щото им е много хубаво в тях.

В тоя смисъл, оплакванията, че “София се напълни със селяни” и че “в София са най-големите селяни” може и да имат известно основание, обаче първо, ти също не си гражданин, щом баба ти затваря лютеница за зима, и второ, ако ги нямаше селяните, нямаше да има кой да ти чисти улиците, прави дюнери, мие колата и прочее дейности дето не се и замисляш как стават.

За мен и за много други хора, София винаги е била супер спокоен и готин град. Усещането да вървиш по улицата и никой да не те познава е несравнимо. София (като всеки голям град) е място, където зависиш от себе си, можеш сам да задаваш темпа на живота си, но едновременно с това има огромно количество други хора, с които, ако желаеш, можеш да правиш какво ли не – бизнес, обучение, нощен живот, клубове, магазини, хобита – все неща, които няма как да ги имаш в малките градове.

Оплакванията на софиянци от “забързания живот” и “изнервените хора” ми напомнят на оплакванията на малкия на една приятелка оня ден, че се е наял с много сладолед и го боли корема. Ами… не яж много и няма да те боли корема, баце.  Забързан и изнервен си, щото бачкаш такава работа и вземаш 3 хил. заплата, не ти е виновна София. Тва е живота, ако беше Стив Джобс, щеше да правиш презентацийки и да си клатиш краката – ама не си Стив Джобс, а прост мениджър, затова опъвай каиша да изплатиш ипотеката и да отидете на моренце в Португалия догодина.Ако мислиш, че ти е зле – купи си къщичка на село, копай доматки и живей спокоен живот, да те видя колко дни ще изтраеш.

И вярващите сте атеисти
Оковите на майчината любов

Коментари

  1. Съгласен. За последното, де. И аз не съм от София, ама седя тука и “опъвам каиша”. И хич и не мисля да се връщам, поне докато не стана като Стив Джобс, да си клатя краката само, което малко ме съмнява обаче (да стана като Джобс, както и че си клати краката). Само че докато съм тук, нищо не ми пречи да си мрънкам колко ми е гаден тоя град, изнервен, забързан, мръсен, сив, с много трафик и изобщо една ужасяваща месомелачка. В смисъл, това, че тук наистина намирам много по-добри перспективи (по-точно, че изобщо намирам някакви), няма нищо общо с другото – че не ми харесва да живея тук. И би ми се щяло да си живея в оригиналнио град. Ама, какво да правиш – въпрос на приоритети. 🙂

    Всъщност думата ми беше за по-друго – от множеството (макар и кратки) разговори тип “Откъде ида аз” съм останал с впечатлението, че разделянето “София / всички останали” е много погрешно. По който и да е параграф (освен, може би, “столица / не-столица”). Май за хора от определени градове като цяло София е по-гаден от техния. Хора от други градове пък виждат повече очарование. Като прибавиш и фактора индивидуалност (едни обичат повече емоции, други – повече спокойствие), израз като “в сравнение с провинцията на България” почва да губи смисъл…

  2. Стойчо
    21/09/2010 - 09:23

    Само да ти кажа: софиянци не се оплакват от София 🙂 Други се оплакват

  3. хахаха явно не познаваме едни и същи софиянци 😛

  4. Кой пак те се е правил на умен, бре 😉
    Иначе по темата съм напълно съгласен с теб. Между другото, повечето кореняци-софиянци, които познавам лично, нямат нищо общо с мрънкачите, които, в 90% от случаите пък са с поне един родител несофиянец…ама, разбираш ли – “кореняк” значело, че ти самият си роден там и точка 😀
    Както пишеше в предния коментар – въпрос на приоритети – аз затова си седя в “оригиналнио” град 😉

  5. При все че живея в град с официално 170к броя паплач, единственото с което може да ме привлече София е това да мога да се мотая по улиците без да ме познава някой. Иначе работа и интернет си имам и тука на село, друго не ми трябва.

  6. Стойчо
    21/09/2010 - 09:44

    Да, твърде е вероятно 😉 Всъщност правилно си употребил израза „хората, които живеят в София“ 😀

  7. не вземам страна, само ми е странно как хора, които не живеят в София пишат статии за живота в нея
    аз не бих седнала да давам съвети на хората в Добрич или където и да било

  8. “…обаче първо, ти също не си гражданин, щом баба ти затваря лютеница за зима…”
    аре бе?

  9. “не вземам страна, само ми е странно как хора, които не живеят в София пишат статии за живота в нея
    аз не бих седнала да давам съвети на хората в Добрич или където и да било”

    Ама би седнала даваш съвети на хората с блогове какво да пишат в тях, нали 😛

  10. Abe ne sum suglasen za niakoi neshta…
    1. Sofia ne e chak tolkova spokoen grad v sravnenie s provinciata. Naprimer Plovdiv i Burgas izluchvat mnogo po-goliamo spokoistvie. Samo kato vidish kak horata se nosiat po ulicata niama kak da ti doide na akula drugo osven terminat “ailiak”. Predpolagam kofti transport i drugi problemi (mrazim bezdomni kucheta!) doprinasiat da e niakak si po-stresovo.
    2. Viarvai mi na Steve Jobs hich ne mu e spokoino 🙂

    Inache e OK v Sofia osobeno ako opredeliash rabotata si kato prioritet.

  11. pan_Zdimek
    21/09/2010 - 09:17

    коментар от Свежо: Ти софиянец ле си, или си от София? 🙂 🙂 😛

  12. коментар от Свежо: ами аз наричах София ˝гаден и мръсен град˝ и чаках 9 години (хайде, 5 от тях съм учила, та не се броят), за да имам възможност да се махна оттам. и го направих – сега се чувствам много по-добре, печеля по-малко, но учудващо – живея много по-нашироко. 🙂

  13. коментар от Свежо: София винаги е била супер спокоен и готин град. 🙂 Е те това е странно вече 🙂

  14. tcvetelinka
    21/09/2010 - 10:25

    Е сега гуша за гуша, кой пречи на софиянци, и защо ли останалите са мрънкачи? За годините в София ферман мога да напиша за “софиянци”, но… Тази тема е като спора с кокошката и яйцето:)))) ще я следя с интерес.

  15. коментар от Свежо: ˝˝ти също не си гражданин, щом баба ти затваря лютеница за зима˝ аха, значи си гражданин само, ако баба ти няма какво да прави по цял ден, дава другата стая от апартамента си под наем, бута се по цял ден из трамваите, слага си яркочервено червило и пее градски песни

  16. коментар от Свежо: София е най-малкото зло, за т´ва не я мразя. 🙂

  17. коментар от Свежо: Това, че държавата не се е погрижила да осигури работа на хората във всички градове, ами почти всички фирми са се събрали в София, не означава, че хората бягат от малките градове, защото там не им харесва – бягат, защото нямат какво да ядат. Или защото са специалисти, а там нямат реализация. Това, не означава, че София е най-добрият избор, а че е единственият избор по принуда. И за това не са виновни хората, а държавата. И да – София е най-мръсният град – ако щеш Пловдив е в пъти по-добър.

  18. коментар от Свежо: Много тъпа статия. Аз я обиждам и не съм от София (живея в други големи градове, по-хуабви). Колкото пъти стъпя в тая София толкова пъти съжалявам.
    Такава мръсотия и по селата не съм виждал. Засрамте се!

  19. Комитата
    21/09/2010 - 10:38

    Ей, ей, все едно не висяхме заедно 1 час в задръстване с тебе 😉

  20. Не я мразим, но не искаме да живеем в нея. Родена съм в София, имахме къща от началото на мин.век, която бутнаха, за да построят блока, в който живея сега.
    Брат ми си има лепенки “Аз съм от село и мястото ми не е тук”, които лепи на колите с регистрации на гости на столицата, които са спрели върху тротоарани или пред входа, така че не може да се минава. Сори, ама така да си спират в двора на село. За останалите гости на столицата – респект.
    Не искам да живея в София, защото е пълна с боклук, който не може да се изчисти. Съседите ми от Враца, които се нанесоха наскоро, си изхвърлят боклука в шахтата с водомерите, а софиянци копаят градинката на блока и садят цветя. Онези от Враца ми пълнят саксиите на балкона с отрязаните си бретони. Като се разхождам в София, виждам познати на всяка крачка.
    Купих си къща на село. То е почти обезлюдено (11 души местно население), но все повече софиянци се нанасят там – който може го ползва за уикенда, който може да си позволи липсата на интернет – за постоянно. Учат се да садят и копаят, а местните се изнесоха към София, за да ми пълнят шахтата. Софиянци оправят чешмите в селото и поддържат пътищата.
    Нищо от по-горното не е правило. Не казвам, че всички селяни са подивели – напротив, има и доста свестни хора. Просто това са моите лични истории и затова АЗ не искам да живея в София.

  21. “Битуващата сред много българи романтична представа за провинцията и живота на село, е изключително погрешна и доста дразнеща за всеки, който има досег с живота в малкия град с неговата сивота, безработица, кофти инфраструктура, отдалеченост от всичко. Това е ясно на всеки, живеещ в малък град и именно то е причината населението на София непрекъснато да се увеличава. Хората не бягат от малките градове щото им е много хубаво в тях.”

    тоя абзац няма никаква връзка с реалността, с изключение на елемента с безработицата… хората бягат не защото много им се ходи в софийската кочина, или щото им е сиво, а защото НЯМА РАБОТА.. а работа няма щото некои държавници още не мое им узрее в главите идеята за децентрализация на икономиката.

    аз съм от малко градче и ако не беше липсата на работа, въобще нямаше и да се замислям да остана в Сф.

    иначе в абсолютни стойности (за Бг), София наистина е най-мръсния, най-грозния и най-гнусния град, който някога съм виждал и в който някога съм живял..

  22. Илия Темелков – soregashi
    21/09/2010 - 10:43

    Не се оплаквам от живота и от града. Оплаквам се от жителите. Ще ми се от милион души преселници да имаше поне 100 000, които да се грижат за града, така както биха се грижили за родния си град. И поне няколко хиляди, които да си оставят таратайките някъде в провинцията.

  23. Mariya Ilcheva
    21/09/2010 - 10:54

    Евалата, Longanlon! Друго нямам какво да кажа. Тия всичките неща ги приказвам наживо от няколко години и много се радвам, че ги написа черно на бяло!

  24. Чакам с нетърпение публикацията ” 101 причини да обичаме София” :))))))))))

  25. “а работа няма щото некои държавници още не мое им узрее в главите идеята за децентрализация на икономиката.”

    Ех, миличкият – държавниците трябва да направляват икономиката и да я “децентрализират”. И какво според тебе представлява това държавническо усилие за децентрализация на икономиката? Да се забрани на фирмите да откриват офиси в София?

    Децентрализацията, за която толкова слушаш по медиите, е не на икономиката, а на властта. Тя означава да има силно местно самоуправление (общините), а не силна централна власт (държава):
    http://kaka-cuuka.com/7

  26. tcvetelinka
    21/09/2010 - 11:14

    ivabel аз пък мога да Ви кажа, че живея в блок само със “софиянци”, които си изхвърлят боклука през прозорците, фасовете и плюят отгоре върху дрехите, кучата си изхождат пред входа, а в същото време едно две годишно дете им пречи да живеят нормално тоест плаче… Всяка година чистя около входа и нито едни от скъпите съседи не си мърда пръста да го направи, но после идва и казва – Що не почисти и по натам останал е още боклук?

  27. То и аз отдавна съм казъл – никой не държим на сила тук… На който не му харесва, да не мрънка а да си хваща багажа и да си ходи откъдето е – хем и задръстванията ще намалеят

  28. Който е писал това явно не е от София….Първа само селяните се оплакват от София…Тези, които постоянно мрънкат, че градът ни е мръсен и притъпкан, са именно селяните. И какво значи кой ще ми чисти улиците, ще ми прави дюнери е мие колата…Това е смешно хахаха. Първо тези, които ни чистят улиците не са селяните – авторът да не би да е сляп…Второ дюнерите хахаха – безсмислено е да коментирам. Трето нямам нужда да ми мие някой колата хахаха. Който не желае да живее в София, знае къде е изхода, ако не знае ще му го покажа…

  29. Не познавам софиянец дето да се оплаква от другите, с малки изключение. Кореняк ? Едва ли, те са 20-30к . Аз съм второ поколение, но какво от това, в крайна сметка ? Най-накрая, ако повече народ не беше дошъл в София, то града изобщо нямаше да стане добро място за работа откъм заплати. Аре стига с тая тема ….

  30. коментар от Свежо: Аз пък живея в нея и правя всичко възможно да се махна от нея.

  31. Хахахаха и това беше необмислено изказване….Заплатите са ниски на определени позиции, тъй като селянчетата ни подбиват пазара на труда…..

  32. Селянчетата просто вършат работата, която гражданчетата не се навиват да вършат, за малко пари. Ако нямаше кой да “подбива пазара на труда”, цените щяха да са по-високи, тъй като заплатите на ниските длъжности, особено неквалифицираните, и съответно производствените разходи щяха да са по-високи.

  33. коментар от Свежо: (thumb up) (thumb up) (thumb up)

  34. Лъчезар Богданов
    21/09/2010 - 11:42

    На който не му харесва – да си продава ЕПК-то за много кинти (или колкото вземе) и да си купува апартамент в малък областен град и да му е “спокойно”. Или пък на село, с двор, печки на дърва и т.н. После да ми обяснява за вредата от пластмасовите домати и колко е добре да се ядат “натурални”. Да си заквасва “истинско” кисело мляко “като едно време”.
    Между другото, познавам човек, който се изнесе от София в Пловдив. Въпрос на мотивация и известна логистика да си настроиш бизнеса. От дома му до хотел Плиска (например) в София е 1.20 минути. Така че – ето ти глобализация.

  35. Селянчетата просто вършат работата, която гражданчетата не се навиват да вършат, за малко пари хахахаха бих ти казала някои неща, но все пак имам някакво възпитание….Разходи се моля те в Студентски град и просто се огледай – простотията те залива от всички страни – дори чисто визуално можеш да прецениш за какво става дума. Нека да бъдем честни все пак – масата са изключителво ограничени и прости…да не засягам и музикалния вкус и изказа и факта, че можеш да извадиш човека от селото, но селото от човека – не…..

  36. Мда, знаех си че пак ще се стигне до момента в който ще започнат да се смесват географското понятие “селянин” и индивида с идеология “селянин”.

  37. Смесването им е неизбежно, тъй като най-често се припокриват….

  38. Всъщност съм съгласен – много често се припокриват. Това е една от причините да не се кефя на малките градове и живота на село – защото ограничава светогледа и прави от човека добиче.

  39. Припокриването не е правило. Срещал съм изключително много географски граждани със селска идеология, и обратното. Генерализацията е най-малкото неуместна, да не говорим че очевидно не е вярна.

  40. Митака
    21/09/2010 - 11:07

    коментар от Свежо: Чудесна тема за повече кликове, коментари и трафик. Винаги актуална.

    Днес.бг редовно използват такива похвати. Ето, че имало какво да се научи и от тях 🙂

  41. коментар от Свежо: Ето една статия: http://www.marica.bg/show.php?id=35070 в нея се разправя, как Пловдив взе боклука на София, ама не получи никакви пари за това. Как държавата цака малките градове с топла бира (не дава пари), но обаче за София пари винаги има. Та софиянци вие сте галениците в тази държава и не се учудвайте, че ˝селяните˝ напират при вас. 😀

  42. Anna Moritz
    21/09/2010 - 12:17

    За мен София – това е центъра. И ако хора от Железница, Студентски град или Обеля си мислят че са софиянци, много поздрави от мен…

  43. коментар от Свежо: Селянин не е географско понятие :Р

  44. Муцунка
    21/09/2010 - 12:25

    Докато шибаната ни държава не се оправи, всички ще се бутат в София. И има защо, по-добре да съм тук, отколкото да стоя без работа и образование. На мен тук си ми харесва :Р

  45. София, като всеки голям град с население над 1 милион души по света, е продукт на урбанизацията, не бива да се поставят нещата толкова елементарно. защото са дори още по-лементарни 🙂 Хората живеят наблъскани в големите градове по една единствена причина – транспортът е скъп и отнема време, а естеството на човешкия труд все още изисква личното физическо присъствие на повечето от трудещите се. Замисли се, ако колата ти харчеше два лева за хиляда километра и можеше за по-малко от един час да те закара до Варна / Солун и обратно, колко хора щяха да предпочетат да живеят сред претъпкани булеварди, смок, строежи, ремонти по улиците и озлобена тълпа? Напротив, повечето хора, особено семейните, щяха да живеят в китни селца из планината или по брега на морето, щяха да ядат плодове собствено производство и да гледат децата си на спокойствие. И нямаше да изберат оловото пред витамините в кръвта 🙂 Те и сега го правят, де, но в най-близките съседните села, Горни Лозен е много добър пример за целта. Защо в най-близките? Защото транспортът е скъп и бавен. В противен случай, никой и нищо не би ти попречило да живееш в Криводол и пак да излизаш на “Червило” всяка вечер, ако това ти е хвърлен пъпа. Щото има твърде малка вероятност клубният живот в Криводол да се развие, колкото и да напреднат иновациите в транспорта 🙂
    Аз лично напуснах столицата преди повече от година и досега не съм съжалил за това. Тук доходите ми са същите, но наемите са няколко пъти по-ниски, булевардите са широки и прави, няма дуки, няма стрес, има много зеленина и детски площадки, а през топлите месеци на годината е дори по-оживено от София, защото освен всичко друго, има и море 🙂 Наивно е да мислим, че монетата притежава само една страна. Летаргията, за която говориш, е обратната страна на медала от малкия град, която големият определено има с какво да компенсира в отрицателен план. Човек трябва да прецени за себе си, да удари чертата и да избере коя монета ще сложи в джоба. А дотогава София ще продължава да бъде един чудесен град, с неповторим дух и атмосфера, на който съм изключително благодарен за всичко, което научих и за хората, с които ме запозна. И ще продължавам да го посещавам когато ми кефне – този път за удоволствие или по работа, но само за кратко и без да трябва да свиквам отново със задръстванията и трафика. Нали се сещаш за ония виц? Да не бъркаме туризма с емиграцията 🙂 Уфф, много дълъг коментар стана. Ама така, посъбрало ми се е известно мълчание. Поздрави за умението да бъдеш вечен извор на провокативни материали!

  46. Само да спомена, че за изнервянето не е необходимо да си “прост мениджър”. Достатъчно е да работиш за такъв :))

  47. Ван Дам
    21/09/2010 - 12:38

    Не съм от София. Но и не искам да живея в София.
    Предпочитам да рискувам зад граница, отколкото да се преместя в София.
    Въпрос на избор.

    The choice is yours.

  48. Славея
    21/09/2010 - 13:11

    “Aко ги нямаше селяните, нямаше да има кой да ти чисти улиците, прави дюнери, мие колата и прочее.”

    Това беше най-абсурдното изречение в цялата статия. Първо софиянци наричат “селяни” всички, които НЕ са от София, независимо дали са от Варна, Пловдив или някой друг град. Второ, ако тея “селяни” са дошли в София с висше образование, добри познания в дадена област, знаете ли кога ще седят и ще правят дюнери на софиянци. Трето, виждала съм кореняци софиянци с триста пъти по-селски манталитет от колкото всеки селянин на Земята. Така че да си кореняк софиянец е една доста прехвалена “титла”.

  49. Мери Катлийн О’Луни
    21/09/2010 - 13:40

    „чисти улиците, прави дюнери, мие колата” – улиците чистят ромите, дюнерите правят арабите, а колите мият перничани, които, знаем, не са селяни. А това с трите хиляди заплата направо кърти! Селяните в моя квартал гледат самотни баби срещу придобиване на апартамента и ми викат гневно:”Кък ше паркираш тук?! Ей ся ше ти нарежа гумите!” (просто казвам, че може по друг начин да ми съобщи, че не мога да паркирам там).
    Традиционната ограниченост на общинарите и липсата на визия (казано на модерен български) са причина за един от най-сериозните проблеми на града, който изнервя всички и често ги превръща в изтрещели убийци – трафика. През 1938 г., като приемали плана „Мусман”, общинските съветници казали: Какви са тия широки улици? Сега има 10 файтона, след 100 години ще има 100 файтона. Я веднага да се стеснят улиците!
    „Младост”-ите са строени на гола поляна, ама и там улиците са за 10 файтона, Околовръстното – същата бира…
    Проблемът на хората, които отскоро ходят по софийските улици, е, че не се справят именно с анонимността – привилегията на големия град. Доскоро контролирани на всяка крачка от хиляди очи като облекло и поведение, в София те се държат безобразно, и трябва да минат години, да им се родят деца, да почнат да ги отглеждат в софийските условия, за да почувстват града като свой и да почнат да обръщат внимание на цветята, дърветата, чистотата, тишината – или липсата им.

  50. Много от по-новите софиянци, за да подчертаят, че са се реализирали в София го правят под форма на оплакване 🙂
    от комплексарщина.

  51. коментар от Свежо: а пък софиянец не е почетно звание.

  52. коментар от Свежо: винаги съм се удивлявала как Сф събира най-лошото от голям град и от провинциално село. тук съм се родила, но ˝спокоен и готин град˝ не ми е хрумвало да я нарека.

  53. аз съм от село и работя в София като програмист 🙂
    и не режа на никого гумите, ходя с такси на работа.
    бакшишите обикновено са много приказливи и са все кореняци,
    редовно псуват и обвиняват селяните за трафика 🙂

  54. Anna Moritz
    21/09/2010 - 14:06

    @Ван Дам – “Предпочитам да рискувам зад граница, отколкото да се преместя в София”. Дерзай, съдбата помага на смелите 🙂
    Проверила съм го…

  55. Знаех си и аз, че ще избие на София срещу Не-София. Кой къде си хвърлял боклуците, кой какво чистел и не чистел, кой как говорел…
    Истината е, че българинът, независимо от къде е, е невъзпитан, нецивилизован и често необразован (въпреки “вишо”-то). Българинът е свикнал да си хвърля торбичката с боклук през прозореца, да паркира на първото видяно място и прочее.
    За говорът един езиковед може да изпише ферман. Аз съм проста филоложка обаче и седя, и се чудя – кой, по дяволите, каза на шопите, че техният говор е правилен?!
    А и последно – българинът е мрънкач. Независимо откъде е. На село няма работа, ама София му е мръсна. В малкия град всички го познавали и му е досадно, но пък столицата е пренаселена. То угодия няма да има. И това отново няма абсолютно нищо общо с родното място.

  56. коментар от Свежо: 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 (thumb up)

  57. ами айде тръгвайте всички селянчета за чужбина хахаха нямам търпение…дерзайте хахахха

  58. Manuelle,
    Да, наистина – кой филолог им го каза на шопите това “за говорЪТ”? 😀

  59. еми поне не казваме молбъ хахахах селяни ако не можете да се научите да говорите, поне се научете да пишете не на диалект…..явно, че манталитетът няма да си промените…поне се постарайте да говорите членоразделно

  60. Съвсем хипотетично: Aко наистина всички “селянчета” заминат за чужбина или “по селата си” (разбирай: не-София), дали тогава останалите (логичното следствие) “граждани” ще са наистина доволни? По-интересно е дори, дали все още ще има дразнещи индивиди, и ако да, то тогава как бихме могли да си обясним този феномен?

  61. Б.Величков
    21/09/2010 - 15:25

    Количествените натрупвания водят до качествени изменения. Няма начин да нагрухаш 2млн+ ориенталеца на има-няма 300 кв. километра и “селският” манталитет да не вземе връх. В кавички, защото го казвам като тип поведение, а не като месторождение. На тези географски ширини той е по-често срещан. И, като се отчете и фактът, че основната “приливна” вълна е от хора, които не идват с настройката да развият себе си и хабитата си, а идеята им е “да изкараме некой леф отгоре, че да има с кво да се накъркаме”, то нещата си идват на мястото. Не случайно западняците са взели едни много прикрити (и в същото време – много драстични) мерки да пресяват емигрантските вълни от Изтока, защото щеше да се повтори същото като “провинция – София”, само че в по-сериозни мащаби. Тъй че темата е не толкова да обичаме или да мразим София, а по-скоро какво се върши в посока на идеята да не стане град-държава.

  62. Да, това е наистина интересно – анонимността на големия град като че ли поощрява селянията на селяните, които в селата си не се държат чак толкова селски, но като отидат в София сякаш подивяват.

    Точно на това се дължи и заблуждението, че “най-големите селяни са в София” – селяните са си селяни, но където никой не ги познава им избива простотията.

    И аз съм живял в Студентски и съм се нагледал… Че и съм простял [изчервен емотикон]

    И не мислете, че съм гъзе от жълтите павета – не съм от София, живял съм там само 5 г. като студент и ходя по работа и при приятели сега понякога.

    Но познавам живота и хората в малкия град и селото добре, защото живея в такъв и професията ми е свързана с много пътуване именно в малките градове.

  63. коментар от Свежо: но за това пък ,колко е разкопан ,
    тури му вестник ..
    за да не се вижда! 😀 😀 😀 😀

  64. Това е така, но докато всички мислим само за себе си и собствените си нужди, положението няма да се промени…..Мотивацията е грешна, ценностите също…

  65. И кое точно им е “грешното” на ценностите?

    Какво по-ценно има от това да мислиш за себе си на първо място!??

  66. Муцунка
    21/09/2010 - 15:37

    Ей много ги е яд тези софиянци :Р Жалко, че неможе да променят нищо ! Може само да злобеят :))

  67. коментар от Свежо: Обожавам да почивам на такива места. Дават ми спокойствие, красота, чистота и природа. Невероятно е. Не е като София, нали?

    http://www.bulgariainside.com/.....5a73e.jpeg

  68. София е най-отвратителния град,в който съм била.Не живея там и се надявам никога да не ми се наложи.Хората ходят там,защото им се налага,било то по работа или за обучение.Пловдив,Варна и Бургас също са големи градове и селяните се местят там поради същите причини,но това не им пречи да са на светлинни години от тая кочина.Колкото до селския манталитет,софиянците бият по точки.
    Подкрепям ак.

  69. @Longanlon
    Напълно съгласен относно ценностите.
    Проблем: Живея заобиколен от индивиди.
    Решение 1: Участвам ежедневно в кървави побои и разправии опитвайки се да променя техния начин на мислене към по-добро (идеален=невъзможен резултат е типът “скандинавски”).
    Решение 2: Разкарвам се от тая среда и въпросните индивиди – съвсем от егоистични съображения.

  70. щом задаваш този въпрос е прекалено късно вече да те поучавам…относно промяната мога да ти покажа как ще стане, но няма да ти хареса…ееех един човек беше казал – не народ, а мърша…струва ми се все още е валидно…

  71. то промени много хора са правили, ама на народа не му харесва – Сталин, Хитлер, Ким Чен Ир – все големите променители…

  72. На село не е лошо… два интернет доставчика, вкусни доматки, мазно мляко – кеф на буци…

  73. мен лично най-много ме мъчи липсата на достатъчно количество свободни жени. като направят 18 или се женят или бягат да учат/работят другаде….

  74. @4akra (offtopic)
    Продължавам да се учудвам на хора, чиято народна пренадлежност играе толкова важна роля за тях, че забравят, че са и винаги ще бъдат просто ХОРА. Точка.
    Промяната в манталитета на софиянци (селяни и/или граждани) ще настъпи “отвътре” когато му дойде времето. Насила – никога, с радикални решения – never ever.

  75. е тук се изказа много неподготвен…факт е, че дори и на много хора да не са харесали, са повлияли на милиони…а и както виждам им знаеш имената – постигнали са явно нещо…вече е друг въпрос как ще го оцениш – въпрос на гледна точка

  76. Всъщност, се изказвам доста подготвен, щото имам съответното образование и живо се интересувам от темата. “Как ще го оцениш” не е субективно, а обективно измеримо – измерва се със стоте милиона човешки живота, пряко отнети от комунистите по света – избити в чистки или измрели от глад заради “великите планове за промяна” на които толкова се кефиш.

  77. Ето разбра ме погрешно…аз пък имам съответното образование да се опитвам да гледам от всички страни…относно комунизма – повярвай ми няма човек, който да го мрази в буквалния смисъл повече от мен…друго се опитвах да подчертая

  78. Владимир Йосифов
    21/09/2010 - 16:47

    Добър ден, в сравнение с Видин, Ямбол, Сливен, Трън, Перник, Радомир, Кюстендил и други китни селища София е страхотен град.

    Проблемите на София са на път да се решат защото вие младите вече се събуждате.
    Ако гласувате и убедите баба и дядо да не гласуват няколко пъти – ще имаме по-добър град.

    Доброволният труд е омърсена дума в България.
    Така можем да променяме по-бързо нещата.
    Всеки в своята област.

    Преди години работех в голяма адвокатска кантора – Търговско право. Кантората приемаше безплатно клиенти.
    Опитвам се да помогна на ближните си / подобните си /.
    Често показвам снимки на добри имоти с надеждата поне няколко двойки да не купуват имот, ЗАРОБВАЙКИ СЕ, а да се радват на живота си като наематели.

    Готов съм да участвам анонимно и безплатно в ремонт на мазета и тавани – общи части на сгради в центъра на София.
    Според мен това е начин Етажната собственост да има средства за по-добър живот в сградата.

    Ще помогна на всеки, който има партерен имот – защото това е лицето на сградата. В България погрешно се смята, че партерът е най-евтиното жилище.
    Партерът има пряк достъп до двора !
    И ако се преборим с идиотите, които са ни съседи – ще може да се ползва двора.
    В София има страхотни дворни площи – в средата на карета от сгради.
    Те са мръсни, грозни, обрасли с тръни и не се ползват.
    Ако всички входове се заключат и се почисти и подържа двора ще е страхотно.

    Ура за Софийския двор!

  79. vladimirproperty.com
    21/09/2010 - 15:56

    коментар от Свежо: Добър ден, в сравнение с Видин, Ямбол, Сливен, Трън, Перник, Радомир, Кюстендил и други китни селища София е страхотен град.

    Доброволният труд е омърсена дума в България.

    Готов съм да участвам анонимно и безплатно в ремонт на мазета и тавани – общи части на сгради в центъра на София.
    Според мен това е начин Етажната собственост да има средства за по-добър живот в сградата.
    И ако се преборим с идиотите, които са ни съседи – ще може да се ползва двора.

    Ура за Софийския двор!

  80. коментар от Свежо: А в сравнение с В. Търново, Пловдив и Варна, Соф/ияи е боклук :Р

    Леле, а ако сложим село Арбанаси? Там е страшна красота. Село Арбанаси бие София 🙂

  81. коментар от Свежо: София беше чист и спретнат град педи да нахлуе вълната селяни и да съсъпе всичко

  82. коментар от Свежо: кога тва, бе Лемън? в началото на 20-ти век? Всъщност имам подозрения, че точно в края на 30-те и началото на 40-те е бил в най-добрия си период този град

  83. vladimirproperty.com
    21/09/2010 - 16:09

    коментар от Свежо: Леле !
    Защо не си правите грънци в Арбанаси ?
    Ако махнете Крепостта какво ще остане от ВЕЛИКОТО Търново ?
    Ще бъде Велик Трън !

    Варна не си харесва ТИМ.
    Който не целува ръка на дядо поп …
    Варненци ще разберат какво е туризъм след 30-40 поколения.

    Пловдивчани позволиха на няколко мискини да ги удавят през последните 20 години.
    Единствено София още не е управлявана от ония.
    Това не е ли показател ?

    Село Осоица, до Елин Пелин, е много красиво, но не може да се похвали с млади хора.

  84. коментар от Свежо: Преди 40 години например,улиците всяка вечер се миеха,по големите.Нямаше боклуци по улиците.Беше спокойно.После се юрнаха да стават столичани

  85. коментар от Свежо: София
    е много красива ,но за кореняците ,
    ПРИХОДЯЩИТЕ ..просто я имат за временно пребиваване ,
    и сега като гледам как я разкопаха от всякъде ,заради това метро ..
    просто душата ми плаче ,
    май ни остана само южния парк!

  86. коментар от Свежо: vladimirproperty.com не сме тук да се караме кой е по гражданин и кой не е,за Варна ще говориш като изядеш една торба сол там ;)Тим не го харесват ,но си съществува и е продукт на системата

  87. коментар от Свежо: vladimirproperty.com просто свиквай. Грозна е! Факти!

  88. vladimirproperty.com
    21/09/2010 - 16:24

    коментар от Свежо: zlbig1 , във Варна няма да отида никога.
    Варненци ме отказаха да ходяа на Черно море.

    ТИМ са ми били клиенти през 1996-та.
    Декларирам, че се различаваха от всички други трибуквени групи.
    ТИМ знаеха какво е адвокат, какво е преговори, какво е добър имот, какво е добра услуга.
    През трите години на договора бяха коректни наематели.

    От другите се чуваше :
    Дай ключа, бе !
    или
    Ти застрахован ли си, бе !

    Имах варненец шеф. Пич !
    Това не значи, че Варна е добър град.
    Харесвам Бургас !

  89. vladimirproperty.com
    21/09/2010 - 16:26

    коментар от Свежо: bntbntbnt , кой град в България не е грозен ?
    Важно е къде може да живее добре софиянец …

  90. коментар от Свежо: Всеки има право на избор :)Бургас също е хубав град :)изпусни парата 😉

  91. Славо
    21/09/2010 - 17:27

    София е най-добрия град в България за живеене, ако си млад, необвързан и кипящ от енергия.

    В моя роден 80-хиляден град задръстванията не са по-малко, просто са в продължение на целите 1 от 2 км от вкъщи до центъра, които дори в задръстване са за 10-15 мин.

    Ура за силно местно управление, дано да го дочакаме…

  92. Митака
    21/09/2010 - 16:27

    коментар от Свежо: Понеже kaka-cuuka ми трие коментарите, да напиша тук. Целта му е – ние да се дърлим за простотии, а той да се радва на величието си на на остро перо, или по-точно – човъркач на рани 🙂
    Вижте таговете ˝Tags: село, селяни, София˝. Целта му е съвсем ясна – конфронтацията ˝село< ->София˝. На тази тема винаги някой ще се закачи 😉

    А с това, че трие коментарите, направо ми падна в очите. Аз не бих изтрил коментар на някой, който не на моето мнение. Но така е по-лесно.

  93. коментар от Свежо: Има такива хора 😉

  94. коментар от Свежо: Варна е морската столица!
    но Бургас лично за мен ..е любов! 🙂 🙂

  95. коментар от Свежо: Созопол е любов 🙂 😉

  96. коментар от Свежо: Да се караш с непознати хора в нета си е загубена работа,не си струва (beer)Няма лоши градове,всеки е свързан с нещо някъде 🙂

  97. Митака
    21/09/2010 - 16:43

    коментар от Свежо: Така е 🙂 (beer)

  98. коментар от Свежо: Една , разбирам те …,
    то всичкото ,което е любов е …море! 🙂

  99. vladimirproperty.com
    21/09/2010 - 16:45

  100. коментар от Свежо: любовтаааа е мореееееее 😀

  101. коментар от Свежо: И всичко далече от морето е провинция 🙂

  102. Кликатило
    21/09/2010 - 18:19

    Ако не се вземаха повече пари в София, ще седя тук ама друг път!

  103. Роден съм в София и от 3 години живея на село, което не ми пречи да работя на 2 места в града (общо около 8 часа дневно, без пътя). Произвеждам си 90% от храната (т.е. всичко без олио, захар и месо), а от останалите продукти произвеждам достатъчно храна за 3-4 човека. Топля се на дърва (без да отсичам или купувам отсечени живи дървета), меся си хляб и си квася мляко. Яздя поне по 1 час всеки ден. Грижа се за 2 дк двор, 2 дк градина и 10 дк ливада.
    На всички, които си губят безценните мигове от живота да пишат глупости по блогове и коментари: ваша си работа! Това в градовете не е живот, а имитация! Когато го почувствате, ще е вече късно да реагирате. чао от мен, отивам си на село!

  104. коментар от Свежо: Всичко далече от Марс е провинция!

  105. коментар от Свежо: Първото го е казал Хемингуей,второто марсианец 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  106. “мен лично най-много ме мъчи липсата на достатъчно количество свободни жени”
    Лонги, аз съм от провинцията и съм свободна – ама съм на близо два пъти повече от 18. 😀 😀 Пак не става. Нямаш угодия.

  107. коментар от Свежо: Статията е писана от комплексар. След като съм родена тук, домът, детето, училището на детето, работата ми, родителите ми… Как да продам домът, да напусна работата си и да предам близките си, които разчитат на мен за да излекувам нечии комплекси. При първа и единствена възможност бягам доста надалече но отговорностите ме връщат и държат тук – до пенсия (thumb up)

  108. амеро
    21/09/2010 - 19:22

    коментар от Свежо: всъщност след 10г.спорът няма да е софиянци и от провинцията.а ще е между българи и цигани тъй де ˝роми˝.е те това ще е реалността.

  109. коментар от Свежо: Има и по кофти вариант,цигани от София да се дърлят с цигани от провинцията 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  110. Момчил
    21/09/2010 - 20:26

    Една от причините хората да се тъпчат ва рамките на града София е … БДЖ. Защо ли? Ще се опитам да обясня.
    Ако не беше изкуствено държан този монопол вечи 20 години след промените, хората щяха да разполагат с бърз и евтин транспорт в радиус от 50 км. и нямаше да искат да живеят в рамките на околовръстното шосе. Ако имаше градоначалници с визия много отдавна трамваите на Централна гара, Подуене, гара Искър и София -Север щяха да спират на коловозите на гарата и хората да се прехвърлят през перона от влака на трамвая, а не като сега да ходят по половин километър до градския транспорт. Много повече хора щяха да могат да живеят в Своге, Костенец, Долна баня, Ихтиман и т.н. и да работят в София като стигат за 20 минути с влак. И сега доста хора го правят, но ползват маршрутки, защото конкуренцията в автомобилните превози сваля цените. Сега с “новата транспортна схема” за да набута насила пътници на БДЖ и на свои фирми правителството ще лиши теези хора от тази възможност. Медалът има и обратна страна при добър транспорт софиянци, които си имат имот в София биха могли спокойно да пътуват и работят подалеч от София.Бизнесът пък би могъл да купува бизнес имоти на по ниски цени по-далеч от София и това би имало сериозен бизнес ефект. Това, което е валидно за София е валидно и за другите големи градое. С две думи ДЪРЖАВНИЯ МОНОПОЛ В ЛИЦЕТО НА БДЖ СКАПВА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.

  111. амеро
    21/09/2010 - 19:26

    коментар от Свежо: 😉 (thumb up) (beer)

  112. Това е вярно. Аз живея във Варна и забелязвам, че хората доста се оплакват от тълпите, които са навсякъде, както и от задръстванията. Интересно обаче, никой не се замисля, че ако ги нямаше всички тези хора, тогава нямаше да има и толкова много молове и търговски центрове, които всеки обича да посещава. Аз съм ходил на гости на село за няколко дни и на третия или четвъртия ден започвам да се чувствам малко подтиснат от липсата на шум и динамика.

  113. коментар от Свежо: Да бе. Циганите са единни.

  114. коментар от Свежо: 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  115. Мира, точно в момента съм обвързан. Но иначе не отказвам на хубави какички 😛

  116. коментар от Свежо: Как може да се мрази град!!!

  117. mumintrol, много съжалявам за off-topic-а, но има хора, които хич не ни влече да поливаме доматите и да квасим мляко в захлас. Само споменавам…

  118. Митака
    21/09/2010 - 20:16

    коментар от Свежо: ˝Има и по кофти вариант,цигани от София да се дърлят с цигани от провинцията˝

    От гледна точка на Европа, баш туй е спора 🙂

  119. Славея,много лош коментар.След 2 годишен престой просто се махнах.И поех към далеч по – уредения Лодз.Факт е,че София сега и преди 20 години е една и съща.

  120. Абе, аз мразя София, ама не мога без нея 😀
    Мрънкам против мръсотията, против шибания градоустройствен план, понякога и против селяндурите (не, против хората от село)
    Обаче като се замисля, ако не съм в София, значи няма и да съм в България. Обичам Русе и Трявна, ама нито в единия, нито в другия град бих работил. Дори София ми се струва, че ще ми стане тясна след няколко години, но засега предоставя достатъчно динамика за мен, достатъчно приятели и общности, с които да общувам….

  121. QNA PLATOVA
    21/09/2010 - 22:13

    Mnogo e hubava statiqta, Longanlon! Osobeno 6tom ti samiqt ne se oplakva6 kakvi selqni sa sofiqncite (kakto mnogo drugi sunarodnici pravqt). AZ sum biv6a sofiqnka i se radvam, 4e ve4e ne jiveq tam, a do Viena.

    Sega ima mnogo hora ot provinciqta v grada, i tova ne e tolkova lo6o samo po sebe si. Lo6oto e imenno tova, 4e ednite se oplakvat ot drugite – “domakinite” ot “gostite” i obratnoto. Kolko mnogo hora ot provinciqta sa me pitali dali me drazni, 4e govorqt na dialekt – razbira se, 4e ne. Ne me i drazni, 4e se opitvat da napravqt ne6to za jivota si, idvaiki v stolicata. Trqbva da ima mir mejdu horata, no prosto e trudno dostijim. Nadqvam se da nastane po nqkoe vreme.
    A infrastrukturata na cqlata strana si e za oplakvane…
    I izob6to v cqlata strana trqbva da ima osnovni i deistva6ti promeni, ne samo v Sofiq. Stranata ni e razbita, koeto za men e tujno. No ne iskam da se zadulbo4avam, dobre sum, kudeto sum sega. Prosto jivotut ne mi dava vreme da stoq i da 4akam ne6tata da potrugnat, za da imam normalno vsekidnevie tam.

    Mnogo interesni komentari, osobeno na napusnalite Sofiq, za da otidat na selo. Zaradvaha me, za6toto zvu4aha nai-pozitivno. No ne vidqh osobeno silni vrajeski komentari “selqnite na selo”, “tupi sofiqnci” i podobni. Longanlon, trie6 li gi?

  122. мишленце
    21/09/2010 - 22:22

    Оф, ама и ти обичаш да драскаш за вечните изтъркани теми, дето ще ти донесат десетки коментари :-)))

    По темата: от София съм, баща ми и той, а дядо ми е строил къща в града между двете войни. Мразя тия спорове за софиянци и селяни. Около мен има много хора на ръководни позиции, които не са от София – могат хората и успяват. Жалват се мързеливите софийски гъзари, дето ги мързи, та ги боли. Понеже знаят, че и да се издънят, винаги ще са си вкъщи, затова и не се опитват да излезнат от кварталите си, да се потрудят и да постигнат нещо. Пък после, селяните им вземали работните места и им цапали. То оправдания всеки си има. В София – хората от провинцията са виновни.

    Оплакват се софиянците, дето нямат с какво друго да парадират. Като нямаш никакви успехи в живота, се обръщаш към софийското си жителство, защото нямаш с какво друго да блеснеш. Да не говорим, че родното ти място не е твоя заслуга, така че ни виждам и повод за хвалене…

  123. Интересна статия. Аз самият съм роден в малък град в Южна България и преди четиринадесет години дойдох в София да уча. Завърших образованието си, реализирах се 100% в професионален план. Постигнах неща, за които дори не съм мечтал. И след много години пътуване насам-натам установявам – мога да продължа да живея в София, но я няма тръпката. Жалко, защото се установих – имам социална среда, условия, работа…. Но тръпката! Тръпката я няма! Затова съм решил да се местя на ново място и да започвам от нулата. Някое място недалеч от България, но по-интересно и по-добре уредено за живот. Така е за съжаление…

  124. Аз пък на коренните софиянци им се кефя, въпреки, че не съм Софиянец, ама на коренен софиянец, дето не е роден в семейство тип Кремиковски синдром
    Ами на баш кореняците и се дразня на някои пришълци, въпреки, че и аз съм такъв

  125. По добре да не си отварям устата по темата, щото ….

    Решението е – работа в София (щото в тая криза провинцията умря окончателно) и малка спретната къщичка на 20-на км от София с декар двор. Тъкмо се двоумя между Храбърско и Ромча.

    Момчил е абсолютно прав – причината е в скапаното БДЖ и тоталната липса на пътища.

  126. Миграция.Естествен процес свързан с икономическото състояние на един или друг регион.От една страна това води до пренаселване в едната посока,но подобрява икономическото състояние и на обектите и на региона.В обратната посока е обезлюдяване и тотално влошаване на икономиката.Процес стар колкото света.Останалото е цинизъм.
    Не съм живяла в София никога.Но си мисля,че да си кофти човек не е въпрос на географска пренадлежност.
    Как ли се справят тези в Ню Йорк със “селяните”от всички континенти?

  127. коментар от Свежо: Това е малко като

    ˝Колко те обичаме, отечество мило! За теб бихме се били до последна капка мастило˝ 😀

  128. Николай
    22/09/2010 - 11:34

    Както се пее “София отново е с едни гърди напред”!

    София е един от най-яките градове в света. Малко градове го минават, например Лондон.

  129. Софето е супер. Предлага много възможности за тези, които не искат да емигрират, като мен. Предлага и нощен живот за младите и енергичните, както и много развлечения. Основното му предимство е, че се намира в непосредствена близост до толкова много красиви кътчета в три различни планини. Но и животът в малкия град е хубав, макар Лонги да е прав, че един мъж в разцвета на силите си, ако не му се занимава с ученички, трябва да разваля семейства 🙂 Или да си стои сам. Или да поддържа връзка от разстояние, което са си все кофти оферти. Но този проблем го решават университетите. Почти във всеки средноголям град у нас има университет. И студентите драстично променят средата. Те носят енергията на града. Те стимулират потреблението. Те внасят свежи пари в града. Те го подмладяват, дори и на смени, важното е, че го правят постоянно. Търново, Шумен, Варна, Благоевград, Свищов и мн. други градове нямаше да са това, което са, без студентите. Така че и животът в малкия град не е за изпускане. Стига да не ти се налага да продаваш труда си на някой местен феодал, защото в България човешкия труд традиционно не се цени, както знаете. Това е национална черта. Валидно е за всички градове, но осбено яко се усеща в малките градове. Биха ни даже албанците. Тук ще ти плащат малко и на всичкото отгоре ще ти се подиграват, че си на заплата, ако им позволиш. Добрите професионалисти, обаче, никога не са зле платени, дори в България, дори в малките градове, защото те движат нещата напред. От тях зависи просперитета на цели бизнеси и сектори от икономиката. Фриленсърите, пък, сами решават кога и колко. Дори къде. За инвеститорите навсякъде съществуват добри възможности, както в София, така и в малките градове. Важното е да си предприемчив и да познаваш правилните хора на правилното място. Единствено рентиерите живеят по-добре в София. Но варненските рентиери отдавна ги биха по стандарт, защото наемите вече са по-високи, отколкото в София. Както и на други места по морето – заради туризма и непрестанния приток от студенти. София може да се похвали само с второто.
    Та, целта на цялата тази пледоария беше, че няма смисъл да поставяме нещата на кантар. Няма смисъл да избираме между София и малкия град, като можем да имаме и двете. За целта, обаче, е нужна гъвкавост, трудолюбие, интелект, образование – ценни качества, които не всеки притежава. Препоръчвам ви да работите върху себе си, вместо да се опитвате да променяте съдбата. Тя нищо не решава. Когато се издигнеш на достатъчно високо ниво в личен план достигаш мига, в който можеш да наречеш целия свят свой дом. Нали не си мислите, че малкият град или “богатата чужбина” са фактори, с които ще се съобразява един талантлив хирург. Или пластичен лекар. Той ще живее там, където му е кеф и вратите навсякъде ще са отворени за него, банковата му сметка ще е тлъста, а жената му – красива. Защото е залягал над учебниците безброй дни и нощи, които другите са пропилели в клубове и по дискотеки. Насочете вниманието си навътре. Проблемът винаги е там. Не в средата. Помогнете на себе си, за да ви помогне и Господ. Тогава можете да имате и селото, и града. Едновременно. А светът ще бъде новият ви дом…

  130. Малка печатна грешка: в “препоръчвам ви да работите върху себе си, вместо да се опитвате да променяте съдбата” да се чете “средата” 🙂

  131. Provinciq e super
    22/09/2010 - 17:12

    Хора, ако не ви се живее в София – възможности колкото щеш. Дали е мръсна..да ама на село да не е по-чисто, дали е изнервено – по-скоро вие сте си изнервени, дали е шумно,трафик и прочие – почти всеки град(голям имам впредвит над 1 000 000 жители) по-света е шумен,с голям трафик и т.н. Не знам дали някои е ходил в Индия например.. ама там наистина е нещо уникално.

  132. Живял съм 5-6 години в София ,а от известно време и бачкам там.

    Лонганлон харесва София по начина по който я харесват да кажем всички студенти. Да и аз когато бях студент , София беше прекрасна за живеене. Безгрижен живот и безкраен купон.

    Да ама човек не е студент неограничено време и рано или късно идва момента в който много, ама много се променят приоритетите.

    Започваш да мислиш дали може да издържиш на нечовешкия живот в блок например, дали можеш да се примириш с 1-2 часовото пътуване от-до работата, дали да станеш роб на банката доживот за панелна кутийка , дали те устройва да обикаляш 1 км за да паркираш и куп подобни битовизми.

    Освен това автора има наблюдение върху северна БГ , а аз бих казал че южна БГ е много по-добре благоустроена дори от София. В градчето в което живея няма нито една дупка по улиците ! Не е толкова мръсно, паркирането не е проблем и почти няма блокове 🙂 Най дългите задръствания са от по 3-4 коли 🙂 И ако тук имаше заплати от по 2-3к лева никога не бих си помислил да доближа София дори на 10км.

    Да , в сравнение с Перник , София е много по-добър град. (РК манталитета е тема на отделно и дълго мнение).

    Но какво знам аз, аз съм “добиче” със ограничен мироглед, защото не живея и не искам да живея в голям град 🙂 Хаха. Автора изби рибата с тези изречения.

    Между другото последната година имах вземане/даване (работа де) с много богати хора (много не като бройка, а кат пари) , и никой от тях не живее в София. Сигур са глупави 🙂 Живеят близо до София, но не и в самия град.

  133. ВЕрно ли сме станАли два милиона?! А стига бе! Ако човек гледа полупразните театрални салони, ще рече, че сме намалЕли. Щото преди двайсетина години те бЕха пълни. Е, нищо де, щом казвате… Значи – за да напълнимЕ театрите, трЕбва да станемЕ четири милиона. Малко е като вица за оптимиста и песимиста, дето първият викал, че не може да стане по-лошо, а вторият викал „може, може-е-е”. Те затова рИват новите сУфианци и не дават на други още по-нови да се намърдат до тЕх – да не стане още по-лошо. Иначе, ако трЕбва да сме обективни, един град расте, щом растат не само бетоновите блокове в него, МОЛ-овете и кръчмите му, а когато растат и гробищата му. А дали растат Орландовските, Малашевските и тЕя на Бакърената? Растат, ама друг път! Или поне не с темповете на бетоновата джунгла. Щото ако не дай Боже, некой от новите софиянци вземе, че стъпи едновременно на двете трамвайни релси &) , или вземе, че прекали едновременно с хапчетата и алкохола в Клуб 33, то тогава изведнъж престава да е софиянец, и катафалката скоропостижно го отнася я за Ямбол, я за Тутракан, я за Куртово Конаре… Така че не ми разправайте, че сме станАли два милиона софиянци! Два милиона туристи – може, софиянци – не! А бе я да ви питам нещо, тЕя новите от блоковете! Вие сега като продадете нивите на село и като шарите всичките кинти за нЕкоя гарсониерка или най-много за двустаен на нЕкой тарикат-кореняк-строител, какво ви пише в нотариалните актове? Има ли некой строител-балък, който да ви е писал в нотариалните актове, че ви продава и земята под бетона? Нема, нема! Нема и да има! Утре като друсне Деветата не по Бетовен, а по Рихтер, ще се преброимЕ кой софиянец, кой – не! Алоу, вие от Люлин и Младост от панелките, дето се пишете софиянци от трийсет години, не се хилете, щото и вие си нЕмате земята под тЕх! Я бегом до гардероба да проверите! Верно е, нЕли?…
    А сега се успокойте и си го преместете от единия в другия! И хич не се впрЕгайте на провокации! Само безобидно си чешемЕ езиците! 🙂

  134. Най- добре си е В село до София 🙂

  135. Мома Ангелинка
    23/09/2010 - 14:43

    И като омръзне София идва ред на чужбината… В чужбина се случва същото, което описваш като съпоставяне София – провинция, с единствената разлика, че думата “селянин” се заменя с “българин”, но смисълът е се препокрива с изразените по-горе настроения 🙂
    За мен проблемът не е в местонахождението, а в настроенито и желанията ни!

  136. Не мога да разбера какво толкова ви харесва на селото и малките градове… Мда хубаво е да отидеш един уикенд в месеца и баба/майка ти да те посрещне с баница и да те изпрати с компоти и туршия. Въй всичко е спокойно, тихо е, въздуха е не знам какъв си… Но това не е действителността на тези места. Първо депресиращо празно е. Второ голяма част хората са глупави. Ако става въпрос за някое по-голямо селище, където има магазини, кафенета и т.н. обслужването е отвратително. Още нещо – цените в магазините са по-високи. Не знам дали е, защото пазарувам само в хипермаркети с разните им там промоции, но тук в София продуктите от първа необходимост са по-евтини. И на последно място, автора на публикацията ви го е казал много добре – хванете си парцалките и отидете на село, возете се не в претъпкан трамвай, ами на смръдливо магаре и не работете с намусени колеги в “сива” среда ами с мотичката копайте домати. Ще издържите +/- една седмица.

  137. Anna Moritz
    23/09/2010 - 15:35

    @piperikon – браВо :))

  138. Тук малко припокриваш две допълващи се, но по същество различни ситуации.

    Първата е мрънкането “ееее, ама колко хубаво беше БЛА”. Това не е рационално съждение и няма смисъл да рационализираш антипатията си към него – ако не е мрънкането към София ще е мрънкането за работата, или за жените, или за колите … Правилно си забелязал, че тези които мрънкат обикновено не правят нещата за които мрънкат че трябва да стават, което според мен е и причината да го правят 😉

    Второто, София наистина е посредствен град за живеене дори по българските стандарти. Да, има едно-две хубави неща, които си изброил. Само че цената, която плащаш за това е доста сериозна – отвратителен смог, целогодишна мръсотия, кал по улиците, глутници бездомни песове, километрични задръствания … които на практика не съществуват в другите големи градове като Пловдив, Варна, Бургас, Шумен, Русе.

    Избора е личен, но не си криви душата ч

  139. eric_cartman
    23/09/2010 - 23:21

    Екстра си е Софето, уе, само тря’а от време на време (поне по веднъж в месеца) да си ходиш на село, че да ти се поуспокои главата, поне ако си в Студентски…

  140. @jenny

    “Второ голяма част хората са глупави”

    е па то в софиа сите са от професор нагоре. Е, верно в прованса е по-скъпо, ма нас парите не ни притесняват и за разлика от тебе не дебнеме промоциите.

    пък и не се возиме на дръгливо магаре, нищо че у трамвайо не сме се качвале от 15 години.

    Сори, че се заяждам, ама ти печелиш второ място, след изречението на Лонганлон за “добичетата”

  141. Много интересна публикация. Напълно съгласен съм с това, че който си е избрал София, не би трябвало да мрънка – та нали сам си я е ибрал (всеки избор е обвързан с последствия).
    Причината да напиша коментарът си, е естественото проявление на сегрегацията – Софиянци/Селяни. В София, софянци няма (или поне са застрашен вид)!
    Има една книга, която опсва София в началото на 20в. Тогава градът е напроявал 50К, днес е над 2 000 000- е хайде да броим. Кой от Вас може да се повхали, че е потомък и по двете си кръвни линии на два рода от тези 50 000? Много бих искал да се запозная с такъв софиянец, а всички останали сме ……. пришълци ( аз съм пришалец 2ро поколение в София т.е. бабите и дядовците ми са дощли в града непосредствено след войната). Така че, според мен, това деление е малко тъпо – малко като безгрешните и камъните….Нека просто да си живеем, като се опитваме д ане пречим на другите и тогава всички ще сме по-доволни

  142. Красен
    24/09/2010 - 14:22

    На мен лично родният ми град Стара Загора ми харесва повече като място за живеене. Пловдив също ми харесва повече от София. Най-хубаво би било да изкарваш пари като за София, а да си живуркаш в някой по-малък град. Само че е почти невъзможно. Изключвам околните на София малки градчета.
    По-фундаменталният въпрос е, че България е много смотано място за живеене.

  143. Христо Лазаров
    24/09/2010 - 16:05

    Абе какво сте взели да спорите за глупости? “Селяните и провинциалистите” ви били виновни. Пробвайте някой път за разнообразие да се проврете между бездомните кучета и боклуците, ако имате и късмета колата ви да не влезне в някоя дупка, да се доберете до летището , да хванете първия самолет – независимо за къде ще е. Идете и вижте дали там хората се делят на провинция и столица. Те се гордеят че са американци, германци , французи и т. н. Идете и вижте как живеят, как им е уреден животът и дали се делят на “селяни” и прочее. Пък тогава може и да си отворите очите за някои работи.,,,

  144. Боян Юруков
    24/09/2010 - 16:07

    Пловдив, Бургас, Велико Търново. Някой предпочитат и градчета под 10000, защото няма шум и повечето се познават. Повечето обаче искат достъп до повече ресторанти, кафета, кина и театри.

  145. Добър ден,
    Нека си го кажем честно, няма значение дали си от Столицата или от провинцията, а по-скоро какво обща култура имаш, ако имаш изобщо такава.
    Въпреки по-горе казаните от мен неща има и други променливи – характер, мислене.
    Пример мога да дам лично с мен, да, липсва ми малко обща култура – признавам си, а образованието ми е средно-специално, роден съм в Монтана, живял съм там 20 години, а сега съм на 22.
    Стремя се да си хвърлям отпадъците там където трябва, возил съм се гратис, карал съм се с хората по-малко пъти отколкото те с мен, поради простата причина, че съм и пречил или нещо такова, държа се с хората така както искам те да се отнасят с мен но, винаги ще се намери някой които да те напсува и обижда примерно щото дядо му дошъл преди N на брой години в София.
    Попадал съм може би на всякакви хора, винаги има или – или, разни хора разни идеали.
    А и градът е това което го направят неговите жители, тъжно но, факт.
    Столицата си има своите предимства, а също така и минуси, въпрос на гледна точка, минусите ще си ги запазя за себе си, тъй като те интересуват само мен!

  146. Четейки статията и десетките коментари, все си мислех, как всеки си е зациклил на неговата теза.
    От всички мнения аз разбрах следното – в София е добре заради динамиката, възможностите, достъп до образование и здравеопазване. Лошо е заради трафика, мръсотията, простотията (няма да казвам селяния, защото такава дума няма – има прости, елементарни, необразовани и/или невъзпитани хора и сложни, интелигентни, образовани и/или възпитани хора). Да живееш в малък град е добре, защото е спокойно, храниш се по-здравословно, няма задръствания и мръсотия, но няма динамика, възможности, достъп до качествено образование и здравеопазване.
    От която и гледна точка да гледате, всичко се свежда до качествата на съгражданите/съселяните ви. Не е виновно населеното място, а индивидите/”индивидите”, които го населяват.
    Роден съм в София, родителите ми също, както и някои от бабите и дядовците ми. Това не ме прави софиянец. Ако нещо ме прави гражданин, то е ценностната ми система и уважението, което се опитвам (не че успявам винаги) да имам към околните. (Гражданин в смисъл на член на общество, не на живущ в град. Просто се предполага, че градът предполага формиране на по-развито, усъвършенстващо се и цивилизовано общество.)
    Да, простотията ме дразни – ужасно е. С едни приятели, спорихме едно време дали съществува такова нещо като безглаголно изречение. Сега ще използвам няколко за да онагледя усещането си за София.
    Сипещия се като дъжд на парцали боклук от блоковете на перничани. Прехвърчащи автомобили на червен светофар и пешеходни пътеки. Чалгатийнейджъри с арогантни физиономии. Прах и задръстване. Кофти храна. Простотия.

    Лошото е, че на улицата, в магазина, в квартала виждам манталитета на тези, които се натрапват с начина си на живот. Тези, които не нарушават жизненото ми пространство, просто са невидими за мен.
    Така, че не виждам какво му е хубавото да се разминаваш с хиляди индивиди и “индивиди”, след като едните са затворени към теб, а към другите си затворен ти.
    Не виждам и какво му е хубавото да живееш в град/село с една “главна” и няколко не главни улици – там просто няма нищо.
    А как би изглеждала София, ако подменим сегашните софиянци с други софиянци? Дали ще е същата София?
    Както нито една демокрация не надвишава качествата на своите избиратели, така и нито едно населено място не надвишава качествата на своите обитатели.
    @Лонганлон: 95% от жените 18+ в София, идеално пасват на 95% от мъжете в София. А дори не желая да ги коментирам. Така като те чета, ако спреш да си обвързан в даден момент (не ти го пожелавам), май ще търсиш от другите 5%. Чудя се само къде ще ги намериш. На улицата няма да ги срещнеш. Може би в този блог или покрай работата или в приятелския ти кръг, но пак няма да е заради София-та.

  147. Наташа Стоянова
    24/09/2010 - 17:00

    Истинските, потомствени софиянци едва ли са над 100 хил души (толкова е било населението при избирането на София за столица). Кореняците-софиянци от 2-3 поколения си обичат града и милеят за него. Не обичат онези пришълци, които са дошли:
    – да се бутат, да ни изместват от опашки, от работа, от превозните средства и т.н.;
    – да започнат тропането из къщи в 6 часа сутринта и да викат по нас, ако в 20:40 слушам музика (факт);
    – да паркират както и където им дойде;
    – да гледат на насе като глупави еснафи и смотянаци, които винаги може да прецакат;
    – да си хвърлят боклуците, където им падне, дори на няколко крачки от кошче;
    – да престъпват всички норми на поведение и приличие;
    – да пътуват без билет;
    – да крещят по улиците;
    – да надуват дъвки в лицето на някой друг;
    Спомням си като студентка, когато ни изпращаха в провинцията на бригада, всички момичета от Бургас, Михайловград, Димитровград и т.н. се перчеха пред местните, че са софиянки …
    Всички сте добре дошли!
    Но се научете как се живее в големия град! Може би трябва да създадем видео касети за обучение на пришълците (така направиха англичаните с албанците), защото ни омръзва все повече всички да идват тук, да ни бутат и измъчват с нетърпимото си АНТИ-поведение и отгоре на всичко да се смеят, че сме толкова търпеливи и възпитани.
    И ще ни заявяват, че не искали нашия боклук – а ние, ние искаме ли вашите боклуци, които тук правят боклук, а плащат някъде си, където се “водят” по регистрация, ако въобще плащат нещо.
    ХАЙДЕ ДА ПРЕДЛОЖИМ ПЛОВДИВ ДА СТАНЕ СТОЛИЦА! – те и без това толкова го искат …

  148. Обичам София. Най-щастлива и най-уютно се чувствам тук. Дори отпуската си изкарвам в София. Просто си я обичам. Родила съм се тук, родителите ми също, по бащина линия също и тн Нито родителите ми, нито аз се оплакваме от мръсната, шумната, задимената и тн София. Защото за нас това е начин на живот. Шума и лудницата постепенно се появиха и някак свикнахме, не е като изведнъж от тихо, идилично и романтично градче или китно селце да се материализирам по средата на един неспиращ, вечно буден и динамичен град какъвто е София. Това стресира и изнервя-когато се загубиш, луташ се, не разбираш, не знаеш /тук забележка за Муцунка: “не знаеш” се пише отделно, за разлика от “неграмотен” :))/. Нямам нищо против умните, амбициозните и знаещите хора, които не са родени или израснали в София; за мен няма значение от къде произхождат. Имам много приятели, които не са родени в столицата и са чудесни и стойностни хора. Когато правиш избора да заживееш някъде, трябва да си достатъчно разумен за да си дадеш сметка какво получаваш, с какво си готов да се разделиш и какво губиш. Никой не е тук ей така, по случайност, защото си е грабнал гегата и овчарската торбичка с комат хляб, парче сирене и две глави кромид; минал е балкана и полето и видиш ли изведнъж…..царство-господарство насреща.

  149. Принципно не мразя нито софиянци, нито хората от малки и големи градове, просто мразя българите, т.к това е един малък, гаден, мръсен, миризлив народ, който не се стреми към прогрес, а към това как да преебе всеки опитал се да постигне нещо…..

  150. Евала баце за тая стаия. Не се срамувам да призная, че не съм от София, че преди 10 години дойдох от “прованса”. Като цяло има по-хубави градове от София за живеене, НО тук е живота, тук е бизнеса и тук е всичко онова, което му трябва на човек, за да успее. И на мен не ми харесва трафика, боклука и т.н, но за разлика от повечето “софиянци” аз поддържам чисто, аз избирам да пътувам за работа, когато няма трафик,аз се съобразявам се с даденостите и ограниченията в София и живея спокойно 🙂 Града няма да се промени, но ние можем да се нагалсим за живота тук.

  151. След само 1 година (за сега) в Германия, спокойно мога да потвърдя, че София е отвратителен град. За други Български градове не смея да се изказвам, защото не съм пребивавал в никой освен милата ни столица за повече от седмица.

  152. коментар от Свежо: Родена сьм вьв Варна и си я обичам ,защото ми е роден град.Живея в София и нея си обичам.Кореняци варненци и софиянци не познавам.(Кореняци за мен са тези ,на които баба им и дядо им са родени в сьответния град и то от страна на майка им и на баша им))Има ли това някакво значение.Важното е да се чуства човек добре и да е щастлив.

  153. София има няколко “дефекта”,които ежедневно ти крадат от времето и създават дразнещо чувство на мизерия:

    – бавен, мръсен и скъп обществен транспорт – причина хиляди хора при възможност да карат коли и да стават причина за задръствания

    – липса на завършени изцяло околовръстни и радиални магистрали, невъзможност за нови – блоковете надвиснаха с балконите си на всички възможни улици, които можеха да се разширят

    – блокиране на трафика при обществени събития, мачове, концерти и ежедневно по маршрута на държавниците

    – парковете с редки изключения са мръсни, боклуци, износен и повреден асфалт, пълнят се със заведения, тротоарите се превръщат в служебни платени паркинги или се запълват с маси за заведения

    – улиците са с дупки, някой от които никога не се запълват – поне аз знам такива от 5-6 години на улица, на което сутрин и вечер преминават хиляди коли

    – площите за публично ползване бавно се приватизират непрекъснато за кой и да е кметски мандат, новите блокове са нагъсто и се строят там, където архитектурно в миналото се е считало, че е необходима свободна площ

    – липса на бърз транспорт към периферните градове и села – Перник например – има железопътна линия със скоростта железниците след освобождението

    – много цигани, каруци,битови кражби, на радиатори от стълбите, на решетки за изтриване на краката, на пейки пред блоковете, кражби и чупене на чистачки и мигачи, обири на апартаменти, които не се регистрират даже.

    – и много кучета – вечер след 23 прибиране пеш е възможно по определени маршрути

    Живея близко до булевард “България”, същото е например около хотел “Плиска”…

    Не знам за комплексите…

  154. @ss7

    Ромча няма канализация…

  155. no comment
    25/09/2010 - 12:27

    nv борисовата градина, южен парк, части от западен парк , където не живеят цигани, градинката на семинарията са все чисти паркове с нормален асфалт, които са си прекрасни…а забравих и докторската градина , парка Заимов и т.н.
    Проблемът на София е,че се пълни с по-голяма скорост , отколкото се разширява и оттам идват проблемите с мръсотията, трафика транспорта. Да не говорим, че една четвърт от Дупница, ПЕрник, Благоевград и незнамощеоткъде идат да работят тук и това натоварва града.
    Крадците, просяците и т.н. ги има по много във всеки град с подобни мащаби. Но ако в NY има относителна дисциплина и някакъв ред, тук просто общината не ще да си изпълнява повечето задължения, не че това е лесно.
    Работя в Хаджи Димитър , връщам се в Младост всяка вечер след 23 и кучетата някак си не ме изяждат. Ако видя че се е събрала някъде голяма глутница-алармирам общината и обикновено има ефект.
    Принципно ако имаше търсене на работна сила бих живял и в Смолян, примерно, но там безработицата е доста висока а и предпочитам да мога да изляза по всяко време с над 100 тината познати, които имам тук. С други думи , оценявам сиразнообразието и стискам зъби въпреки многото кусури на големия град. И ако не ти харесва трафика в София-иди поживей в Пловдив-там шансът да те бутне кола е доста по-голям

  156. Извинете ме, ама всички българи са граждани на Република България. Значи баба ти ако иска може лютеница да затваря и на луната, ти си все гражданин. За друго говорим обаче, относно селяния (една позната използва термина селяндурщина, за да се прави разлика между хора, които са дефакто аграрно ориентирани и поведението тип безкрайна простотия). 🙂

  157. @no comment

    Циганите обикалят улиците през деня и разбира се не в идеалния център когато повечето от хората са на работа – т.е. ако човек работи в нормално работно време, а не не смени едва ли ще ги види.

    Имат прекрасна организация с “клошари” на велосипеди и мобилни телефони, подготвящи кражбата (например оставят отворена вратата на входа или повреждат патрона, откъртват водосточната метална,развиват радиатора от тръбите или металните части от вратите на асансьорите), групи за изнасяне на едрите предмети до боклуджийските кофи (обикновено казват, че са им платили затова)и каруци, извозващи краденото. Наглостта им стига да крадат машини на майстори, оставени на площадката на входа за не повече от половин час. Кварталите са “парцелирани” в тях липсва полиция по това време. Каруците май са забранени, но на никого не му се занимава с това.

    А за парковете – ако имаш път мини в междублоковите пространства на комплекс Изток, около хотел Плиска, Хиподрума и Лагера – асфалтът е поне на 40 години.

    А за трафика – пътувам по най-широките булеварди два пъти дневно със скорост през зимата и есента 8-10 км/ч първият километър изминавам за 20-25 минути.

    Не искам да ходя никъде – София е моят град.
    Плащам си данъците и искам да е нормален.

  158. На село също има перспективи. Просто народа е достатъчно извратен за да не ги забелязва.

  159. no comment
    26/09/2010 - 11:00

    Eneya гражданите на село в никакъв слуаи не са лоши хора, но често имат ограниен светоглед, тъй като всичко в едно село се коментира , повечето се познават много добре, а и развлеченията не са кой знае колко-седенки и кръчми..та…цялата работа писва в един момент. Плюс това селякът е свикнал със своето и не обича много да се съобразява с нещо чуждо, в случая – големия град.
    nv всяка държава си има паразитиращи малцинства, които населението не обича. Дали ще са пакистанци, араби, цигани-не мисли, че сме единствени и че това ни е основния проблем. В испания даже е по-зле положението с джебчиите.
    В хиподрума и лагера просто съм нямал работа, но асфалта на Изток никак не ме дразни. По-скоро ме дразни, че има едни междублокови градинки за деца , пак там, където е пълно с боклуци и никой от общината или “гражданите” не се сеща да ги почисти.
    А за трафика-те Бойко ти прави метро като слънце-скоро ще има повече спирки-от що се оплакваш?

  160. rottenroll
    28/09/2010 - 07:35

    “- и много кучета – вечер след 23 прибиране пеш е възможно по определени маршрути ”

    Аре пак зачесахте тая тема с кучетата. На мен пък как ми е възможно да минавам откъдето си искам?! Живея в Захарна Фабрика и около блока ми има 3 глутници, които се бият всяка нощ. Мен досега не са ме хапали нито веднъж. Не можете да преодолеете страха си от кучета и тва е…

  161. rottenroll
    28/09/2010 - 07:37

    Всъщност аз май съм от малкото граждани, на които уличните псета изобщо не му пречат.

  162. Скъпи приятели, от близо и далеч,
    нескончаема е темата за това колко от нас са родени или не в Сф. Има проучвания и учени който знаят какво става. На мен лично не ми пречи никой. Обичам си града със или без гостите му. И не забравяйте: “Селяндур” не е географско понятие а стил на живот и манталитет !!! Искрено ваш: 🙂

  163. Знаете ли защо в малките градове никой не ползва мигачите на колата?
    Защото всеки знае къде отива другия! :):)

    София не е много хубав град. А би могла да бъде с маааааалко воля за промяна на хората. Вместо да хленчат зимно време, че има много сняг и лед, да вземат да го изринат сами! Вместо да се оплакват, че има много боклуци, да не си изхвърлят боклука през прозореца или на улицата.
    Вместо да паркират БеЕмВе тройката като най-големите баровци на целия тротоар напреки, да вземат да се простят с 3лв за платен паркинг..
    Да, ама е по-лесно да мрънкаш, отколкото да направиш нещо!

  164. хубава статийка но написана от позицията на човек живеещ в малък град…ела поживей две, три годинки в софия,и пак ще си говорим….иначе града не е лош, ама хората са АДСКИ АДСКИ ИЗНЕРВЕНИ….НЕ ИЗДЪРЖАМ ВЕЧЕ ЩЕ УБИЯ НЯКОИ ААААААААААААА

  165. всички големи градове, освен вероятно скандинавските, са мръсни и шумни. софия има много денонощни магазини, евтини услуги, бърз интернет и много заведения, кина и театри. градския транспорт не е перфектен, но евтин, обхваща града, а такситата са евтини. най-сериозният проблем според мен е трафикът, особено местата за паркиране в центъра, наистина. има какво да се желае, но и така става за живеене и не разбирам и аз мрънкането на някои хора. като не им харесва или да се обединят и да променят каквото не им харесва, или да се преместят някъде другаде

  166. “в която не биха живели даже да беше последния град на света. Само дето те живеят в нея и дори не мислят да се местят…”

    Аз не живея там. Противно ми е да живея там. Гнус. Даже не ти дочетох апологетичната статия. Няма значение. Лонг, понякога не знаеш кво пишеш. Имаш понякога доста добри мисли – доста точни попадения… но понякога… просто пишеш такива ла%на. Не знам. Може би чат-пат трябва да пълниш блога с квото и да е. Или пък просто – като повечето простосмъртни – понякога грешиш. Няма значение. Категорично не съм съгласен със заглавието на статията (останалото не ме интересува 😉 )

  167. Аха, не си съгласна с мене понеже… не си съгласна, и пиша лайна понеже… не си съгласна.

    Живял съм в София 5 години и сега ходя често там – знам много добре какво пиша. А ти знаеш ли?

  168. Калин Стефанов
    30/09/2010 - 18:35

    “Не съм съгласен, щото не съм съгласен.” Е тва е, бате! 😀 Как пък не се научиха тия хора да си аргументират мненията, бе!

  169. Ай сеа пак на софиянци им е крив космоса. Тия си мислят че целия свят се върти около София, да ама не.

  170. “Живял съм в София 5 години и сега ходя често там”

    И аз така (малко повече де – 7-8 години).

    А що не живееш там като е толкова готино? Хех, лонг, малко крайно се изразих, извинявай. Бих се радвал на по-балансирано мнение по отношение на София и живота там. Със здраве 😉

  171. @калин: Ми някои хора просто не искат да излагат аргументи. Смятат че има определени очилати дебили, дето веднага ще почнат да вадят контрааргументи от гъ%а си. Иначе наистина, как не се научиха, крайно време е! Да тръгнем да ги бием тея неаргументници!

    п.с. Много си хубав с тея очилца. Как е майка ти? Хаха.

  172. Калин Стефанов
    01/10/2010 - 13:48

    Йое, това дето ми го написа, ако ми го кажеш на живо ще лежиш 3 месеца в болница, момче младо. 🙂
    Симпатяга такъв! 😀

  173. о боже, биячи… моля ви, пощадете поне мене в мачовския си устрем.

  174. rottenroll
    01/10/2010 - 14:34

    Мноо ясно, да живеят заканите в интернет!

  175. Калин Стефанов
    01/10/2010 - 22:52

    Лонг, понеже нито моя коментар (предишния) имаше нещо общо с темата на постинга ти, нито тоя другия, те моля да ги изтриеш и двата.

  176. @Калин – айде да се биеме, бе педерас… (Това беше майтап). Тенкс Лонг. Да спомена ли, че имам 54 сантиметра пенис? Или няма смисъл 🙂

  177. Kaloyan K. Tsvetkov
    02/10/2010 - 23:00

    При теб в блога май винаги става така, че обема на коментарите е около 20 пъти по-голям от публиваното 😉

  178. Проблемът е другаде. Просто София е най-отвратителната столица, в която съм бил. А съм бил поне в десетина.

  179. @Калин – няма да е лошо да си напишеш твоето мнение по статията вместо само да казваш “не съм съгласен, щото не съм съгласен” или да отправяш заплахи.

    За моето мнение (вероятно диаметрално противоположно на твоето) – според мен София … животът в тоя

  180. … опа погледнах ти блога … е, нямам желание да ти обяснявам. Уотевър. Извинявай ако съм те обидил. С такива хора принципно избягвам разговори. Със здраве и недей много да се ядосваш – няма смисъл, човече 😉

  181. София предлага нещо, което се нарича голям избор. Тук се включват неща като работа, кариера, услуги, личен живот и т.н. В по-малките градове този избор се стеснява паралелно с размера на населеното място. Срешу избора веднага застават отговорностите за него. В голям град- повече, по-разнообразни, по-натоварващи отговорности. В малък град- еднотипни, до класически отговорности. Всеки човек може сам да си прецени колко демидж може да понесе от тях. Като не се вписва в София, като му тежат трафици, боклуци ала бала и т.н.- еми ГГ и айде у Варна. И така…до на село…

  182. Съвсем целенасочено се махнах от софия, той градът си стана селско сборище, когато върнат жителството – ще се върна и аз.

  183. Калин Стефанов
    07/10/2010 - 18:24

    Йое, като нямаш желание да ми се обясняваш, кво ми се обясняваш, бе шматка? 😀 И блога ми гледал? А бе на тебе къв ти е шибаният проблем с мен не мога да разбера??? 😀

    Последното нещо, което искам е да цапам с ненужни коментари този блог. И нямаше и да пиша, ако Лонг БЕШЕ ти изтрил тъпите коментари, в които ми се дървиш (и моите също, разбира се). Такива лайна като тебе ги има в другите блогове и особено в сайтовете на ежедневниците. Аз и затова там не стъпвам, щото се дразня, а пък тук е приятно и дори споровете са културни. За това го приех лично… и когато някой говори за майка ми, има проблем с това, че нося очила… А всичко тръгна от един мой коментар, който е два реда, по дяволите! Толкова ли съм ти интересен??? Баси. 🙁 (Ходи се прави на интересен на някой от улицата да видим кво ше ти се случи. 😀 Няма да ти пратят коментар с ядосано личице, а ше ти размажат физиономията, пич.)

    Лонг, аре трий ги такива анонимни олигофрени и ги банвай, де. Или ме банни мене да не пиша повече. 😀

  184. rottenroll
    08/10/2010 - 11:13

    В тоя блог обаче как ти се мазнят… 😀

  185. е много ясно 😛

  186. “тук е приятно и дори споровете са културни.”

    Олеле-мале. Ти да не си софиянец? кое поколение?

    Хаха.. Не ми се хващай – както казах, с теб не споря, принзавам, че малко твърдо ти влязох. Сори и наистина не е лоша идея да с делнат некои постове 🙂

  187. Колко много интелигентни хора пишат тук и колко много простотия има на куп. Хора, докато не схванете истината, че държавата това сме ние – никога няма да се оправим. Освен вечер разбира се, когато мъжката половина оправя женската. Голямо веселие цари в тая тема… Longanlon многократно е писал що е то Държава, но никой явно от вас не си е задал въпроса “има ли тя почва у нас (нашето мислене)”. Аз самият съм на достатъчно години за да помня какво “беше” държавата едно време и да правя разлика какво е сега. Държавата е целокупността от всичката маймуна дето я населява – село, град, циг-хан и етно-тюрк, всичко това на тая площ правим държавата… Ако нашето съзнание е изкривено разделяйки ни от “държавата” – нивга няма да се оправим (е, освен вечер де)…

  188. rottenroll
    10/10/2010 - 04:28

    Стеляне, тук тряа да ти стисна ръката! Много често се питам защо хората не проумяват простички неща. Тия “отгоре” са такива, защото ние сме допуснали да са такива. Турци идват с автобуси да гласуват за ДПС, защото пак ние сме допуснали това с нашето безразличие и пасивност. Прост и пасивен народ – слаба държава.

    Аз смятам, че напълно си заслужаваме всички гадости; управлението е адекватно със средното цървулско ниво.

  189. Да, определено София е много по добра откъм развитие, но също и откъм престъпност, нямам данни за провинцията как е, но лично аз съм бил жертва на престъпление, както и много мои приятели, определено тук не е по спокойно 🙂 Най добрия вариант за мен е Драгалевци/Симеоново/Бояна/Горна Баня.. ама ние си знаем кои са там 😀

  190. Софето има шанс да се превърне в приятен за живеене град, когато се промени манталитета на хората в него. Когато дойде селянина у градо да се съобразява с градските условия, така, както се съобразява емигранта, когато отиде в голям европейски град.

  191. Min4o ot selo
    29/11/2010 - 12:17

    Сещам се за един, на пръв поглед елементарен, но достатъчно показателен пример, поне според мен, който касае до спора в тази статия.
    Имаше преди няколко години едно предаване на Н.Кънчев (стани богат), в което участваха известни личности да събират средства за някакви социални проекти и пр. Във съпросното, участвува Слави Трифонов с още някой, който не помня кой беше. Сяда Слави на стола и разказва как събраните средства ще се ползват да се построи паметник на Хан Аспарух в столицата, че такъв “нямало”. На млко хора е известно, но в Добрич има супер голям монумент на Хана със шадравани, мрамор и т.н., както подобава. Монумент!!! Не паметниче. Това обаче на никого явно не пречи да бъде направен такъв и в София, нищо че вече съществува един такъв и средтвата биха могли да се ползват за нащо по-полезно.

    Идеята е, че действително “децентарализацията” е момент, който политиката не взема под внимание. Не всичко трябва да е в София. Тя трябва да даде шанс и на “периферията”. А спорът, който се води тук, според мен, е на ниско ниво и служи като елементарен отдушник на дестки години грешна или никаква политика за т.нар. регионално развитие. Като че ли само автомобили с TX – регистрация спират по тротоарите…

  192. Много ми е неприятно да го кажа, обаче между родените в София и тези, които идват от провинцията си има разлика, та ако ще на тоя, родения в София баба му да затваря лютеници по бурканите на село. Първите седем години са много важни и има разлика, дали си ги минал по ” Дондуков ” и ”Оборище”, или по стъргалото на Каспичан. Тези, които идват в София смятам, че са доста невъзпитани и им липсва елементарна културица дори, пък каквото ще да си говорят. Освен това са доста завистливи, понеже имам впечатление, когато съм бил в чужбина, между българи, как не могат да понасят софиянците просто защото са се родили в София.Заради нищо друго. Ей така бе, мрази те, че си от София…И едни сплотени глутници срещу тебе…остави се. Изпатил съм си от такива хора с провинциален манталитет и мога спокойно да кажа, че не ща да ги видя и през крив макарон. “От къде си?” ” От София”…” У-у, вий суфиянци сти мнуогу нахални и хич ни вий хубав гръдъ”. Е какво е сега това??? Простащина и завист, викам аз. А иначе драскат по нанагорнището да дойдат в тоя грозен град и да родят бързо бързо, да казват, че детето им е родено в София. Ми като е толко гаден тоя град, що щеш в него, та чак и бързаш да се възпроизведеш като хайвера на сьомгата. Противоречиво, нали:))) Не не-е, не ми говорете. То между софиянци по кварталите има разлика, в сравнение с тея от по-централните райони на столицата, та камо ли от по-далече. И само търсят да видят някоя нишка на родата ти да е от провинцията. А, баба ти била от провинцията. Е какъв софиянец си бил ти тогава. Търсят под вола теле, за да си оправдаят комплексите. Е ако си роден в Лондон, да кажем, а баща ти е от Бирмингам, какъв саваш тогава…бирмингамец ли? Ай стига простотии.

Leave a Reply

Задължителните полета имат *