Не съм пък знаел…
Блогърски — 08:18, 4 October 2007

Кметската надпревара твърде, ама твърде слабо ме интересува. Е, понеже някои блогъри яко са се вдъхновили (да им се неначуди човек) да хвалят или да плюят тоя или оня кандидат поназнайвам нещо за нея, колкото да не е без хич.
От няколко дена обаче установявам твърде засилен трафик към блога си от блога на Красен Калев, което силно ме учуди…
От вторник насам около 50-60 хита дневно идват към Малко известните факти за Бойко Борисов, насочени от този пост в блога на Красен. Това ме учуди не защото е поместил линк към моя блог (вероятно така или иначе е накарал някой от “екипа” му който поназнайва за блоговете да го списва), а просто защото не предполагах, че неговият блог е толкова посещаван.
Мислех си, че това с политическите блогове си е чиста загуба на време, защото кой нормален блогър ще седне да чете какво са сътворили някакви хора, наети от някакъв политик, за да го представят в “блог пространството” в благоприятна светлина, та барем отхапе още няколко гласа на идните избори? Така или иначе единственият политик, който сам пише в блога си е Мартин Димитров, а той, макар и прав в повечето случаи, не е особено интересен.
Не съм пък знаел, че местните избори предизвикват небивало оживление в нета. И все още да продължавам да се чудя защо един, който се прави на Марлон Брандо в Кръстникът, втори, който прилича на мр. Хайд от английския сериал, и третият, който на снимката в блога си го докарва на нещо средно между г-н Розов и Радо Шоу успяват да заинтересуват толкова хора…
В тоя смисъл, искам да ви попитам какво мислите за политическите блогове като цяло и изявите на различни политици в интернет и за интернет?
—————————————————————————————————
Интереснa статия, която вероятно си пропуснал:
![]() |
Интернет книжарниците у нас са кофти! |




October 4th, 2007 at 10:14 am
Като цяло, блоговете им са постни, а аз не ям храна, която си е нямала майка! Излиза, че всички са еднакво неспособни и се стараят да убедят нас в това, че чашата е наполовина празна.
October 4th, 2007 at 10:54 am
Поне нашите политици са правени по един-два калъпа, дето ги научаваш още в детството и после са скучни…
Просто блогването и Internet-а станаха модерни, понеже по-голямата част от … бе да я наречем “мрежовата общност” не гласува и това е начин да бъде привлечена. Иначе ние сме все още в състояние “Всички са маскари” и то ва не се очертава да се промени скоро.
Колкото за причината за сериозното активизиране - Евросъюза отпуска едни 7×10^9 евро фондове за развитие на общините…
October 4th, 2007 at 12:08 pm
И аз съм се замислял по този въпрос и първоначално си мислех, че не е нещо важно, но май политическите блогове не са случаен феномен.
Според мен политиците се стараят да догонят младите поколения използвайки новите начини на комуникация. Да си мислим, че политическите блогове са един опит или нещо, което не е добре обмислено е глупаво. Те са част от стратегиите на техните “пи ари” и се стремят да изпратят определено послание чрез блоговете.
Тук е важно как блог-общността ще реагира.
Мисля, че не казах нещо, което някой да не знае
но поне го казвам на глас
Според мен успехът на политиците в блогосферата зависи изцяло от нас! За мен идеалният вариант е да ги “разпнем” в техните блогове от въпроси и проблеми. Все си мисля, че те не знаят точно с какво се захващат… Ако съм прав само ние ще спечелим 
October 4th, 2007 at 12:16 pm
Хех, да ги “разпнем” викаш…
Забравяш, че в блоговете администраторите могат да правят нещо, което не могат да правят на живо - а именно, да трият въпроси, мнения и коментари, или дори да ги променят така, както им е угодно.
Което прави блоговете само още по-удобни за политиците от дебат по другите медии, защото могат да избягат без последици от неудобен въпрос, от негативно мнение, както и да сложат под твоето име угоднически за тях писания. И ти нищо не можеш да направиш по въпроса…
October 4th, 2007 at 12:42 pm
“Just because you’re paranoid doesn’t mean they aren’t after you.”
October 4th, 2007 at 1:11 pm
@longanlon - МОЖЕШ, КАК ДА НЕ МОЖЕШ. SQL ИНЖЕКЦИЯ СЕ ЗОВЕ.
October 4th, 2007 at 1:12 pm
Нямам ни най-малка представа какво е това…
October 4th, 2007 at 1:26 pm
Е, да
аз нали съм си идеалист човек
да се надяваме само да не се стига до там, че да манипулират и така. Те техние блогове могат да манипулират, но нашите не могат нали?
само да посмеят
бой, бой и пак бой 
October 4th, 2007 at 2:00 pm
Само блогът на Мартин Заимов е лична инициатива и не функционира като пропагандна платформа, а по-скоро като успешен опит за персонално общуване. Другите още не са осъзнали, че когато блогът се пише от ghost writer, аудиторията разпознава това безпогрешно. Това, което наблюдаваме в момента е нищо. Преди парламентарните избори ще бъдем залети от блогове на хиляди кандидат-депутати… И те ще се борят за нашия интерес, за нашите линкове, за нашето участие. Изведнъж в Интернет избирателят стана по-важен за кандидатите, отколкото в офлайн комуникацията. Това е добре. За демокрацията.
October 4th, 2007 at 2:14 pm
По-скоро зле отколкото добре.
October 4th, 2007 at 2:27 pm
@longalon цъкни тука
October 4th, 2007 at 5:07 pm
Чета политически блогове на политици извън България.
October 4th, 2007 at 5:37 pm
Ако мислите, че гласовете на блогърите ще помогнат на когото и да е кандидат… ±100 гласа? Ха
October 5th, 2007 at 2:15 pm
Скоро pro отчиташе по 2 000 посещения дневно, значи аудиторията не е за подценяване. Освен това блогът е сериозна част от личното представяне в Интернет, при достатъчно линкове и посещаемост той ще излиза на първо място в резултатите при търсене името на автора, пък бил той и фиктивен. А това става все по-важно, нали.
October 6th, 2007 at 3:58 pm
Аз също така споделям мнението ти защо, аджеба, блогосферата се е възбудила толкова от няколко чичковци, дето са платили някой да им спъпра малко блогец предизборно.
October 9th, 2007 at 10:02 am
Не си заслужава да се четат политически блогове. Всъщност - не си заслужава да се чете нищо свързано с политика - това е загуба на време. Винаги някой е платил на някой за да напише нещо за него, или, още по-лошият случай - някой е толкова силно предубеден в нещо, че решава да напише силно изкривената си представа някъде в мрежата…
Да пишеш (и още повече - да четеш) за политика, е най-добрият начин да покажеш че си доста ограничен човек. Наистина интелигентният човек не се интересува от политика - той е над тези неща (колкото и клиширано да звучи), защото е наясно, че каквото и да е написано някъде, за някой политик или организация то е изкривено - в положителна или отрицателна посока, и не е обективно.
October 9th, 2007 at 10:17 am
Съгласен съм с мнението ти, но само защото знам, какво искаш да кажеш, въпреки, че бъркаш термините
Политика само на български значи нещо като партийни отношения. В нормалните държави политика означава начин на управление и докато абсолютно подкрепям идеята, че за момента няма смисъл да се четат лъжите на който и да е политик/платен редактор/фанатичен партиец, да се обсъжда начинът на управление и какво смятаме за правилно винаги е полезно и израз на активна гражданска позиция.
October 10th, 2007 at 10:44 am
В момента лично пише Мартин Заимов и избива рибата с блога си. Освен че си създава имидж на нов тип, достъпен за общуване политик, Мартин Заимов представя нашето общество на външния свят. Блогът ми се разсипа от посещения, откакто ми сложи връзка.
За Мартин Димитров мога да кажа само хубави неща - за намесите му в касаещите мрежата проблеми.
October 24th, 2007 at 10:39 am
Сега пък ще ви кажа защо ЩЕ гласувам.
Начи, аз изповядвам следната философия (за БГ специално): ОК, никой от кандидатите не ме кефи; ОК, не знам за кого да гласувам; ОК, за когото и да гласувам нищо няма да се промени и ще спечели фаворитът така или иначе; ОК, ако изборите променяха нещо, то те щяха да са забранени :)…
НО
Аз реших да предприема следната тактика: Ще гласувам за кандидата, който има НАЙ-МАЛКИ шансове да спечели. Това може да ви се струва почти еквивалентно на негласуването. Така е, но с една малка разлика - по този начин намалявам тежестта на “купените” гласове. Защото нали спечелилият (спечелилите, когато е за парламент) си разпределят пропорционално гласовете на негласувалите (не знам дали го казах правилно, ама е нещо такова). Е, така спечелилият няма да си вземе от моя глас, ако съм гласувал за най-малко вероятния кандидат.
Моля, поправете ме ако греша, но мисля, че това е добра тактика.